Zkrácené výfukové potrubí DII TD5
Moderátor: Miky_CZ
- eveUSO
- Příspěvky: 237
- Registrován: 01 lis 2011 15:13
- tel.: mám
- auto: Discovery II Td5
- Bydliště: Moravia
Zkrácené výfukové potrubí DII TD5
Zdravíčko přátelé,
při nedávném nacouvání do břehu se mi podařil sešrotovat výfuk a nakonec před středním tlumíčem se vysunul a upadl. Napadá mě řešení, že místo středního tlumiče bych použil zadní tlumič a z něho vyvedl zakončení púřed zadní nápravou, tedy výfukové splodiny by šly pod auto/případě lehce do boku. Rád bych se zeptal, zda to někdo takto nemá a zda to muže/nemusí způsobovat nějaké problémy ? Respektive spotřeba a výkon motoru ?
Počítám s tým, že ten nesnesitelný zvuk co je ted bez obou tlumičů, ten zadní tlumič docela stiší a přitom tomu nechá ,,dravost"
nějak takhle, akorát bez toho katalizátoru: http://bahnstorm.com/rover/engine/26exhaust.jpg
Děkuji
Filip
PS: hledal jsem, našel jsem pouze vývody do zadního blatníku a to mi příjde ve chvíli, kdy už ten vlnovec mám zkroucený moc pracné.
při nedávném nacouvání do břehu se mi podařil sešrotovat výfuk a nakonec před středním tlumíčem se vysunul a upadl. Napadá mě řešení, že místo středního tlumiče bych použil zadní tlumič a z něho vyvedl zakončení púřed zadní nápravou, tedy výfukové splodiny by šly pod auto/případě lehce do boku. Rád bych se zeptal, zda to někdo takto nemá a zda to muže/nemusí způsobovat nějaké problémy ? Respektive spotřeba a výkon motoru ?
Počítám s tým, že ten nesnesitelný zvuk co je ted bez obou tlumičů, ten zadní tlumič docela stiší a přitom tomu nechá ,,dravost"
nějak takhle, akorát bez toho katalizátoru: http://bahnstorm.com/rover/engine/26exhaust.jpg
Děkuji
Filip
PS: hledal jsem, našel jsem pouze vývody do zadního blatníku a to mi příjde ve chvíli, kdy už ten vlnovec mám zkroucený moc pracné.
-LR DII- FL, 3" lift, 1" bodylift, BFG KM2 33", Safariland, pevnostňáky a prahy, inox nájezdový plech, držák rezervy, HD měnič, Parnhardská tyč zadní nápravy, CB, teplá sprcha, spaní, naviják.
-,,Audaces fortuna iuvat''
-,,Audaces fortuna iuvat''
Re: Zkrácené výfukové potrubí DII TD5
Tohle je klasická úprava Patrolu, dělal jsem to na všech a posléze i na L200 2,5 TD.
Myslím že Diskošce prospěje úplně stejně. Výfuk trčící dozadu umí potrhat vlnovce a v extrému i ulomit turbo u některých aut.
Další bonus je, že ti přestane v zimě hnít v zadní části rám, kterej tlumič nahřívá a sůl se tam pak realizuje...
Koleno za tlumičem jen namiř někam mimo difec a podobně, podle mě tak 45° doleva a dolů. Zvuk by měl být sice trochu hrubší, ale snesitelný zvenčí a v autě za jízdy skoro stejný.
No road? No problem...
LR užívej s klidem a rozvahou Angličana, jinak tě dostane do blázince
LR užívej s klidem a rozvahou Angličana, jinak tě dostane do blázince
- Hanys_a_Kaca
- Příspěvky: 6482
- Registrován: 18 kvě 2010 09:13
- tel.: 775 173 983
- auto: DEF110+D2+RRC
- Bydliště: Prachatice / Budějice
Re: Zkrácené výfukové potrubí DII TD5
já bych nezapomínal na původní účel výfuku, totiž že odvádí spaliny.
Měl jsem na defu špatný vlnovec a tak to někdy přikuřovalo pod auto. Ono to třeba docela dlouho v tahu odchází kamsi pryč, díky kinetické energii splodin a pohybu auta, ale pak treba prudce zabrzdis zastavíš, klesnou otáčky motoru, nebo naopak nastartuješ a jseš chvíli na místě a to auto jak si prdí pod sebe, tak to neni dobře, jedna nežádoucí věc je samozřejmě teplo, druhá je prostě smrad. Tedy doporucuji dovést výfuk minimálně na obvod půdorysu vozidla. Nejlépe v zadní polovině vozu. Ale bacha, oni any ty tepelne stity, co je vetsina z nas postupne ztraci tam nejsou jen na paradu, teplo je svině. nebyl bys ani pvní šikula, co si dokázal natavit nádrž nebo propálit pneumatiku. Z pohledu mechaniky tekutin, proudění se pokus vyvarovat ostrých kolen, kvuli odporu, ale jestli vyhodíš nějaký tlumič, tak už s odporem nebudeš mít moc problém.
