Slabsi brzdny ucinok
Moderátor: Miky_CZ
- Trewor - ségra
- Příspěvky: 251
- Registrován: 10 úno 2013 11:45
- auto: D2
- Bydliště: Praha
Re: Slabsi brzdny ucinok
Má to brzdit v obou situacích na hraně přilnavosti bez zablokování zadních kol. - Při nějakym testu seriovýho auta na origo kolech na suchu/mokru...bůh ví.
Omezovač má podle náklonu auta ( u D1, jsou i jiný systémy) snižovat tlak pro zadní brzdy. Při plnym kufru se auto tolik nenavalí na přední nápravu a tlak se sníží míň nebo vůbec než když je kufr prázdnej a auto se navalí na předek víc.
Jak moc tohle ovlivňuje nazvedaný auto s měkejma pružinama a unavenejma tlumičema nechci ani odhadovat.
Na sněhu každopádně musí umět zastavit všechny kola.
Jak otestovat funkčnost zátěžáku musí odpovědět někdo zkušenější. Pevně nastavitelnej se utahuje dokud nezačně zadek ztrácet stabilitu a ti s pudem sebezáchovy pak trochu povolí.
Omezovač má podle náklonu auta ( u D1, jsou i jiný systémy) snižovat tlak pro zadní brzdy. Při plnym kufru se auto tolik nenavalí na přední nápravu a tlak se sníží míň nebo vůbec než když je kufr prázdnej a auto se navalí na předek víc.
Jak moc tohle ovlivňuje nazvedaný auto s měkejma pružinama a unavenejma tlumičema nechci ani odhadovat.
Na sněhu každopádně musí umět zastavit všechny kola.
Jak otestovat funkčnost zátěžáku musí odpovědět někdo zkušenější. Pevně nastavitelnej se utahuje dokud nezačně zadek ztrácet stabilitu a ti s pudem sebezáchovy pak trochu povolí.
Re: Slabsi brzdny ucinok
sakra kluci.. a o jaký kostce pořád mluvíte? nějakej normální název to nemá? to myslíte zátěžák? já mám D2 a jak to má ABS tak tam nejni. Ani žádná jiná kostka krom ABS. Zadek ale prostě skoro nebrzdí. Jinak brzdy mám po komplet repasi. Před ani po to prostě nebrzdí. Když naložim zahrádku expedičnim bordelem a naftou, auto zadřepne na zadek, předek se odlehčí no a potom s tim například zcouvávat na nezpevněnym povrchu z kopce je skoro o život. Jak říkám, už jsem ze zoufalství přemejšlel, že tam dám dvoupístkové brzdy a kotouče ze předku
Land Cruiser HZJ78
discovery II
suzuki samurai cabrio :-)
discovery II
suzuki samurai cabrio :-)
Re: Slabsi brzdny ucinok
On je to spravne asi modulator. Co konkretne precistit ti nepoviem lebo do rozborky toho by som sa ja ani vo sne nepustal. Urobili mi to v servise a vraj tam bolo nieco zanesene. Skusali sme pred tym ale rozne veci a na modulatore sme to skusali tak ze sme odledovali ktora hadicka kam ide. hadicka pre zadnu napravu pri stlaceni brzdy nepustala ziadnu kvapalinu...ostatne ano....tak logicky sme sa zhodli ze problem musi byt tam ked vsetko ostatne bolo ok.Kusto píše: ↑26 lis 2016 20:52Co je v té kostičce a co pročistit? Že zadek musí brzdit méně je mi jasný ale aby na mokré blátotrávě nešel do skluzu je asi málo. Skuste prosím někdo kdo máte srovnání a auto vám brzdí, zkusit jestli vám to na mokrý trávě jde do skluzu. Pro porovnání mám pneu 255 ,85 r16.MT a na 235 ,85 r16MT je to stejné neklouzne.brunko píše:Zadne brzdy by nemali ist velmi do smyku pretoze auto je potom neovladatelne. U mna to bola ta kosticka. Precistilo sa to a znova zadok brzdi. Smyk som na zadku od vtedy videl len ked som siel po cistom lade a brzdil som az na podlahu.
Re: Slabsi brzdny ucinok
ta kocka sa tusim spravne vola modulator...pisem o tom vyssie... ak to nebrzdi tak to nebude ani s inymi kotucmi...ja som bol na brzdovej skuske a po dupani na brzdu nulovy ucinok. Neviem si predstavit ako jazdis ty lebo ja, ked bola mokra cesta tak som chodieval dost pomaly a to mam seriovku. S nalozenym autom do mokreho travnateho kopca je o drzku. Este ma napadlo, ze ako sme tam rozmyslali co s tym tak moznost by bola aj z rurky pre prednu napravu odviest dalsiu pre zadok. Tam by ale bol uz ucinok rovnaky co asi tiez nie dobre. Opisujem to velmi laicky lebo to bola len teoria:) Kazdopadne pomohlo to co pisem o prispevok vyssie.vasek72 píše: ↑22 lis 2016 10:03to mi trochu vysvětli.. protože mě zadek brzdí fakt žalostně málo. pro upřesnění mám teda D2. ABS mi nefunguje a ani nepotřebuju. Ale když auto naložim a zadřepne na zadek, je to fakt špatný. Už jsem chtěl dávat na zadek přední kotouče a brzdiče - ale jestli to má jiný řešení..?faethor píše:Měl jsem problémy taky, první byla netěsnost na vakuovym oběhu, to dost pomohlo.
