ABS na DI
Moderátor: Miky_CZ
- Piskot
- Příspěvky: 452
- Registrován: 16 črc 2007 11:30
- tel.: +420602648622
- auto: LR Discovery 2,5 Tdi
- Bydliště: u Prahy
ABS na DI
Ahoj, mám problém s ABS, svítí kontrolka, kontroloval jsem spoje vedení k čidlům, ale svítí pořád. Máte někdo tip, co bývá nejčastější závada a na co se zaměřit? Případně vaše doporučení na firmu, kde by se to dalo připojit na diagnostiku? Mám DI, Tdi, r.v.1997. Předem díky za rady
Piskot
Piskot
Land Rover Discovery I, 2,5Tdi, KONI Heavy Truck, Cooper Discoverer M+S, jinak standard :-)
Diagnostiku mi za pár stovek pouštěl pan Mareda v Libuši u Prahy. Je to neofiko servis LR. Největší problém je, že má prý pořád moc práce, tak je to na delší objednávku.
Taky mi svítily kontrolky brzd a ABS. Vytekl mi na ně "olej z náby", tak to proměřil, vyčistil a diagnostikou i vymazal.
PAN MAREDA tel.608889596
Taky mi svítily kontrolky brzd a ABS. Vytekl mi na ně "olej z náby", tak to proměřil, vyčistil a diagnostikou i vymazal.
PAN MAREDA tel.608889596
Disco mi zachránilo život
- Piskot
- Příspěvky: 452
- Registrován: 16 črc 2007 11:30
- tel.: +420602648622
- auto: LR Discovery 2,5 Tdi
- Bydliště: u Prahy
Díky moc za kontakt! Zkusím to.Jarys píše:Diagnostiku mi za pár stovek pouštěl pan Mareda v Libuši u Prahy. Je to neofiko servis LR. Největší problém je, že má prý pořád moc práce, tak je to na delší objednávku.
Taky mi svítily kontrolky brzd a ABS. Vytekl mi na ně "olej z náby", tak to proměřil, vyčistil a diagnostikou i vymazal.
PAN MAREDA tel.608889596
Piskot
Land Rover Discovery I, 2,5Tdi, KONI Heavy Truck, Cooper Discoverer M+S, jinak standard :-)
jojo tak to my byt....
MotoHanz - prodej a dovoz motocyklů prodej náhradních dílů a doplňků na Harley-Davidson a další http://www.motohanz.cz
- DjALF
- Příspěvky: 1805
- Registrován: 26 dub 2007 02:34
- auto: Toyota LC 100
- Bydliště: Olomouc
- Kontaktovat uživatele:
Vzdyt je to napsane v te brozureJarys píše:tak to má byt, tak je to správne...
Hlavne,ze je to O.K.
Discovery I 300TDI "Užovka" - lehka OFF kosmetika "už EX"
Toyota Land Cruiser 100 "želva"
http://www.djalf.cz/ http://sportrescue.cz/
Toyota Land Cruiser 100 "želva"
http://www.djalf.cz/ http://sportrescue.cz/
Kontrolka ABS mi svítí stabilně už hodně dlouho. Teď se mi stává asi 2x do týdne, že při brždění mi do pedálu začne rychle kopat ABS a auto nebrzdí. Začne brzdit až vetšinou, když na pedál dupnu potřetí. Je to někdy jen o vlásek.Piskot píše:Tak už to mám v pořádku, znovu jsem to celé prošel, vytahal všechna čidla a očistil a domáčknul zpátky. Nyní ABS funguje. Kotrolka se po startu rozsvítí, ale po rozjetí zhasne. Asi to tak má být
Před časem jsem měnil homokloub a měl jsem vůli ve svislém směru. Po výměně jsem plnícím otvorem natlačil originál vazelinu. Včera jsem kontroloval čidlo a bylo celé zavazelinované. (Piskotovi pomohlo očistit čidla.) Tak jsem to opět otevřel a ozubení na homokloubu (pro čidlo ABS) je naprosto zalité vazelinou a asi to tak musí být. Nikde není žádné gufero. Takže, když očistím čidlo, tak je hned zase zavazelinované.
Už nevím, co s tím. Asi nakonec vytáhnu relé pro ABS - nebo máte někdo radu, jak to zprovoznit?
Discovery I, 300TDi, r.v.1997
no to gufero by tem melo bejt...
