ZF 4HP22 - změna valve body

Discovery I, II, III

Moderátor: Miky_CZ

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
hifi
Příspěvky: 508
Registrován: 23 dub 2013 20:02
tel.: 0944542144
auto: D2 Td5 2004 automat
Bydliště: Púchov

Re: ZF 4HP22 - změna valve body

#41 Příspěvek od hifi » 04 led 2014 21:50

a jeje, tak to nam soudruzi zkomplikovali...
silne uvazujem a zvazujem vymenu menica v td5 za budto td5 HD od Ashcrofta, alebo menic z nejakeho V8 4l. teoreticky by tam mohol byt menic z 4HP22 V8 4l z D2 alebo P38. samotny menic z P38 by snad mal pasovat. len som si myslel ze keby sa mi naskytla kupa celej prevodovky z P38 aj s menicom ci by mala ta prevodovka aj nejaky vyznam pre D2. ale ako tak citam, tak asi nie iba samotny menic. ak by pasoval?
Peter
Skôr než dáš do pohybu čelusť, uisti sa či máš zapnutý mozok. Keď hlava rozmýšla, ruky sa len hrajú.

G4 LE , Ashcroft HD TC , Ashcroft HD flexplate , Kokesek re-map , de-EGR , 2" lift

Uživatelský avatar
jen
Příspěvky: 92
Registrován: 28 led 2008 15:35

Re: ZF 4HP22 - změna valve body

#42 Příspěvek od jen » 05 led 2014 18:06

Díky Karlovi za upřesnění k převodovkám. Měl jsem za to, že 22 je jen mechanohydr., takže mé příspěvky jsou k mechanohydr.
Změna měniče u td5, p38 se na fóru řešila.
((())-----____
/_/__l__,\___\,___
l_--- l___l---[]===[]
(o)_)-o- (o)_)--o-)_)

Uživatelský avatar
Josef-Z (Jugin)
Příspěvky: 691
Registrován: 25 črc 2008 22:27
tel.: 773492666
auto: Discovery 300TDi
Bydliště: Slatinky

Re: ZF 4HP22 - změna valve body

#43 Příspěvek od Josef-Z (Jugin) » 04 kvě 2014 17:33

Jak to šlape, spotřeba atd.. :-)
Ještě dotaz, o kolik ti zvedl výkon a krouťák ten čip? Kdo ho dělal?
Discovery 300 TDi automat alijaz: "cihla" na cestování to nejlepší!

Uživatelský avatar
jen
Příspěvky: 92
Registrován: 28 led 2008 15:35

Re: ZF 4HP22 - změna valve body

#44 Příspěvek od jen » 04 kvě 2014 19:57

Zdar. Vše šlape již cca 5 tis. km bez chyby. Na kickdown, redukci taky ok. Výrazný pokles spotřeby nemůžu při mém stylu jízdy zodpovědně potvrdit, taky dost experimentuju s tím chipem. Spotřeba nižší asi bude - měnič neodemyká v každé zatáčce, kopečku. Táhlé kopce jsou na uzamčené 3 super, zrychlení od 65 km/h taky super. Předpokládám, při tahání by byla úspora veliká. Dokupoval jsem chip i rozvaděč až po změně převodů, takže při větších kolech a bez změny převodů by tyto úpravy asi byly znát ještě více.

Chip "RonBox VP for Landrover 300tdi". jsem si koupil zde http://www.tuning-diesels.co.uk/product ... ronbox-vp/ . "Připojil" jsem ho sám - je to fakt snadné a je tam více nastavení (1 přepínač na 8 režimů a 2. potenciometr pro plynulou změna množství paliva), které si provádíš sám a já z toho zatím moc chytrej nejsem. Nastavuju střední nebo vyšší režimy (když už) a naftu na cca 70 % rozsahu, tak aby to moc nekouřilo. Chtělo by to asi na brzdu a testovat. Já to nějak zkouším při běžném používaní auta, tak asi chápeš, že tu spotřebu nejsem schopen vyčíslovat. O spotřebě to taky moc není. Do toho všeho jsem v zimě namontil větší intercooler a vše se ještě zkomplikovalo :). Nejde mi o nějaký extra výkon, spíše pro běžné použití vozu, ... a intercoolerem jsem spíše sledoval snížení teploty spalin a snížení kouřivosti. Chip je každopádně znát dost, tak nějak to dříve řadí, táhne při nižších otáčkách, drží do kopců. Byl jsem mile překvapen (čekal jsem, že přes měnič se toho stejně moc nedostane) a jsou ochotni ho poslat jen na zkoušku. Jak sami tvrdí, ještě se jim žádný nevrátil.

