Občasné výpadky výkonu a problémy se startem u Dll TD5

Discovery I, II, III

Moderátor: Miky_CZ

Zpráva
Autor
azni
Příspěvky: 393
Registrován: 10 úno 2014 21:51
auto: Disko II TD5 r.2002

Občasné výpadky výkonu a problémy se startem u Dll TD5

#1 Příspěvek od azni » 13 črc 2015 13:21

Prave jsem se vratil z jihu, kde me provazel neprijemny problem. Zacalo to obcasnym problemem se startem - jako by padala nafta. Nezalezelo ale na dobe stani. Motor naskocil ale hned zhasnul a pak jej bylo nutne proste dlouze "prostartovat" s plnym plynem. (Tenhle problem nema zadnou pravidelnost ani zakonitost.)

Pozdeji (po nejakych 2tis. km) se zacal pridavat problem, ze auto nad 2,5tis. otacek ztracelo vykon (jako by nas nejdo chytil za pr*el) a "vzpamatovalo" se az pri ubrani plynu. Pri pridani se vse opakovalo. To bylo hodne neprijemne treba pri predjizdeni... Ale zase to nebylo nejake soustavne nebo pravidelne a vysledovatelne :(

Vcera, pri navratu domu, se to ale projevovalo nejvic a nejcasteji. Zlobilo to pri jizde do vetsiny kopcu (to mi prislo jako ze jde motor i na malo valcu ). Na poslednich cca sto km ale opet vsechny problemy zmizely a auto startovalo a jelo jak ma...

Po vsechny dny bylo dost vedro ale bylo to stejne i pri ochlazeni. Naftu tankuju u overenych pump, filtry (pal. i vzduch) jsou nove, nikde nic nesakne ani netece. Nevim jak moc pochopitelne jsem to zde popsal, prip. nejasnosti rad upresnim.

Protoze momentalne vse funguje jak ma a ja se chystam na jih znovu, rad bych problem vyresil aby se neopakoval vice a hlavne ne v nejakou nevhodnou chvili. S diagnostikou toho asi mnoho zjistit nepujde, spis jsem vas chtel poprosit o vlastni zkusenosti a o nazory co vsechno projit a zkontrolovat.
Predem moc dekuji za pomoc !
Teprve s nakupem LR jsem zjistil, kolik veci na aute se vlastne muze pokazit...

MadTom
Příspěvky: 14941
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: Občasné výpadky výkonu a problémy se startem u Dll TD5

#2 Příspěvek od MadTom » 13 črc 2015 14:09

To co popisuješ by mohl být problém s podložkama pod vstřikovači - časem se mohou uvolnit a do nafty pronikají spaliny ze spalovacího prostoru a motor se tím sám zavzdušňuje. Kromě toho, že jde auto blbě startovat, ale dá se odvzdušnit, se to ještě dá "poznat" na čerpadle v nádrži - na bílém plastu čerpadla je takovej černej nádech, kterej se dá setřít prstem. KAždopádně, pokud se ti nepodaří nastartovat, tak zkusit odvzdušňovací cyklus, pokud pomůže, tak je to nejspíše ono.
Ale to není jediná možnost - může si to někde přisávat falešný vzduch do nafty - mělo by to jít poznat, že někde teče, nebo umírá čerpadlo v nádrži a dává málo nafty, pak to auto nechce jet.
Osobně bych to nejdřív napíchnul na diagnostiku, jestli to na sebe něco nepráskne, potom zkusil odkalit naftový filtr a následně to odvzdušnit. Jestli se podaří odvzdušnit, tak je čerpalo nejspíše OK.
Postup výměny podložek pod vstřikovači máš tady i s obrázky:
http://www.discovery2.co.uk/Injector%20Seals.html

Pokud to budeš dělat, tak si zapiš kódy vstřikovačů, ať se to dá zkontrolovat v řídící jednotce.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Uživatelský avatar
Hanys_a_Kaca
Příspěvky: 6484
Registrován: 18 kvě 2010 09:13
tel.: 775 173 983
auto: DEF110+D2+RRC
Bydliště: Prachatice / Budějice

