#51
Příspěvek
od rozpas » 17 čer 2014 09:28
Podle mě má naprostou pravdu Hanys. To, že už ti to teď nedělá, je jenom tím, že jsi "zavřel hubu" vybracím vymezením všech vůlí. Ale špatné pneumatiky, které buď nejdou vyvážit a nebo kmitají i "vyvážené" jsou sviňa. Pokud jsi je tam nechal i po opravě, určitě budeš mít dobu pokoj. Ale už teď začínají od tohoto okamžiku nahlodávat (zvýšeně namáhat) všechny ty čepy i silentbloky, aby se co nejdříve mohly vrátit do té původní frekvence, kdy ti to vybrovalo.
S tímhle problémem jsem se seznámil tak, že jsem si koupil sadu moooc pěkných a jenom do půlky ojetých off road pneu na alu discích. Při koupi jsem dostal informaci, že je to jenom sundáno z auta, tedy vyvážené a že předchozí majitel si pořídil ještě hrubší vzorek. Pro svůj klid vedly moje kroky rovnou na vyvážení a tady byl první náznak potíží. Šlo to strašně špatně vyvážit, no, pokud vůbec. A pak přesně to, co popisuješ ty. Vybrace od přední nápravy při určité rychlosti. U mě 80 km/h. Zatočím, přestane. Přibrzdím, přestane. Přidám, přestane. Jedu 80, vybruje...
Tady bych chtěl poněkud apelovat na možné nebezpečí při koupi ojetých, dobře vyhlížejících pneumatik. Podle mých zkušeností je jenom malá pravděpodobnost, že by si je původní majitel nechtěl dojet sám. Na druhou stranu je ale docela možné (abych nikomu nekřivdil), že o tom ten původní majitel ani nemusel vědět. Třeba měl právě trochu jinak "nastavené" vůle a nemuselo se mu to zrovna projevit tak jako mě.
Ale jisté je, že to, a tady proti Hanysovi trochu přitvrdím, dělají na 98% kola.