Jinak, někde jsem tvrdil, že namontovat větší měnič z V8 do ZF s 300 tdi je dosti komplikované až nemožné, jak mi pár lidí předtím sdělilo. Tady je zajímavý topic http://forums.lr4x4.com/index.php?showtopic=85308 . Větší měnič by řešil hodně, já nemám vybavení, ale až střední TC z V8 někdo bude upravovat, jdu do toho :) .
((())-----____
/_/__l__,\___\,___
l_--- l___l---[]===[]
(o)_)-o- (o)_)--o-)_)

Uživatelský avatar
Josef-Z (Jugin)
Příspěvky: 691
Registrován: 25 črc 2008 22:27
tel.: 773492666
auto: Discovery 300TDi
Bydliště: Slatinky

Re: ZF 4HP22 - změna valve body

#45 Příspěvek od Josef-Z (Jugin) » 04 kvě 2014 20:20

Rozumím a chápu, teď už se ta spotřeba fakt porovnat nedá :-)
Co tohle? Je to přímo na 300TDi. Co se mi povedlo přelouskat, je to pro 300Tdi z vyšším výkonem a stačí jen vyměnit za starý měnič. Jestli se nepletu.. :-)
http://www.ashcroft-transmissions.co.uk ... erter.html
Discovery 300 TDi automat alijaz: "cihla" na cestování to nejlepší!

Uživatelský avatar
jen
Příspěvky: 92
Registrován: 28 led 2008 15:35

Re: ZF 4HP22 - změna valve body

#46 Příspěvek od jen » 04 kvě 2014 21:30

Hmm, zajímavý. Pěkný. Právě Dave Ashcroft mi psal cca rok zpět, že to u třístovky nejde. Pokrok nezastavíš. Sice měnič z v8 se dá sehnat za desetinu ceny, ale toto vypadá dost instantně. Tak to Ti pěkně děkuju :) zas mám o čem přemýšlet. Sice nemám "very tuned 300 tdi", ale snad by to šlo.
((())-----____
/_/__l__,\___\,___
l_--- l___l---[]===[]
(o)_)-o- (o)_)--o-)_)

Uživatelský avatar
Kokesek
Příspěvky: 4447
Registrován: 26 črc 2010 18:53
auto: D2,D3,L322,P38,L405
Bydliště: Frydek Mistek
Kontaktovat uživatele:

Re: ZF 4HP22 - změna valve body

#47 Příspěvek od Kokesek » 05 kvě 2014 07:34

Josef-Z (Jugin) píše:Jak to šlape, spotřeba atd.. :-)
Ještě dotaz, o kolik ti zvedl výkon a krouťák ten čip? Kdo ho dělal?

Jedna se o klasicky powerbox rozdil mezi cipem a powerboxem je: pridana krabicka pouze ojebava hodnoty ktere lezou do cerpadla. U powerboxu se jen velmi tezko dosahne mensi spotreby nebo narustu vykonu od spodu. bez kourivosti adt. tech omezeni je tam vice. Je to jako kdyz nekdo jezdi na olej, usetri ale leje tam toho vice a stejne to smrdi a nejede. No a ve finale dela vstriky a cerpadlo. To znamena ze kdyz to rozpocita tak zjisti ze je na tom uplne stejne ale porad to ladi.
Diagnostika, chipovani, OPRAVY A SERVIS LR
774290683 MORAVA, OSTRAVA, FM
http://www.car-prestiz.cz

Uživatelský avatar
jen
Příspěvky: 92
Registrován: 28 led 2008 15:35

Re: ZF 4HP22 - změna valve body

#48 Příspěvek od jen » 05 kvě 2014 09:29

Ano, je to powerbox, ale docela sofistikovanej. Kdo dělá chip na 300 tdi EDC?
((())-----____
/_/__l__,\___\,___
l_--- l___l---[]===[]
(o)_)-o- (o)_)--o-)_)