Měl jsem na defu špatný vlnovec a tak to někdy přikuřovalo pod auto. Ono to třeba docela dlouho v tahu odchází kamsi pryč, díky kinetické energii splodin a pohybu auta, ale pak treba prudce zabrzdis zastavíš, klesnou otáčky motoru, nebo naopak nastartuješ a jseš chvíli na místě a to auto jak si prdí pod sebe, tak to neni dobře, jedna nežádoucí věc je samozřejmě teplo, druhá je prostě smrad. Tedy doporucuji dovést výfuk minimálně na obvod půdorysu vozidla. Nejlépe v zadní polovině vozu. Ale bacha, oni any ty tepelne stity, co je vetsina z nas postupne ztraci tam nejsou jen na paradu, teplo je svině. nebyl bys ani pvní šikula, co si dokázal natavit nádrž nebo propálit pneumatiku. Z pohledu mechaniky tekutin, proudění se pokus vyvarovat ostrých kolen, kvuli odporu, ale jestli vyhodíš nějaký tlumič, tak už s odporem nebudeš mít moc problém.
-
- Příspěvky: 14938
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: Zkrácené výfukové potrubí DII TD5
Mě se povedlo zadní část výfuku ohnout směrem dolů. Narovnal jsem ho, a koncovku za posledním tlumičem zkrátil, aby tak moc nečouhala pod zadním nárazníkem, ale byla kousek pod autem. Tlumiče jsem neodstraňoval, katalyzátor tam nemám.
Co jsem seděl v několika autech bez jednoho nebo obou tlumičů, tak mi hluk co to dělá uvnitř auta docela vadil. Takže za mě pouze upravit konec výfuku a vyvedení do boku není jediné řešení.
Co jsem seděl v několika autech bez jednoho nebo obou tlumičů, tak mi hluk co to dělá uvnitř auta docela vadil. Takže za mě pouze upravit konec výfuku a vyvedení do boku není jediné řešení.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
- eveUSO
- Příspěvky: 237
- Registrován: 01 lis 2011 15:13
- tel.: mám
- auto: Discovery II Td5
- Bydliště: Moravia
Re: Zkrácené výfukové potrubí DII TD5
Takže pokud to chápu dobře, délka výfuku nemá vliv na výkon a spotřebu ? A malý tlumič dokáže ,,nahradi" střední tlumič ?
Díky
Filip
Díky
Filip
-LR DII- FL, 3" lift, 1" bodylift, BFG KM2 33", Safariland, pevnostňáky a prahy, inox nájezdový plech, držák rezervy, HD měnič, Parnhardská tyč zadní nápravy, CB, teplá sprcha, spaní, naviják.
-,,Audaces fortuna iuvat''
-,,Audaces fortuna iuvat''
Re: Zkrácené výfukové potrubí DII TD5
No, u toho Patrola to zasmrdělo do auta jen když jsem byl po dveře ve sněhu... a to byl docela děravej. U kraťase to ale bylo daleko horší před zkrácením, když byl děravej poslední díl a pohnilá podlaha. Vejfuk jsem udělal jak píšu, podlahu jsem neřešil, ale smrad zmizel.
Upravil jsem takhle všechky ostatní, celkem asi 6 aut a wozembouši to tak měli myslím všichni, nikdy nebyl problém, tou úpravou jsi zapoměl že vejfuk máš, což u tereňáku je velký plus.
U Tranzita 2011 nebo MB Sprinter je to tak originál... Kamiony mají konec výfuku těsně před kolem... najel jsem s tím dost a v pohodě.
Problém je, když ten směr zplodin někdo namíří třeba na zadní nárazník, to ti rezonancí upadne hlava za jízdy, ale koleno dolů je vyzkoušený, funkční a jeden díl výfuku stačí pro správnou práci turba, spíš mi u Patrola trochu spadla spotřeba.
Upravil jsem takhle všechky ostatní, celkem asi 6 aut a wozembouši to tak měli myslím všichni, nikdy nebyl problém, tou úpravou jsi zapoměl že vejfuk máš, což u tereňáku je velký plus.
U Tranzita 2011 nebo MB Sprinter je to tak originál... Kamiony mají konec výfuku těsně před kolem... najel jsem s tím dost a v pohodě.
