Td5 cuká kolemkolem 3500ot

Discovery I, II, III

Moderátor: Miky_CZ

Zpráva
Autor
MaTRiX
Příspěvky: 16
Registrován: úte lis 04, 2014 13:40
tel.: 721450232

Td5 cuká kolemkolem 3500ot

#1 Příspěvek od MaTRiX » úte pro 30, 2014 06:46

Zdravím, koupil jsem si disco II, r. v. 99 při jízdě na jakoukoliv rychlost motor táhne do cca 3500ot a pak začne šíleně cukat, nevíte čím by to mohlo být? Jsem nováček u Land Rovera.

Uživatelský avatar
iYary
Příspěvky: 560
Registrován: ned pro 01, 2013 21:19
tel.: 6O2791O2O
auto: Defender 11O Td5
Bydliště: Troppau

Re: Td5 cuká kolemkolem 3500ot

#2 Příspěvek od iYary » úte pro 30, 2014 07:06

Zatuhla regulace turba možná .... pokud to bude ono, je to mechanicka zalezitost, rozebrat, očistit, promazat, rozhybat.

Uživatelský avatar
vladob8
Příspěvky: 759
Registrován: ned kvě 18, 2008 23:24
tel.: +421905582959
Bydliště: Bratislava

Re: Td5 cuká kolemkolem 3500ot

#3 Příspěvek od vladob8 » úte pro 30, 2014 21:43

Mne to sposoboval vadny ovladaci ventil turba (wastegate ventil).

https://www.youtube.com/watch?v=-Y1ePsl_zYM

http://www.litep4x4.cz/detail/discovery ... ate-ventil
Zdravim Vlado.
Discovery II Td5, r.2000, manual, SLS, ACE, 2" lift, winch, At2 265/75R16
Sharan 2011 2,0TDi 4motion

Uživatelský avatar
Miklosxxx
Příspěvky: 44
Registrován: čtv říj 27, 2016 14:20
auto: Discovery 2

Re: Td5 cuká kolemkolem 3500ot

#4 Příspěvek od Miklosxxx » úte črc 18, 2017 08:48

Caute.
Ja som tiez cerstvy majitel D2 a presne som identifikoval tento isty problem ako je tu popisany.
Pri pridany my to sialene cuka pri 3000 otackach.
Ked pridavam strasne jemne motor vytocim do otacok a idem aj 140 vpohode.
Ale ako nahle mu pridam na podlahu tak cuka priblizne na 3000 otackach.Na volnobeh ide normalne do otackok.
Na diagnostiku nemam moznost v okoli Dolneho Kubina.
Hadicky som kontroloval su ok ako aj ventil turba vypada novy aj som skusal snim hybat ide pekne. Je vadny wesage ventil alebo ci tam moze byt vyse toho.Dik

Uživatelský avatar
Roboff
Příspěvky: 69
Registrován: úte dub 26, 2016 13:12
tel.: +421907323454
auto: D2 fl,2"lift,AT
Bydliště: Bratislava

Re: Td5 cuká kolemkolem 3500ot

#5 Příspěvek od Roboff » stř črc 19, 2017 06:46

Ahojte,neviem či to niekomu pomôže,ale mne to robilo tiež,a po tom ako som vymenil tečúci regulátor tlaku paliva,v pohode dám kickdown a drží:)


Odoslané z môjho iPhone cez Tapatalk
All drivers of 4x4s: engage 4WD, select low range, lock all hubs+diff, and cross your fingers.. Land rovers, just drive normally.

Uživatelský avatar
libovka
Příspěvky: 1738
Registrován: sob lis 14, 2009 19:21
tel.: Nokia
auto: DII a RR L322
Bydliště: praha-západ

Re: Td5 cuká kolemkolem 3500ot

#6 Příspěvek od libovka » stř črc 19, 2017 06:57

Ty to priznaky muze mit na svědomi váha vzduchu,přefukováni turba, odlepená vnitřní vrstva hadic od turba, nizký tlak paliva.
LR DII Td5 chip 165PS,HD měnič,přídavka z Defa,šnorchl,3"lift, 2,5cm body karoserie,33"pneu KM2,světelná rampa - 4x LED světla,zadní pracovní LED světla,nájezdák,přední a zadní pevnosťák,naviják,druhá baterie,vodovod,CB, rozšířené lemy.