Re: Občasné výpadky výkonu a problémy se startem u Dll TD5

#3 Příspěvek od Hanys_a_Kaca » 13 črc 2015 14:38

No než začneš přetěsńovat vstřiky, tak si domáčkni konektory na nich: sundej víko ventilu, strhni těch pět konektoru co je jeden na každém vstřikovač, ohni v nich ty měděný packy aby těsně doléhali a pak je tam vrať a jezdi.
jinak souhas s madtomem, přetěsnění vstřiků tě možná bude čekat, pokud nepomůžou kontakty.
Zkontroluj jestli nechčije regulator paliva taky, někdy se to stíhá odpařovat a neni to moc vidět, že by to třeba teklo na zem.
Hanys a Káča

Land Rover se nekupuje, Land Rover se staví.
O našem výletu: http://www.oneland.cz

MadTom
Příspěvky: 14941
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: Občasné výpadky výkonu a problémy se startem u Dll TD5

#4 Příspěvek od MadTom » 13 črc 2015 15:46

ad konektory na vstřikovačích - to by právě měl odchytit ta diagnostika. A vše co souvisí s naftou bych rozebíral pouze za předpokladu, že auto hned nepotřebuju a stojí tak, že se dá přinejhorším odtáhnout. Takové polofunkční čerpadlo v nádrži, které sice něco dává, ale už neodvzdušní dovede potěšit, když jinak banální oprava na hodinu se protáhne na 2 dny.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Uživatelský avatar
Hanys_a_Kaca
Příspěvky: 6484
Registrován: 18 kvě 2010 09:13
tel.: 775 173 983
auto: DEF110+D2+RRC
Bydliště: Prachatice / Budějice

Re: Občasné výpadky výkonu a problémy se startem u Dll TD5

#5 Příspěvek od Hanys_a_Kaca » 13 črc 2015 16:13

Tak oni dohromady LR jinejma než banálníma závadama netrpěj, o to víc je to občas k vzteku. Na td5 se v podstatě nemá co rozbít, akorát je to trochu sudoku občas přijít na to, odkud vítr vane.

První základní a nejdůležitější vlastnost závady td5 azni splňuje bezchybně: závada se projevuje jen někdy - což odhalování příčin posouvá do mnohem dobrodružnějších rovin, něž pokud by to bylo "prostě rozbitý", jako tomu bývá u jiných vozů.
Hanys a Káča

Land Rover se nekupuje, Land Rover se staví.
O našem výletu: http://www.oneland.cz

azni
Příspěvky: 393
Registrován: 10 úno 2014 21:51
auto: Disko II TD5 r.2002

Re: Občasné výpadky výkonu a problémy se startem u Dll TD5

#6 Příspěvek od azni » 13 črc 2015 16:50

Hanys_a_Kaca píše: První základní a nejdůležitější vlastnost závady td5 azni splňuje bezchybně: závada se projevuje jen někdy - což odhalování příčin posouvá do mnohem dobrodružnějších rovin, něž pokud by to bylo "prostě rozbitý", jako tomu bývá u jiných vozů.
Naprosto přesně ! :yes

Jinak vstriky jsou pretesneny cca pred rokem, filtry nove, dnes jsem jeste za studena prolejzal jestli neco nekde nesakne... Zajedu na tu diagnostiku, stejne se mi moc nezda to cerpadlo v nadrzi. Je taky rok stary a kratce po namontovani zacalo byt hlucnejsi. Ale auto s nim doted jezdilo bez problemu...
Zitra prohlidnu jeste svazek k ŘJ, jestli tam neni olej. Diky za rady !!
Teprve s nakupem LR jsem zjistil, kolik veci na aute se vlastne muze pokazit...