Problém je, když ten směr zplodin někdo namíří třeba na zadní nárazník, to ti rezonancí upadne hlava za jízdy, ale koleno dolů je vyzkoušený, funkční a jeden díl výfuku stačí pro správnou práci turba, spíš mi u Patrola trochu spadla spotřeba.
No road? No problem...
LR užívej s klidem a rozvahou Angličana, jinak tě dostane do blázince
LR užívej s klidem a rozvahou Angličana, jinak tě dostane do blázince
- radekd
- Příspěvky: 305
- Registrován: 01 pro 2013 12:50
- tel.: 608337230
- auto: DII 2x 01 04, D4
- Bydliště: Pec pod Sněžkou
Re: Zkrácené výfukové potrubí DII TD5
Zvažuji vyvedení do boku, nevíte jestli s tím není problém na STK?. Dík za odpovědi.
Ubytování v Krkonoších www.chatasohajka.cz, www.chataboubelka.cz
-
- Příspěvky: 14938
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: Zkrácené výfukové potrubí DII TD5
Koukám aktuální téma po výletu do Žamberka. Jak už jsem psal, já jsem ohnul výfuk při couvání už dříve a jenom jsem ho zkrátil - teda koncovku, aby zůstala skrytá pod autem a nevyčnívala zpod zadního nárazníku. Originál ohnutý konec směřuje dolů. Nikde nic nerezonuje ani se mi výfuk už od té doby nepodařilo znovu poškodit. Občas je trošku očouzený nárazník, ale podstatně méně, než bývá od bláta.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
- radekd
- Příspěvky: 305
- Registrován: 01 pro 2013 12:50
- tel.: 608337230
- auto: DII 2x 01 04, D4
- Bydliště: Pec pod Sněžkou
Re: Zkrácené výfukové potrubí DII TD5
[quote="MadTom"]Koukám aktuální téma po výletu do Žamberka.
ano
........to zkrácení, také mě to napadlo jako první. Teď se ale peru i s myšlenkou toho vyvedení do boku..........a hodnotím + a -.
ano
........to zkrácení, také mě to napadlo jako první. Teď se ale peru i s myšlenkou toho vyvedení do boku..........a hodnotím + a -.
Ubytování v Krkonoších www.chatasohajka.cz, www.chataboubelka.cz
-
- Příspěvky: 14938
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: Zkrácené výfukové potrubí DII TD5
Co jsem jel s D2 která měla výfuk vyvedený do boku, bylo jich několik, tak to bylo vždy o něco hlučnější. A odstranění tlumičů výfuku byla další věc. Za mě jednoznačně přístup tak, aby auto bylo co nejtišší, protože hluk v případě našich aut nic pozitivního nepřinese. Tohle nejsou závodní auta, kde by se optimalizovalo i výfukové potrubí. O výfuku do strany jsem také uvažoval, ale jednoznačně zvítězila lenost - vyskládat z kolínek výfuk do boku je podstatně pracnější, než ohnutý výfuk jenom porovnat a zkrátit koncovku.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
- mipr
- Příspěvky: 656
- Registrován: 11 črc 2014 11:34
- tel.: +421907431767
- auto: Diskosky mam rad :-)
- Bydliště: Horska 30, Bratislava
Re: Zkrácené výfukové potrubí DII TD5
Pri vyvode vyfuku z boku, treba klast doraz na dostatocne velky otvor okolo rury vyfuku. Vyfuk pocas jazdy vibruje, trasie sa atd. = musi mat dostatocny priestor okolo seba aby nenarazal do karoserie. Zial, videl som uz taky pripad, ze vyfuk pri vacsom vykyve buchal do karoserie...
LRservis.sk Bratislava
specializovany servis pre znacku Land Rover
byvaly autorizovany distributor Bearmach (skoncili...)
specializovany servis pre znacku Land Rover
byvaly autorizovany distributor Bearmach (skoncili...)
Re: Zkrácené výfukové potrubí DII TD5
Na D1 jsem skončil podobně jako Tom, vyřízl jsem poslední tlumič origo tvarovanou koncovku přivařil na jeho místo, Vše je schované, splodiny to fouka pěkně dolu kam má. A zvuk, no ono tu kovadlinu pod kapotou jen tak něco nepřeřve.
Nad tím z boku jsem taky uvažoval ale z praktického hlediska mě asi nenapadá jediný důvod proč, krom estetiky.
A popravdě u takové udýchané ropy
Nad tím z boku jsem taky uvažoval ale z praktického hlediska mě asi nenapadá jediný důvod proč, krom estetiky.