Uživatelský avatar
Miklosxxx
Příspěvky: 44
Registrován: čtv říj 27, 2016 14:20
auto: Discovery 2

Re: Td5 cuká kolemkolem 3500ot

#7 Příspěvek od Miklosxxx » stř črc 19, 2017 17:31

Viem ze je to skuska naslepo ale objednal som turbo westegate ventil palivovy filter a hadicky v sobotu to vymenim a uvidim coto spravilo.Vaha vzduchu sa da vyskusat ze vytiahnem konektor a mal by sa zmenit chod motora a vtedy je dobry ak som to spravne pochopil.
Da sa laicky zistit ci je spravny tlak nafty?

Petro
Příspěvky: 183
Registrován: úte dub 02, 2013 23:36
auto: Disco II
Bydliště: Vysoka,, Slovensko

Re: Td5 cuká kolemkolem 3500ot

#8 Příspěvek od Petro » stř črc 19, 2017 18:46

Vaha vzduchu to asi nebude :) skus ju odpojit a pochybujem ze si vsimnes zmenu. Mozno ti to bude trochu viacej dymit kedze ecu si tam dosadi default hodnoty ...(zalezi ci mas EU2 alebo EU3motor), Ak chces riesit potom MAP je to cidlo na zvodoch na vstupe do motora. Mne robilo auto ked som ho kupil to co tebe (mam 10P motor cize airmass je pocitany cez hodnoty MAP), mal som odtrhnutu hadicu na waste gate (nemalo to s tym nic ), aj som ho v navale zufalstva vymenil :), dalsi omyl, potom mi menili tiez odbornici potenciometer na plynovom pedali (da sa pozriet cez nanocom ci aspon ukazuje spravne hodnoty) no a nakoniec som vymenil MAP a problem som po pol roku vyriesil. Vaha vzduchu to skor nebude, bezne na autach co som pozeral cez nanocom ju najdes nefunkcnu a majitel o tom ani nevie. Inak tento problem sa tu uz dokola x krat riesil najdes ho cez vyhladavanie ("cukatura" tusim). Tlak nafty tu uz kedysi popisoval MadTom ako zistoval prietok do Petflasky. Najdi si niekoho s diagnostikou (nanocom napr.) a zistis raz dva ake hodnoty ukazuje MAF aj MAP a aj spominany potenciometer plynoveho pedalu. Predpokladam ze pokial nemas vyradeny EGR v nasavani bude kopec bordelu a cidlo bude pekne zanesene, naslepo mozes zacat menit kludne od dakoho pozicaj funkcny maf aj map a vymen (10minut prace) potom mozes zacat laborovat s waste gate :D a az potom by som zacal odpustat naftu do PETky.

Uživatelský avatar
Miklosxxx
Příspěvky: 44
Registrován: čtv říj 27, 2016 14:20
auto: Discovery 2

Re: Td5 cuká kolemkolem 3500ot

#9 Příspěvek od Miklosxxx » čtv črc 20, 2017 19:32

Dakujem za rady uvidim co z toho vypriahne wastegate som objednal tak isto aj map cidlo a komplet hadicky.
Ak to nerozchodim urcite budem niekoho z vas otravovat ci sa na mojho milassseka niekto nepozre. :D

Uživatelský avatar
libovka
Příspěvky: 1738
Registrován: sob lis 14, 2009 19:21
tel.: Nokia
auto: DII a RR L322
Bydliště: praha-západ

Re: Td5 cuká kolemkolem 3500ot

#10 Příspěvek od libovka » čtv črc 20, 2017 20:16

To Petro: netvrd něco co nemaš podložené. Mě osobně tento problem dělala váha vzduchu.
LR DII Td5 chip 165PS,HD měnič,přídavka z Defa,šnorchl,3"lift, 2,5cm body karoserie,33"pneu KM2,světelná rampa - 4x LED světla,zadní pracovní LED světla,nájezdák,přední a zadní pevnosťák,naviják,druhá baterie,vodovod,CB, rozšířené lemy.

