Stránka 1 z 2

Td5 cuká kolemkolem 3500ot

Napsal: 30 pro 2014 06:46
od MaTRiX
Zdravím, koupil jsem si disco II, r. v. 99 při jízdě na jakoukoliv rychlost motor táhne do cca 3500ot a pak začne šíleně cukat, nevíte čím by to mohlo být? Jsem nováček u Land Rovera.

Re: Td5 cuká kolemkolem 3500ot

Napsal: 30 pro 2014 07:06
od iYary
Zatuhla regulace turba možná .... pokud to bude ono, je to mechanicka zalezitost, rozebrat, očistit, promazat, rozhybat.

Re: Td5 cuká kolemkolem 3500ot

Napsal: 30 pro 2014 21:43
od vladob8
Mne to sposoboval vadny ovladaci ventil turba (wastegate ventil).

https://www.youtube.com/watch?v=-Y1ePsl_zYM

http://www.litep4x4.cz/detail/discovery ... ate-ventil

Re: Td5 cuká kolemkolem 3500ot

Napsal: 18 črc 2017 09:48
od Miklosxxx
Caute.
Ja som tiez cerstvy majitel D2 a presne som identifikoval tento isty problem ako je tu popisany.
Pri pridany my to sialene cuka pri 3000 otackach.
Ked pridavam strasne jemne motor vytocim do otacok a idem aj 140 vpohode.
Ale ako nahle mu pridam na podlahu tak cuka priblizne na 3000 otackach.Na volnobeh ide normalne do otackok.
Na diagnostiku nemam moznost v okoli Dolneho Kubina.
Hadicky som kontroloval su ok ako aj ventil turba vypada novy aj som skusal snim hybat ide pekne. Je vadny wesage ventil alebo ci tam moze byt vyse toho.Dik

Re: Td5 cuká kolemkolem 3500ot

Napsal: 19 črc 2017 07:46
od Roboff
Ahojte,neviem či to niekomu pomôže,ale mne to robilo tiež,a po tom ako som vymenil tečúci regulátor tlaku paliva,v pohode dám kickdown a drží:)


Odoslané z môjho iPhone cez Tapatalk

Re: Td5 cuká kolemkolem 3500ot

Napsal: 19 črc 2017 07:57
od libovka
Ty to priznaky muze mit na svědomi váha vzduchu,přefukováni turba, odlepená vnitřní vrstva hadic od turba, nizký tlak paliva.

Re: Td5 cuká kolemkolem 3500ot

Napsal: 19 črc 2017 18:31
od Miklosxxx
Viem ze je to skuska naslepo ale objednal som turbo westegate ventil palivovy filter a hadicky v sobotu to vymenim a uvidim coto spravilo.Vaha vzduchu sa da vyskusat ze vytiahnem konektor a mal by sa zmenit chod motora a vtedy je dobry ak som to spravne pochopil.
Da sa laicky zistit ci je spravny tlak nafty?

Re: Td5 cuká kolemkolem 3500ot

Napsal: 19 črc 2017 19:46
od Petro
Vaha vzduchu to asi nebude :) skus ju odpojit a pochybujem ze si vsimnes zmenu. Mozno ti to bude trochu viacej dymit kedze ecu si tam dosadi default hodnoty ...(zalezi ci mas EU2 alebo EU3motor), Ak chces riesit potom MAP je to cidlo na zvodoch na vstupe do motora. Mne robilo auto ked som ho kupil to co tebe (mam 10P motor cize airmass je pocitany cez hodnoty MAP), mal som odtrhnutu hadicu na waste gate (nemalo to s tym nic ), aj som ho v navale zufalstva vymenil :), dalsi omyl, potom mi menili tiez odbornici potenciometer na plynovom pedali (da sa pozriet cez nanocom ci aspon ukazuje spravne hodnoty) no a nakoniec som vymenil MAP a problem som po pol roku vyriesil. Vaha vzduchu to skor nebude, bezne na autach co som pozeral cez nanocom ju najdes nefunkcnu a majitel o tom ani nevie. Inak tento problem sa tu uz dokola x krat riesil najdes ho cez vyhladavanie ("cukatura" tusim). Tlak nafty tu uz kedysi popisoval MadTom ako zistoval prietok do Petflasky. Najdi si niekoho s diagnostikou (nanocom napr.) a zistis raz dva ake hodnoty ukazuje MAF aj MAP a aj spominany potenciometer plynoveho pedalu. Predpokladam ze pokial nemas vyradeny EGR v nasavani bude kopec bordelu a cidlo bude pekne zanesene, naslepo mozes zacat menit kludne od dakoho pozicaj funkcny maf aj map a vymen (10minut prace) potom mozes zacat laborovat s waste gate :D a az potom by som zacal odpustat naftu do PETky.