MadTom
Příspěvky: 14941
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: Občasné výpadky výkonu a problémy se startem u Dll TD5

#7 Příspěvek od MadTom » 13 črc 2015 17:23

olej ve svazku jako takovej ničemu nevadí. Vadí když vyměknou kontakty v konektorech na vstřikovače nebo někde po cestě. A k tomu čerpadlu - mě upřela náhrada po cca 3 měsících.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

azni
Příspěvky: 393
Registrován: 10 úno 2014 21:51
auto: Disko II TD5 r.2002

Re: Občasné výpadky výkonu a problémy se startem u Dll TD5

#8 Příspěvek od azni » 14 črc 2015 12:26

Nemyslim si ze olej nevadi, kolegovi natekl skrz kabely do jednotky a nejezdilo se...
Jak tedy poznat, ze cerpadlo nedava co ma ( kolik ma mit tlaku apod.) ?

Ted se ochladilo, jezdim kratsi vzdalenosti a zavada se absolutne neprojevuje at zkousim cokoliv... :( Tak jestli na ni mel treba vliv dlouhodoby chod cerpadla - jizda ? Nebo vedro na neco dalsiho ? Navic smula, ze kolega s diagnostikou je na dovolene...
Teprve s nakupem LR jsem zjistil, kolik veci na aute se vlastne muze pokazit...

Uživatelský avatar
Hanys_a_Kaca
Příspěvky: 6484
Registrován: 18 kvě 2010 09:13
tel.: 775 173 983
auto: DEF110+D2+RRC
Bydliště: Prachatice / Budějice

Re: Občasné výpadky výkonu a problémy se startem u Dll TD5

#9 Příspěvek od Hanys_a_Kaca » 14 črc 2015 12:46

a taková jako zase banální závada ... nápad ... neklesá ti náhodou tlak v nádrži? Zkus ujet delší úsek a pak zajít k nádrži a otevřít víčko, jestli to celé zalapá po dechu, tak tam to víčko už nevracej :shake a dej tam misto něho smotanej pár ponožek a máš opraveno :tmi
Hanys a Káča

Land Rover se nekupuje, Land Rover se staví.
O našem výletu: http://www.oneland.cz

MadTom
Příspěvky: 14941
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: Občasné výpadky výkonu a problémy se startem u Dll TD5

#10 Příspěvek od MadTom » 14 črc 2015 14:17

azni píše:Nemyslim si ze olej nevadi, kolegovi natekl skrz kabely do jednotky a nejezdilo se...
Jak tedy poznat, ze cerpadlo nedava co ma ( kolik ma mit tlaku apod.) ?

Ted se ochladilo, jezdim kratsi vzdalenosti a zavada se absolutne neprojevuje at zkousim cokoliv... :( Tak jestli na ni mel treba vliv dlouhodoby chod cerpadla - jizda ? Nebo vedro na neco dalsiho ? Navic smula, ze kolega s diagnostikou je na dovolene...
A co konkrétně to dělalo, když natekl ten olej do řídící jednotky? Já jsem u jednoho auta co ke mě dojelo našel plnej ten červenej konektor a protože jednotku měl někdo přede mnou otevřenou tak byl olej rozlezlej po většině plošného spoje. A ono to v pohodě jezdilo. Jednotku jsem vyndávali kvůli výměně za jinou - s jinou mapou. Nejdříve jsme to ale museli vyčistit, abychom nebyli pořád zašpinění od černého oleje.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

azni
Příspěvky: 393
Registrován: 10 úno 2014 21:51
auto: Disko II TD5 r.2002

Re: Občasné výpadky výkonu a problémy se startem u Dll TD5

#11 Příspěvek od azni » 15 črc 2015 14:10

http://www.landroverforum.cz/forum/view ... =6&t=13384
Jinak svazek mam taky plny oleje, dam rovnou novy kdyz uz budu sundavat viko a kontrolovat ty konektory na vstrikach...

