ZF 4HP22 - změna valve body

Discovery I, II, III

Moderátor: Miky_CZ

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
jen
Příspěvky: 92
Registrován: 28 led 2008 15:35

ZF 4HP22 - změna valve body

#1 Příspěvek od jen » 06 zář 2013 12:39

Mám Disco 300 tdi EDC AUTO. Po přechodu z třístovky manuálu jsem byl zklamaný prokluzem odemknutého měniče, zejm. do kopce. Nyní sice trochu větší kola, ale odpovídající změny převodů v difech, nějaký tuning EDC. Je to lepší. Přesto, uvažuji o následujícím.

Píšu si s jedním australským Tonym co předělává valve body této převodovky pro Disco V8/tdi tak, aby zamykala i na 3. rychl. stupni. Našel jsem jednoduchý inzerát, stránky asi nemá, vše si píšeme. Dosud jsem vysněnou modifikaci zamykání měniče zaznamenal jen jako předmět debat anarchistických kroužků. Motivace jasná: zrychlení, spotřeba apod.

Údajně je valve body stejné pro V8 i tdi, o rozdílné časování řazení V8 vs. tdi řazení se stará "throttle cable cam profile". Ok.

Pro přehlednost, nyní původní ZF s normálním plynem řadí při "D" takto: 1>2>3>4>4locked při cca 83 km/h a zpět. Po modifikaci to údajně řadí: 1>2>3locked (při cca 60 km/h) a pak rovnou 4locked. Zpět to jde 4locked>3locked>při cca 40 km/h se měnič otevře (předpokládám to jde zase rovnou na 2). No..., Tony potvrdil, že s lehkým plynem je to trochu cukavé schéma, ale jinak ok. Na tahání pod větším plynem super. Ona mi při lehké noze cuká i teď. Na zpomalování/dojezdy se zamčeným měničem se asi dá zvyknout.

Jen pro úplnost cena asi 350$, asi se dá jednat, nabídl množstevní slevu :)

Díky za názor.
Naposledy upravil(a) jen dne 12 pro 2013 09:25, celkem upraveno 2 x.
((())-----____
/_/__l__,\___\,___
l_--- l___l---[]===[]
(o)_)-o- (o)_)--o-)_)

KDB
Příspěvky: 458
Registrován: 27 říj 2009 20:25
tel.: 725722563
auto: P38 4,6
Bydliště: Křivoklátsko

Re: ZF 4HP22 - změna valve body

#2 Příspěvek od KDB » 06 zář 2013 14:18

U P38 4,6 zamyká 4 cca při 65 tacho, trojka o něco níž. Ale vždy se zamyká jen poslední stupeň - trojka se zamkne jen při voliči na 3. Zamknutá 4 při zpomalení nejdřív odemkne a poté eventuelně dá 3.
Mám za to, jestli by Tvojí situaci neřešil spíš větší měnič...

Uživatelský avatar
jen
Příspěvky: 92
Registrován: 28 led 2008 15:35

Re: ZF 4HP22 - změna valve body

#3 Příspěvek od jen » 06 zář 2013 14:37

Díky. Taky myslím, že zamčené>zamčené je dost neobvyklé.
Větší měnič (třeba z V8) by pomohl, ale u 300 tdi prý nelze, není tam pro něj místo. Ani složitá změna bell-housing u převodovky údajně není možná kvůli délce převodovky aj. Toto jsem již kdysi zjišťoval (u Aschcroftů i jinde).
((())-----____
/_/__l__,\___\,___
l_--- l___l---[]===[]
(o)_)-o- (o)_)--o-)_)

Uživatelský avatar
Acon
Příspěvky: 4972
Registrován: 07 úno 2009 20:29
tel.: 00421910600711
auto: DII TD5 1999
Bydliště: Nitra SK

Re: ZF 4HP22 - změna valve body

#4 Příspěvek od Acon » 06 zář 2013 18:24

TD5 zamyká 3ka ak je predvolená pri cca 70-80km/h podľa podmienok a drží po 50km/h potom odomkne. 4 zamyká pri cca 80km/h a drží po 70. No na 4 ide aj 60km/h. Ja som to riešil stredným meničom a je to neporovnateľne lepšie. Je tu o tom celá téma. http://www.landroverforum.cz/forum/view ... =konvertor" onclick="window.open(this.href);return false;
Po 2 Discovery2 Discovery4 2009, 2,7TDV6, ARB, navijak, ochrana podvozku, ochrana zadného diferáku, 2 uzávierky, strešný nosič, led rampa, pracovné svetlá, X-Lifter... pravidelne dôkladne servisovaná, jazdíme každoročne Balkán a nechcem tam mať problém.

