ZF 4HP22 - změna valve body
Moderátor: Miky_CZ
ZF 4HP22 - změna valve body
Mám Disco 300 tdi EDC AUTO. Po přechodu z třístovky manuálu jsem byl zklamaný prokluzem odemknutého měniče, zejm. do kopce. Nyní sice trochu větší kola, ale odpovídající změny převodů v difech, nějaký tuning EDC. Je to lepší. Přesto, uvažuji o následujícím.
Píšu si s jedním australským Tonym co předělává valve body této převodovky pro Disco V8/tdi tak, aby zamykala i na 3. rychl. stupni. Našel jsem jednoduchý inzerát, stránky asi nemá, vše si píšeme. Dosud jsem vysněnou modifikaci zamykání měniče zaznamenal jen jako předmět debat anarchistických kroužků. Motivace jasná: zrychlení, spotřeba apod.
Údajně je valve body stejné pro V8 i tdi, o rozdílné časování řazení V8 vs. tdi řazení se stará "throttle cable cam profile". Ok.
Pro přehlednost, nyní původní ZF s normálním plynem řadí při "D" takto: 1>2>3>4>4locked při cca 83 km/h a zpět. Po modifikaci to údajně řadí: 1>2>3locked (při cca 60 km/h) a pak rovnou 4locked. Zpět to jde 4locked>3locked>při cca 40 km/h se měnič otevře (předpokládám to jde zase rovnou na 2). No..., Tony potvrdil, že s lehkým plynem je to trochu cukavé schéma, ale jinak ok. Na tahání pod větším plynem super. Ona mi při lehké noze cuká i teď. Na zpomalování/dojezdy se zamčeným měničem se asi dá zvyknout.
Jen pro úplnost cena asi 350$, asi se dá jednat, nabídl množstevní slevu
Díky za názor.
Píšu si s jedním australským Tonym co předělává valve body této převodovky pro Disco V8/tdi tak, aby zamykala i na 3. rychl. stupni. Našel jsem jednoduchý inzerát, stránky asi nemá, vše si píšeme. Dosud jsem vysněnou modifikaci zamykání měniče zaznamenal jen jako předmět debat anarchistických kroužků. Motivace jasná: zrychlení, spotřeba apod.
Údajně je valve body stejné pro V8 i tdi, o rozdílné časování řazení V8 vs. tdi řazení se stará "throttle cable cam profile". Ok.
Pro přehlednost, nyní původní ZF s normálním plynem řadí při "D" takto: 1>2>3>4>4locked při cca 83 km/h a zpět. Po modifikaci to údajně řadí: 1>2>3locked (při cca 60 km/h) a pak rovnou 4locked. Zpět to jde 4locked>3locked>při cca 40 km/h se měnič otevře (předpokládám to jde zase rovnou na 2). No..., Tony potvrdil, že s lehkým plynem je to trochu cukavé schéma, ale jinak ok. Na tahání pod větším plynem super. Ona mi při lehké noze cuká i teď. Na zpomalování/dojezdy se zamčeným měničem se asi dá zvyknout.
Jen pro úplnost cena asi 350$, asi se dá jednat, nabídl množstevní slevu
Díky za názor.
Naposledy upravil(a) jen dne 12 pro 2013 09:25, celkem upraveno 2 x.
((())-----____
/_/__l__,\___\,___
l_--- l___l---[]===[]
(o)_)-o- (o)_)--o-)_)
/_/__l__,\___\,___
l_--- l___l---[]===[]
(o)_)-o- (o)_)--o-)_)
-
- Příspěvky: 458
- Registrován: 27 říj 2009 20:25
- tel.: 725722563
- auto: P38 4,6
- Bydliště: Křivoklátsko
Re: ZF 4HP22 - změna valve body
U P38 4,6 zamyká 4 cca při 65 tacho, trojka o něco níž. Ale vždy se zamyká jen poslední stupeň - trojka se zamkne jen při voliči na 3. Zamknutá 4 při zpomalení nejdřív odemkne a poté eventuelně dá 3.
Mám za to, jestli by Tvojí situaci neřešil spíš větší měnič...
Mám za to, jestli by Tvojí situaci neřešil spíš větší měnič...
Re: ZF 4HP22 - změna valve body
Díky. Taky myslím, že zamčené>zamčené je dost neobvyklé.
Větší měnič (třeba z V8) by pomohl, ale u 300 tdi prý nelze, není tam pro něj místo. Ani složitá změna bell-housing u převodovky údajně není možná kvůli délce převodovky aj. Toto jsem již kdysi zjišťoval (u Aschcroftů i jinde).
Větší měnič (třeba z V8) by pomohl, ale u 300 tdi prý nelze, není tam pro něj místo. Ani složitá změna bell-housing u převodovky údajně není možná kvůli délce převodovky aj. Toto jsem již kdysi zjišťoval (u Aschcroftů i jinde).