MotoHanz - prodej a dovoz motocyklů prodej náhradních dílů a doplňků na Harley-Davidson a další http://www.motohanz.cz
- Piskot
- Příspěvky: 452
- Registrován: 16 črc 2007 11:30
- tel.: +420602648622
- auto: LR Discovery 2,5 Tdi
- Bydliště: u Prahy
Ahoj Pavle, koukám, že ABSka na DI nás trápí oba stejně. Aktuální stav a poznatky u mne jsou:Pavel C píše:Kontrolka ABS mi svítí stabilně už hodně dlouho. Teď se mi stává asi 2x do týdne, že při brždění mi do pedálu začne rychle kopat ABS a auto nebrzdí. Začne brzdit až vetšinou, když na pedál dupnu potřetí. Je to někdy jen o vlásek.Piskot píše:Tak už to mám v pořádku, znovu jsem to celé prošel, vytahal všechna čidla a očistil a domáčknul zpátky. Nyní ABS funguje. Kotrolka se po startu rozsvítí, ale po rozjetí zhasne. Asi to tak má být
Před časem jsem měnil homokloub a měl jsem vůli ve svislém směru. Po výměně jsem plnícím otvorem natlačil originál vazelinu. Včera jsem kontroloval čidlo a bylo celé zavazelinované. (Piskotovi pomohlo očistit čidla.) Tak jsem to opět otevřel a ozubení na homokloubu (pro čidlo ABS) je naprosto zalité vazelinou a asi to tak musí být. Nikde není žádné gufero. Takže, když očistím čidlo, tak je hned zase zavazelinované.
Už nevím, co s tím. Asi nakonec vytáhnu relé pro ABS - nebo máte někdo radu, jak to zprovoznit?
- občas se mi rozsvítí kontrolka ABS, nicméně ABS funguje (zkoušeno na písku), po opětném nastartování a rozjetí zhasne a někdy třeba celý den se nerozsvítí. Nakonec jsem vypozoroval, že se kontrolka rozsvítí když vytočím kola do plného rejdu a náprava kříží - tedy je pravděpodobně problém v přerušeném vodiči k čidlu ABS na přední nápravě - tím, jak to má větší pohyb tak se to přeruší.
- to "kopání" při brždění mi dělá taky, především při pomalém dojiždění při parkování (je to docela sranda, už jsem málem zbořil kolegovi auto ), to kopání je způsoběno tím, že vlivem přerušeného vodiče jde do "mozku" ABS přerušovaný signál a tím ABS začne přerušovaně brzdit a to je to "kopání do pedálu" .
- myslím, že definitivním řešením je výměna čidel ABS, akorát že nevím které z předních čidel to dělá. Vzhledem k tomu, že jedno čidlo stojí cca 2tis.Kč tak jako poslední pokus plánuju ještě zkusit vyndat čidla, připojit na zkoušečku a zkoušet ohýbat kabel a tak zjistit kde to je přerušené. Pak bych to zkusil jednoduše nahradit jiným vodičem (předpokládám, že tam je obyč.dvoužílový kabel), spoje řádně proletovat a smršťovací bužírkou utěsnit. Vzhledem k tomu, že jsem si takhle podobně " na koleně" opravil doběh motorku stěračů - a ten pořád funguje , tak to zkusím takhle opravit. Pokud se nepovede - tak koupím čidla nová! ABSka je myslím dobrá věc.
- ta vazelína na čidlu je podle mne normální neb to čidlo se téměř dotýká drážkování na homokloubu a ten se zase toči ve vazelíně - tedy normální stav.
Toliko moje amaterské poznatky, snad Ti to trochu pomůže . Piskot
Land Rover Discovery I, 2,5Tdi, KONI Heavy Truck, Cooper Discoverer M+S, jinak standard :-)
Takřka neznatelné "kopání do pedálu" mám při každém brždění a brzdí to. Ale, jak už jsem psal, horší je to silné kopání (až drnčení) a bez efektu brždění...
