Nestartuje - že by imobilizér???

Discovery I, II, III

Moderátor: Miky_CZ

Odpovědět
Zpráva
Autor
MadTom
Příspěvky: 14912
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: Nestartuje - že by imobilizér???

#161 Příspěvek od MadTom » 26 dub 2014 07:13

Z toho co popisuješ bych typoval že problém je v drátech někdo pod palubkou. Nezatékalo ti do auta? On to pak teče klidně až na ty dráty.
Mě se stalo něco podobného - nešlo automatické rozsvěcení interiérových světel. Po dlouhém hledání jsem zjistil, že nevede drát mezi světly a BCU, ale už jsem nenašel, kde je problém, tak jsem ho natáhnul druhej. Myslím si, že jak jsou po cestě drátů spojovací "hřebínky", v originále je to značené header, tak to někde nevedlo. Na Defu TD5 jsou stejné a polovinu jsem jich musel vystříhat dopryč, protože byly nahnilé nebo už natavené kontakty v nich.
A k tomu tempomatu - nemáš tam náhodou řídící jednotku z automatu? Ta nemám osazení součástky pro snímání spojkového pedálu, protože ten tam prostě není a automat proto nefunguje. Už jsem jich takto pár upravoval - z automatové na manuálovou. Poznat se to dá buďto podle typu jednotky, nebo kouknout dovnitř - stačí sundat horní víko, to co je z hliníkového plechu.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Uživatelský avatar
default
Příspěvky: 1260
Registrován: 19 úno 2007 12:53
tel.: +420775196109
auto: LR DII; Volvo XC90 -
Bydliště: mám
Kontaktovat uživatele:

Re: Nestartuje - že by imobilizér???

#162 Příspěvek od default » 26 dub 2014 09:31

Zatékalo. V Auto Jase mi blbě přilepili čelní sklo. Ale to je několik let zpátky. Takže sundat palubku a všechno prohledat?
K těm šíbrům - nemají nějaký koncák nebo něco takového? Je mi divné že relé nad hlavou cvaká a motor se netočí...
DiscoTRAKTOR II TD5 1999, MT, 2*sibr, 7mist, jenom jedna pritelkyne + Terezka
STC50134; STC50066; front facelift; EBC brakes;
Volvo XC90
Discovery 4 2002 HSE AT
tel. +420 775196109

MadTom
Příspěvky: 14912
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: Nestartuje - že by imobilizér???

#163 Příspěvek od MadTom » 26 dub 2014 14:13

Pokud relé cvaká a netočí se motor, tak motor ven a rozebrat a vyčistit. Já jsem ho měl plnej vody a nechtěl se točit. V RAVE je popsané, jak se to seřizuje při zpětném skládání.

A pokud tam zatékalo, tak se dá docela dobře čekat, že voda vtekla i do konektorů a tam si v klidu zůstala a postupně to hnilo až to někde uhnilo a teď to chvilku má a chvilku nemá kontakt.

Palubku bych zatím nevyndával, koukni do RAVE - jsou tam schémata, jak je co propojené a hlavně fotky a umístěné jednotlivých konektorů a spojů. A až je pěkně najdeš a zkontroluješ, případně opravíš a ono to nepomůže, tak bych teprve vyndával palubku.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Uživatelský avatar
default
Příspěvky: 1260
Registrován: 19 úno 2007 12:53
tel.: +420775196109
auto: LR DII; Volvo XC90 -
Bydliště: mám
Kontaktovat uživatele:

Re: Nestartuje - že by imobilizér???

#164 Příspěvek od default » 29 dub 2014 21:49

Tak jsem vyndal motor od předního šíbru a chápu proč se netočil (přidám foto).
Přílohy
šíbr motor.jpg
šíbr motor 1.jpg
DiscoTRAKTOR II TD5 1999, MT, 2*sibr, 7mist, jenom jedna pritelkyne + Terezka
STC50134; STC50066; front facelift; EBC brakes;
Volvo XC90
Discovery 4 2002 HSE AT
tel. +420 775196109

Uživatelský avatar
default
Příspěvky: 1260
Registrován: 19 úno 2007 12:53
tel.: +420775196109
auto: LR DII; Volvo XC90 -
Bydliště: mám
Kontaktovat uživatele:

Re: Nestartuje - že by imobilizér???

