Zvýšení Disco II

Discovery I, II, III

Moderátor: Miky_CZ

Odpovědět
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
Tungdild
Příspěvky: 226
Registrován: 05 čer 2011 13:29
tel.: 721070078
auto: D II - 2000-NO LIFT
Bydliště: KLATOVSKO-Nekde u lesa na Sumave (NY)
Kontaktovat uživatele:

Re: Zvýšení Disco II

#621 Příspěvek od Tungdild » 08 říj 2014 17:15

letos sem dal misto mechu, tlumice a struny a pancere... loni jsem menil i kompletni sadu na wataku ...taky mi bouchal... ale bouchani se zmensilo ale neprestalo ...... :nerd
Vsichni lezime v kanalech , ale jen nekteri se dokazi z nich koukat na hvezdy.....
http://hugofucker.rajce.idnes.cz/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.youtube.com/user/Tungdild" onclick="window.open(this.href);return false;

Uživatelský avatar
PavelU
Příspěvky: 5182
Registrován: 01 úno 2009 17:54
tel.: +420 603716996
auto: Land Rover
Bydliště: Zlín
Kontaktovat uživatele:

Re: Zvýšení Disco II

#622 Příspěvek od PavelU » 08 říj 2014 22:09

patrik píše:
Balú píše:no moznoze sa nan vykaslali ale ked si pozres o ktore auta sa jedna a co s nimi zvadzaju tak im evidentne funguju aj z watakom (su to tie turecke discovery)
Poznam tie videa- ale aj tak si stojim za svojim . Po mojej uprave to funguje o poznanie lepšie - a hlavne viac vydrži !!!
Patriku, mají se pořád co učit, ale oni na to časem příjdou taky... :chuckle
LAND ROVER náhradní díly, doplňky a offroad příslušenství. Distributor dílů ALLMAKES, TERRAFIRMA, BRITPART, BEARMACH, ALLISPORT
Kontakt: E-SHOP http://www.litep4x4.cz ** E-MAIL info@litep4x4.cz ** MOBIL (+420) 603716996 ** FACEBOOK - facebook.com/litep4x4

Uživatelský avatar
Hanys_a_Kaca
Příspěvky: 6477
Registrován: 18 kvě 2010 09:13
tel.: 775 173 983
auto: DEF110+D2+RRC
Bydliště: Prachatice / Budějice

Re: Zvýšení Disco II

#623 Příspěvek od Hanys_a_Kaca » 15 led 2015 14:04

Hezké a dlouhé vlákno, MadTom tady několikrát zmínil (a nikdo to nerozporoval) že když nafouká měch do vyšší polohy, je v něm vyšší tlak a je vyšší pravděpodobnost prasknutí, s tím so dovolím nesouhlasit, myslím, že je v něm tlak přbližně stejný. Že se mění množství vzduchu při zhruba stejném tlaku a timpadem se mění objem měchu. Tlak je dán v podstatě hmotností vozidla a průřezem měchu, prostě síla na ploše, což při zvedání zůstává tak nějak zachováno.
Hanys a Káča

Land Rover se nekupuje, Land Rover se staví.
O našem výletu: http://www.oneland.cz

JSK
Příspěvky: 350
Registrován: 01 srp 2012 16:05
tel.: 734214238
auto: RRS TDV8
Bydliště: ČB

Re: Zvýšení Disco II

#624 Příspěvek od JSK » 15 led 2015 22:00

Při větší výšce je větší tlak, tlakem se přece reguluje výška. U P38 je rozdíl mezi jizdní a zvýšenou polohou cca 0,4 atm. Pneumatika se ti také dole "narovná", když ji přifoukneš na vyšší tlak.

Uživatelský avatar
snusmumrik
Příspěvky: 125
Registrován: 24 črc 2012 07:14
auto: Discovery II
Bydliště: Košice, Trenčín

Re: Zvýšení Disco II

#625 Příspěvek od snusmumrik » 22 led 2015 15:22

Pozor chlapi. tu platí Bernouliho rovnica.
Hanys_a_Kaca má pravdu. Tlak sa zvýši až vtedy, keď vzhľadom na objem mechu sa mech nemôže viac natiahnuť a zvýšený objem vzduchu sa prejaví zvýšeným vnútorným tlakom.

Pri pneu je to tak, že pneu je pretlaková - je tam viac vzduchu (tlaku) ako je potreba pre prenesenie hmotnosti auta kvôli stratám z adhézie a vyrovnáva sa preto, lebo je z elastického materiálu a ten sa snaží zvyšovaním tlaku zaujať optimálnu polohu - guľu.