Petro
Příspěvky: 183
Registrován: úte dub 02, 2013 23:36
auto: Disco II
Bydliště: Vysoka,, Slovensko

Re: Td5 cuká kolemkolem 3500ot

#11 Příspěvek od Petro » čtv črc 20, 2017 21:40

libovka píše:
čtv črc 20, 2017 20:16
To Petro: netvrd něco co nemaš podložené. Mě osobně tento problem dělala váha vzduchu.
hm skus si pozriet toto http://www.discotd5.com/td5-tuning/airmass, neviem ake mas skusenosti ty ja mam skusenost na 10P motor nefunkcny MAF zvysi akurat spotrebu a dymivost automaticky, inak si velmi nevsimnes zmenu (mam odskusane na svojom x krat na origo ECU aj chipnutej ECU a sem tam pozrem cez moj nanocom na auta ludom co potrebuju diagnostiku, u 15P by som sa vehementne nehadal docitas sa v linku co ti tu posielam ze backup dat je znovu cez MAP aj u EURo 3 verzii, ja som zatial facelift nevlastnil takze nebudem sa dokrvy hadat ale rad sa dozviem viac tak kludne ma oprav.

Uživatelský avatar
libovka
Příspěvky: 1738
Registrován: sob lis 14, 2009 19:21
tel.: Nokia
auto: DII a RR L322
Bydliště: praha-západ

Re: Td5 cuká kolemkolem 3500ot

#12 Příspěvek od libovka » pát črc 21, 2017 06:46

Taky se nechci hadat do krve,ale kdyby se mi to nestalo tak bych to netvrdil. Ale častěji tento problém způsobují závady které jsem zde již popsal.
LR DII Td5 chip 165PS,HD měnič,přídavka z Defa,šnorchl,3"lift, 2,5cm body karoserie,33"pneu KM2,světelná rampa - 4x LED světla,zadní pracovní LED světla,nájezdák,přední a zadní pevnosťák,naviják,druhá baterie,vodovod,CB, rozšířené lemy.

MadTom
Příspěvky: 8832
Registrován: čtv lis 06, 2008 23:15
tel.: 608 600 360
Bydliště: Olomouc

Re: Td5 cuká kolemkolem 3500ot

#13 Příspěvek od MadTom » pát črc 21, 2017 19:56

Euro3 používá na řízení motoru i MAF. Pokud ta nefunguje, tak jede bez ní systémem jako u Euro2. Pokud je ale váha nakopnutá, tak to může pěkně blbnout.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Uživatelský avatar
Miklosxxx
Příspěvky: 44
Registrován: čtv říj 27, 2016 14:20
auto: Discovery 2

Re: Td5 cuká kolemkolem 3500ot

#14 Příspěvek od Miklosxxx » ned črc 23, 2017 05:42

Tak.Po vcerajsej vymene westegate a Map senzoru motorcek ide nadherne.
Som nesmierne rad ze to nebolo nieco vaznejsie.
Preto vam chcem vsetkym podakovat za rady a hlavne za toto forum, kam sa clovek moze dozvediet viac ohladom tychto nadhernych strojov.
THNAKS ALL :beer
No asi som sa unahlil, ale zacalo to robit znova.
Ked som auto odstavil znova nastartoval zase ide dobre.
Objavy sa to obcas.Ale ked motor odstavym a nastartujem tak ide dobre

Uživatelský avatar
libovka
Příspěvky: 1738
Registrován: sob lis 14, 2009 19:21
tel.: Nokia
auto: DII a RR L322
Bydliště: praha-západ

Re: Td5 cuká kolemkolem 3500ot

#15 Příspěvek od libovka » ned črc 23, 2017 11:10

To vypada na ty hadice. Pri nastartovanym motoru se nafoukne uvnitr bublina a ucpe privod vzduchu. Kdyz to chcipnes tak se bublina vyfoukne a zase to jede do doby nez se zase nafoukne.
LR DII Td5 chip 165PS,HD měnič,přídavka z Defa,šnorchl,3"lift, 2,5cm body karoserie,33"pneu KM2,světelná rampa - 4x LED světla,zadní pracovní LED světla,nájezdák,přední a zadní pevnosťák,naviják,druhá baterie,vodovod,CB, rozšířené lemy.