#165 Příspěvek od default » 03 kvě 2014 22:50

Tak přední motor funguje - dělá sice různé zvuky ale jde to. Ještě vyřešit, proč se ten šíbr vždycky při otevírání trošku kousne - asi ho někde namažu.
Ale zpět k imobilizéru:
Odpojil jsem baterku a ejhle - zhasla dioda a po otočení klíče začal cvakat startér. Jen ještě zjistit proč netočí. Zkusil bych roztočit natvrdo, ale ještě jsem nevyzkoumal jak. Takže zkusím RAVE - třeba mi poradí...
Motor se samozřejmě po čase opět zaimobilizuje (nechápu jak, když to má zakázané v BCU), ale doufám že opět pomůže odpojení baterie.
No a ještě se pokusím vyřešit nefunkční dálku...
DiscoTRAKTOR II TD5 1999, MT, 2*sibr, 7mist, jenom jedna pritelkyne + Terezka
STC50134; STC50066; front facelift; EBC brakes;
Volvo XC90
Discovery 4 2002 HSE AT
tel. +420 775196109

Uživatelský avatar
libovka
Příspěvky: 1989
Registrován: 14 lis 2009 19:21
tel.: Jabko
auto: RR L322
Bydliště: praha-západ

Re: Nestartuje - že by imobilizér???

#166 Příspěvek od libovka » 04 kvě 2014 07:45

V pojistkovce v motoru je relé které startér spíná.Když z něj odcvakneš kryt,tak startér můžeš spouštět tím že ručně zmáčkneš kontakty k sobě.

MadTom
Příspěvky: 14912
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: Nestartuje - že by imobilizér???

#167 Příspěvek od MadTom » 04 kvě 2014 11:19

Jestli ti startér jenom cvaká a netočí, můžou to být opotřebované kontakty - už to tady bylo popsáno vícekrát. Startér ven, rozborka cívky, výměna dvou měděných kontaktů a pohyblivého jádra s třetím kontaktem. Prodává se na to přímo sada na repasi. Je to standardní závada - na D2 jsem to dělal chvilku po koupi - tedy zhruba po 10 letech provozu. Občas to nechtělo nastartovat, a potom zas byl měsíc klid. Po výměně mám klid už několik let.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Uživatelský avatar
default
Příspěvky: 1260
Registrován: 19 úno 2007 12:53
tel.: +420775196109
auto: LR DII; Volvo XC90 -
Bydliště: mám
Kontaktovat uživatele:

Re: Nestartuje - že by imobilizér???

#168 Příspěvek od default » 04 kvě 2014 13:52

Kontakty ve startéru jsem před několika lety vyměnil - staré ošoupané jsem nahradil novými, vyrobenými z Cu trubky o síle stěny 1,5mm. Jen je mi divné, že by to odešlo zrovna době, kdy řeším imobilizér... ale u tohoto vozu je asi možné všechno.
Startér půjde ven a mrknu do něj.
DiscoTRAKTOR II TD5 1999, MT, 2*sibr, 7mist, jenom jedna pritelkyne + Terezka
STC50134; STC50066; front facelift; EBC brakes;
Volvo XC90
Discovery 4 2002 HSE AT
tel. +420 775196109

MadTom
Příspěvky: 14912
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: Nestartuje - že by imobilizér???

#169 Příspěvek od MadTom » 04 kvě 2014 14:26

Psal jsem to proto, že se to stává, a není nic lepšího, než řešit problém jinde než je.
Co jsem zkoušel TD5ky, tak pokud nebyla odimobilizovaná řídící jednotka motoru, tak startér točil, ale auto nechytlo, protože řídící jednotka motoru nedala naftu.
Že by něco cvaklo a startér by se netočil je divné, ono tam kromě kontaktů uvnitř startéru toho moc není.
S pokud jsi vyměnil jenom tu pevnou část kontaktů, tak to klidně může být znovu opálené - proto je v originál sadě i nová ta pohyblivá část co dělá druhý kontakt.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

ferolando
Příspěvky: 3
Registrován: 10 říj 2015 17:48

Re: Nestartuje - že by imobilizér???

#170 Příspěvek od ferolando » 11 říj 2015 07:48

Dobry den prajem mam taky problem o akom pisete. Startuje mi,ale nechcemi vstrekovat nafta do motora blokuje ho ten imobilizer ,len ako ho odpojim? Existuje nejaky kod ktory sa tuka klucom vo dverách ...s tymto mi neviete prosim poradit?

ferolando
Příspěvky: 3
Registrován: 10 říj 2015 17:48

Re: Nestartuje - že by imobilizér???

