300TDi EGR ventil

Discovery I, II, III

Moderátor: Miky_CZ

Odpovědět
Zpráva
Autor
Pavel C
Příspěvky: 188
Registrován: 14 srp 2007 14:08
Bydliště: teď už kósek od Brna

300TDi EGR ventil

#1 Příspěvek od Pavel C » 17 srp 2007 11:51

Ahoj všem. Chci se podělit s vámi o své zkušenosti.
Nikdy jsem neměl diesel a vždycky jsem propagoval benzínové motory. Díky levnějšímu provozu jsem nakonec vloni koupil diesla a to Disco 1 , 300 TDi. Byl jsem nešťastný, jak je auto líné a občas se i jakoby zahlcovalo. Při jízdě na takřka stabilní otáčky to po chvíli jakoby začalo brzdit motorem, pak se to sice asi po 2 vteřinách probudilo, ale za sebou jsem viděl obrovský oblak kouře. Nepomohly ani různá aditiva do nafty. Nakonec po přečtení různých názorů, zvlášť na tomto fóru ( http://www.landroverforum.cz/forum/view ... a1f2ac45bc ) jsem se odhodlal k odpojení EGR. Jelikož na tomto fóru je návod na TD5, přikládám podrobný návod na 300TDi :
http://www.loske.org/html/dusty/300tdi/egr/egr.htm
Postupoval jsem přesně podle tohoto návodu, ale nakonec nemaje novou hadici z intercooleru a nebo jiného mezikusu mezi tyto hadice, jsem dal zaslepující podložku pod EGR ventil a EGR ventil jsem tam opět vrátil. Jen jsem z něho ještě odpojil konektor s kablíkem. Podložku jsem si vyřízl z 1 mm plechu.
A teď mám pocit, že mám úplně jiný motor. Celkem dost znatelně se zvýšil výkon, táhne hned odspodu a nemusím ho tak vytáčet. Zmizelo i to "zahlcování". Zkrátka je to teď paráda a jsem navýsost spokojený.
Chci ještě změřit, jak se změnila spotřeba. Pak dám vědět.
Discovery I, 300TDi, r.v.1997

Uživatelský avatar
low
Admin fóra
Příspěvky: 4166
Registrován: 04 led 2007 10:39
tel.: +420 603462950
auto: def 110 + L322
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#2 Příspěvek od low » 17 srp 2007 13:53

jakej tvar ma ta podlozka????

Uživatelský avatar
Miloš II
Příspěvky: 1945
Registrován: 01 lis 2006 09:24
tel.: سوني اريكسون
auto: لاند روفر ديسكفري 2
Kontaktovat uživatele:

ERG uzávěr

#3 Příspěvek od Miloš II » 17 srp 2007 14:07

Kgalagadi Transfrontier Park,Central Kalahari Game Reserve,Hurungwe Safari Area,Charara Safari Area,Mana Pools National Park,Chizarira National Park,Namib-Naukluft National Park,Lower Zambezi National Park

Uživatelský avatar
low
Admin fóra
Příspěvky: 4166
Registrován: 04 led 2007 10:39
tel.: +420 603462950
auto: def 110 + L322
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#4 Příspěvek od low » 17 srp 2007 17:42

:-) ja se radsi ujistoval a je to tak i na 300ku? a proc jsi tam jeste i potom daval ten egr ventil??? bo jsi mel tenky material????? milosi a ty to mas tiez vyndane???

Uživatelský avatar
Admin
Admin fóra
Příspěvky: 1216
Registrován: 10 čer 2006 16:13
tel.: +420 777 883 488
Bydliště: Vrchlabí
Kontaktovat uživatele:

#5 Příspěvek od Admin » 17 srp 2007 20:20

Vytvořím sadu dílu na odpojení EGR ventilu pro 300TDi.
První 300TDi tam EGR neměla. Začali používat EGR když se začaly montovat katalizátory.
Pokud vyhodíš katalizátor tak ti Discovera pojede zase o trochu lépe.

