Zkrácené výfukové potrubí DII TD5

Discovery I, II, III

Moderátor: Miky_CZ

Odpovědět
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
eveUSO
Příspěvky: 237
Registrován: 01 lis 2011 15:13
tel.: mám
auto: Discovery II Td5
Bydliště: Moravia

Zkrácené výfukové potrubí DII TD5

#1 Příspěvek od eveUSO » 12 črc 2015 11:56

Zdravíčko přátelé,

při nedávném nacouvání do břehu se mi podařil sešrotovat výfuk a nakonec před středním tlumíčem se vysunul a upadl. Napadá mě řešení, že místo středního tlumiče bych použil zadní tlumič a z něho vyvedl zakončení púřed zadní nápravou, tedy výfukové splodiny by šly pod auto/případě lehce do boku. Rád bych se zeptal, zda to někdo takto nemá a zda to muže/nemusí způsobovat nějaké problémy ? Respektive spotřeba a výkon motoru ?

Počítám s tým, že ten nesnesitelný zvuk co je ted bez obou tlumičů, ten zadní tlumič docela stiší a přitom tomu nechá ,,dravost" :lol:

nějak takhle, akorát bez toho katalizátoru: http://bahnstorm.com/rover/engine/26exhaust.jpg


Děkuji
Filip

PS: hledal jsem, našel jsem pouze vývody do zadního blatníku a to mi příjde ve chvíli, kdy už ten vlnovec mám zkroucený moc pracné.
-LR DII- FL, 3" lift, 1" bodylift, BFG KM2 33", Safariland, pevnostňáky a prahy, inox nájezdový plech, držák rezervy, HD měnič, Parnhardská tyč zadní nápravy, CB, teplá sprcha, spaní, naviják.
-,,Audaces fortuna iuvat''

dava
Příspěvky: 799
Registrován: 30 bře 2013 09:05
auto: DII Td5 v origoši

Re: Zkrácené výfukové potrubí DII TD5

#2 Příspěvek od dava » 12 črc 2015 12:17

:mrgreen:
Tohle je klasická úprava Patrolu, dělal jsem to na všech a posléze i na L200 2,5 TD.
Myslím že Diskošce prospěje úplně stejně. Výfuk trčící dozadu umí potrhat vlnovce a v extrému i ulomit turbo u některých aut.

Další bonus je, že ti přestane v zimě hnít v zadní části rám, kterej tlumič nahřívá a sůl se tam pak realizuje...

Koleno za tlumičem jen namiř někam mimo difec a podobně, podle mě tak 45° doleva a dolů. Zvuk by měl být sice trochu hrubší, ale snesitelný zvenčí a v autě za jízdy skoro stejný.
No road? No problem...
LR užívej s klidem a rozvahou Angličana, jinak tě dostane do blázince

Uživatelský avatar
Hanys_a_Kaca
Příspěvky: 6482
Registrován: 18 kvě 2010 09:13
tel.: 775 173 983
auto: DEF110+D2+RRC
Bydliště: Prachatice / Budějice

Re: Zkrácené výfukové potrubí DII TD5

#3 Příspěvek od Hanys_a_Kaca » 12 črc 2015 12:17

já bych nezapomínal na původní účel výfuku, totiž že odvádí spaliny.

Měl jsem na defu špatný vlnovec a tak to někdy přikuřovalo pod auto. Ono to třeba docela dlouho v tahu odchází kamsi pryč, díky kinetické energii splodin a pohybu auta, ale pak treba prudce zabrzdis zastavíš, klesnou otáčky motoru, nebo naopak nastartuješ a jseš chvíli na místě a to auto jak si prdí pod sebe, tak to neni dobře, jedna nežádoucí věc je samozřejmě teplo, druhá je prostě smrad. Tedy doporucuji dovést výfuk minimálně na obvod půdorysu vozidla. Nejlépe v zadní polovině vozu. Ale bacha, oni any ty tepelne stity, co je vetsina z nas postupne ztraci tam nejsou jen na paradu, teplo je svině. nebyl bys ani pvní šikula, co si dokázal natavit nádrž nebo propálit pneumatiku. Z pohledu mechaniky tekutin, proudění se pokus vyvarovat ostrých kolen, kvuli odporu, ale jestli vyhodíš nějaký tlumič, tak už s odporem nebudeš mít moc problém.
Hanys a Káča