Uživatelský avatar
Josef-Z (Jugin)
Příspěvky: 691
Registrován: 25 črc 2008 22:27
tel.: 773492666
auto: Discovery 300TDi
Bydliště: Slatinky

Re: ZF 4HP22 - změna valve body

#49 Příspěvek od Josef-Z (Jugin) » 05 kvě 2014 09:31

Taky jsem spíš pro chip, než tam cpát power box, ale když funguje i tohle a majitel je spokojený.. To je na každém soudruhovy :-D Určitě to v brzké době čipnu, vypadá to co jsem koukal na net tak 100kw a 350NM B-)
Discovery 300 TDi automat alijaz: "cihla" na cestování to nejlepší!

Uživatelský avatar
mr-tomas
Příspěvky: 2458
Registrován: 10 čer 2012 23:45
auto: Def 110 300Tdi
Bydliště: Praha 10

Re: ZF 4HP22 - změna valve body

#50 Příspěvek od mr-tomas » 30 črc 2014 13:37

Chápu to dobře že dám novej kus místo původního, takže je to vratný proces, když se mi to nebude líbit?
Deformační zóna Defendera je vozidlo stojící před ním.

Uživatelský avatar
eliott
Příspěvky: 11492
Registrován: 06 led 2007 20:40
tel.: +420608021838
auto: několik
Bydliště: České Budweisrovice
Kontaktovat uživatele:

Re: ZF 4HP22 - změna valve body

#51 Příspěvek od eliott » 30 črc 2014 14:28

mr-tomas píše:Chápu to dobře že dám novej kus místo původního, takže je to vratný proces, když se mi to nebude líbit?
Jo, přesně.
Zastoupení ALLMAKES 4x4, TERRAFIRMA 4x4, prodejce BRITPART, specializovaný servis, renovace a přestavby na přání.
konzultace +420608021838 --- E-SHOP s náhradními díly http://www.eliott.in --- email : landrover.eliott@gmail.com

Uživatelský avatar
mr-tomas
Příspěvky: 2458
Registrován: 10 čer 2012 23:45
auto: Def 110 300Tdi
Bydliště: Praha 10

Re: ZF 4HP22 - změna valve body

#52 Příspěvek od mr-tomas » 30 črc 2014 15:45

Tak to asi zkusim. Jak mi sednou do defa další tři lidi, tak se mu do kopců moc nechce. Kde že se to dá tedy pořídit?
Deformační zóna Defendera je vozidlo stojící před ním.

Uživatelský avatar
eliott
Příspěvky: 11492
Registrován: 06 led 2007 20:40
tel.: +420608021838
auto: několik
Bydliště: České Budweisrovice
Kontaktovat uživatele:

Re: ZF 4HP22 - změna valve body

#53 Příspěvek od eliott » 30 črc 2014 19:14

Třeba u mne, koupil jsem od Tonyho licenci :wink:
Zastoupení ALLMAKES 4x4, TERRAFIRMA 4x4, prodejce BRITPART, specializovaný servis, renovace a přestavby na přání.
konzultace +420608021838 --- E-SHOP s náhradními díly http://www.eliott.in --- email : landrover.eliott@gmail.com

Uživatelský avatar
Josef-Z (Jugin)
Příspěvky: 691
Registrován: 25 črc 2008 22:27
tel.: 773492666
auto: Discovery 300TDi
Bydliště: Slatinky

Re: ZF 4HP22 - změna valve body

#54 Příspěvek od Josef-Z (Jugin) » 29 dub 2015 12:16

Jak šlapou úpravy na automatu u 300Tdi? Hecnul se někdo na HD měnič do 300TDi, nebo mám být první? :-)
Discovery 300 TDi automat alijaz: "cihla" na cestování to nejlepší!