Uživatelský avatar
Miloš II
Příspěvky: 1945
Registrován: 01 lis 2006 09:24
tel.: سوني اريكسون
auto: لاند روفر ديسكفري 2
Kontaktovat uživatele:

#6 Příspěvek od Miloš II » 17 srp 2007 21:06

low píše::-) ja se radsi ujistoval a je to tak i na 300ku? a proc jsi tam jeste i potom daval ten egr ventil??? bo jsi mel tenky material????? milosi a ty to mas tiez vyndane???
Mam to na stole :idea: :lol: a čekám až mi dojde ta záslepka a du taky do toho :idea: :lol: Miloš II
Kgalagadi Transfrontier Park,Central Kalahari Game Reserve,Hurungwe Safari Area,Charara Safari Area,Mana Pools National Park,Chizarira National Park,Namib-Naukluft National Park,Lower Zambezi National Park

Uživatelský avatar
Wolfee
Příspěvky: 214
Registrován: 02 led 2007 11:59
Bydliště: Brno

#7 Příspěvek od Wolfee » 17 srp 2007 22:42

Admin píše:Vytvořím sadu dílu na odpojení EGR ventilu pro 300TDi.
První 300TDi tam EGR neměla. Začali používat EGR když se začaly montovat katalizátory.
Pokud vyhodíš katalizátor tak ti Discovera pojede zase o trochu lépe.
A co na to emise a stk?
RRC V8 3.9 Auto MY 1990

Skype: martinrr1

Uživatelský avatar
Admin
Admin fóra
Příspěvky: 1216
Registrován: 10 čer 2006 16:13
tel.: +420 777 883 488
Bydliště: Vrchlabí
Kontaktovat uživatele:

#8 Příspěvek od Admin » 17 srp 2007 23:22

Zatím to prochází bez větších problémů :wink:

ATOL
Příspěvky: 410
Registrován: 09 úno 2007 14:27
tel.: 777 832 708
Bydliště: Vojnův Městec

#9 Příspěvek od ATOL » 18 srp 2007 00:36

ha...ten konektor mě nenapadlo odpojit....mám to taky jenom zaslepený podložkou...nevím, jest-li ventil má ještě nějakej vliv, když je ucpanej...ale celkově se mi to nijak zvlášť neprojevilo...
JEEP Wrangler Rubicon, JEEP Grand Cherokee, Polaris RZR 900 XP, Polaris Sportsman 850 XP,

Uživatelský avatar
motohanz
Příspěvky: 1038
Registrován: 08 bře 2007 11:40
Kontaktovat uživatele:

#10 Příspěvek od motohanz » 18 srp 2007 19:54

Admin píše:Vytvořím sadu dílu na odpojení EGR ventilu pro 300TDi.
První 300TDi tam EGR neměla. Začali používat EGR když se začaly montovat katalizátory.
Pokud vyhodíš katalizátor tak ti Discovera pojede zase o trochu lépe.
hlasim se o sadu... :wink:
MotoHanz - prodej a dovoz motocyklů prodej náhradních dílů a doplňků na Harley-Davidson a další http://www.motohanz.cz

Pavel C
Příspěvky: 188
Registrován: 14 srp 2007 14:08
Bydliště: teď už kósek od Brna

#11 Příspěvek od Pavel C » 20 srp 2007 07:37

low píše::-) ja se radsi ujistoval a je to tak i na 300ku? a proc jsi tam jeste i potom daval ten egr ventil??? bo jsi mel tenky material????? milosi a ty to mas tiez vyndane???
Jelikož jsem se do této úpravy pustil celkem spontánně a neměl jsem nic objednaný. Podložku jsem vystřihl z plechu, co jsem našel doma (1 mm tlustý), její tvar jsem získal tak, že jsem obkreslil vydělaný EGR ventil. A vracel jsem ho tam proto, že z intercooleru vedou 2 hadice a jako mezikus je kovová trubka s odbočkou z EGR ventilu. Podobnou trubku (bez odbočky) jsem doma nenašel, tak jsem tam EGR ventil vrátil. Kabel jsem odpojil jen aby ventil zbytečně nechodil naprázdno a případně se i nepřidřel. Taková pojistka, kdybych musel podložku zase vydělat třeba kvůli emisím.
Přílohy
Vlevo je vidět ta trubka s odbočkou
Vlevo je vidět ta trubka s odbočkou
egr_1_s.jpg (13.25 KiB) Zobrazeno 15749 x
A podle návodu tam dávají trubku bez odbočky
A podle návodu tam dávají trubku bez odbočky
egr_5_s.jpg (14.84 KiB) Zobrazeno 15747 x
Discovery I, 300TDi, r.v.1997

Uživatelský avatar
Admin
Admin fóra
Příspěvky: 1216
Registrován: 10 čer 2006 16:13
tel.: +420 777 883 488
Bydliště: Vrchlabí
Kontaktovat uživatele:

#12 Příspěvek od Admin » 20 srp 2007 23:08

Tak jsem sadu vytvořil, ale nešel mi v práci internet. Pověsím to sem zítra.