Land Rover se nekupuje, Land Rover se staví.
O našem výletu: http://www.oneland.cz

MadTom
Příspěvky: 14938
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: Zkrácené výfukové potrubí DII TD5

#4 Příspěvek od MadTom » 12 črc 2015 12:35

Mě se povedlo zadní část výfuku ohnout směrem dolů. Narovnal jsem ho, a koncovku za posledním tlumičem zkrátil, aby tak moc nečouhala pod zadním nárazníkem, ale byla kousek pod autem. Tlumiče jsem neodstraňoval, katalyzátor tam nemám.
Co jsem seděl v několika autech bez jednoho nebo obou tlumičů, tak mi hluk co to dělá uvnitř auta docela vadil. Takže za mě pouze upravit konec výfuku a vyvedení do boku není jediné řešení.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Uživatelský avatar
eveUSO
Příspěvky: 237
Registrován: 01 lis 2011 15:13
tel.: mám
auto: Discovery II Td5
Bydliště: Moravia

Re: Zkrácené výfukové potrubí DII TD5

#5 Příspěvek od eveUSO » 12 črc 2015 12:37

Takže pokud to chápu dobře, délka výfuku nemá vliv na výkon a spotřebu ? A malý tlumič dokáže ,,nahradi" střední tlumič ? :-)


Díky

Filip
-LR DII- FL, 3" lift, 1" bodylift, BFG KM2 33", Safariland, pevnostňáky a prahy, inox nájezdový plech, držák rezervy, HD měnič, Parnhardská tyč zadní nápravy, CB, teplá sprcha, spaní, naviják.
-,,Audaces fortuna iuvat''

dava
Příspěvky: 799
Registrován: 30 bře 2013 09:05
auto: DII Td5 v origoši

Re: Zkrácené výfukové potrubí DII TD5

#6 Příspěvek od dava » 12 črc 2015 17:35

No, u toho Patrola to zasmrdělo do auta jen když jsem byl po dveře ve sněhu... a to byl docela děravej. U kraťase to ale bylo daleko horší před zkrácením, když byl děravej poslední díl a pohnilá podlaha. Vejfuk jsem udělal jak píšu, podlahu jsem neřešil, ale smrad zmizel.
Upravil jsem takhle všechky ostatní, celkem asi 6 aut a wozembouši to tak měli myslím všichni, nikdy nebyl problém, tou úpravou jsi zapoměl že vejfuk máš, což u tereňáku je velký plus.
U Tranzita 2011 nebo MB Sprinter je to tak originál... Kamiony mají konec výfuku těsně před kolem... najel jsem s tím dost a v pohodě.

Problém je, když ten směr zplodin někdo namíří třeba na zadní nárazník, to ti rezonancí upadne hlava za jízdy, ale koleno dolů je vyzkoušený, funkční a jeden díl výfuku stačí pro správnou práci turba, spíš mi u Patrola trochu spadla spotřeba.
No road? No problem...
LR užívej s klidem a rozvahou Angličana, jinak tě dostane do blázince

Uživatelský avatar
radekd
Příspěvky: 305
Registrován: 01 pro 2013 12:50
tel.: 608337230
auto: DII 2x 01 04, D4
Bydliště: Pec pod Sněžkou

Re: Zkrácené výfukové potrubí DII TD5

#7 Příspěvek od radekd » 11 lis 2016 21:30

Zvažuji vyvedení do boku, nevíte jestli s tím není problém na STK?. Dík za odpovědi.
Ubytování v Krkonoších www.chatasohajka.cz, www.chataboubelka.cz

MadTom
Příspěvky: 14938
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: Zkrácené výfukové potrubí DII TD5

#8 Příspěvek od MadTom » 12 lis 2016 08:12

Koukám aktuální téma po výletu do Žamberka. :mrgreen: Jak už jsem psal, já jsem ohnul výfuk při couvání už dříve a jenom jsem ho zkrátil - teda koncovku, aby zůstala skrytá pod autem a nevyčnívala zpod zadního nárazníku. Originál ohnutý konec směřuje dolů. Nikde nic nerezonuje ani se mi výfuk už od té doby nepodařilo znovu poškodit. Občas je trošku očouzený nárazník, ale podstatně méně, než bývá od bláta.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Uživatelský avatar
radekd
Příspěvky: 305
Registrován: 01 pro 2013 12:50
tel.: 608337230
auto: DII 2x 01 04, D4
Bydliště: Pec pod Sněžkou