Uživatelský avatar
Josef-Z (Jugin)
Příspěvky: 691
Registrován: 25 črc 2008 22:27
tel.: 773492666
auto: Discovery 300TDi
Bydliště: Slatinky

Re: ZF 4HP22 - změna valve body

#5 Příspěvek od Josef-Z (Jugin) » 11 říj 2013 14:40

Určitě by to byla paráda. Řazení 4lock nad 80km\h je tak akorát na dálnic když se jede z naloženým autem Rumunsko atd..
O kopcích ani nemluvím, tam by 3lock byl super. Zatím to chci řešit přídavnou převodovkou z Defendra, mělo by to řadit 4lock dřív.
Jak složitá je úprava na "3lock"? Docela mě to zajímá :-)
Discovery 300 TDi automat alijaz: "cihla" na cestování to nejlepší!

Uživatelský avatar
jen
Příspěvky: 92
Registrován: 28 led 2008 15:35

Re: ZF 4HP22 - změna valve body

#6 Příspěvek od jen » 11 říj 2013 17:08

Přídavku s 1,41 jsem hodně zvažoval, je to nejlevnější... ale bylo by to moc pomalé. Jen malá změna v převodech je hodně znát. Šel jsem nakonec do převodů v difech od aschcroftu. Mám asi 2" lift a můj oblíbený rozměr pneu je R16 215/85 a vzal jsem přesně ten poměr co na ně sedí. Trochu hučí, ale v dynamice velký pokrok. Chce si to trochu propočítat - přímo na stránkách ashcroftu je fajn aplikace. Další znatelný pokrok byl tuning EDC, kdo nezkusí neuvěří - mám "RonBox VP for Landrover 300tdi". Do kopců a na tahání je ale prokluz stále znát. Valve body je na nakonec na cestě, za cca 90 dní uvidíme.
((())-----____
/_/__l__,\___\,___
l_--- l___l---[]===[]
(o)_)-o- (o)_)--o-)_)

Uživatelský avatar
Josef-Z (Jugin)
Příspěvky: 691
Registrován: 25 črc 2008 22:27
tel.: 773492666
auto: Discovery 300TDi
Bydliště: Slatinky

Re: ZF 4HP22 - změna valve body

#7 Příspěvek od Josef-Z (Jugin) » 14 říj 2013 22:02

TAk 215\85 r16 jsou oproti 285\75 r16 o dost menší, tak by to asi bylo na nic. Taky už sem se na ten převodník koukal, ale skončil u overdrive :? nevím co tam klasický automat má. Jaký tam máš poměr v kol v diffu, jen tak ze zvědavosti?
Já budu měnit nakonec EDC za mechanické čerpadlo, tak to poladím trochu na něm.
Na to valve body jsem moc zvědaví a jak ho budeš mít, hned informuj. :mrk
Discovery 300 TDi automat alijaz: "cihla" na cestování to nejlepší!

Uživatelský avatar
jen
Příspěvky: 92
Registrován: 28 led 2008 15:35

Re: ZF 4HP22 - změna valve body

#8 Příspěvek od jen » 14 říj 2013 23:17

Tak to jo, to jsou jiné balóny :) Průměr může být větší asi o 14 % od sériových. Rozdíl mezi LT230 s poměrem 1,211 a 1,410 je asi 16 %. Je to sice teorie, ale mít Tvá kola, jdu taky do defácké přídavky. Já jsem dal dif. 3,75 (3,54 je původni), takže rozdil je cca 6 % a rozdíl v průměru pneu od původních mám asi 5 %. Overdrive nevyplňuj, ten v disco nemáš. Já EDC nakonec nechal, proč jde pryč?
((())-----____
/_/__l__,\___\,___
l_--- l___l---[]===[]
(o)_)-o- (o)_)--o-)_)

