TD5 nejde natočit
Moderátor: Miky_CZ
-
- Příspěvky: 159
- Registrován: 01 úno 2011 18:58
- tel.: 0918334337
- auto: DiscoveryII
- Bydliště: Šumiac
Re: TD5 nejde natočit
..na sobotu príde diagnostika a dovtedy pozriem tu naftu a čidlo.Ahoj
Re: TD5 nejde natočit
Pozdravujem Vás,
mám podobný problém. Pred vyše týždňom sme robili D2 Td5 udrzbu a mimo ineho sme vymenili aj palivovy filter. Pri jeho vymene sme filter naliali naftou z bandasky, system sme odvzdusnili, na aute som prisiel som domov. Auto cca tyzden stalo a ked som sa chcel ist previezt, uz mi nenastartovalo. Toci pekne, ale nechyti, ani nezakasle. Predtym chytalo na brnk. Kontrolky svietia vsetky ako predtym a postupne pozhasinaju.
Asi tyzdem pred vymenou filtra sa mi stalo, ze chytilo na druhy krat, ale nevenoval som tomu nejaku pozornost, kedze na druhy krat to chytilo.
Prve co ma napadlo, ze tam niekde bude vzduch a spustil som odvzdusnovaci cyklus. Nepomohlo. Stal som predkom do kopca, cca 1/2 nadrze, dolial som pre istotu cca 30l nafty a skusil som znova odvzdusnovat a startovat - to iste, akurat co som vybil baterku. Kedze bol mraz, zacal som uvazovat nad naftou - ci mi nesparafinovala, tak som vymenil filter za iny a auto sme pretiahli na den do teplej garaze, baterku nabili, bol vycisteny konektor k riadiacej jednotke. Ani tak nestartuje, cca 5x sme skusali odvzdusnit a nic.
Zacinam teda uvazovat, ci tam nebude nejaka zavada v elektronike - imobilizer- nemáte tip, kto ma na Orave, resp. v okoli diagnostiku?
Resp., aky mate na to nazor?
Ďakujem.
P.S.: Dialkove mi funguje, auto otvaram nim. Cerpadlo pocut ze vrci, ziadne divne zvuky z neho nejdu, vrci tak ako predtym. Jedno, co som si pred tym nevsimol (ale ani nevsimal) a teraz ma to zaujalo - ked cerpadlo zacne tlacit, ozve sa vo filtri šum podobne ako v radiatore a keď prestane, počuť v nádrži tiecť naftu.
mám podobný problém. Pred vyše týždňom sme robili D2 Td5 udrzbu a mimo ineho sme vymenili aj palivovy filter. Pri jeho vymene sme filter naliali naftou z bandasky, system sme odvzdusnili, na aute som prisiel som domov. Auto cca tyzden stalo a ked som sa chcel ist previezt, uz mi nenastartovalo. Toci pekne, ale nechyti, ani nezakasle. Predtym chytalo na brnk. Kontrolky svietia vsetky ako predtym a postupne pozhasinaju.
Asi tyzdem pred vymenou filtra sa mi stalo, ze chytilo na druhy krat, ale nevenoval som tomu nejaku pozornost, kedze na druhy krat to chytilo.
Prve co ma napadlo, ze tam niekde bude vzduch a spustil som odvzdusnovaci cyklus. Nepomohlo. Stal som predkom do kopca, cca 1/2 nadrze, dolial som pre istotu cca 30l nafty a skusil som znova odvzdusnovat a startovat - to iste, akurat co som vybil baterku. Kedze bol mraz, zacal som uvazovat nad naftou - ci mi nesparafinovala, tak som vymenil filter za iny a auto sme pretiahli na den do teplej garaze, baterku nabili, bol vycisteny konektor k riadiacej jednotke. Ani tak nestartuje, cca 5x sme skusali odvzdusnit a nic.
Zacinam teda uvazovat, ci tam nebude nejaka zavada v elektronike - imobilizer- nemáte tip, kto ma na Orave, resp. v okoli diagnostiku?
Resp., aky mate na to nazor?
Ďakujem.
P.S.: Dialkove mi funguje, auto otvaram nim. Cerpadlo pocut ze vrci, ziadne divne zvuky z neho nejdu, vrci tak ako predtym. Jedno, co som si pred tym nevsimol (ale ani nevsimal) a teraz ma to zaujalo - ked cerpadlo zacne tlacit, ozve sa vo filtri šum podobne ako v radiatore a keď prestane, počuť v nádrži tiecť naftu.
