D2 - ACE a jeho testování

Discovery I, II, III

Moderátor: Miky_CZ

Zpráva
Autor
MadTom
Příspěvky: 14912
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

D2 - ACE a jeho testování

#1 Příspěvek od MadTom » 01 kvě 2015 19:41

Protože mě opět začalo zlobit ACE, a to tak, že chvilku funguje v pohodě a chvilku vůbec, a toto se objevilo vloni a samo to zmizelo, a nově nedávno, a už to nemíní samo zmizet, tak jsem se musel trošku více ponořit do toho, jak ACE v detailu funguje.
První problém diagnostiky je, že Nanocom Evolution co mám sice čte live data a chyby, ale chyby čte špatně. A live data jsou v případě, že ACE je "v poruše" jsou také k ničemu, protože systém je bez napájení.
1. zkontrolovat, že hlavní relé je v pořádku a je sepnuté - pokud není v pořádku, nebo není sepnuté, tak live data nejsou k ničemu - systém je bez napájení. Relé je v motorovém prostoru a je spínané řídící jednotkou ACE - když se nějakou chybou rozsvítí kontrolka ACE, tak to relé odpojí.
2. pokud chceme live data a relé je neaktivní, tak ho vyndat a hlavní kontakty nahradit tvrdou propojkou - pustit do ACE napájení. Následně se dá zacvičit jak výstupy pro jednotlivé ventily, tak odečíst hodnoty z akcelerometrů a z čidla tlaku.
3. v mém případě to vypadá na vadné čidlo tlaku (pressure transducer) - umřelo postupně na několikrát, pravděpodobně do něj zatekla voda, protože konektor, který je zalisovaný, má být ještě těsněný epoxidovým lepidlem (?), ale to mám na několika místech odpadlé. Za studena funguje, po ohřátí nic.
4. pro ověření jsem nejdřív proměřil dráty mezi řídící jednotkou a čidlem - jsou celkem 3, jestli nejsou přerušené nebo zkratované. Potom jsem si mezi zem a výstup čidla připojil voltmetr (běžný digitální multimetr). Za předpokladu, že ACE relé je sepnuté, nebo nahrazené propojkou, je na čidle napájení napětí 5V. Výstupní napětí v případě že motor běží a auto jede rovně je zhruba 0,3V, v případě jízdy do zatáčky stoupalo až na 2V (klidná jízda). Poté co se čidlo ohřálo (celá hydraulika ACE normálně hřeje), výstupní mi výstupní napětí kleslo skoro na nulu, a pod 0,05V řídící jednotka ACE vyhodila chybu - příliš nízký tlak.
5. Diagnostika - Nanocom Evolution vypsal jedinou chybu - Fault 04-07 - electrical fault in directorial control valve 1 - to by souviselo s ovládání jednoho s elektromagnetů na kostce - tady chyba není, dráty jsou v pohodě. Diagnostila u Cyrila vyhodila 2 chyby - Selhal test hlavního relé - to je v pořádku, relé bylo vyjmuto, Signál tlaku mimo rozsah - to odpovídá malému výstupnímu napětí z čidla. Vloni jsem měl ještě půjčené Hawkey od Visbyho a to ukazovalo chyby také správně, ale protože se to samo opravilo, asi tehdy čidlo vyschlo, tak jsem na skutečnou závadu nepřišel.

Celý systém ACE je jednoduchý, ale protože řídící jednotka při jakékoliv chybě vypne napájení, tak se dost špatně hledají chyby.
Součástí kostky ACE jsou 3 elektromagnetické ventily - 2 nahoře pouští tlak do pístnic - jede pro naklonění doleva a druhý doprava - obě pístnice jsou spojené dohromady. Třetí ventil umístěný směrem dozadu auta, řídí tlak v hydraulice. A poslední věc je tlakové čidlo, kterým si systém snímá tlak a podle něj jej ventilem reguluje. Největší problém je asi koroze trubek a následné opravy, kdy to v kostce netěsní.
Zespodu kostky je ještě filtr - ten jsem vloni vyndal, vyčistil WDčke (prostříknul přímo sprejem - je čistý) a vyfoukal vzduchem. A dal v klidu zpět.