Re: Zkrácené výfukové potrubí DII TD5

#9 Příspěvek od radekd » 12 lis 2016 08:42

[quote="MadTom"]Koukám aktuální téma po výletu do Žamberka. :mrgreen:

ano :mrgreen:

........to zkrácení, také mě to napadlo jako první. Teď se ale peru i s myšlenkou toho vyvedení do boku..........a hodnotím + a -.
Ubytování v Krkonoších www.chatasohajka.cz, www.chataboubelka.cz

MadTom
Příspěvky: 14938
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: Zkrácené výfukové potrubí DII TD5

#10 Příspěvek od MadTom » 12 lis 2016 09:59

Co jsem jel s D2 která měla výfuk vyvedený do boku, bylo jich několik, tak to bylo vždy o něco hlučnější. A odstranění tlumičů výfuku byla další věc. Za mě jednoznačně přístup tak, aby auto bylo co nejtišší, protože hluk v případě našich aut nic pozitivního nepřinese. Tohle nejsou závodní auta, kde by se optimalizovalo i výfukové potrubí. O výfuku do strany jsem také uvažoval, ale jednoznačně zvítězila lenost - vyskládat z kolínek výfuk do boku je podstatně pracnější, než ohnutý výfuk jenom porovnat a zkrátit koncovku.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Uživatelský avatar
mipr
Příspěvky: 656
Registrován: 11 črc 2014 11:34
tel.: +421907431767
auto: Diskosky mam rad :-)
Bydliště: Horska 30, Bratislava

Re: Zkrácené výfukové potrubí DII TD5

#11 Příspěvek od mipr » 13 lis 2016 09:54

Pri vyvode vyfuku z boku, treba klast doraz na dostatocne velky otvor okolo rury vyfuku. Vyfuk pocas jazdy vibruje, trasie sa atd. = musi mat dostatocny priestor okolo seba aby nenarazal do karoserie. Zial, videl som uz taky pripad, ze vyfuk pri vacsom vykyve buchal do karoserie...
LRservis.sk Bratislava
specializovany servis pre znacku Land Rover
byvaly autorizovany distributor Bearmach (skoncili...)

Uživatelský avatar
kupec18
Příspěvky: 1700
Registrován: 18 dub 2013 21:35
auto: D1 300tdi
Bydliště: Ova,Brno

Re: Zkrácené výfukové potrubí DII TD5

#12 Příspěvek od kupec18 » 13 lis 2016 10:27

Na D1 jsem skončil podobně jako Tom, vyřízl jsem poslední tlumič origo tvarovanou koncovku přivařil na jeho místo, Vše je schované, splodiny to fouka pěkně dolu kam má. A zvuk, no ono tu kovadlinu pod kapotou jen tak něco nepřeřve.

Nad tím z boku jsem taky uvažoval ale z praktického hlediska mě asi nenapadá jediný důvod proč, krom estetiky.
A popravdě u takové udýchané ropy :chuckle

MadTom
Příspěvky: 14938
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: Zkrácené výfukové potrubí DII TD5

#13 Příspěvek od MadTom » 13 lis 2016 10:28

Otvor musí mí rezervu nejenom kvůli kývání a hýbání za jízdy, ale-i kvůli tepelné roztažnosti výfuku - on se prostě po ohřátí za chodu motoru o něco natáhne.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Uživatelský avatar
forester
Příspěvky: 623
Registrován: 17 črc 2011 22:49
tel.: +421 905 979 273
auto: DI300Tdi ARO 240
Bydliště: Martin