Uživatelský avatar
pojir
Příspěvky: 2547
Registrován: 20 zář 2013 12:29
tel.: 602727915
auto: D2
Bydliště: u Blanska
Kontaktovat uživatele:

Re: Zvýšení Disco II

#626 Příspěvek od pojir » 22 led 2015 18:37

Dovolil bych si pridat svuj dost laicky a zcela teoreticky nazor na tlak v mechach. Samotny mech jsem nikdy nemel v rukach a ani jsem nikdy sam nemeril v mechach tlak. Driv jsem zastaval Hanysuv nazor, ze je to vlastne pist, ktery ma furt stejnou plochu a lezi na nem furt stejna hmotnost auta, tak musi byt i ten tlak stejny. Kdyz jsem ale precetl, ze podle praktickych mereni je tlak ve vyssich polohach mechu vyssi, zacal jsem hledat konkretni fotky a schemata mechu. No a kdyz jsem narazil na nasledujici obrazek, tak jsem dospel k nazoru, ze se tlak menit musi. Prurez spodku mechu totiz podle techto nakresu neni stale stejny, jednoduse receno se z mechu nevysouva valec, ale (priblizne) kuzel. Mech z D2 (resp. jeho cinska kopie) je na obrazku v levem sloupci uprostred, asi je ale nakresleny v klidovem nenafouklem stavu, coz muze byt mirne matouci. Na schematech dvou hornich mechu to jde ale videt zcela jasne. Nevim, pro ktere vozy jsou urcene mechy v pravem sloupci uprostred a dole, ale u tech by asi platilo, ze tlak je ve vsech vyskach stejny.

Samozrejme se muzu mylit, ale dava mi to takto smysl. Rad si na tuto teorii poslechnu nazory ostatnich :)

Obrázek
Jakkoliv vysoko vyskocis, nikdy nepreskocis svoji prdel.

MadTom
Příspěvky: 14912
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: Zvýšení Disco II

#627 Příspěvek od MadTom » 22 led 2015 18:41

Jenom bych to doplnil - co bereme jako změnu? Teda kolik. Jestli je tam v klidu 12At a pohne se to na 11At tak to není moc velká změna. Tlak je furt velikej.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

JSK
Příspěvky: 350
Registrován: 01 srp 2012 16:05
tel.: 734214238
auto: RRS TDV8
Bydliště: ČB

Re: Zvýšení Disco II

#628 Příspěvek od JSK » 22 led 2015 21:55

Když mi na P38 nechodil EAS a měchy jsem foukal externím kompresorem, dával jsem pro silniční polohu ca 2,9 Atm vpředu a 3,2 vzadu. Na výšku odpovídající zvýšené poloze EAS o cca 0,4 více.
EAS sice funguje jinak, než SLS na Disco (kompresor udržuje tlak 6 - 10,5 Atm ve vzduchojemu a ze vzduchojemu si rozdělovací blok bere vzduch do měchů, u SLS fouká kompresor přímo do měchů), ale rozměry měchů jsou podobné, takže tlak v nich bude ca stejný, čili max. 4 Atm.

iRRes
Příspěvky: 177
Registrován: 29 pro 2014 20:18
Bydliště: Praha 7 - Holešovice

Re: Zvýšení Disco II

#629 Příspěvek od iRRes » 22 led 2015 22:12

snusmumrik píše:Pozor chlapi. tu platí Bernouliho rovnica.
Hanys_a_Kaca má pravdu. Tlak sa zvýši až vtedy, keď vzhľadom na objem mechu sa mech nemôže viac natiahnuť a zvýšený objem vzduchu sa prejaví zvýšeným vnútorným tlakom.

Pri pneu je to tak, že pneu je pretlaková - je tam viac vzduchu (tlaku) ako je potreba pre prenesenie hmotnosti auta kvôli stratám z adhézie a vyrovnáva sa preto, lebo je z elastického materiálu a ten sa snaží zvyšovaním tlaku zaujať optimálnu polohu - guľu.
Tohle bych potřeboval trochu rozebrat, vzhledem k tomu, že BR řeší mechaniku proudící tekutiny :-)

Uživatelský avatar
snusmumrik
Příspěvky: 125
Registrován: 24 črc 2012 07:14
auto: Discovery II
Bydliště: Košice, Trenčín

Re: Zvýšení Disco II

#630 Příspěvek od snusmumrik » 23 led 2015 11:25

Bernoulliho rovnica je dôležitý vzťah používaný v hydrodynamike, ktorý je matematickým vyjadrením zákona zachovania energie v ustálenom toku kvapaliny alebo plynu. Zákon odvodil švajčiarsky matematik Daniel Bernoulli.