Uživatelský avatar
eliott
Příspěvky: 11492
Registrován: 06 led 2007 20:40
tel.: +420608021838
auto: několik
Bydliště: České Budweisrovice
Kontaktovat uživatele:

Re: ZF 4HP22 - změna valve body

#55 Příspěvek od eliott » 29 dub 2015 19:52

Josef-Z (Jugin) píše:Jak šlapou úpravy na automatu u 300Tdi? Hecnul se někdo na HD měnič do 300TDi, nebo mám být první? :-)
Mám ho už připravený, resp. celou převodovku, ale je to rozsáhlejší projekt, jezdit to bude nejdříve na podzim....
Zastoupení ALLMAKES 4x4, TERRAFIRMA 4x4, prodejce BRITPART, specializovaný servis, renovace a přestavby na přání.
konzultace +420608021838 --- E-SHOP s náhradními díly http://www.eliott.in --- email : landrover.eliott@gmail.com

Uživatelský avatar
mr-tomas
Příspěvky: 2458
Registrován: 10 čer 2012 23:45
auto: Def 110 300Tdi
Bydliště: Praha 10

Re: ZF 4HP22 - změna valve body

#56 Příspěvek od mr-tomas » 29 dub 2015 20:33

Kolik musí mít třístovka na HD měnič výkonu, aby ho utáhla a bylo to přínosem?
Deformační zóna Defendera je vozidlo stojící před ním.

Uživatelský avatar
eliott
Příspěvky: 11492
Registrován: 06 led 2007 20:40
tel.: +420608021838
auto: několik
Bydliště: České Budweisrovice
Kontaktovat uživatele:

Re: ZF 4HP22 - změna valve body

#57 Příspěvek od eliott » 29 dub 2015 20:39

To nevím, ale vzhledem k tomu, že mi ho nechce spojka přenášet, tak myslím, že mám dost :mrgreen:
Zastoupení ALLMAKES 4x4, TERRAFIRMA 4x4, prodejce BRITPART, specializovaný servis, renovace a přestavby na přání.
konzultace +420608021838 --- E-SHOP s náhradními díly http://www.eliott.in --- email : landrover.eliott@gmail.com

Uživatelský avatar
mr-tomas
Příspěvky: 2458
Registrován: 10 čer 2012 23:45
auto: Def 110 300Tdi
Bydliště: Praha 10

Re: ZF 4HP22 - změna valve body

#58 Příspěvek od mr-tomas » 22 dub 2019 17:25

Tak musím dát nějaké reference. Upravenej mozek ve spojení se std 300tdi v těžké 110 moc nefungoval, ale s novým posíleným motorem to vypadá, že to bude super. Jízda po městě nebo v klídku po okreskách je paráda. Dodteď to bylo na 3 než zamkla na 4, jen řvoucí nejedoucí motor, ale teď to krásně ztichlo a jede. :yes
Deformační zóna Defendera je vozidlo stojící před ním.

Uživatelský avatar
Josef-Z (Jugin)
Příspěvky: 691
Registrován: 25 črc 2008 22:27
tel.: 773492666
auto: Discovery 300TDi
Bydliště: Slatinky

Re: ZF 4HP22 - změna valve body

#59 Příspěvek od Josef-Z (Jugin) » 02 kvě 2019 15:25

mr-tomas píše: 22 dub 2019 17:25 Tak musím dát nějaké reference. Upravenej mozek ve spojení se std 300tdi v těžké 110 moc nefungoval, ale s novým posíleným motorem to vypadá, že to bude super. Jízda po městě nebo v klídku po okreskách je paráda. Dodteď to bylo na 3 než zamkla na 4, jen řvoucí nejedoucí motor, ale teď to krásně ztichlo a jede. :yes
Zdarec, takže jsi vyměnil to valve body, jestli dobře chápu? A jen to, nebo ještě něco jsi dělal na převodovce? Dik
Discovery 300 TDi automat alijaz: "cihla" na cestování to nejlepší!

Uživatelský avatar
mr-tomas
Příspěvky: 2458
Registrován: 10 čer 2012 23:45
auto: Def 110 300Tdi
Bydliště: Praha 10

Re: ZF 4HP22 - změna valve body

#60 Příspěvek od mr-tomas » 02 kvě 2019 15:29

Zatim jen mozek, ale teď se chystám na výměnu měniče za střední.
Deformační zóna Defendera je vozidlo stojící před ním.

Odpovědět