-
- Příspěvky: 14938
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: TD5 nejde natočit
Buďto je to zavzdušněné - vadné čerpadlo, vadný odvzdušňovací ventil v držáku filtru, nebo zaimobilizované. Stav imobilizéru se dá vyčíst v blikání červené kontrolky na palubce - popis blikání je v návodu, nebo lépe diagnostikou.
Pokud ti umřelo čerpadlo, tak na otestování nejlépe manometr - v celém motoru a tedy i v trubce od čerpadla do motoru mají být 4 Bary. Pokud slyšíš někde bublání, tak bych to tipnul na zavzdušnení. Máte dobře nasazenej filtr? Neteče někde nafta?
Čerpadlo i když vrčí tak nemusí správně fungovat - je dvoustupňové.
Pokud ti umřelo čerpadlo, tak na otestování nejlépe manometr - v celém motoru a tedy i v trubce od čerpadla do motoru mají být 4 Bary. Pokud slyšíš někde bublání, tak bych to tipnul na zavzdušnení. Máte dobře nasazenej filtr? Neteče někde nafta?
Čerpadlo i když vrčí tak nemusí správně fungovat - je dvoustupňové.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
Re: TD5 nejde natočit
filter je podla mna nasadeny dobre, schvalne, ked som ho vyberal tak som este pozrel, ci tam neostala gumicka zo stareho. Naftu som na prvy pohlad tiect nevidel nikde.
Imobilizer zajtra pozriem, nakolko od uz neviem, ako to blikalo.
Co sa tyka odmerania tlaku paliva - z praktickeho hladiska - kde mi to je najlepsie merat? na vstupe do motora?
Imobilizer zajtra pozriem, nakolko od uz neviem, ako to blikalo.
Co sa tyka odmerania tlaku paliva - z praktickeho hladiska - kde mi to je najlepsie merat? na vstupe do motora?
-
- Příspěvky: 14938
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: TD5 nejde natočit
Přesně tak, na vstupu do motoru. Na vracečce z motoru je regulátor, kterej drží tlak v motoru na konstantní úrovni. Pro první test se dá i jenom odpojit hadice co jsem od nádrže do motoru a dát ji do kanistru - čerpadlo musí dávat tuším 180 litrů nafty za hodinu, což znamená, že z přívodní hadice to musí docela tryskat - za minutu naplní 2 PET láhve.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
Re: TD5 nejde natočit
Problém zdá sa byť vyriešený.
Napriek tomu, že auto dva dni stálo v pomerne teplej garáži (cca 15C) a že som vymenil filter za iny, v držiaku filtra musela ostať stuhnutá nafta. Prišli sme na to náhodou, keď sme si svietili halogenovym reflektorom - v nadrži a vo filtri prestalo žblnkať, auto sa začalo postupne pri štartovaní ozývať, potom chytilo na 3 valce a nakoniec riadne, ako ma. Spravil som cca 50 km, uvidim, ci zajtra chyti, ale hadam uz ano.
Dakujem za rady a usmernenia
Napriek tomu, že auto dva dni stálo v pomerne teplej garáži (cca 15C) a že som vymenil filter za iny, v držiaku filtra musela ostať stuhnutá nafta. Prišli sme na to náhodou, keď sme si svietili halogenovym reflektorom - v nadrži a vo filtri prestalo žblnkať, auto sa začalo postupne pri štartovaní ozývať, potom chytilo na 3 valce a nakoniec riadne, ako ma. Spravil som cca 50 km, uvidim, ci zajtra chyti, ale hadam uz ano.
Dakujem za rady a usmernenia
-
- Příspěvky: 14938
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: TD5 nejde natočit
V držáku filtru je takovej speciální odvzdušňovací ventil - membrána, která by mělo propustit vzduch, ale nepropustit naftu, jakmile se namočí. Takže tam to nejspíše zůstalo ucpané a neodvzdušnilo se.
Hlavně když jede, zase je o zkušenost víc.
Hlavně když jede, zase je o zkušenost víc.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
Re: TD5 nejde natočit
Zdravím, mam problém s D2 TD5 automat. V noci bol mráz ca -19, na druhý deň auto toci ale nestartuje. Presnejsie - na prvy pokus po chvíli tocenia nastartovalo, ale ca po pol minute volnobehu skapalo. Tesne predtym ako zdochlo, motor vydával divný zvuk, akoby bežal na chvilu na 3 válce, bolo počuť divne klepanie. Dalsie pokusy už boli neuspesne, len tocenie, ani náznak ze by mal motor naskočiť. Pri zopnutí kľúča do polohy II nachvilu zasvieti kontrolka Check engine a permanentne blikajú zelené kontrolky 'S' a 'M'. Cerpadlo pekne tlači naftu, skontroloval som aj poistky.