#171 Příspěvek od ferolando » 11 říj 2015 07:49

Je to disco 1997

Steve
Příspěvky: 1157
Registrován: 29 bře 2008 02:33
auto: D.I manuál 1997
Bydliště: Zlínsko

Re: Nestartuje - že by imobilizér???

#172 Příspěvek od Steve » 11 říj 2015 12:32

Jak už ti psali v jiném vlákně - hledej na fóru. :mrk
Konkrétně EKA kód.
Někdo odsud ho dokáže podle VIN zjistit, pokud ho nevíš.
Fakt ti to tady nikdo nebude znovu rozepisovat, pokud je tomu jinde věnováno X stránek :mrk
Discovery je životní styl.

Steve
Příspěvky: 1157
Registrován: 29 bře 2008 02:33
auto: D.I manuál 1997
Bydliště: Zlínsko

Re: Nestartuje - že by imobilizér???

#173 Příspěvek od Steve » 11 říj 2015 12:52

Zkus třeba tady:
viewtopic.php?f=14&t=34&hilit=EKA
Nebo nahoře do chlívku "hledej" napiš co hledáš a vyplivne ti to 15 stránek, kde se o EKA píše :mrk
Discovery je životní styl.

Duro1030
Příspěvky: 126
Registrován: 03 srp 2015 22:55
auto: D2

Re: Nestartuje - že by imobilizér???

#174 Příspěvek od Duro1030 » 25 lis 2016 07:37

Daju sa tieto srack... odtial vymontotova , odpojit?
Nepotrebujem imobilizer, central, alarm.

Nech ma nepostretne takato choroba.

MadTom
Příspěvky: 14912
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: Nestartuje - že by imobilizér???

#175 Příspěvek od MadTom » 25 lis 2016 07:51

A potřebuješ takové věci jako blinkry a stahování oken? Pokud ano, tak se dá pouze omezit, ale nedá se kompletně vystříhat.
V D2 jsou 2 věci, které ti mohou zabránit ve startování:
1. imobilizér v řídící jednotce motoru - ten pokud je aktivní, tak blokuje vstřikování paliva, takže sice točí startér, ale nedává to naftu
2. imobilizér a alarm v jednotce BCU (ta jinak řeší dálkové ovládání, světla, okna, ...) - ten pokud je aktivní, tak ani netočí startér, případně podle nastavení alarmu začne auto houkat a blikat

Oboje se dá odstranit - imobilizér z řídící jednotky úpravou konfigurace (jednotku rozebrat, vypájet konfigurační paměť, přepsat v programátoru a naletovat zpět), - imobilizér v BCU - úprava drátů v autě, aby neblokovalo relé startéru (ideální je tam vložit skrytý vypínač), - alarm v BCU - úprava konfigurace

Pokud to auto jezdí u nás, a nikoliv někde hodně daleko v cizích krajích, tak to nedoporučuju. Není nic lepšího, než když si díky tomu s autem odjede někdo cizí a má to skoro bez práce. Jinak je to práce na pár hodin - nejvíc času zabere rozebírání a skládání auta, aby se člověk dostal k drátům a jednotkám.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Uživatelský avatar
VencaZE
Příspěvky: 3564
Registrován: 17 kvě 2008 14:51
tel.: 602 550 993
auto: 110HT, S2A 88, G66
Bydliště: Brod nad Tichou, okr. Tachov
Kontaktovat uživatele:

Re: Nestartuje - že by imobilizér???

#176 Příspěvek od VencaZE » 10 kvě 2018 23:35

Tak padla kosa na kámen a jeden Def td5 mi tady točí ale nestartuje. Prvotní podezření na čerpadlo v nádrži se nepotvrdilo- čerpadlo funkční, napájení taky, relé taky funkční- ručním stiskem relé zapnu čerpadlo. Do jednotky se nedostanu- data link error.
Takže tady celej den blbnu s multimetrem abych zjistil že do ovládacího relé čerpadla nafty nejde ovládací mínus z jednotky motoru.
Nemůžu se dostat do jednotky abych zjistil v jakém stavu se to všechno nachází.
Dále nefunguje vůbec žhavení, resp. kontrolka na palubce. Dálka a centrál fungují.
Zaznamenal jsem i rozkmitání nějakého relé pod sedačkou v prostoru jednotek ale krátce takže nevím které.
Kostry se jeví v pořádku.
Otázka asi pro Mad Toma: pokud je zablokovaný imobilizer a jednotka by blokovala naftu do vstřiků, běželo by čerpadlo v nádrži?
V.
Urbanovi Pneu&Cars- Servis Land Rover, diagnostika, autoelektro, pneuservis a jiné.. urbanovipneucars@email.cz
WWW: http://www.landroverforum.cz/forum/view ... 12&t=26864
Proč bychom se dřeli, když můžeme spálit trochu nafty. OK1LRD

MadTom
Příspěvky: 14912
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: Nestartuje - že by imobilizér???

