300 TDI - roztřesení auta

Discovery I, II, III

Moderátor: Miky_CZ

Zpráva
Autor
Dav72
Příspěvky: 16
Registrován: 27 kvě 2011 08:35
auto: 300 TDI

Re: 300 TDI - roztřesení auta

#21 Příspěvek od Dav72 » 04 čer 2011 08:05

No tak to budu zvědav jak dopadne Steve mmáme oba stejný poblém. Je to hrozně divná závada. Včera mi auto valilo po fungl nové silnici cca 118 (tacho) a nic ... prostě vůbec nic. trochu to vibruje někde asi bude kardanka nebo křížky. Je to trošku slyšet. ale jakmile najedu na klasickou českou okresku je to v pytli. Sebebmenší podnět podvozku způsobí tozklepání auta. je to víc v zatáčkách ale i na rovině. Měníš toho docela dost. To mi trochu nahrává na tvrzení jednoho chlapíka že je nutné podvozek na discu po sto tisících prostě zgenerálkovat. Asi vůle k vůli sedá ..

Steve
Příspěvky: 1157
Registrován: 29 bře 2008 02:33
auto: D.I manuál 1997
Bydliště: Zlínsko

Re: 300 TDI - roztřesení auta

#22 Příspěvek od Steve » 05 čer 2011 11:47

Včera jsem to začal kuchat a řeknu ti - nic moc.....vše zarezlé, nemám jámu a tak jsem to dělal před barákem a i když je auto vysoko, nebylo moc místa na chod klíčů. Trápil jsem se dost dlouho.
Takže: čepy nejsou zlomené, ale úplně vychozené, rezavé, byla na nich vůle jako kráva.
Tyč jsem sundal, obrousil, teď jsem ji trošku stříknul a chtěl bych to namontovat a zkusit.
Jenže desítky šrouby, co drží silentbloky dostaly při odtahování dost na prdel a já nemám druhé (a matice). Navíc jeden šroub, co prochází dvojicí kruhových silentbloků byl uvniř přirezlý ke gumě a trochu z něj ubylo (šupinky), a já nemám nové. Nejsou to standartní šrouby, v nabídce shopů jsem je neviděl a tak mě nenapadlo je objednat. Asi je dám zpátky, co mi zbývá, a příležitostně (doufám) vyměním.

Četl jsem tady názor, že se bez stabilizátoru dá jezdit. Je to tak?

V tom případě bych jel bez něj, zítra koupil šrouby. Pokud to nelze, musím to nějak dnes zprovoznit.
Poraďte. Dík.
Discovery je životní styl.

Uživatelský avatar
paramount2
Příspěvky: 756
Registrován: 24 dub 2010 16:19
tel.: 775958013
auto: LR DI 300, 200
Bydliště: Jihlava

Re: 300 TDI - roztřesení auta

#23 Příspěvek od paramount2 » 05 čer 2011 13:18

Bez stabíků samozřejmě bez problémů jezdi....enem se ti to bude trošku víc houpat... :wink:

Steve
Příspěvky: 1157
Registrován: 29 bře 2008 02:33
auto: D.I manuál 1997
Bydliště: Zlínsko

Re: 300 TDI - roztřesení auta

#24 Příspěvek od Steve » 05 čer 2011 14:12

Takže to funguje i jako stabilizátor náklonu?
Myslel jsem, že to "jen" drží nápravu ve směru jízdy.
Discovery je životní styl.

Uživatelský avatar
paramount2
Příspěvky: 756
Registrován: 24 dub 2010 16:19
tel.: 775958013
auto: LR DI 300, 200
Bydliště: Jihlava

Re: 300 TDI - roztřesení auta

#25 Příspěvek od paramount2 » 05 čer 2011 14:32

Ve směru jízdy drží nápravu kosti....zkrutný stabíky jen eliminují rychlej náklon při změně směru jízdy...