Re: TD5 nejde natočit
No, to vypadá na zamrzlou, mínus 19 je dost, ten sajrajt co se prodává pod názvem nafta je podle mě u většiny pump ještě letní, byl rychlej přechod na zimu a nestihli to prodat.
Udělej to jak kolega vejš, nech na filtr svítit halogenku, to pomáhá perfektně, já takhle sušil narychlo stříkaný lemy venku při -10 a pohoda.
Pak spusť cyklus odvzdušnění/zaplavení a poslouchej jestli ti šplouchá zpátečka do nádrže. Jak auto pojede, je dobře, do nádrže se vrací nafta horká a rozpustí se to.
Já se snažím tankovat naftu bez biosložky, u nás to má síť Eurooil. Je dražší momentálně, ale stojí za to. Pokud hrozí velký mrazy kolem -20 a víc, dávám benzín tak 8%.
Udělej to jak kolega vejš, nech na filtr svítit halogenku, to pomáhá perfektně, já takhle sušil narychlo stříkaný lemy venku při -10 a pohoda.
Pak spusť cyklus odvzdušnění/zaplavení a poslouchej jestli ti šplouchá zpátečka do nádrže. Jak auto pojede, je dobře, do nádrže se vrací nafta horká a rozpustí se to.
Já se snažím tankovat naftu bez biosložky, u nás to má síť Eurooil. Je dražší momentálně, ale stojí za to. Pokud hrozí velký mrazy kolem -20 a víc, dávám benzín tak 8%.
No road? No problem...
LR užívej s klidem a rozvahou Angličana, jinak tě dostane do blázince
LR užívej s klidem a rozvahou Angličana, jinak tě dostane do blázince
Re: TD5 nejde natočit
Filter som už pozeral, pri demontovani nafta tiekla, nevyzerá ze by bola, zamrznutá. Dám ešte jeden pokus.
Skôr by ma zaujímalo co tie dve kontrolky m+s chcú povedať.
Skôr by ma zaujímalo co tie dve kontrolky m+s chcú povedať.
-
- Příspěvky: 14938
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: TD5 nejde natočit
To M+S bude z nějaké chybové hlášky - občas se to objevuje, pokud je slabá baterka. V lepší případě to při normálním provozu samo zmizí, pokud ne, tak na diagnostiku.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
Re: TD5 nejde natočit
Skusil som aj s plne nabitou baterkou (je nova ca 3 mesiace), skontroloval som/odmastil konektor ECU, trochu bol zapatlany od oleja - M+S stale blika
S orig. diagnostikou bude problem, v okoli Presova som nikoho nenasiel, tie univerzalne stoja za prd
Este mi napadlo - ten den ako teplota klesla na -19 som prebehol brod, cely podvozok ma dodnes ladovu glazuru (teplota zatial nestupla nad -6). Mohla sa voda dostat niekam kde to zamrzlo a vysledkom je tento problem? Rozmyslam potiahnut ho na lane par metrov, nech sa 'rozhybe' ...
S orig. diagnostikou bude problem, v okoli Presova som nikoho nenasiel, tie univerzalne stoja za prd
Este mi napadlo - ten den ako teplota klesla na -19 som prebehol brod, cely podvozok ma dodnes ladovu glazuru (teplota zatial nestupla nad -6). Mohla sa voda dostat niekam kde to zamrzlo a vysledkom je tento problem? Rozmyslam potiahnut ho na lane par metrov, nech sa 'rozhybe' ...
-
- Příspěvky: 14938
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: TD5 nejde natočit
Předpokládám, že máš automatickou převodovku. V takovém případě bude M+S souviset buďto s ní nebo s jednotkou BCU + přístrojema. Pokud jezdí, tak bych to nehrotil a počkal, až led roztaje. Olej v konektoru řídící jednotky není problém. Aby to byl problém, tak by ho řídící jednotka musela být plná.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
Re: TD5 nejde natočit
Ano, je to automat. Toci ale nenastartuje, teda nejezdi
Skusal som startovat aj na N (ako tu poniektori pisali), nepomohlo
Prebehol som aj poistky, tie su ok
Da sa este nieco skontrolovat na tej BCU? (myslim bez origo diagnostiky)...
vdaka
Skusal som startovat aj na N (ako tu poniektori pisali), nepomohlo
Prebehol som aj poistky, tie su ok
Da sa este nieco skontrolovat na tej BCU? (myslim bez origo diagnostiky)...
vdaka
-
- Příspěvky: 14938
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: TD5 nejde natočit
Bez diagnostiky nic. Pokud startér točí motorem a z výfuku není cítit nafta, tak je to buďto zavzdušněné, nebo řídící jednotka nepouští naftu. Moc dalších možností tam není.