Re: Td5 cuká kolemkolem 3500ot

Napsal: 20 črc 2017 20:32
od Miklosxxx
Dakujem za rady uvidim co z toho vypriahne wastegate som objednal tak isto aj map cidlo a komplet hadicky.
Ak to nerozchodim urcite budem niekoho z vas otravovat ci sa na mojho milassseka niekto nepozre. :D

Re: Td5 cuká kolemkolem 3500ot

Napsal: 20 črc 2017 21:16
od libovka
To Petro: netvrd něco co nemaš podložené. Mě osobně tento problem dělala váha vzduchu.

Re: Td5 cuká kolemkolem 3500ot

Napsal: 20 črc 2017 22:40
od Petro
libovka píše: 20 črc 2017 21:16 To Petro: netvrd něco co nemaš podložené. Mě osobně tento problem dělala váha vzduchu.
hm skus si pozriet toto http://www.discotd5.com/td5-tuning/airmass, neviem ake mas skusenosti ty ja mam skusenost na 10P motor nefunkcny MAF zvysi akurat spotrebu a dymivost automaticky, inak si velmi nevsimnes zmenu (mam odskusane na svojom x krat na origo ECU aj chipnutej ECU a sem tam pozrem cez moj nanocom na auta ludom co potrebuju diagnostiku, u 15P by som sa vehementne nehadal docitas sa v linku co ti tu posielam ze backup dat je znovu cez MAP aj u EURo 3 verzii, ja som zatial facelift nevlastnil takze nebudem sa dokrvy hadat ale rad sa dozviem viac tak kludne ma oprav.

Re: Td5 cuká kolemkolem 3500ot

Napsal: 21 črc 2017 07:46
od libovka
Taky se nechci hadat do krve,ale kdyby se mi to nestalo tak bych to netvrdil. Ale častěji tento problém způsobují závady které jsem zde již popsal.

Re: Td5 cuká kolemkolem 3500ot

Napsal: 21 črc 2017 20:56
od MadTom
Euro3 používá na řízení motoru i MAF. Pokud ta nefunguje, tak jede bez ní systémem jako u Euro2. Pokud je ale váha nakopnutá, tak to může pěkně blbnout.

Re: Td5 cuká kolemkolem 3500ot

Napsal: 23 črc 2017 06:42
od Miklosxxx
Tak.Po vcerajsej vymene westegate a Map senzoru motorcek ide nadherne.
Som nesmierne rad ze to nebolo nieco vaznejsie.
Preto vam chcem vsetkym podakovat za rady a hlavne za toto forum, kam sa clovek moze dozvediet viac ohladom tychto nadhernych strojov.
THNAKS ALL :beer
No asi som sa unahlil, ale zacalo to robit znova.
Ked som auto odstavil znova nastartoval zase ide dobre.
Objavy sa to obcas.Ale ked motor odstavym a nastartujem tak ide dobre

Re: Td5 cuká kolemkolem 3500ot

Napsal: 23 črc 2017 12:10
od libovka
To vypada na ty hadice. Pri nastartovanym motoru se nafoukne uvnitr bublina a ucpe privod vzduchu. Kdyz to chcipnes tak se bublina vyfoukne a zase to jede do doby nez se zase nafoukne.