((())-----____
/_/__l__,\___\,___
l_--- l___l---[]===[]
(o)_)-o- (o)_)--o-)_)
/_/__l__,\___\,___
l_--- l___l---[]===[]
(o)_)-o- (o)_)--o-)_)
- Acon
- Příspěvky: 4972
- Registrován: 07 úno 2009 20:29
- tel.: 00421910600711
- auto: DII TD5 1999
- Bydliště: Nitra SK
Re: ZF 4HP22 - změna valve body
TD5 zamyká 3ka ak je predvolená pri cca 70-80km/h podľa podmienok a drží po 50km/h potom odomkne. 4 zamyká pri cca 80km/h a drží po 70. No na 4 ide aj 60km/h. Ja som to riešil stredným meničom a je to neporovnateľne lepšie. Je tu o tom celá téma. http://www.landroverforum.cz/forum/view ... =konvertor" onclick="window.open(this.href);return false;
Po 2 Discovery2 Discovery4 2009, 2,7TDV6, ARB, navijak, ochrana podvozku, ochrana zadného diferáku, 2 uzávierky, strešný nosič, led rampa, pracovné svetlá, X-Lifter... pravidelne dôkladne servisovaná, jazdíme každoročne Balkán a nechcem tam mať problém.
- Josef-Z (Jugin)
- Příspěvky: 691
- Registrován: 25 črc 2008 22:27
- tel.: 773492666
- auto: Discovery 300TDi
- Bydliště: Slatinky
Re: ZF 4HP22 - změna valve body
Určitě by to byla paráda. Řazení 4lock nad 80km\h je tak akorát na dálnic když se jede z naloženým autem Rumunsko atd..
O kopcích ani nemluvím, tam by 3lock byl super. Zatím to chci řešit přídavnou převodovkou z Defendra, mělo by to řadit 4lock dřív.
Jak složitá je úprava na "3lock"? Docela mě to zajímá
O kopcích ani nemluvím, tam by 3lock byl super. Zatím to chci řešit přídavnou převodovkou z Defendra, mělo by to řadit 4lock dřív.
Jak složitá je úprava na "3lock"? Docela mě to zajímá
Discovery 300 TDi automat alijaz: "cihla" na cestování to nejlepší!
Re: ZF 4HP22 - změna valve body
Přídavku s 1,41 jsem hodně zvažoval, je to nejlevnější... ale bylo by to moc pomalé. Jen malá změna v převodech je hodně znát. Šel jsem nakonec do převodů v difech od aschcroftu. Mám asi 2" lift a můj oblíbený rozměr pneu je R16 215/85 a vzal jsem přesně ten poměr co na ně sedí. Trochu hučí, ale v dynamice velký pokrok. Chce si to trochu propočítat - přímo na stránkách ashcroftu je fajn aplikace. Další znatelný pokrok byl tuning EDC, kdo nezkusí neuvěří - mám "RonBox VP for Landrover 300tdi". Do kopců a na tahání je ale prokluz stále znát. Valve body je na nakonec na cestě, za cca 90 dní uvidíme.
((())-----____
/_/__l__,\___\,___
l_--- l___l---[]===[]
(o)_)-o- (o)_)--o-)_)
/_/__l__,\___\,___
l_--- l___l---[]===[]
(o)_)-o- (o)_)--o-)_)
- Josef-Z (Jugin)
- Příspěvky: 691
- Registrován: 25 črc 2008 22:27
- tel.: 773492666
- auto: Discovery 300TDi
- Bydliště: Slatinky
Re: ZF 4HP22 - změna valve body
TAk 215\85 r16 jsou oproti 285\75 r16 o dost menší, tak by to asi bylo na nic. Taky už sem se na ten převodník koukal, ale skončil u overdrive nevím co tam klasický automat má. Jaký tam máš poměr v kol v diffu, jen tak ze zvědavosti?
Já budu měnit nakonec EDC za mechanické čerpadlo, tak to poladím trochu na něm.
Na to valve body jsem moc zvědaví a jak ho budeš mít, hned informuj.
Já budu měnit nakonec EDC za mechanické čerpadlo, tak to poladím trochu na něm.
Na to valve body jsem moc zvědaví a jak ho budeš mít, hned informuj.
Discovery 300 TDi automat alijaz: "cihla" na cestování to nejlepší!
Re: ZF 4HP22 - změna valve body
Tak to jo, to jsou jiné balóny Průměr může být větší asi o 14 % od sériových. Rozdíl mezi LT230 s poměrem 1,211 a 1,410 je asi 16 %. Je to sice teorie, ale mít Tvá kola, jdu taky do defácké přídavky. Já jsem dal dif. 3,75 (3,54 je původni), takže rozdil je cca 6 % a rozdíl v průměru pneu od původních mám asi 5 %. Overdrive nevyplňuj, ten v disco nemáš. Já EDC nakonec nechal, proč jde pryč?
