V8ka neklepala ale uz klepe!

Discovery I, II, III

Moderátor: Miky_CZ

Zpráva
Autor
jezbera ivan
Příspěvky: 1054
Registrován: 16 led 2007 20:10
tel.: +421 917 189 010
auto: D3 2007 + D4 2012
Bydliště: SK - Zálesie

V8ka neklepala ale uz klepe!

#1 Příspěvek od jezbera ivan » 08 lis 2007 21:21

Ahoj. Mam problem, kt. uz riesim tak dlho a komplikovane, ze uz nam dosla fantazia a pomali aj nervy, takze skusim sa aj tu opytat, mozno niekoho nieco napadne, co sme este neskusili.
Z V8 mi pod hlavou trochu unikal olej, inak ten motor isiel OK. Tak som si vklude objednal sadu tesneni a v prihodnej chvili dal prehodit. Mechanik to vymenil. Kedze to bolo odstrojene zvrchu, povedal som si, ze uz vyberiem piesty a prekruzkujem ich a ze vymenim aj ojnicne velke loziska. Stalo sa. Este som vymenil aj vsetky hydrostely za nove a ked uz tie hlavy boli dole, tak sa spravilo zabrusenie sediel ventilov a vymenili sa semeringy ventilov a stiahli sa hlavy o 0,2mm. Tiez som vymenil rozvody. Ziadne diely neniesli ziadne znamky poskodenia a mali normalne znamky normalneho prevadzkoveho primeraneho stavu. Vsetko sa zlozilo a odvtedy motor klepe, kua! Klepe len ked sa olej zohreje, cize po cca 20 min a teplote oleja cca 60st. zacne klepat, vzdy jeden klep na komplet cyklus. Cele sme to rozhodili, nikde nic abnormalne nenasli, dali znovu nove tesnenia a klepe rovnako. Tlak oleja je zmerany, je ok. Kluka nenesie ziadne znamky opotrebenie a ani povodne ani nove loziska neboli poskodene. Co je na tom na nervy, ze ten motor neklepal a teraz, ked je tam X veci novych tak klepe. Ojnicne loziska su znackove - AE a su pemerane rovnako hrube ako povodne. Neviem ako dalej, lebo nemame ani sajn, odkial to ide, zvuk sa nemeni ani pri odpajani el. na svieckach. Pri druhom rozhodeni sa kontrolovali aj vsetky piestne capy - ok. Pri pridani stichne nad 1700 otacok a pri dobehu z vysokych opacok sa zase rozklepe. Klepe aj pri oleji 15-40W. Som nanervy! Nejaky konstrktivny napad? Vyvazim zlatom :D
Bronz LR Disco 4 TDV6 2012 - Mama's Street Fighter
Blue Evoque 2014 2.2

Uživatelský avatar
Land Jirka
Příspěvky: 3470
Registrován: 29 lis 2006 18:40
tel.: +420731913431
auto: Land Rover
Bydliště: Boskovice
Kontaktovat uživatele:

#2 Příspěvek od Land Jirka » 08 lis 2007 22:15

Podle toho co píšeš, že jste dělali bych e zaměřil spíš na ventily a písty, jestli neklepou do hlavy (pokud je to u V8čky možný).
Dělám převážně diesly a tam stačí slabší těsnění a píst klepe do hlavy, nebo ventil do pístu, ale u benzínu bejvá nad pístem víc místa.
Někdy to ťukání začíná až po zahřátí, když se píst teplem roztáhne (stačí setiny mm). Dej vědět, čím to bylo, až na to přijdete.
Hodně štěstí.

jezbera ivan
Příspěvky: 1054
Registrován: 16 led 2007 20:10
tel.: +421 917 189 010
auto: D3 2007 + D4 2012
Bydliště: SK - Zálesie