Uživatelský avatar
Josef-Z (Jugin)
Příspěvky: 691
Registrován: 25 črc 2008 22:27
tel.: 773492666
auto: Discovery 300TDi
Bydliště: Slatinky

Re: ZF 4HP22 - změna valve body

#9 Příspěvek od Josef-Z (Jugin) » 20 říj 2013 12:34

Jezdím s tím hlavně na offroad akce, nebo dovolenou (Rumunsko, atd..) Takže pro svůj klid se díky výměně za mech čerpadlo zbavím všech čidel a řídící jednotky :-) I když kromě snímače polohy pedálu jsem s tím neměl problém, je to jistota a líp se dá štelovat.. :cool Takže až to vyměním bude celé EDC se vším všudy na prodej :mrk
Budeš ještě něco dělat na převodovce, když bude venku a rozmontovaná, nebo jen ten valve body?
Discovery 300 TDi automat alijaz: "cihla" na cestování to nejlepší!

Uživatelský avatar
jen
Příspěvky: 92
Registrován: 28 led 2008 15:35

Re: ZF 4HP22 - změna valve body

#10 Příspěvek od jen » 20 říj 2013 18:06

Jj... zatím mne EDC nevypeklo vyjma obtížných startů (žhaviče), ale pár věcí navíc, které se můžou pokazit, tam tozhodně je. Možná bych některé pro sichr rád měl - váha vzduchu, snímač polohy pedálu, jednotka... aj. Dej vědět.
((())-----____
/_/__l__,\___\,___
l_--- l___l---[]===[]
(o)_)-o- (o)_)--o-)_)

MadTom
Příspěvky: 14912
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: ZF 4HP22 - změna valve body

#11 Příspěvek od MadTom » 23 říj 2013 21:30

http://twrite.org/shogunnew/files/jason ... ebody.html

sice je to BMW, ale ta převodovka je skoro stejná jako na Disco2 - s elektrickým ovládání. Je to popis rozborky a složení s fůrou obrázků.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Uživatelský avatar
Josef-Z (Jugin)
Příspěvky: 691
Registrován: 25 črc 2008 22:27
tel.: 773492666
auto: Discovery 300TDi
Bydliště: Slatinky

Re: ZF 4HP22 - změna valve body

#12 Příspěvek od Josef-Z (Jugin) » 27 lis 2013 16:32

Hezký manuál na GO, jen ta anglina mi trochu chybí..
Jak pokračuje zásilka od "klokanů"? Chystáš už převodovku na rozborku?
Discovery 300 TDi automat alijaz: "cihla" na cestování to nejlepší!

Uživatelský avatar
jen
Příspěvky: 92
Registrován: 28 led 2008 15:35

Re: ZF 4HP22 - změna valve body

#13 Příspěvek od jen » 28 lis 2013 00:47

Mám to doma a hledám někoho, kdo rozváděč vymění.
((())-----____
/_/__l__,\___\,___
l_--- l___l---[]===[]
(o)_)-o- (o)_)--o-)_)

Uživatelský avatar
Josef-Z (Jugin)
Příspěvky: 691
Registrován: 25 črc 2008 22:27
tel.: 773492666
auto: Discovery 300TDi
Bydliště: Slatinky

Re: ZF 4HP22 - změna valve body

#14 Příspěvek od Josef-Z (Jugin) » 04 pro 2013 15:00

Pošli foto jen tak pro zajímavost co to je vlastně za součástku?
Kámoš si na "G" nechal opravovat automat někde u Brna a spokojený.
Discovery 300 TDi automat alijaz: "cihla" na cestování to nejlepší!

Uživatelský avatar
Radek J1
Příspěvky: 53
Registrován: 21 úno 2012 13:17
auto: LR Discovery 1
Bydliště: Dolní Cerekev
Kontaktovat uživatele:

Re: ZF 4HP22 - změna valve body

#15 Příspěvek od Radek J1 » 05 pro 2013 11:04

Výměna rozvaděče není nic složitého je to cca 10 šroubů, nepříjemnost jen v tom, že z toho stále teče olej. Vyměňoval jsem lanko ovládání převodovky a je potřeba sundat rozvaděč - práce na cca 2 hod.