((())-----____
/_/__l__,\___\,___
l_--- l___l---[]===[]
(o)_)-o- (o)_)--o-)_)
/_/__l__,\___\,___
l_--- l___l---[]===[]
(o)_)-o- (o)_)--o-)_)
- Josef-Z (Jugin)
- Příspěvky: 691
- Registrován: 25 črc 2008 22:27
- tel.: 773492666
- auto: Discovery 300TDi
- Bydliště: Slatinky
Re: ZF 4HP22 - změna valve body
Jezdím s tím hlavně na offroad akce, nebo dovolenou (Rumunsko, atd..) Takže pro svůj klid se díky výměně za mech čerpadlo zbavím všech čidel a řídící jednotky I když kromě snímače polohy pedálu jsem s tím neměl problém, je to jistota a líp se dá štelovat.. Takže až to vyměním bude celé EDC se vším všudy na prodej
Budeš ještě něco dělat na převodovce, když bude venku a rozmontovaná, nebo jen ten valve body?
Budeš ještě něco dělat na převodovce, když bude venku a rozmontovaná, nebo jen ten valve body?
Discovery 300 TDi automat alijaz: "cihla" na cestování to nejlepší!
Re: ZF 4HP22 - změna valve body
Jj... zatím mne EDC nevypeklo vyjma obtížných startů (žhaviče), ale pár věcí navíc, které se můžou pokazit, tam tozhodně je. Možná bych některé pro sichr rád měl - váha vzduchu, snímač polohy pedálu, jednotka... aj. Dej vědět.
((())-----____
/_/__l__,\___\,___
l_--- l___l---[]===[]
(o)_)-o- (o)_)--o-)_)
/_/__l__,\___\,___
l_--- l___l---[]===[]
(o)_)-o- (o)_)--o-)_)
-
- Příspěvky: 14912
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: ZF 4HP22 - změna valve body
http://twrite.org/shogunnew/files/jason ... ebody.html
sice je to BMW, ale ta převodovka je skoro stejná jako na Disco2 - s elektrickým ovládání. Je to popis rozborky a složení s fůrou obrázků.
sice je to BMW, ale ta převodovka je skoro stejná jako na Disco2 - s elektrickým ovládání. Je to popis rozborky a složení s fůrou obrázků.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
- Josef-Z (Jugin)
- Příspěvky: 691
- Registrován: 25 črc 2008 22:27
- tel.: 773492666
- auto: Discovery 300TDi
- Bydliště: Slatinky
Re: ZF 4HP22 - změna valve body
Hezký manuál na GO, jen ta anglina mi trochu chybí..
Jak pokračuje zásilka od "klokanů"? Chystáš už převodovku na rozborku?
Jak pokračuje zásilka od "klokanů"? Chystáš už převodovku na rozborku?
Discovery 300 TDi automat alijaz: "cihla" na cestování to nejlepší!
Re: ZF 4HP22 - změna valve body
Mám to doma a hledám někoho, kdo rozváděč vymění.
((())-----____
/_/__l__,\___\,___
l_--- l___l---[]===[]
(o)_)-o- (o)_)--o-)_)
/_/__l__,\___\,___
l_--- l___l---[]===[]
(o)_)-o- (o)_)--o-)_)
- Josef-Z (Jugin)
- Příspěvky: 691
- Registrován: 25 črc 2008 22:27
- tel.: 773492666
- auto: Discovery 300TDi
- Bydliště: Slatinky
Re: ZF 4HP22 - změna valve body
Pošli foto jen tak pro zajímavost co to je vlastně za součástku?
Kámoš si na "G" nechal opravovat automat někde u Brna a spokojený.
Kámoš si na "G" nechal opravovat automat někde u Brna a spokojený.
Discovery 300 TDi automat alijaz: "cihla" na cestování to nejlepší!
- Radek J1
- Příspěvky: 53
- Registrován: 21 úno 2012 13:17
- auto: LR Discovery 1
- Bydliště: Dolní Cerekev
- Kontaktovat uživatele:
Re: ZF 4HP22 - změna valve body
Výměna rozvaděče není nic složitého je to cca 10 šroubů, nepříjemnost jen v tom, že z toho stále teče olej. Vyměňoval jsem lanko ovládání převodovky a je potřeba sundat rozvaděč - práce na cca 2 hod.