Snad tento popis pomůže. Pokud bude mít někdo další poznatky z oprav, tak je doplňujte. Jízda s ACE a bez ACE je docela rozdíl, zvlášť když se to dá srovnávat během chvilky.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Tomanus
Příspěvky: 171
Registrován: 27 dub 2013 17:14
tel.: 775392424
auto: Disco I, Bmw e46 325
Bydliště: okolí České Lípy

Re: D2 - ACE a jeho testování

#2 Příspěvek od Tomanus » 05 kvě 2015 13:20

Dokonalé a profesionální :grin: :yes
Jako vždy od tebe. :grin:

Uživatelský avatar
Trewor - ségra
Příspěvky: 251
Registrován: 10 úno 2013 11:45
auto: D2
Bydliště: Praha

Re: D2 - ACE a jeho testování

#3 Příspěvek od Trewor - ségra » 05 kvě 2015 16:39

Dobrej elaborát :-)
nějaký info v EN: http://www.landroverclub.net/Club/HTML/ace.htm

MadTom
Příspěvky: 14912
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: D2 - ACE a jeho testování

#4 Příspěvek od MadTom » 09 kvě 2015 12:43

Pokračování - předevčírem dovezeno zánovní čidlo. Cestou pro něj - zhruba 70km ACE fungovalo a nehlásilo chybu. Na místě se kontrolka rozsvítila, cestou zpět, po pár hodinách to bylo zase OK.
Po namontování nového čidla došlo k jedné změně v live-datech - při nastartovaném motoru a stojícím autě to místo 13Barů ukazuje 18Barů a voltmetrem změřím na výstupu místo 0,3V 0,4V. A starému čidlu upadalo silikonové zalití okolo konektoru.
Navíc po osazení nového čidla šla Nanocomem vymazat chyba - 04-07 - Electrical Fault In Directorial Control Valve 1 Circuit (Fault 31), která se starým čidlem vymazat vůbec nešla.
Protože problém s chvilkami nefunkčním ACE se mi objevoval poslední 2 roky, a naposledy se objevil po projetí velkou louží, a na čidle tlaku chybělo silikonové zalití okolo konektoru, typuji, že se do čidla dostala voda a postupně ho zdegradovala - někde to udělalo svod a výstupní napětí kleslo.
Co nechápu je závada kterou ukazoval Nanocom. už jsem to napsal na Nanocom fórum. Directorial Control Valve 1 je podle mě cívka, které řídí ventil co naklápí auto na jednu stranu, a podle mě nemá žádnou spojitost s čidlem tlaku.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

VACIKI
Příspěvky: 5
Registrován: 21 bře 2015 08:10
tel.: 603838260
auto: Discovery 2

Re: D2 - ACE a jeho testování

#5 Příspěvek od VACIKI » 12 kvě 2015 18:08

Mám podobný problém, akorát kontrolka ACE se rosvítí žlutě,ne červeně. Po vypnutí a zapnutí zapalování je zas na pár km pokoj. Tobě předpokládám svítila červeně.

MadTom
Příspěvky: 14912
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: D2 - ACE a jeho testování

#6 Příspěvek od MadTom » 17 kvě 2015 14:42

Mě svítila žlutě. Červeně se mi rozsvítila v Albánii, když jsem utrhl táhlo stabilizátoru - tehdy jsem vyndal relé, stabilizátor přivázat k rámu, ať něco nerozbije a v klidu jel dál.
Na obrázku je vidět částečně chybějící silikonové těsnění na poškozeném čidlu tlaku. Tudy podle mě co čidla pronikla postupně voda. Umíralo několik let.
Přílohy
IMG_20150509_120108 resize.jpg
IMG_20150509_120108 resize.jpg (57.73 KiB) Zobrazeno 8564 x
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

VACIKI
Příspěvky: 5
Registrován: 21 bře 2015 08:10
tel.: 603838260
auto: Discovery 2

Re: D2 - ACE a jeho testování

#7 Příspěvek od VACIKI » 21 kvě 2015 10:33

Orig.diagnostika odhalila tři závady: oba horní ventily a snímač tlaku ACE.Zkusím vyměnit snímač tlaku a uvidím. Pro jistotu zkontroluji konektorové spoje. Jinak závady jdou bez problémů smazat.