Uživatelský avatar
DjALF
Příspěvky: 1805
Registrován: 26 dub 2007 02:34
auto: Toyota LC 100
Bydliště: Olomouc
Kontaktovat uživatele:

Re: 300 TDI - roztřesení auta

#26 Příspěvek od DjALF » 05 čer 2011 17:17

Jezdím bez zadího stabíku,už od doby co jsem auto zvedl a v pohodě. jinak jsem zvědavej na příčinu,protože já bych tohle tipnul na kardan.
Discovery I 300TDI "Užovka" - lehka OFF kosmetika "už EX"
Toyota Land Cruiser 100 "želva"
http://www.djalf.cz/ http://sportrescue.cz/

Steve
Příspěvky: 1157
Registrován: 29 bře 2008 02:33
auto: D.I manuál 1997
Bydliště: Zlínsko

Re: 300 TDI - roztřesení auta

#27 Příspěvek od Steve » 05 čer 2011 17:25

To se mi moc nezdá....na co konkrétně máš podezření?
V tom případě je v tom stabilizátor nevinně a na roztřesení tedy nemá vliv.
Pak mě ale napadá ještě to uložení "kostí" (bůhví, jak se správně jmenují :D ), vzadu je to válcový silentblok a ve předu je jakoby prasklina mezi gumou a objímkou, ale možná je to jen "pracovní spára", jak se guma pohybuje...
Discovery je životní styl.

Uživatelský avatar
Jenda
Příspěvky: 3573
Registrován: 22 lis 2007 21:58
tel.: 775 391 907
auto: 110
Bydliště: Praha-Smetanova lhota

Re: 300 TDI - roztřesení auta

#28 Příspěvek od Jenda » 05 čer 2011 20:37

...pokud nemas opravdu vule na ulozeni napravy(polybushe)a rizeni(vcetne sv.cepu) ,tak bych to hadal na krivy rafek ci praskly ,,kord" pneumatiky.
Ty vule ti ukazou na kazdy slusny stk,tam na to maj plotny :roll:
Stabilizatoru si nevsimej,ty stim nemaj nic spolecnyho a vetsina lidi co jezdi off je tam stejne davno nema.
H.
It´s not broken, it´s british !
http://www.christophermccandless.info

Steve
Příspěvky: 1157
Registrován: 29 bře 2008 02:33
auto: D.I manuál 1997
Bydliště: Zlínsko

Re: 300 TDI - roztřesení auta

#29 Příspěvek od Steve » 05 čer 2011 21:25

jak jsem psal, mám dvě sady vyvážených kol a dělá mi to u obou, takže ráfkem to nebude.
Polybush jsou která část? To jsou silentbloky předního a zadního ramene?
Na STK byl kámoš a říkal něco o "spoustě závad", ale už je to skoro rok a půl, jen se speciálně zmiňoval o stabilizátoru, ale neřekl co, na to jsem došel nedávno.
Při výměně kol jsem zkoušel viklat předními koly, možná málo, ale žádné pozorovatelné vůle. V pravých táhlých zatáčkách něco slyším od pravého kola, snad ložisko, ale nevím...
No, budu zkoušet postupně, e-shop bude v permanenci :chuckle
Discovery je životní styl.

Uživatelský avatar
Jenda
Příspěvky: 3573
Registrován: 22 lis 2007 21:58
tel.: 775 391 907
auto: 110
Bydliště: Praha-Smetanova lhota

Re: 300 TDI - roztřesení auta

#30 Příspěvek od Jenda » 06 čer 2011 07:40

...to ze ti po vyvyzeni nekdo rekne ze to je cajk,jeste neznamena ze to je cajk.Co mas za rozmer a druh pneu?
Bylo toho tu uz napsano o vyvazeni dost a vysledek je ten ze vyvazit ty nase ponekud vetsi MT/AT pneu umi jen malokdo.
Myslim presne! Opakuji ze to muze byt rafkem :idea:(nebo v konstrukci natrzenou pneumatikou),coz se projevi az jizdou :!:
Na stabilizator zapomen,ten s tim opravdu nema co delat.
Je tam nekde vule a pravdepodobne by mohla byt na hornim nebo dolnim lozisku svisleho cepu.Fakt si zajed na STK kde maj plotny a tohle tam odhalej hned :wink: (nebo tam kde opravujou nakladaky).
H.
It´s not broken, it´s british !
http://www.christophermccandless.info