Re: ZF 4HP22 - změna valve body
Tak je to tam.... A super! :)
- předvolba D: 1-2-3-4-4 lockup při cca 65 km/h tachometrových - takže na D do cca 65 je to jako předtím (takové to bublání po městě), nad 65 při D spíše jen z kopce (zamyká při normálním plynu na 4 a to tak při cca 1500 ot.), ale pokud se tak stane nevhod a motor je podtočený... prostě hned převolím na 3 a nechám jí si podřadit,
- předvolba 3: 1-2-3-3 lockup opět při těch cca 65,
- změna přeřazení z 3 na D a naopak bez znatelného cukání (zkoušel jsem všeliké razantní změny, přirovnal bych spíše k manuálu s citlivým spuštěním spojky... samozřejmě je to pro automatku asi přeci jen větší šok než s prokluzem, ale čekal jsem to tedy horší), např. při řazení z 1 na 2 při malém plynu to před i po modifikaci cukalo/cuká mnohem více,
- běžně tedy jezdím na 3 a po roztáhnutí se zamčeným měničem při 75 - 90 převolím na D, uzamčen se drží i do kopce - už žádný upřený pohled na tachometr a nervózní čekání na odemčení pod 83 km/h, jde si pod a stále táhne - a když už se podtáčí, převolím/podřadím na 3, zase roztáhnu a převolím na D apod.
Není to asi pro každého, ale pro mě ano. Tak jsem zvědav, jak dlouho to vydrží :) jdu testovat redukci a kickdown. J.
- předvolba D: 1-2-3-4-4 lockup při cca 65 km/h tachometrových - takže na D do cca 65 je to jako předtím (takové to bublání po městě), nad 65 při D spíše jen z kopce (zamyká při normálním plynu na 4 a to tak při cca 1500 ot.), ale pokud se tak stane nevhod a motor je podtočený... prostě hned převolím na 3 a nechám jí si podřadit,
- předvolba 3: 1-2-3-3 lockup opět při těch cca 65,
- změna přeřazení z 3 na D a naopak bez znatelného cukání (zkoušel jsem všeliké razantní změny, přirovnal bych spíše k manuálu s citlivým spuštěním spojky... samozřejmě je to pro automatku asi přeci jen větší šok než s prokluzem, ale čekal jsem to tedy horší), např. při řazení z 1 na 2 při malém plynu to před i po modifikaci cukalo/cuká mnohem více,
- běžně tedy jezdím na 3 a po roztáhnutí se zamčeným měničem při 75 - 90 převolím na D, uzamčen se drží i do kopce - už žádný upřený pohled na tachometr a nervózní čekání na odemčení pod 83 km/h, jde si pod a stále táhne - a když už se podtáčí, převolím/podřadím na 3, zase roztáhnu a převolím na D apod.
Není to asi pro každého, ale pro mě ano. Tak jsem zvědav, jak dlouho to vydrží :) jdu testovat redukci a kickdown. J.
((())-----____
/_/__l__,\___\,___
l_--- l___l---[]===[]
(o)_)-o- (o)_)--o-)_)
/_/__l__,\___\,___
l_--- l___l---[]===[]
(o)_)-o- (o)_)--o-)_)
- Balú
- Příspěvky: 767
- Registrován: 01 srp 2012 13:53
- tel.: +421903775011
- auto: LR DII 2003
- Bydliště: Púchov
Re: ZF 4HP22 - změna valve body
no a koľko ťa to nakoniec vyšlo,ak to nieje tajne ? ty máš DI robí sa to aj na DII Td5 ?
Re: ZF 4HP22 - změna valve body
Je to pouze na mechano-hydraulické ZF 4HP22 (D1, Range Classic...). Rozvaděč, poštovné, DPH, clo ... celkem cca 12,5 tisk. CZK Plus montáž k tomu. U D2, P38 je díky elektronice údajně cesta snažší - chipuje se, nemám zkušenost. Ale tyto převodovky už bez úprav řadí docela inteligentně.
Naposledy upravil(a) jen dne 12 pro 2013 09:12, celkem upraveno 1 x.
((())-----____
/_/__l__,\___\,___
l_--- l___l---[]===[]
(o)_)-o- (o)_)--o-)_)
/_/__l__,\___\,___
l_--- l___l---[]===[]
(o)_)-o- (o)_)--o-)_)
Re: ZF 4HP22 - změna valve body
Byl by odkaz kdes to pořídil. Díky.
Deformační zóna Defendera je vozidlo stojící před ním.
Re: ZF 4HP22 - změna valve body
Komunikuji nějak e-mailem, našel jsem to na austr. fórech. Tak nějak mi nabízel, ať toho do evropy vezmu víc. Pokud máte někdo vážný zájem, pozeptám se ho prvně, pak příp. předám kontakt.
((())-----____
/_/__l__,\___\,___
l_--- l___l---[]===[]
(o)_)-o- (o)_)--o-)_)
/_/__l__,\___\,___
l_--- l___l---[]===[]
(o)_)-o- (o)_)--o-)_)