#3 Příspěvek od jezbera ivan » 08 lis 2007 22:24

Tiez nas to napadlo, ale nove tesnenie je zhodne s povodnym a pri druhom rozobrati sa i toto kontrolovalo a neboli ziadne znamky stretania sa ventilov s piestami, ani na piestoch, ani na ventiloch a kompresny priestor je dost velky na to, aby ventili na piesty vobec dociahli, vravim, sme v koncoch :(
Bronz LR Disco 4 TDV6 2012 - Mama's Street Fighter
Blue Evoque 2014 2.2

Uživatelský avatar
karel
Příspěvky: 1806
Registrován: 16 říj 2006 10:55
Bydliště: kousek od Přerova

#4 Příspěvek od karel » 09 lis 2007 06:23

Ahoj Ivane, mám sice také V8 ale zkušenostmi neoplývám, takže ti bohužel neporadím, na to jsou tu jiní odborníci.Zkusím se zeptat svého dvorního opraváře!
Už tu nejsem, tak mě s fórem neotravujte!

Uživatelský avatar
Ken
Příspěvky: 358
Registrován: 07 pro 2006 20:49
Kontaktovat uživatele:

#5 Příspěvek od Ken » 09 lis 2007 08:35

Na předchozím autě mi takto klepal jeden z ventilů do pístu. Taky nikdo nevěděl, co to je, až po důkladném prohlídnutí pístu se našly stopy po kontaktu.
Land Rover Defender 110 TD5

jezbera ivan
Příspěvky: 1054
Registrován: 16 led 2007 20:10
tel.: +421 917 189 010
auto: D3 2007 + D4 2012
Bydliště: SK - Zálesie

#6 Příspěvek od jezbera ivan » 09 lis 2007 08:57

Ken píše:Na předchozím autě mi takto klepal jeden z ventilů do pístu. Taky nikdo nevěděl, co to je, až po důkladném prohlídnutí pístu se našly stopy po kontaktu.
A klepalo to furt alebo len za tepla?
U mna len za tepla a cim hustejsi olej, tym neskor to zacne a to musi mat olej aspon 60stup. Keby ventil a piest, tak ten je horuci hned asi, u mna to trva aj 20 min na volnobeh nez to zacne. Dalsia vec je ze pri pridani nad 1700 otacok to stichne. To vsetko nasvedcuje skor na nejaku volu, kt. je olejom vytesnena kym sa zohreje olej a mozno nieco roztiahne a potom nastup? Neviem.
Bronz LR Disco 4 TDV6 2012 - Mama's Street Fighter
Blue Evoque 2014 2.2

Uživatelský avatar
Ken
Příspěvky: 358
Registrován: 07 pro 2006 20:49
Kontaktovat uživatele:

#7 Příspěvek od Ken » 09 lis 2007 09:15

Tak to už si přesně nepamatuju (je to delší doba), ale mám pocit, že to dělalo při zvýšené akceleraci a to už od studenýho motoru...časem (několik dní) to pak přestalo, protože se ten ventil otlačil.
Land Rover Defender 110 TD5

Uživatelský avatar
Land Jirka
Příspěvky: 3470
Registrován: 29 lis 2006 18:40
tel.: +420731913431
auto: Land Rover
Bydliště: Boskovice
Kontaktovat uživatele:

#8 Příspěvek od Land Jirka » 09 lis 2007 09:36

Klepání ventilu do pístu, nebo pístu do hlavy může souviset s teplotou motoru a oleje. Čím větší teplota oleje a motoru, tím větší teplota mechanických dílů (větší roztažnost) a píst klepe jen za tepla.
Stalo se mně už několikrát. Stačí setiny. Někdy se může stát, že píst klepe o tesnění hlavy, pokud přečnívá do spalovacího prostoru a píst chodí až k němu.
Na těch věcech co o sebe ťukaj to není okem téměř znát, zvlášť jestli to dělá až po zahřátí.
Když je vůle na ojnici většinou to klepe víc se zvětšujícími se otáčkami.
Každej motor ale má své specifika, tak se to na dálku těžko posuzuje.
Všechno jde v motoru změřit. Při takovém problému měřím i vůli na ojničních ložiskách (mikrometrem ojnici s šálkem, mikrometrem kliku a po odečtení výslednou vůli), přeběh pístů nad blok, zdvih ventilů, sílu těsnění.
U jednoho motoru se mně stalo, že klepala pootočená hlava ojničního šroubu o blok.
Někdy se stane, že se to zaťuká a po pár dnech to přestane.
Zdraví Jirka

jezbera ivan
Příspěvky: 1054
Registrován: 16 led 2007 20:10
tel.: +421 917 189 010
auto: D3 2007 + D4 2012
Bydliště: SK - Zálesie