A další Pokud si měl ABS a předělal si to na neABS tak ti tam chybí vepředu taková kostička. Kvůli tomu mi pořádně nebrzdil zadek.
Re: Slabsi brzdny ucinok
Myslím, že není důvod aby zadek brzdil míň nezatížený nebo vůbec nebrzdil.
A zatížení náprav je prakticky stejné.
Discovery je životní styl.
Re: Slabsi brzdny ucinok
Myslim si že by bylo celkem logické aby se brzdná síla odvíjela od zatížení nápravy. Alespoň pokud si dobře pamatuju tak na nákladaku jsem to tak měl.
A zatížení náprav je teoreticky i praktické úplně jiné. Motor převodovky,,
Re: Slabsi brzdny ucinok
Jasně.
Měl jsem na mysli zatížení v prázdném stavu, myslím, že je to v manuálu uvedeno jako cca 49:51 %.
Jedině že by to bylo nastaveno na slabší zadní schválně, aby to bylo víceméně OK při zatížení nákladem.
Ale pokud do toho kecá modulátor, mělo by to pak vždy být "optimální", tedy brzdit vždy přiměřeně, tedy asi méně zadní ale ne tak výrazně jinak.
Otázkou je, jestli modulátor funguje jak má - je to přece LR
Nemůže být problém v rozvodech? Nedávno jsem trubičky nechal od kámoše vyměnit - tvářily se jako zkamenělý trilobit...
Můžou být přicpané?
Discovery je životní styl.
- Kusto
- Příspěvky: 894
- Registrován: 16 kvě 2012 19:07
- tel.: 602516325
- auto: D1 300 tdi
- Bydliště: Sudoměřice u Bechyně
Re: Slabsi brzdny ucinok
No jak funguje klasickej zátěžák co bývá na nápravě vým, ale co se děje v tom modulátoru?
Čím je ovládanej?
Mám odpojenou ABS. Brzdové rozvody jsou nejspíš v pořádku, podle toho jak brzdovka stříká při odvzdušnění nebo podle toho jak snadno vyjíždí pístky z brzdičů.
Čím je ovládanej?
Mám odpojenou ABS. Brzdové rozvody jsou nejspíš v pořádku, podle toho jak brzdovka stříká při odvzdušnění nebo podle toho jak snadno vyjíždí pístky z brzdičů.
-
- Příspěvky: 14938
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: Slabsi brzdny ucinok
Modulátor souvisí vždy s ABS. Pokud byl v autě jenom klasický zátěžák, tak to bylo nějak nastaveno, aby podle zatížení zadní nápravy se omezoval brzdný účinek na ni, aby se prostě nedostávala do smyku. Při brzdění se má auto snahu "postavit" na přední nápravu, kterou více zatěžuje. A při tom se odtíží zadní náprava.
Lepší řešení je ABS, které nechá obě nápravy brzdit naplno, a zasáhne až ve chvíli, kdy u některého kola dochází ke smyku - tam ubere brzdný účinek. Cílem je, aby auto co nejvíc brzdilo a při tom bylo ovladatelné. Kola ve smyku totiž moc auto neřídí a nevedou.
Modulátor funguje tak, že pro každý brzdič (každé kolo), má dva ventily - jedním může brzdový tlak u kola ubrat a druhým přidat. Ubrání je jednoduché - prostě nechá brzdovou kapalinu trošku utéct do nádobky. Přidání brzdného účinku je složitější - na to je v modulátoru elektromotor který pohání pístové čerpadlo a dělá tlak kapaliny, místo pedálu.
Ucpané trubky bych moc neočekával, hadice, zvlášť ty gumové klidně - kord co je v gumě je železný a pokud vnější gumový obal popraská, tak to železo umí začít rezivět a nafouknout se. A tím zmáčknout vnitřní gumu tak, až to skrz hadičku nechce téct. Většinou to potom nejde odvzdušnit a hlavně jak se kapalina nevrací zpět, tak brzdy zůstávají viset (brzdí to stále).
Lepší řešení je ABS, které nechá obě nápravy brzdit naplno, a zasáhne až ve chvíli, kdy u některého kola dochází ke smyku - tam ubere brzdný účinek. Cílem je, aby auto co nejvíc brzdilo a při tom bylo ovladatelné. Kola ve smyku totiž moc auto neřídí a nevedou.
Modulátor funguje tak, že pro každý brzdič (každé kolo), má dva ventily - jedním může brzdový tlak u kola ubrat a druhým přidat. Ubrání je jednoduché - prostě nechá brzdovou kapalinu trošku utéct do nádobky. Přidání brzdného účinku je složitější - na to je v modulátoru elektromotor který pohání pístové čerpadlo a dělá tlak kapaliny, místo pedálu.
