Tak spadla klec a bratránkova D1 neprošla v německu TUVkou bo svítila kontrolka ABS.
Trápili jsme se s tím v součtu dobře dvanáct hodin a nakonec jsme experimentálně došli k následujícímu:
Všechna čidla jsou s nejvyšší pravděpodobností v pořádku bo vykazovala stejný odpor. Důkladné proměření přívodního kabelu čidla jsem neudělal protože nemám osciloskop a multimetr reaguje pomalu, resp. neukázal změnu odporu. Za neustálé chybové hlášení o vadném čidlu asi mohla voda, obsažená v mazivu kloubu (příčinou bylo poškozené gufero koule), plus vůle ložisek a poloosy, protože se zdálo, že voda rozprašovaná na kloub a čidlo během experimentu, snižuje zásadně napětí měřitelné multimetrem. Takže jsme dali novou náplň do důkladně vyčištěného kloubu a důkladně jsme si pohráli se všemi vůlemi. Pomocí special Land Rover diagnostic tool jsme načetli a vymazali chyby z jednotky ABS (chyba spínače brzdových světel už se dál neopakovala), a světe div se, funguje to
!!
- Experiment připraven.
- Special diagnostic Land Rover tool :-).
Takže bratránek má TUV úspěšně za sebou a snad to chvíli vydrží.