Uživatelský avatar
low
Admin fóra
Příspěvky: 4166
Registrován: 04 led 2007 10:39
tel.: +420 603462950
auto: def 110 + L322
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#13 Příspěvek od low » 21 srp 2007 11:06

a jak to pak vypada se spotrebou???

Uživatelský avatar
Rover
Příspěvky: 5244
Registrován: 10 říj 2006 15:56
tel.: 736173373
Bydliště: Podkrkonoší...

#14 Příspěvek od Rover » 21 srp 2007 12:56

Admin píše:Tak jsem sadu vytvořil, ale nešel mi v práci internet. Pověsím to sem zítra.
Admine jakpak to s tou sadou vypadá???
Country boy...

Uživatelský avatar
Admin
Admin fóra
Příspěvky: 1216
Registrován: 10 čer 2006 16:13
tel.: +420 777 883 488
Bydliště: Vrchlabí
Kontaktovat uživatele:

#15 Příspěvek od Admin » 21 srp 2007 20:27

Internet v práci mi nejde pořád. Mám to spočítaný. Úplně přesně si to bohužel nepamatuju. Celkem to vycházelo něco okolo 660,- + DPH, ale jak mi poběží net v práci, dám to sem i do e-schopu.
Cena je bez trubky výfuku.

Pavel C
Příspěvky: 188
Registrován: 14 srp 2007 14:08
Bydliště: teď už kósek od Brna

#16 Příspěvek od Pavel C » 18 zář 2007 12:06

low píše:a jak to pak vypada se spotrebou???
Teď mi to žere 9,1 l/100 km. Předtím to bylo přes 10 litrů. A to jezdím z 90% po městě a 10% po polňačce. Někdy s vozíkem.
Discovery I, 300TDi, r.v.1997

Uživatelský avatar
Admin
Admin fóra
Příspěvky: 1216
Registrován: 10 čer 2006 16:13
tel.: +420 777 883 488
Bydliště: Vrchlabí
Kontaktovat uživatele:

#17 Příspěvek od Admin » 18 zář 2007 15:19

Sada zde
Přílohy
Trubka s EGR ventilem
Trubka s EGR ventilem
egr (1).jpg (228.98 KiB) Zobrazeno 15591 x
Trošičku sazí v sání :-(
Trošičku sazí v sání :-(
egr (7).jpg (197.13 KiB) Zobrazeno 15592 x
Hadice bez EGR ventilu
Hadice bez EGR ventilu
egr (3).jpg (227.95 KiB) Zobrazeno 15588 x
Turbo bez trubky k EGR ventilu
Turbo bez trubky k EGR ventilu
egr (8).jpg (168.81 KiB) Zobrazeno 15586 x
Turbo se záslepkou
Turbo se záslepkou
egr (5).jpg (234.73 KiB) Zobrazeno 15591 x

Uživatelský avatar
Rover
Příspěvky: 5244
Registrován: 10 říj 2006 15:56
tel.: 736173373
Bydliště: Podkrkonoší...

#18 Příspěvek od Rover » 18 zář 2007 15:23

Admine tedy když si to od Tebe objednám tak budu mít všechno nebo potřebuju ještě něco? Na mně se musí pomalu...
Country boy...

Uživatelský avatar
Admin
Admin fóra
Příspěvky: 1216
Registrován: 10 čer 2006 16:13
tel.: +420 777 883 488
Bydliště: Vrchlabí
Kontaktovat uživatele:

#19 Příspěvek od Admin » 18 zář 2007 15:29

Rover píše:Admine tedy když si to od Tebe objednám tak budu mít všechno nebo potřebuju ještě něco? Na mně se musí pomalu...
Z matariálu budeš potřebovat navíc maximálně sponky na hadici, pokud nebudou použitelné z původní hadice a potom trochu šikovné ruce :wink: Imbusy na záslepku použijěš ty původní co drží trubku. V sadě je hadice, zátka a těsnění pod zátku.
Přílohy
Hadice, záslepka a těsnění pos záslepku
Hadice, záslepka a těsnění pos záslepku
egr (9).jpg (89.39 KiB) Zobrazeno 15573 x

Uživatelský avatar
Rover
Příspěvky: 5244
Registrován: 10 říj 2006 15:56
tel.: 736173373
Bydliště: Podkrkonoší...

#20 Příspěvek od Rover » 18 zář 2007 15:30

Tak už jsem objednal... díky
Country boy...

Odpovědět