MadTom
Příspěvky: 14912
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: D2 - ACE a jeho testování

#8 Příspěvek od MadTom » 21 kvě 2015 11:23

Horní ventily - tím je myšleno ty dvě cívky v horní části "kostky"? Ty se dají jednoduše elektricky změřit, jestli fungují. A jinak jsem ze zkoušel natvrdo z 12V zdroje - škrtnout si. Pokud to pod autem "cvakne", jak se pohne vnitřek ventilu, tak je to v pořádku.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

VACIKI
Příspěvky: 5
Registrován: 21 bře 2015 08:10
tel.: 603838260
auto: Discovery 2

Re: D2 - ACE a jeho testování

#9 Příspěvek od VACIKI » 21 kvě 2015 12:16

Přesně tak,ty dvě horní cívky. Při 12V cvakají,jenomže mě to blbne sporadicky- prostě někdy se kontrolka ACE rozsvítí žlutě.
Někdy je to ok měsíc a z toho se rozsvítí třikrát za den. Většinou stačí dvakrá zapnout a vypnout zap. a zhasne.

MadTom
Příspěvky: 14912
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: D2 - ACE a jeho testování

#10 Příspěvek od MadTom » 21 kvě 2015 12:27

Chovalo se mi to podobně a byl to snímač tlaku - je v kostce zepředu.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

VACIKI
Příspěvky: 5
Registrován: 21 bře 2015 08:10
tel.: 603838260
auto: Discovery 2

Re: D2 - ACE a jeho testování

#11 Příspěvek od VACIKI » 22 kvě 2015 08:48

O víkendu snímač vyměním a dám vědět.Dík za konzultaci

VACIKI
Příspěvky: 5
Registrován: 21 bře 2015 08:10
tel.: 603838260
auto: Discovery 2

Re: D2 - ACE a jeho testování

#12 Příspěvek od VACIKI » 26 kvě 2015 11:01

Snímač tlaku vyměněn a kontrolka ACE zatím nesvítí. Najeto cca 150km,tak uvidíme !!!!!!!!!!!

MadTom
Příspěvky: 14912
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: D2 - ACE a jeho testování

#13 Příspěvek od MadTom » 24 srp 2015 13:02

Najeto skoro 6000km včetně Albánie a Řecka a ACE celou dobu bez problémů, takže to definitivně bylo jenom čidlo tlaku a zbytek byly nesmyslné chyby.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Uživatelský avatar
Kubák
Příspěvky: 163
Registrován: 09 pro 2016 10:34
tel.: 777778857
auto: Land Rover D2 Td5
Kontaktovat uživatele:

Re: D2 - ACE a jeho testování

#14 Příspěvek od Kubák » 16 dub 2017 18:11

Tak bohužel otevírám znovu téma, u mne svítí ACE žlutě a čidlo tlaku v kostce jsem vyměnil po diagnoze MadToma a Nanocomu, bohužel i s novým čidlem stále kontrolka svítí a svítí, nemáte někdo jednotku ACE a BCU na zápůjčku? už si nevím rady...akcelerometry prý ukazují normálně ale to já nevím, to byl muj první typ...alcelerometry jsou prej v cajku a nyní už ACE nehází chybu ale kontrolka stale svítí a svítí, v HK nikdo zkušený není a Karel M. mi řekl, až to vykoumám ať se ozvu, ať víme co do budoucna dělat a jak pomoci kamaradum od LR...jsem zoufalej, houpu se jak na lodi:-(
Kubák
Hradec Králové
http://www.aagcz.com

Uživatelský avatar
Kubák
Příspěvky: 163
Registrován: 09 pro 2016 10:34
tel.: 777778857
auto: Land Rover D2 Td5
Kontaktovat uživatele:

Re: D2 - ACE a jeho testování

#15 Příspěvek od Kubák » 21 dub 2017 11:28

Je možné že umřela jedna z cívek?Když na konektor napojím cívku jinou, bez montáže ...je možné takto zjistit vadnou cívku? Pokud napojím cívku jinou, která je demontovaná z ventilu a mám ji bokem, je možné to takto zkusit?
Kubák
Hradec Králové
http://www.aagcz.com

MadTom
Příspěvky: 14912
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: D2 - ACE a jeho testování

#16 Příspěvek od MadTom » 21 dub 2017 11:31

Cívky jsme měřili, ale jenom multimetrem. Vypadaly OK. Pro to, abychom měli jistotu, je potřeba odpojit konektor na řídící jednotce a pustit do cívky trošku tvrdší napětí a donutit ventil, aby se pohnul. Je to i slyšet. A porovnat oba dva ventily, že se chovají stejně.
Cívka je jenom kus smotaného drátu, takže se dá změřit jak odpor tak indukčnost. Ale to je samotná cívka, cívka s ventilem se bude chovat trošku jinak.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Uživatelský avatar
Kubák
Příspěvky: 163
Registrován: 09 pro 2016 10:34
tel.: 777778857
auto: Land Rover D2 Td5
Kontaktovat uživatele:

Re: D2 - ACE a jeho testování

#17 Příspěvek od Kubák » 21 dub 2017 11:42

jde mi o to že mám v ruce druhou sadu cívek, kdybych je napojil bez nasazení na ventil zdali by samočinný test cívky zkusil, třeba mi umřela cívka...tak jen že bych ji zkusil napojit jinou bez montáže na ventil...kontrolka se mi rozsvěcí v první poloze klíče

mohu samozrejme vzit i ventil a napojit konektor na ventil s civkou mimo blok ACE

jde mi o to vyloučit možnost vadné cívky - voda, je to stále jednodušší než se vrtat v kabelech
Kubák
Hradec Králové
http://www.aagcz.com

Uživatelský avatar
pojir
Příspěvky: 2547
Registrován: 20 zář 2013 12:29
tel.: 602727915
auto: D2
Bydliště: u Blanska
Kontaktovat uživatele:

Re: D2 - ACE a jeho testování

#18 Příspěvek od pojir » 21 dub 2017 11:47

A neni to s tou kontrolkou nahodou podobne jako u ABS? Ze by si to pamatovalo, ze pri posledni jizde byla rozsvicena kvuli problemu, tak se rozsviti v prvni poloze znova a zhasne az pri dosazeni urcite rychlosti (ci jineho stavu), az zjisti, ze vlastne uz vsechno funguje?
Jakkoliv vysoko vyskocis, nikdy nepreskocis svoji prdel.

MadTom
Příspěvky: 14912
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: D2 - ACE a jeho testování

#19 Příspěvek od MadTom » 21 dub 2017 12:16

Není, ACE se primárně testuje okamžitě po zapnutí elektriky klíčkem v zapalování. Další testy jsou potom až podle jízdy, když vrčí motor a hydraulika má tlak.
Ano, cívky se dají připojit druhé, nic se tma nepoškodí, ale je to zkoušení náhodně, jestli se něco neprojeví. Elektrika není vidět, proto se musí měřit. A to znamená vědět, co měřím a proč. Cívky se dají z kostky v pohodě sundat, takže tam nemusíš připojovat celou kostku.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Uživatelský avatar
Kubák
Příspěvky: 163
Registrován: 09 pro 2016 10:34
tel.: 777778857
auto: Land Rover D2 Td5
Kontaktovat uživatele:

Re: D2 - ACE a jeho testování

#20 Příspěvek od Kubák » 21 dub 2017 12:23

však jo, mam druhou sadu civek kterou mohu připojit, ale ptám se zdali je stačí připojit, nebo je musim namontovat na ventil...případně zdali je mám připojit s ventilem mimo kostku...mam druhou sadu ventilu i civek na zkoušku
Kubák
Hradec Králové
http://www.aagcz.com

Odpovědět