Uživatelský avatar
jen
Příspěvky: 92
Registrován: 28 led 2008 15:35

Re: ZF 4HP22 - změna valve body

#16 Příspěvek od jen » 11 pro 2013 23:16

Tak je to tam.... A super! :)

- předvolba D: 1-2-3-4-4 lockup při cca 65 km/h tachometrových - takže na D do cca 65 je to jako předtím (takové to bublání po městě), nad 65 při D spíše jen z kopce (zamyká při normálním plynu na 4 a to tak při cca 1500 ot.), ale pokud se tak stane nevhod a motor je podtočený... prostě hned převolím na 3 a nechám jí si podřadit,

- předvolba 3: 1-2-3-3 lockup opět při těch cca 65,

- změna přeřazení z 3 na D a naopak bez znatelného cukání (zkoušel jsem všeliké razantní změny, přirovnal bych spíše k manuálu s citlivým spuštěním spojky... samozřejmě je to pro automatku asi přeci jen větší šok než s prokluzem, ale čekal jsem to tedy horší), např. při řazení z 1 na 2 při malém plynu to před i po modifikaci cukalo/cuká mnohem více,

- běžně tedy jezdím na 3 a po roztáhnutí se zamčeným měničem při 75 - 90 převolím na D, uzamčen se drží i do kopce - už žádný upřený pohled na tachometr a nervózní čekání na odemčení pod 83 km/h, jde si pod a stále táhne - a když už se podtáčí, převolím/podřadím na 3, zase roztáhnu a převolím na D apod.

Není to asi pro každého, ale pro mě ano. Tak jsem zvědav, jak dlouho to vydrží :) jdu testovat redukci a kickdown. J.
((())-----____
/_/__l__,\___\,___
l_--- l___l---[]===[]
(o)_)-o- (o)_)--o-)_)

Uživatelský avatar
Balú
Příspěvky: 767
Registrován: 01 srp 2012 13:53
tel.: +421903775011
auto: LR DII 2003
Bydliště: Púchov

Re: ZF 4HP22 - změna valve body

#17 Příspěvek od Balú » 12 pro 2013 00:09

no a koľko ťa to nakoniec vyšlo,ak to nieje tajne ? ty máš DI robí sa to aj na DII Td5 ?

Uživatelský avatar
jen
Příspěvky: 92
Registrován: 28 led 2008 15:35

Re: ZF 4HP22 - změna valve body

#18 Příspěvek od jen » 12 pro 2013 09:09

Je to pouze na mechano-hydraulické ZF 4HP22 (D1, Range Classic...). Rozvaděč, poštovné, DPH, clo ... celkem cca 12,5 tisk. CZK :( Plus montáž k tomu. U D2, P38 je díky elektronice údajně cesta snažší - chipuje se, nemám zkušenost. Ale tyto převodovky už bez úprav řadí docela inteligentně.
Naposledy upravil(a) jen dne 12 pro 2013 09:12, celkem upraveno 1 x.
((())-----____
/_/__l__,\___\,___
l_--- l___l---[]===[]
(o)_)-o- (o)_)--o-)_)

Uživatelský avatar
mr-tomas
Příspěvky: 2458
Registrován: 10 čer 2012 23:45
auto: Def 110 300Tdi
Bydliště: Praha 10

Re: ZF 4HP22 - změna valve body

#19 Příspěvek od mr-tomas » 12 pro 2013 09:12

Byl by odkaz kdes to pořídil. Díky.
Deformační zóna Defendera je vozidlo stojící před ním.

Uživatelský avatar
jen
Příspěvky: 92
Registrován: 28 led 2008 15:35

Re: ZF 4HP22 - změna valve body

#20 Příspěvek od jen » 12 pro 2013 09:22

Komunikuji nějak e-mailem, našel jsem to na austr. fórech. Tak nějak mi nabízel, ať toho do evropy vezmu víc. Pokud máte někdo vážný zájem, pozeptám se ho prvně, pak příp. předám kontakt.
((())-----____
/_/__l__,\___\,___
l_--- l___l---[]===[]
(o)_)-o- (o)_)--o-)_)

Odpovědět