A popravdě u takové udýchané ropy
-
- Příspěvky: 14938
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: Zkrácené výfukové potrubí DII TD5
Otvor musí mí rezervu nejenom kvůli kývání a hýbání za jízdy, ale-i kvůli tepelné roztažnosti výfuku - on se prostě po ohřátí za chodu motoru o něco natáhne.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
- forester
- Příspěvky: 623
- Registrován: 17 črc 2011 22:49
- tel.: +421 905 979 273
- auto: DI300Tdi ARO 240
- Bydliště: Martin
Re: Zkrácené výfukové potrubí DII TD5
Raz v lete na križovatke.Zastavil som z otvoreným oknom(ako inak na LR) a kochal sa.Naraz vedľa mňa príšerný rev motora,voľáky pri...ný jogurťák(cestná motorka) tam doletel na voľnobeh a potom tomu naplno vyťal.Skoro zo mňa vypadlo vajce .Ale pánko sa prerátal,mám výfuk doboku a vtedy ešte dohora.Tak som mu pri rozjazde podaroval usporené sadze z výfuku. Ďalších 5km išiel radšej v slušnom odstupe za mnou.
Vývod doboku je bezproblémový.Medzera okolo vývodu je asi 15mm na stranu.Toľko stačí na tepelnú dilatáciu a vybrovanie výfuku.Okolo som nahodil kúsok hliníkového pindaplechu,to aby malo origo vzhľad.Na STK to nik nerieši a hluk bez posledného tlmiča vzrástol nebadane.
Vývod doboku je bezproblémový.Medzera okolo vývodu je asi 15mm na stranu.Toľko stačí na tepelnú dilatáciu a vybrovanie výfuku.Okolo som nahodil kúsok hliníkového pindaplechu,to aby malo origo vzhľad.Na STK to nik nerieši a hluk bez posledného tlmiča vzrástol nebadane.
V jednoduchosti je krása.
- Acon
- Příspěvky: 4972
- Registrován: 07 úno 2009 20:29
- tel.: 00421910600711
- auto: DII TD5 1999
- Bydliště: Nitra SK
Re: Zkrácené výfukové potrubí DII TD5
Tak ja mám výfuk vyvedený vzadu do blatníku bez zadného tlmiču. Zvuk OK, nie je problém ani na STK.
Po 2 Discovery2 Discovery4 2009, 2,7TDV6, ARB, navijak, ochrana podvozku, ochrana zadného diferáku, 2 uzávierky, strešný nosič, led rampa, pracovné svetlá, X-Lifter... pravidelne dôkladne servisovaná, jazdíme každoročne Balkán a nechcem tam mať problém.
- Hubert
- Příspěvky: 2462
- Registrován: 28 čer 2009 19:13
- tel.: 724878985
- auto: D1 300 TDI, D3 TDV8
- Bydliště: Kousek do Třebíče
- Kontaktovat uživatele:
Re: Zkrácené výfukové potrubí DII TD5
Taky jsem zkrátil výfuk za hranu nárazníku. Dnes bych to už neudělal nejen že byl trošku očouzený, ale hrozně mě to dunělo do auta.
Zkrátka to chce aby konec trubky byl mimo auto.
Zkrátka to chce aby konec trubky byl mimo auto.
Land Rover Discovery 300 Tdi, AUT, ABS, TC, +2", Front TrueTrack, Rear 100%ARB,
Máte štěstí že jsem tady. Říkají o mě že jsem odborník. :-) Mám málo času, ale na výzvu se čas vždy najde.
Máte štěstí že jsem tady. Říkají o mě že jsem odborník. :-) Mám málo času, ale na výzvu se čas vždy najde.
-
- Příspěvky: 14938
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: Zkrácené výfukové potrubí DII TD5
Hm, mě to neduní, ale nechal jsem tam tu koncovku, aby to foukalo směrem dolů a ne přímo dozadu na nárazník.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
- radekd
- Příspěvky: 305
- Registrován: 01 pro 2013 12:50
- tel.: 608337230
- auto: DII 2x 01 04, D4
- Bydliště: Pec pod Sněžkou
Re: Zkrácené výfukové potrubí DII TD5
Tak jsem se rozhodnul pro vyvedení do boku a bez zadního tlumiče, všem dík za postřehy.......
Ubytování v Krkonoších www.chatasohajka.cz, www.chataboubelka.cz
- Maxsel
- Příspěvky: 3654
- Registrován: 23 zář 2007 19:49
- auto: Land Rover
- Bydliště: Vysočina
- Kontaktovat uživatele:
Re: Zkrácené výfukové potrubí DII TD5
Měl jsem na TD5 výfuk vyvedený do blatníku bez posledního tlumiče a šel bych do toho znovu. Je to trochu hlučnější než origo, ale ten zvuk při zátahu turba byl celkem efektní. A díru v blatníku je potřeba trochu předimenzovat, aby to pobralo tepelné dilatace výfukového potrubí. Chvíli jsem to musel ladit, než to bylo OK.