#9 Příspěvek od jezbera ivan » 09 lis 2007 09:44

Dik, to je prave ono, ze to bude asi niekde takato mala blbost, a co je naprd, ze asi budem objednavat tretiu sadu tesneni a znovu vsetko von :cry:
Bronz LR Disco 4 TDV6 2012 - Mama's Street Fighter
Blue Evoque 2014 2.2

Uživatelský avatar
Drápalík
Příspěvky: 86
Registrován: 01 kvě 2007 22:42
Bydliště: Znaim, nebo RRC

#10 Příspěvek od Drápalík » 09 lis 2007 15:16

Já jsem mněl stejnej problem (I když to bylo TDi Škoda) I když jsem kontroloval hydroštely a byly všechny tvrdý, po výmněně oněch "dobrých" hydroštelů, které byly zánovní, klepání přestalo. Stejný příznaky, jako ty. Za tepla do 1500-1700 otáček rambajz, jak u vylágrovanýho motoru. Dneska šepot květin...
To je pořád KAMARÁÁÁDE, KAMARÁÁÁDE a někde, jako by ze zadu cejtíš P...

jezbera ivan
Příspěvky: 1054
Registrován: 16 led 2007 20:10
tel.: +421 917 189 010
auto: D3 2007 + D4 2012
Bydliště: SK - Zálesie

#11 Příspěvek od jezbera ivan » 09 lis 2007 15:31

U mna to s povodnymi hydrostelmi predtym neklepalo, po vymene tesneni zacalo klepat, tak som pri druhom rozobrati vymenil aj hydrostelya i s novymi to klepe tiez. :cry:
Bronz LR Disco 4 TDV6 2012 - Mama's Street Fighter
Blue Evoque 2014 2.2

Libor

klepani

#12 Příspěvek od Libor » 09 lis 2007 18:20

sluchem nejsi opravdu schopen rozlisit skama to jde??vem si nejakou trubku a s uchem na trubce priloz na motor a hledej.Nejlepsi je kdyz si sezenes lekarsky fonendoskop a ver mi ze tim odhalis takove veci ze se budes divit. :idea: :idea: :idea: jinak takhle na dalku a pokud to clovek opravdu neslysi na vlastni usi asi kazda rada draha.

Uživatelský avatar
default
Příspěvky: 1260
Registrován: 19 úno 2007 12:53
tel.: +420775196109
auto: LR DII; Volvo XC90 -
Bydliště: mám
Kontaktovat uživatele:

Re: klepani

#13 Příspěvek od default » 09 lis 2007 19:31

Libor píše:sluchem nejsi opravdu schopen rozlisit skama to jde??vem si nejakou trubku a s uchem na trubce priloz na motor a hledej.Nejlepsi je kdyz si sezenes lekarsky fonendoskop a ver mi ze tim odhalis takove veci ze se budes divit. :idea: :idea: :idea: jinak takhle na dalku a pokud to clovek opravdu neslysi na vlastni usi asi kazda rada draha.
to je pravda, ale davej si pozor na usi
DiscoTRAKTOR II TD5 1999, MT, 2*sibr, 7mist, jenom jedna pritelkyne + Terezka
STC50134; STC50066; front facelift; EBC brakes;
Volvo XC90
Discovery 4 2002 HSE AT
tel. +420 775196109

Uživatelský avatar
kryten
Příspěvky: 1874
Registrován: 11 kvě 2007 17:33
tel.: +420606042322