Ucpané trubky bych moc neočekával, hadice, zvlášť ty gumové klidně - kord co je v gumě je železný a pokud vnější gumový obal popraská, tak to železo umí začít rezivět a nafouknout se. A tím zmáčknout vnitřní gumu tak, až to skrz hadičku nechce téct. Většinou to potom nejde odvzdušnit a hlavně jak se kapalina nevrací zpět, tak brzdy zůstávají viset (brzdí to stále).
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
Re: Slabsi brzdny ucinok
Jooo na tohle mě upozorňovali ve firmě co mi dělali hadice, že nemám dávat žádnou shit brzdovku že to ty hadice pak žere a nastane přesně tohle.MadTom píše: ↑18 dub 2017 09:49 Modulátor souvisí vždy s ABS. Pokud byl v autě jenom klasický zátěžák, tak to bylo nějak nastaveno, aby podle zatížení zadní nápravy se omezoval brzdný účinek na ni, aby se prostě nedostávala do smyku. Při brzdění se má auto snahu "postavit" na přední nápravu, kterou více zatěžuje. A při tom se odtíží zadní náprava.
Lepší řešení je ABS, které nechá obě nápravy brzdit naplno, a zasáhne až ve chvíli, kdy u některého kola dochází ke smyku - tam ubere brzdný účinek. Cílem je, aby auto co nejvíc brzdilo a při tom bylo ovladatelné. Kola ve smyku totiž moc auto neřídí a nevedou.
Modulátor funguje tak, že pro každý brzdič (každé kolo), má dva ventily - jedním může brzdový tlak u kola ubrat a druhým přidat. Ubrání je jednoduché - prostě nechá brzdovou kapalinu trošku utéct do nádobky. Přidání brzdného účinku je složitější - na to je v modulátoru elektromotor který pohání pístové čerpadlo a dělá tlak kapaliny, místo pedálu.
Ucpané trubky bych moc neočekával, hadice, zvlášť ty gumové klidně - kord co je v gumě je železný a pokud vnější gumový obal popraská, tak to železo umí začít rezivět a nafouknout se. A tím zmáčknout vnitřní gumu tak, až to skrz hadičku nechce téct. Většinou to potom nejde odvzdušnit a hlavně jak se kapalina nevrací zpět, tak brzdy zůstávají viset (brzdí to stále).
-
- Příspěvky: 14938
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: Slabsi brzdny ucinok
To jsi to pochopil špatně. Mě popraskala guma na 20 let starých hadicích zvenku - prostě zteřela, a kvůli tomu se dostala zvenku slaná voda v zimě na ocelový kord těchto hadic a ten zkorodoval.
Co se týče té brzdovky - DOT4 mají asi všechny a nedovedu se moc představit, že by nějaká nevyhovovala a žrala hadice, nebo jiné gumy v brzdovém systému.
Co se týče té brzdovky - DOT4 mají asi všechny a nedovedu se moc představit, že by nějaká nevyhovovala a žrala hadice, nebo jiné gumy v brzdovém systému.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
Re: Slabsi brzdny ucinok
Nejde o Dotku, bod varu je stejny, ale fakt mi řekli že ty levné sračky časem naleptávají hadice zevnitř. (ale určitě to nebude otázka roku nebo tak)MadTom píše: ↑18 dub 2017 11:03 To jsi to pochopil špatně. Mě popraskala guma na 20 let starých hadicích zvenku - prostě zteřela, a kvůli tomu se dostala zvenku slaná voda v zimě na ocelový kord těchto hadic a ten zkorodoval.
Co se týče té brzdovky - DOT4 mají asi všechny a nedovedu se moc představit, že by nějaká nevyhovovala a žrala hadice, nebo jiné gumy v brzdovém systému.
Jak jsem nakoupil tak prodávam.
- 22lukas277
- Příspěvky: 715
- Registrován: 01 kvě 2016 15:47
- tel.: 0915354378
- auto: RRC OM606 SuperTurbo
- Bydliště: Horovce Pri Púchove
Re: Slabsi brzdny ucinok
Mal som problém s brzdami chlapci ked som mal origo rozmer na gumách ... dal so msi to odvzdusnit do pneuservisu na stroj a picu to brzdilo tiez ... tak so mvymenil brzdovy valec za valec s freelanderu ..prerobil so mtrubky a furt rovnaké ... vákuovku so mpretesnil a stale nic .. potom som pozrel mudru knihu z anglicka (mám 98. discotéku s ABS ktoré nefunguje už alebo respektíve funguje ak osa mu chce ) vymenil som hadičky za opletené odvzdušnil so mto pri naštartovanom aute ... a s 265/75 r16 na asfalte do šmyku keď na to dupnem ale ten pedál sa mi zdá furt makky zadná náprva mi brzdí jak ďábel. v sobotu tam idem dať performace kotúče tak uvidíme.