Dnes rano to slo zase blbe natocit, pak to kus jelo dobre a pak zase na malo valcu... :(

Mel byste tedy nekdo nejaky zpusob jak jeste poznat, ze cerpadlo nedava to co ma ( kolik ma mit tlaku apod.) ? Diagnostika bude az nekdy po nedeli...
Teprve s nakupem LR jsem zjistil, kolik veci na aute se vlastne muze pokazit...

MadTom
Příspěvky: 14941
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: Občasné výpadky výkonu a problémy se startem u Dll TD5

#12 Příspěvek od MadTom » 15 črc 2015 14:17

Čerpadlo dává tolik tlaku, aby regulátor na přepadu z hlavy držel tlak před sebou na 4 Barech. Pokud není k dispozici manometr, tak okomentricky jsem to dělal tak, že jsme odpojil hadici co vede do hlavy a pustil ji do PET láhve - nafta z ní musí stříkat, nejenom líně vytékat. Podle RAVE má čerpadlo dávat 180l/hodinu a to není zrovna málo.
A druhá věc - pokud bylo čerpadlo nějak špatné, tak nebylo soustavu schopné odvzdušnit, i když auto předtím jelo.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

azni
Příspěvky: 393
Registrován: 10 úno 2014 21:51
auto: Disko II TD5 r.2002

Re: Občasné výpadky výkonu a problémy se startem u Dll TD5

#13 Příspěvek od azni » 15 črc 2015 15:39

Tak jsem ty konektory (u RJ i na hlave) vymyl benzinem a vyfoukal, jdu to projet. Koukal jsem, ze u RJ jsou na dvou dratech v izolaci podlouhle (asi 5mm) praskliny jako by v dratu neco "bouchlo". To je tam ale mozna uz dlouho...

Tak nic...pet km vynechavani, zastavka a odvzdusnovaci rezim, zase nic. Po dalsich 5 km se chytly vsechny valce a do ted jede jak kule... Dalsi pokus bude ten novy svazek az prijde :(
Teprve s nakupem LR jsem zjistil, kolik veci na aute se vlastne muze pokazit...

MadTom
Příspěvky: 14941
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: Občasné výpadky výkonu a problémy se startem u Dll TD5

#14 Příspěvek od MadTom » 15 črc 2015 19:00

Ta popraskaná izolace není dobře. Chtělo by to zkontrolovat všechny konektory po cestě - jestli některý není ohnilý. Jinak odvzdušňování TD5ky taky není tak jednoduché - když jsem měnil filtr, tak jsem to normálně nechal čerpadlem napumpovat a následně to krásně chytlo, tak jsem to nechal chvilku bublat na dvoře a potom jsem to vypnul. A druhej den jsem to musel odvzdušnit znovu, ale to už jsem ujel i cca 100km, bez jakéhokoliv problému a teď už to chytá jako obvykle na drc.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Uživatelský avatar
Miloš II
Příspěvky: 1945
Registrován: 01 lis 2006 09:24
tel.: سوني اريكسون
auto: لاند روفر ديسكفري 2
Kontaktovat uživatele:

Re: Občasné výpadky výkonu a problémy se startem u Dll TD5

#15 Příspěvek od Miloš II » 15 črc 2015 19:24

MadTom píše:Čerpadlo dává tolik tlaku, aby regulátor na přepadu z hlavy držel tlak před sebou na 4 Barech. Pokud není k dispozici manometr, tak okomentricky jsem to dělal tak, že jsme odpojil hadici co vede do hlavy a pustil ji do PET láhve - nafta z ní musí stříkat, nejenom líně vytékat. Podle RAVE má čerpadlo dávat 180l/hodinu a to není zrovna málo.
A druhá věc - pokud bylo čerpadlo nějak špatné, tak nebylo soustavu schopné odvzdušnit, i když auto předtím jelo.
Nemusi to tak bejt....davalo mnozstvi ale nedava tlak..... Milos Ii
Kgalagadi Transfrontier Park,Central Kalahari Game Reserve,Hurungwe Safari Area,Charara Safari Area,Mana Pools National Park,Chizarira National Park,Namib-Naukluft National Park,Lower Zambezi National Park