#14 Příspěvek od kryten » 09 lis 2007 19:33

Jaké máš hydroštely?Měl jsem problém s neoriginály,které byly sice levné ale některé klepaly a nechtěly ztichnout....
k.

jezbera ivan
Příspěvky: 1054
Registrován: 16 led 2007 20:10
tel.: +421 917 189 010
auto: D3 2007 + D4 2012
Bydliště: SK - Zálesie

#15 Příspěvek od jezbera ivan » 10 lis 2007 13:51

Fonendoskopom s ihlou sa to vysetruje od zaciatku, nic platne, ale najlepsie to je pocut na rozdelovaci. Hydrostely nove su BP ale ani povodne neklepali nez sme to rozobrali. Zvuk je to ako z ojnicneho loziska ked ma volu, ale preco stichne nad 1700 ot.? ANi odpajenie sviecok ten zvuk nemeni. Ojnicne capy na kluke su premerene mikrometrom a maju povodny rozmer 50,800mm. Dnes este premeriame ojnicne lozisko zatiahnute v ojnici a vypocitame volu, kt. ale asi bude ok, kedze nove loziska su rovnako hrube ako povodne a s tymi to neklepalo, kua.
Bronz LR Disco 4 TDV6 2012 - Mama's Street Fighter
Blue Evoque 2014 2.2

Uživatelský avatar
Rover
Příspěvky: 5244
Registrován: 10 říj 2006 15:56
tel.: 736173373
Bydliště: Podkrkonoší...

#16 Příspěvek od Rover » 10 lis 2007 14:27

Já bych osobně taky podezříval ty hydrozdvihátka...
Country boy...

discover
Příspěvky: 908
Registrován: 05 pro 2006 11:24
auto: LR D4
Bydliště: Příbramsko
Kontaktovat uživatele:

#17 Příspěvek od discover » 10 lis 2007 14:31

Ahoj, Ivane
mluvil jsem o tvem problemu se synem, strojarem. To by bylo cele odborne pojednani. Ono uz jen spravne to definovat je problem. Ale, pravdepodobne ti klepani nemizi pri onech 1700 ot., ale muze se zmenit frekvence, k tomu nejaka synchronizace plus ruzny vliv a proto to neslysis. Ale nemizi.
Standa

jezbera ivan
Příspěvky: 1054
Registrován: 16 led 2007 20:10
tel.: +421 917 189 010
auto: D3 2007 + D4 2012
Bydliště: SK - Zálesie

#18 Příspěvek od jezbera ivan » 10 lis 2007 21:43

No je to mozne, ale ked mas ihlu fonendoskopu prilozenu o blok a pridavas, tak sa ti ten klepot strati nad 1700 ot.
Bronz LR Disco 4 TDV6 2012 - Mama's Street Fighter
Blue Evoque 2014 2.2

Uživatelský avatar
DjALF
Příspěvky: 1805
Registrován: 26 dub 2007 02:34
auto: Toyota LC 100
Bydliště: Olomouc
Kontaktovat uživatele:

#19 Příspěvek od DjALF » 13 lis 2007 01:27

Ahoj Ivane,
ja bych to videl na ventily.Mel jsem to podobny na CHEVY a byla to vratna pruzina u ventilu.
Discovery I 300TDI "Užovka" - lehka OFF kosmetika "už EX"
Toyota Land Cruiser 100 "želva"
http://www.djalf.cz/ http://sportrescue.cz/

jezbera ivan
Příspěvky: 1054
Registrován: 16 led 2007 20:10
tel.: +421 917 189 010
auto: D3 2007 + D4 2012
Bydliště: SK - Zálesie

#20 Příspěvek od jezbera ivan » 13 lis 2007 08:08

A klepala az ked bol molej teply? Ja som mal za chodu aj dole veka ventilov a od vahadiel a pruzin to zjavne neslo, asi (to asi uz musim pouzivat lebo niekde to byt musi kua).
Dik, Iva
Bronz LR Disco 4 TDV6 2012 - Mama's Street Fighter
Blue Evoque 2014 2.2

Odpovědět