Začal bych od té nafty, jak bylo popsáno o pár příspěvků dříve.
Začal bych od té nafty, jak bylo popsáno o pár příspěvků dříve.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
- faisceau
- Příspěvky: 212
- Registrován: 27 bře 2012 22:21
- tel.: +421918707701
- auto: LR Discovery Td5
- Bydliště: Stredné Slovensko
Re: TD5 nejde natočit
Jednoducho, máš problém s automatom. CAN BUS zbernica alebo XYZ switch. To by si však naštartoval. Aké kontrolky ti ostali svietiť?
DanoB
DanoB
LR Discovery II Td5
-
- Příspěvky: 159
- Registrován: 01 úno 2011 18:58
- tel.: 0918334337
- auto: DiscoveryII
- Bydliště: Šumiac
Re: TD5 nejde natočit
No problém asi odstránený. Najskôr sa napichol motor-bez závad,potom som nahrial teplovzdušnou pištoľou naftový filter,vypustila sa z neho nafta,odpojila sa hadička z chladiča nafty a keď sa to začalo odvzdušńovať ,tak sa to asi pohlo-lanďak štartol.Bolo to naftou,tankujeme sračky a -8°C nie je žiadna zima!!!Ešte vymenim novy naftovy filter pre istotu a hádam to pôjde.Vďaka za rady ,ahoj
Re: TD5 nejde natočit
...letos jsem nenastartoval jednou..baterka k.o., víceméně jsem to čekal...odpoledne byla nová a starty na cvrk...až do prvního mrazu pod -5°, pak to začalo točit a tak jsem zajel pro vervu prý do silných mrazů a startuju opět na cvrk... celý rok beru bez biosložky také u eurooilu jak píše dava, evidentně motoru z minulýho století se to líbí ...akorát v době kdy jsem bral ještě v naftě nebylo nic do zimy, tak jsem to vyřešil tou vervou...v nádrži to bylo asi půl na půl a je třeba se jet projet, aby se řádně promíchala ....abych pravdu řekl a zaklepal, veškeré problémy s prvními mrazy a startem jsem za celá léta zatím vyřešil naftou, nebo něčím co jsem do ní přilil (od Rovera, nebo Eliotta), a to i u DIII
příjemné dny a
Pavel
příjemné dny a
Pavel
DII Td5 99...ve výstavbě za provozu zdánlivě připomínající technologické přestávky
Re: TD5 nejde natočit
Bliká M+Sfaisceau píše:Jednoducho, máš problém s automatom. CAN BUS zbernica alebo XYZ switch. To by si však naštartoval. Aké kontrolky ti ostali svietiť?
DanoB
- Mrky DII
- Příspěvky: 633
- Registrován: 27 zář 2011 17:57
- tel.: 605517364
- auto: Už jen Free I 3x
- Bydliště: Smržovka
Re: TD5 nejde natočit
Ahoj.
Potřebuji radu.
Dnes jsem měnil těsnění víka ventilů. Po výměně do toho sednu, otočím klíčkem, nerozsvítila se kontrolka žhavení, nespustilo se čerpadlo, ručička teploměru proběhla až nahoru a zpět a zůstala u ní svítit červená kontrolka. No, a to je vše a nejde natočit.
Nějak tomu vůbec nerozumím. Nechápu souvislost, protože včera jsem s tím normálně přijel a auto nemělo problém.
Potřebuji radu.
Dnes jsem měnil těsnění víka ventilů. Po výměně do toho sednu, otočím klíčkem, nerozsvítila se kontrolka žhavení, nespustilo se čerpadlo, ručička teploměru proběhla až nahoru a zpět a zůstala u ní svítit červená kontrolka. No, a to je vše a nejde natočit.
Nějak tomu vůbec nerozumím. Nechápu souvislost, protože včera jsem s tím normálně přijel a auto nemělo problém.
To se pěkně vezem, se špínou a rezem ...