MadTom
Příspěvky: 14941
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: Občasné výpadky výkonu a problémy se startem u Dll TD5

#16 Příspěvek od MadTom » 15 črc 2015 19:57

S tím jsem se ještě nepotkal - jedno mi umřelo úplně - netočil se motor v čerpadle, a motor potom nešel přes 3000ot, neměl naprosto žádnej výkon, a do kopce se mu chtělo zdechnout. Podruhé umřel jeden ze stupňů čerpadla - něco s něho teklo, motor jel, ale měl snížený výkon - auto nechtělo jet přes 120, po odpojení to z trubky jenom trošku teklo, místo toho, aby to pořádně stříkalo, a hlavně motor nešel odvzdušnit. Zjistil jsem to až ve chvíli, kdy jsem to odvzdušnit potřeboval, po výměně Okroužků v chladiči nafty.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Uživatelský avatar
petr pp
Příspěvky: 1328
Registrován: 19 zář 2013 16:06
tel.: 0903790668
auto: def 90
Bydliště: Moravske Lieskove

Re: Občasné výpadky výkonu a problémy se startem u Dll TD5

#17 Příspěvek od petr pp » 15 črc 2015 20:23

Ja som mal podobne priznaky a bol predrany kablovy zvezok co ide nad klimou ked sa oprel predrany kabel o klimu tak skratoval a bolo to v :moon :wink:

azni
Příspěvky: 393
Registrován: 10 úno 2014 21:51
auto: Disko II TD5 r.2002

Re: Občasné výpadky výkonu a problémy se startem u Dll TD5

#18 Příspěvek od azni » 15 črc 2015 21:14

zkusil jsem ty "vybouchly" kabely vyfotit mobilem ale nejak se to nepovedlo... :(
Je ale normalne videt holy drat. Zejtra jeste projdu kabely u te klimy a vpredu na hlave.

MadTom : u me to asi v cerpadle nebude, chvili to jede na malo valcu, pak zase uplne normalne...
Přílohy
15072015920.jpg
Teprve s nakupem LR jsem zjistil, kolik veci na aute se vlastne muze pokazit...

MadTom
Příspěvky: 14941
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: Občasné výpadky výkonu a problémy se startem u Dll TD5

#19 Příspěvek od MadTom » 15 črc 2015 21:31

To by odpovídalo problémům mezi řídící jednotkou a vstřikovačema. Mě se stalo, že auto najednou začalo jezdit na 4 válce - skoro. Chod nepravidelný, spotřeba rostla, za studena v pohodě, po ohřátí začal problém.
Celé to bylo v konektoru kterým se svazek připojuje ke vstřikovači - stačilo vyndat z hlavy, napružit kontakty, dát zpět a už několik let je to v pořádku.
I proto si myslím, že problém nedělá olej v konektorech, ale špatný kontakt. Ono na vstřikovače jde cca 90V a 90A - tedy docela velkej proud, i když je to jenom chvilku. Takže každej špatnej kontakt se velmi rychle projeví.
Nicméně to indikovala i diagnostika - hlásilo to problém - open circuit - tedy "nekontakt" v obvodu vstřikovače.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Uživatelský avatar
mipr
Příspěvky: 656
Registrován: 11 črc 2014 11:34
tel.: +421907431767
auto: Diskosky mam rad :-)
Bydliště: Horska 30, Bratislava

Re: Občasné výpadky výkonu a problémy se startem u Dll TD5

#20 Příspěvek od mipr » 15 črc 2015 21:59

:yes

na kontakty treba pouzit kvalitny kontaktny sprej, ktory zaroven vycisti oxidaciu kontaktov a zakonzervuje...

http://www.liqui-moly.de/liquimoly/prod ... nt&land=GB

alebo

http://www.wemoto.cz/parts/picture/wd-44376/
LRservis.sk Bratislava
specializovany servis pre znacku Land Rover
byvaly autorizovany distributor Bearmach (skoncili...)

Odpovědět