Re: Td5 cuká kolemkolem 3500ot

Napsal: 23 črc 2017 13:04
od Miklosxxx
Budem ich musiet prekontrolovat aj ked pravda ze som ich nemenil lebo vypadaju ako nove ked som ich pozeral bolo cez ne krasne vidiet.Ale pri tej recyklovane dnesnej gume clovek neni si nicim isty. :S

Re: Td5 cuká kolemkolem 3500ot

Napsal: 23 črc 2017 15:01
od Petro
no zvycajne sa v hadici uvolni vnutorna vrstva a ta sa sprava ako zaklopka takze vidiet cez nu v pokoji uvidis , skontroluj ci neni oddelene jadro od vonkajsieho plasta ( je to tu casto popisovana zavada na origo hadici), urcite si skontroluj cely saci okruh teda od vzuch. filtra az ku egr ak ho tam este mas (za to nic nedas a nie je to zlozita vec). zistis aspon kolko oleja ti tece do interkoolera :grin:
ak vylucis hadice je to hadanie z casto riesenych zavad pokial nemas diagnostiku tak system pokus omyl, skontroluj kabel a piny ku vstrekovacom(kabel sa da kupit aj novy ak uz to rad za radom zacnes menit :grin: zvycajne cez neho vzlina olej az ku ECU motora tak mozes vycistit aj konektor na nej pre dobry pocit), potenciometer plynoveho pedala, tlak paliva teda stav podavacieho cerpadla v nadrzi, stav vstrekovacov ich tesnenia, ventil filtra paliva atd. najdes v sekcii D2 toho za tie roky dost. Auta su ako cez kopirak takze skor ci neskor to budes riesit, ak si to uz aj dopredu nacitas aspon nebudes prekvapeny :grin: tieto auta robia z majitelov mechanikov gratis. Zacni si citat starsie prispevky je tu popisane za tie roky asi vsetko co sa zvycajne kazi. Ak zvladas anglictinu zacni na discovery2.co.uk je tam aj nafotene ako pozriet kabel ku vstrekovacom.

Re: Td5 cuká kolemkolem 3500ot

Napsal: 23 črc 2017 18:42
od Miklosxxx
Vdaka budem sa snazit :wasntme
No po vymene hadiciek a tlakoveho snimaca na sacom potrubi a wastegate senzoru my cukanie neprestava.
Spozoroval som to iba pri chladnom motore pri riadne zohriatom sa nic nedeje.Ale ako nahle trosku ochladne a pri plnom pridani zacuka.Ked ho rozbieham plynule nic.Ale ked dam na podlahu zacne cukat.

Re: Td5 cuká kolemkolem 3500ot

Napsal: 09 srp 2017 09:15
od Miklosxxx
Moze sa takto spravat aj cerpadlo paliva?

Re: Td5 cuká kolemkolem 3500ot

Napsal: 09 srp 2017 09:25
od MadTom
Může, znamenalo by to, že je "unavené" a dává málo nafty, nebo že se někde nafta ztrácí nebo do ní dostává vzduch, a po zahřátí se to "zatáhne".
Další možnost je, že když je auto studené, tak řídící jednotka omezuje výkon motoru, než se ohřeje - to je jak kvůli ochraně motoru, tak kvůli emisím. Zvláště citelné je toto omezení u načepovaných motorů, kde normální provozní výkon je o kus vyšší, než u standardního auta, ale snížený výkon kvůli nízké teplotě je zhruba jako u standardního.
Než budeš něco dělat s čerpadlem v nádrži, tak doporučuju pořádně projít palivovou soustavu, že někde neutíká nafta. Typický problém je regulátor tlaku paliva umístěný v zadní části motoru na straně před spolujezdcem.