#177 Příspěvek od MadTom » 10 kvě 2018 23:47

Hm, divné je, že se nedostaneš do jednotky diagnostikou. Když vezmeš jakoukoliv jinou TD5 jednotku, dáš ji do auta a spáruješ imobilizér, tak vrčí? Respektive - dostaneš se tak do jednotky na to spárování imobilizéru? Tím je potřeba začít. Když jednotka nekomunikuje s diagnostikou, tak je něco špatně. To že jednotka nesepne čerpadlo v nádrži může mít souvislost s imobilizérem, nebo třeba s nabouranýma konfiguračníma datama. Stejně je ovládané relé žhavení a kontrolka žhavení - oboje nezávisle. A taky kontrolka motoru na palubce. Takhle na dálku se blbě radí.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Uživatelský avatar
VencaZE
Příspěvky: 3564
Registrován: 17 kvě 2008 14:51
tel.: 602 550 993
auto: 110HT, S2A 88, G66
Bydliště: Brod nad Tichou, okr. Tachov
Kontaktovat uživatele:

Re: Nestartuje - že by imobilizér???

#178 Příspěvek od VencaZE » 10 kvě 2018 23:53

Teoreticky bych mohl zkusit jednotku z Disco jestli to na zkoušku stačí ale mám obavy abych tu rázem neměl nepojízdný auta dvě :grin: . Pokud jen odimobilizovanou jednotku z Disca vrazím do toho Defa a zkusím načíst diagnostikou tak nedojde k nějakým změnám? Dokud v ní něco úmyslně nezměním tak ji pak budu moci bez následků vrátit do původního auta?
Urbanovi Pneu&Cars- Servis Land Rover, diagnostika, autoelektro, pneuservis a jiné.. urbanovipneucars@email.cz
WWW: http://www.landroverforum.cz/forum/view ... 12&t=26864
Proč bychom se dřeli, když můžeme spálit trochu nafty. OK1LRD

Uživatelský avatar
SJ410
Příspěvky: 637
Registrován: 12 lis 2010 07:13
tel.: 602130723
Bydliště: Plzeň-sever

Re: Nestartuje - že by imobilizér???

#179 Příspěvek od SJ410 » 11 kvě 2018 07:09

Nekde jsem uplne stejny problem zahledl.
Nemoznost se spojit diagnostikou a taky
mu nesvitila kontrolka zhaveni. Nakonec
byla ta jednotka odpalena. Tak jina a auto jeszdilo.
Už radši na nic...

MadTom
Příspěvky: 14912
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: Nestartuje - že by imobilizér???

#180 Příspěvek od MadTom » 11 kvě 2018 07:55

Pokud vezmeš druhou jednotku a dáš ji do auta, tak v případě, že nebudeš párovat imobilizér, tak ti sice bude točit motorem, ale nenastartuje. Na druhé straně, je to test, jestli se do ní dostaneš diagnostikou. Jestli ano, tak původní jednotka má problém, jestli ne, tak máš nejspíš problém v drátech, nebo komunikaci blokuje jednotka alarmu/imobilizéru (zelená schovaná za přístrojovkou).
A ano, risk že se druhá jednotka pokazí tu je vždy, ale podle mě velmi malý. Vzhledem k tomu, co s těma jednotkama dělám, a nikdy se nic nepokazilo, tak ten risk podle mě není velký. Na druhou stranu, vždy když se někomu v TD5ce hrabu, tak mám záložní jednotku, prostě aby se nestalo, že to zrovna umře a auto zůstalo nepojízdné.
Pro zkoušku, že TD5ka vrčí alespoň na volnoběh, se dá na chvilku použít jakákoliv jednotka, akorát je potřeba spárovat imobilizér.
Co se týče vadných jednotek - tak letos mi jich rukama úspěšně prošlo už 8, některé chyby se začínají hodně opakovat (podle mě chyba návrhu jednotky jako takové), některé jsou způsobené utopením. Dvě neopravené jednotky mi to ještě leží, ale v těch už se přede mnou majitel vrtal, a kromě toho, že nejsou kompletní, tak došly i k úhoně při transportu - ulámané součástky.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Odpovědět