Re: Zkrácené výfukové potrubí DII TD5

#14 Příspěvek od forester » 13 lis 2016 10:58

Raz v lete na križovatke.Zastavil som z otvoreným oknom(ako inak na LR) a kochal sa.Naraz vedľa mňa príšerný rev motora,voľáky pri...ný jogurťák(cestná motorka) tam doletel na voľnobeh a potom tomu naplno vyťal.Skoro zo mňa vypadlo vajce :twisted: .Ale pánko sa prerátal,mám výfuk doboku a vtedy ešte dohora.Tak som mu pri rozjazde podaroval usporené sadze z výfuku. :chuckle Ďalších 5km išiel radšej v slušnom odstupe za mnou.
Vývod doboku je bezproblémový.Medzera okolo vývodu je asi 15mm na stranu.Toľko stačí na tepelnú dilatáciu a vybrovanie výfuku.Okolo som nahodil kúsok hliníkového pindaplechu,to aby malo origo vzhľad.Na STK to nik nerieši a hluk bez posledného tlmiča vzrástol nebadane.
V jednoduchosti je krása.

Uživatelský avatar
Acon
Příspěvky: 4972
Registrován: 07 úno 2009 20:29
tel.: 00421910600711
auto: DII TD5 1999
Bydliště: Nitra SK

Re: Zkrácené výfukové potrubí DII TD5

#15 Příspěvek od Acon » 14 lis 2016 20:01

Tak ja mám výfuk vyvedený vzadu do blatníku bez zadného tlmiču. Zvuk OK, nie je problém ani na STK.
Po 2 Discovery2 Discovery4 2009, 2,7TDV6, ARB, navijak, ochrana podvozku, ochrana zadného diferáku, 2 uzávierky, strešný nosič, led rampa, pracovné svetlá, X-Lifter... pravidelne dôkladne servisovaná, jazdíme každoročne Balkán a nechcem tam mať problém.

Uživatelský avatar
Hubert
Příspěvky: 2462
Registrován: 28 čer 2009 19:13
tel.: 724878985
auto: D1 300 TDI, D3 TDV8
Bydliště: Kousek do Třebíče
Kontaktovat uživatele:

Re: Zkrácené výfukové potrubí DII TD5

#16 Příspěvek od Hubert » 14 lis 2016 20:07

Taky jsem zkrátil výfuk za hranu nárazníku. Dnes bych to už neudělal nejen že byl trošku očouzený, ale hrozně mě to dunělo do auta.

Zkrátka to chce aby konec trubky byl mimo auto.
Land Rover Discovery 300 Tdi, AUT, ABS, TC, +2", Front TrueTrack, Rear 100%ARB,
Máte štěstí že jsem tady. Říkají o mě že jsem odborník. :-) Mám málo času, ale na výzvu se čas vždy najde.

MadTom
Příspěvky: 14938
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: Zkrácené výfukové potrubí DII TD5

#17 Příspěvek od MadTom » 14 lis 2016 20:32

Hm, mě to neduní, ale nechal jsem tam tu koncovku, aby to foukalo směrem dolů a ne přímo dozadu na nárazník.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Uživatelský avatar
radekd
Příspěvky: 305
Registrován: 01 pro 2013 12:50
tel.: 608337230
auto: DII 2x 01 04, D4
Bydliště: Pec pod Sněžkou

Re: Zkrácené výfukové potrubí DII TD5

#18 Příspěvek od radekd » 14 lis 2016 21:16

Tak jsem se rozhodnul pro vyvedení do boku a bez zadního tlumiče, všem dík za postřehy.......
Ubytování v Krkonoších www.chatasohajka.cz, www.chataboubelka.cz

Uživatelský avatar
Maxsel
Příspěvky: 3654
Registrován: 23 zář 2007 19:49
auto: Land Rover
Bydliště: Vysočina
Kontaktovat uživatele:

Re: Zkrácené výfukové potrubí DII TD5

#19 Příspěvek od Maxsel » 14 lis 2016 23:16

Měl jsem na TD5 výfuk vyvedený do blatníku bez posledního tlumiče a šel bych do toho znovu. Je to trochu hlučnější než origo, ale ten zvuk při zátahu turba byl celkem efektní. A díru v blatníku je potřeba trochu předimenzovat, aby to pobralo tepelné dilatace výfukového potrubí. Chvíli jsem to musel ladit, než to bylo OK.
Discovery 4 TDV6 HSE
Discovery 2 TD5

http://www.youtube.com/maxselcz

Odpovědět