Uživatelský avatar
Miklosxxx
Příspěvky: 44
Registrován: čtv říj 27, 2016 14:20
auto: Discovery 2

Re: Td5 cuká kolemkolem 3500ot

#16 Příspěvek od Miklosxxx » ned črc 23, 2017 12:04

Budem ich musiet prekontrolovat aj ked pravda ze som ich nemenil lebo vypadaju ako nove ked som ich pozeral bolo cez ne krasne vidiet.Ale pri tej recyklovane dnesnej gume clovek neni si nicim isty. :S

Petro
Příspěvky: 183
Registrován: úte dub 02, 2013 23:36
auto: Disco II
Bydliště: Vysoka,, Slovensko

Re: Td5 cuká kolemkolem 3500ot

#17 Příspěvek od Petro » ned črc 23, 2017 14:01

no zvycajne sa v hadici uvolni vnutorna vrstva a ta sa sprava ako zaklopka takze vidiet cez nu v pokoji uvidis , skontroluj ci neni oddelene jadro od vonkajsieho plasta ( je to tu casto popisovana zavada na origo hadici), urcite si skontroluj cely saci okruh teda od vzuch. filtra az ku egr ak ho tam este mas (za to nic nedas a nie je to zlozita vec). zistis aspon kolko oleja ti tece do interkoolera :grin:
ak vylucis hadice je to hadanie z casto riesenych zavad pokial nemas diagnostiku tak system pokus omyl, skontroluj kabel a piny ku vstrekovacom(kabel sa da kupit aj novy ak uz to rad za radom zacnes menit :grin: zvycajne cez neho vzlina olej az ku ECU motora tak mozes vycistit aj konektor na nej pre dobry pocit), potenciometer plynoveho pedala, tlak paliva teda stav podavacieho cerpadla v nadrzi, stav vstrekovacov ich tesnenia, ventil filtra paliva atd. najdes v sekcii D2 toho za tie roky dost. Auta su ako cez kopirak takze skor ci neskor to budes riesit, ak si to uz aj dopredu nacitas aspon nebudes prekvapeny :grin: tieto auta robia z majitelov mechanikov gratis. Zacni si citat starsie prispevky je tu popisane za tie roky asi vsetko co sa zvycajne kazi. Ak zvladas anglictinu zacni na discovery2.co.uk je tam aj nafotene ako pozriet kabel ku vstrekovacom.

Uživatelský avatar
Miklosxxx
Příspěvky: 44
Registrován: čtv říj 27, 2016 14:20
auto: Discovery 2

Re: Td5 cuká kolemkolem 3500ot

#18 Příspěvek od Miklosxxx » ned črc 23, 2017 17:42

Vdaka budem sa snazit :wasntme
No po vymene hadiciek a tlakoveho snimaca na sacom potrubi a wastegate senzoru my cukanie neprestava.
Spozoroval som to iba pri chladnom motore pri riadne zohriatom sa nic nedeje.Ale ako nahle trosku ochladne a pri plnom pridani zacuka.Ked ho rozbieham plynule nic.Ale ked dam na podlahu zacne cukat.

Uživatelský avatar
Miklosxxx
Příspěvky: 44
Registrován: čtv říj 27, 2016 14:20
auto: Discovery 2

Re: Td5 cuká kolemkolem 3500ot

#19 Příspěvek od Miklosxxx » stř srp 09, 2017 08:15

Moze sa takto spravat aj cerpadlo paliva?

MadTom
Příspěvky: 8832
Registrován: čtv lis 06, 2008 23:15
tel.: 608 600 360
Bydliště: Olomouc

Re: Td5 cuká kolemkolem 3500ot

#20 Příspěvek od MadTom » stř srp 09, 2017 08:25

Může, znamenalo by to, že je "unavené" a dává málo nafty, nebo že se někde nafta ztrácí nebo do ní dostává vzduch, a po zahřátí se to "zatáhne".
Další možnost je, že když je auto studené, tak řídící jednotka omezuje výkon motoru, než se ohřeje - to je jak kvůli ochraně motoru, tak kvůli emisím. Zvláště citelné je toto omezení u načepovaných motorů, kde normální provozní výkon je o kus vyšší, než u standardního auta, ale snížený výkon kvůli nízké teplotě je zhruba jako u standardního.
Než budeš něco dělat s čerpadlem v nádrži, tak doporučuju pořádně projít palivovou soustavu, že někde neutíká nafta. Typický problém je regulátor tlaku paliva umístěný v zadní části motoru na straně před spolujezdcem.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Odpovědět