Samozrejme pre tieto javy platí aj Pascalov zákon.

Dôležité ale je to, že pri plnení mechu je plyn - vzduch v pohybe a správa sa podľa Bernouliho rovnice a jej aplikácii a preto sa môže niekomu zdať pri meraní plniaceho tlaku, ktorý je samozrejme ovplyvnený aj trecími silami na stenách plniacich hadíc, mechu...že tlak v mechu stúpa.

Tlak v mechu sa môže zvýšiť až keď plyn vyčerpá objem mechu a začne ďalším plnením zvyšovať svoju hustotu.

Ale nechcel som to rozoberať nejako detailne (však celá hydrodynamika kvapalín a plynov je oveľa rozsiahlejšia). :dance

MadTom
Příspěvky: 14912
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: Zvýšení Disco II

#631 Příspěvek od MadTom » 23 led 2015 12:13

Ještě bych zapojil zdravej selskej rozum - abych to měchu dostal další vzduch, tak ho tam musím natlačit, protože bych k měchu jenom připojil tlakovou nádobu o stejném tlaku, jako je v měchu, tak se do něj ten vzduch prostě nepřelije, protože ho k tomu nebude nic nutit.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Uživatelský avatar
Mahatma
Příspěvky: 283
Registrován: 13 pro 2007 19:23
tel.: jedině Xperia Z1c
auto: Disco 3
Bydliště: Ostrava

Re: Zvýšení Disco II

#632 Příspěvek od Mahatma » 23 led 2015 12:39

Můj selský rozum říká toto:
Když se auto zvedá, tlak plynu je větší než tlak působící na pístu.
Když auto klesá, tlak plynu je menší než tlak působený pístem.
Když se nic neděje, tak tlaky jsou stejné - v rovnováze.
To platí pro jakoukoliv polohu podvozku. Takže když chci zvednout, musím přifouknout, ale pak zase ubrat, aby se tlaky vyrovnaly (on se zvětší objem měchu, takže k poklesu tlaku stejně dojde). Když chci klesnout, tak musím tlak snížit a pak zase dorovnat. Vychází mi z toho, že v klidu je tlak vždycky stejný v jakékoliv poloze.

Uživatelský avatar
komin
Příspěvky: 939
Registrován: 31 kvě 2010 14:45
tel.: 0904543118
auto: LR Defender 110 Td5
Bydliště: Košice
Kontaktovat uživatele:

Re: Zvýšení Disco II

#633 Příspěvek od komin » 23 led 2015 15:11

Pri stejnej vahe ale len roznych polohach vysky sa podla mna tlak nemeni ale meni sa len objem vzduchu v mechu. Ale ako nahle auto nalozim tak sa mech stlaci cize vznikne vnom vacsi tlak ale, na zrovnanie vysky do povodneho stavu sa tam znovu len zvacsi objem vzduchu. Toť moj nazor.
LR DEFENDER 110 SW

Uživatelský avatar
Mahatma
Příspěvky: 283
Registrován: 13 pro 2007 19:23
tel.: jedině Xperia Z1c
auto: Disco 3
Bydliště: Ostrava

Re: Zvýšení Disco II

#634 Příspěvek od Mahatma » 23 led 2015 15:41

komin píše:Pri stejnej vahe ale len roznych polohach vysky sa podla mna tlak nemeni ale meni sa len objem vzduchu v mechu. Ale ako nahle auto nalozim tak sa mech stlaci cize vznikne vnom vacsi tlak ale, na zrovnanie vysky do povodneho stavu sa tam znovu len zvacsi objem vzduchu. Toť moj nazor.
Ano, při stejném zatížení je v různých výškách tlak stejný. Zvýší-li se zatížení při naložení auta, musí se zvýšit tlak v měchu - dofouknout, aby auto nekleslo a objem zůstal stejný. Asi se tu pletou pojmy objem nádoby (měchu) a objem vzduchu, co projde kompresorem. Ale vzduch je plyn, je stlačitelný, nemá tvar, takže nemá ani vlastní objem. Takže vlastně nic... :chuckle

Uživatelský avatar
David S.
Příspěvky: 413
Registrován: 06 říj 2008 23:47
auto: RRC 2door, Disco2
Bydliště: Prdel u Velvar
Kontaktovat uživatele:

Zvýšení Disco II

#635 Příspěvek od David S. » 23 led 2015 21:29

Kucii vy se tady vyblbnete

JSK
Příspěvky: 350
Registrován: 01 srp 2012 16:05
tel.: 734214238
auto: RRS TDV8
Bydliště: ČB

Re: Zvýšení Disco II

#636 Příspěvek od JSK » 23 led 2015 23:23

Taky celkem nechápu, co zkoumaj. Napsal jsem tady skutečné tlaky, z čehož je jasné, že při zvýšení se tlak musí taky zvýšit, i když jen mírně. To je reálně odměřeno, ale tady žije jedna konspirační teorie vedle druhé. :D

Uživatelský avatar
Mrky DII
Příspěvky: 633
Registrován: 27 zář 2011 17:57
tel.: 605517364
auto: Už jen Free I 3x
Bydliště: Smržovka

Re: Zvýšení Disco II

#637 Příspěvek od Mrky DII » 25 led 2015 13:21

Baví mě sledovat, jak Hanys vždycky něco rozrýpne a ostatní to týden řeší :D ...
To se pěkně vezem, se špínou a rezem ...

Uživatelský avatar
Trewor - ségra
Příspěvky: 251
Registrován: 10 úno 2013 11:45
auto: D2
Bydliště: Praha

Re: Zvýšení Disco II

#638 Příspěvek od Trewor - ségra » 26 led 2015 13:15

Tak když už tady Hanys rozjel takovou hezkou akademickou debatu tak by to chtělo nějakej závěr proč se ten tlak mění.

Suvný/rolovací(nebo jak se jim správně nadává) vaky nejsou prostý válce ale jsou tvarovaný a píst/spodní patka přes kterou se vak roluje je povětšinou kuželová a tím mění funkční plochu. Je to vidět na obrázku co postnul pojir.
Ještě jsou tam další finty jak charakteristiku vzduchovýho pružení upravit, jako rezervoáry který výrazně snižujou nárůst tlaku při deformaci atd ale tomu už taky prd rozumim.

Jelikož tlak při deformaci by v případě pneumatickýho válce(stejná funkční plocha) rostl exponenciálně, tak při propružení na poloviční délku by tlak vzrostl 2x (z tady zmíněnejch 2,9atm na 5,8atm), při 3/4 propružení už 4x (11,6atm) tak je rozdíl 0,4atm mezi nízkou polohou a tim co musí měch přežít při křížení docela zanedbatelnej.
:nerd

dava
Příspěvky: 799
Registrován: 30 bře 2013 09:05
auto: DII Td5 v origoši

Re: Zvýšení Disco II

#639 Příspěvek od dava » 26 led 2015 20:33

MadTom píše:Jenom bych to doplnil - co bereme jako změnu? Teda kolik. Jestli je tam v klidu 12At a pohne se to na 11At tak to není moc velká změna. Tlak je furt velikej.

Kde bys to tam vzal?? Na tahači to ukazovalo cca 5 když byla na nápravě plná zátěž 12 tun u nápravy se dvěma měchama (Scania).
U toho malýho měchu to odhaduju tak do 6 maximálního možnýho tlaku... nevím jistě.

Platí to co napsal Hanys, na kamionech se mimochodem podle tlaku určuje zatížení na nápravu, třeba právě u té Scanie.

Ten špalek pod měchem přes kterej se pytel přehrnuje nese někdy vnitřní doraz a je to tak udělaný kvůli zdvihu, měch totiž prakticky nepruží, jen tlakem vytlačuje ten špalek ven. Je z gumotextilie...
Tím nemyslím ty pseudoměchy co se tu prodávají jako přídavný, to myslím nemůže moc fungovat když se to nafukuje a pruží na té gumě, navíc všemi směry.
No road? No problem...
LR užívej s klidem a rozvahou Angličana, jinak tě dostane do blázince

Vokty
Příspěvky: 7
Registrován: 03 led 2015 11:27

Re: Zvýšení Disco II

#640 Příspěvek od Vokty » 03 úno 2015 22:02

čauvec klucí
mám takovou otázečku. při zvednutí auta jste i měnily brzdový hadičky za delší nebo ne? v mém případě se konkrétně jedná o +2".
a nedávno jsem si myslel že zadní ložiska s nábojema odcházejí do věčných lovišť. vyměnil sem je a když vemu za zadní kola a pořádně s nima lomcuju tak je od zadní nápravy slyšet bouchání - že by Wattův přímovod? zvuk to je stejnej jako před výměnou nábojů

Odpovědět