Zkusím o víkendu různě jednotlivě odpojovat čidla, jak na to budou reagovat brzdy, měřit proudy, odpory a snad zjistím, které je vadné a to potom podle tvé rady zkusím opravit novým vodičem. Případně celé nové čidlo. (Závada může být i v kostce ABS!). Pak dám vědět, co jsem zjistil nebo nezjistil. Pavel
Zkusím o víkendu různě jednotlivě odpojovat čidla, jak na to budou reagovat brzdy, měřit proudy, odpory a snad zjistím, které je vadné a to potom podle tvé rady zkusím opravit novým vodičem. Případně celé nové čidlo. (Závada může být i v kostce ABS!). Pak dám vědět, co jsem zjistil nebo nezjistil. Pavel
Discovery I, 300TDi, r.v.1997
Pánové taková zákeřná závada - zápasil jsem s tím na RRC (je to tam stejně), hodně se s tím zlobil i Land Jirka - problém byl (aspoň v našem případě) v tom, že byly vůle (třeba i malé) v předních ložiskách, díky této vůli si za určitých situací čidlo myslí (když se kolo jakoby trošku díky vůli rozvibruje), že kolo prokluzuje a aktivuje se ABS a to tak divně, že pedál "drnčí" do nohy, ale auto skoro nebrzdí. Vyřešil jsem to přitažením ložisek a najednou to bylo úplně v pohodě, po nějaké době se to zase trochu uvolnilo a občas to udělá zase. Tedy dám úplně nová ložiska a měl by být klid. Tohle je prověřené řešení... Co si o tom myslíte?Pavel C píše:Takřka neznatelné "kopání do pedálu" mám při každém brždění a brzdí to. Ale, jak už jsem psal, horší je to silné kopání (až drnčení) a bez efektu brždění...
Zkusím o víkendu různě jednotlivě odpojovat čidla, jak na to budou reagovat brzdy, měřit proudy, odpory a snad zjistím, které je vadné a to potom podle tvé rady zkusím opravit novým vodičem. Případně celé nové čidlo. (Závada může být i v kostce ABS!). Pak dám vědět, co jsem zjistil nebo nezjistil. Pavel
Country boy...
Já jsem právě měl vůli na levém předním kole a myslel jsem si, že je to důvod nefunkčnosti ABS. V kole jsou teď nová ložiska i na svisláku, nový homokloub a problém s brzdy přetrvává. Mechanicky tam už žádné vůle nejsou ani žádné kolo "neháže". Tak si myslím, že závada bude někde jinde. V čidlech, kabelech, konektorech, kostce ABS a bůhví kde jinde (ECU, relé ?).
Discovery I, 300TDi, r.v.1997
- Piskot
- Příspěvky: 452
- Registrován: 16 črc 2007 11:30
- tel.: +420602648622
- auto: LR Discovery 2,5 Tdi
- Bydliště: u Prahy
No vidíš, tohle mne nenapadlo. Vůle na kolech jsem kontroloval a nepřipadalo mi, že by byly extra velké, ale je to fakt, tím to logicky taky může být.Rover píše:Pánové taková zákeřná závada - zápasil jsem s tím na RRC (je to tam stejně), hodně se s tím zlobil i Land Jirka - problém byl (aspoň v našem případě) v tom, že byly vůle (třeba i malé) v předních ložiskách, díky této vůli si za určitých situací čidlo myslí (když se kolo jakoby trošku díky vůli rozvibruje), že kolo prokluzuje a aktivuje se ABS a to tak divně, že pedál "drnčí" do nohy, ale auto skoro nebrzdí. Vyřešil jsem to přitažením ložisek a najednou to bylo úplně v pohodě, po nějaké době se to zase trochu uvolnilo a občas to udělá zase. Tedy dám úplně nová ložiska a měl by být klid. Tohle je prověřené řešení... Co si o tom myslíte?Pavel C píše:Takřka neznatelné "kopání do pedálu" mám při každém brždění a brzdí to. Ale, jak už jsem psal, horší je to silné kopání (až drnčení) a bez efektu brždění...
Zkusím o víkendu různě jednotlivě odpojovat čidla, jak na to budou reagovat brzdy, měřit proudy, odpory a snad zjistím, které je vadné a to potom podle tvé rady zkusím opravit novým vodičem. Případně celé nové čidlo. (Závada může být i v kostce ABS!). Pak dám vědět, co jsem zjistil nebo nezjistil. Pavel
Rovere, jak se to projevovalo u Tebe ohledně kontrolky ABS. Svítila stále nebo jen v případě "drnčení"?
Konkrétně u mne bude určitě ještě i vadná kabeláž k nějakému čidlu (jak jsem psal výše).
Samozřejmě, nejjednodušší by bylo píchnout to na diagnostiku. Pokud je v háji rozvadeč nebo "mozek" ABS tak na to asi bez testu nepřijdeme. P.
Land Rover Discovery I, 2,5Tdi, KONI Heavy Truck, Cooper Discoverer M+S, jinak standard :-)