Uživatelský avatar
paramount2
Příspěvky: 756
Registrován: 24 dub 2010 16:19
tel.: 775958013
auto: LR DI 300, 200
Bydliště: Jihlava

Re: 300 TDI - roztřesení auta

#31 Příspěvek od paramount2 » 06 čer 2011 09:36

Souhlas s jendou....čím větší kola, a čím víc terénní, tím větší problémy s vyvážením....poslední dobou to řeším aplikací vyvažovacího granulátu...je to trochu alchymie trefit množství (i když jsou na to tabulky), ale dá se to a funguje to.... 8)

Jinak ještě skutečně bych zkontroloval ty silentbloky na podvozku...vymačkaný vůle dokážou divy.... :wink:

Uživatelský avatar
visby
Příspěvky: 2584
Registrován: 07 dub 2009 11:35
auto: Disco 2
Bydliště: Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Re: 300 TDI - roztřesení auta

#32 Příspěvek od visby » 06 čer 2011 09:49

nehovoriac o tom, ze ak je pneumatika dlhsie jazdena podhustena tak jej konstrukcia uz nie je 100% a bocnica nepracuje ako ma -> vibracie

Steve
Příspěvky: 1157
Registrován: 29 bře 2008 02:33
auto: D.I manuál 1997
Bydliště: Zlínsko

Re: 300 TDI - roztřesení auta

#33 Příspěvek od Steve » 06 čer 2011 19:10

Jinak ještě skutečně bych zkontroloval ty silentbloky na podvozku...vymačkaný vůle dokážou divy....
Myslíš ty na těch kostích?
Jinak 235/70R16
Discovery je životní styl.

Uživatelský avatar
paramount2
Příspěvky: 756
Registrován: 24 dub 2010 16:19
tel.: 775958013
auto: LR DI 300, 200
Bydliště: Jihlava

Re: 300 TDI - roztřesení auta

#34 Příspěvek od paramount2 » 06 čer 2011 20:39

Steve píše:Jinak ještě skutečně bych zkontroloval ty silentbloky na podvozku...vymačkaný vůle dokážou divy....
Myslíš ty na těch kostích?
Jinak 235/70R16
Ano...

Dav72
Příspěvky: 16
Registrován: 27 kvě 2011 08:35
auto: 300 TDI

Re: 300 TDI - roztřesení auta

#35 Příspěvek od Dav72 » 23 čer 2011 04:40

Tak jsem přezul na liťáky a ejhle je to výrazně lepší.. ale na nerovnostech to stejně potvora třese. Na technické jsme nenašli nikde nic ani vůle ani hrk a podobně. tedy co se čepů a podobneého týče. Steve se neozval tak asi neuspěl :angry má někdo zkušenosti s tlumičema řízení ? třeba jaký je ověřený a co tam v žádném případě nedávat ? jsou mezi nima dost veliký cenový rozdíly a to mě přivádí na myšlenku jestli nejsou nějak zásadní i v kvalitě :Ja blb: zatím jsem moc nepostoupil tak musím laborovat dál. :sweat

Steve
Příspěvky: 1157
Registrován: 29 bře 2008 02:33
auto: D.I manuál 1997
Bydliště: Zlínsko

Re: 300 TDI - roztřesení auta

#36 Příspěvek od Steve » 23 čer 2011 06:34

Steve se neozval tak asi neuspěl

Neuspěl, ale to je o pár příspěvků výš - že to stabilizátorem z principu být nemůže. Takže nebylo moc co dodávat.
Odešla mi tlaková hadice sero-převodka a tak jsem zrovna přiobjednal zadní silentbloky - na ty "kosti". Pokud to bude tím, tak dám vědět. jen musím počkat, až dojde ta hadice z Ostrovů.... :(
Myslím, že obutím liťáků jsi odstranil ten impuls, který to častěji roztřese, ale problém asi bude tím, že se to třese i tak, jen méně a vlivem nerovnosti. Já jsem taky přezouval a bez nějakého rozdílu.
A pokud to bude v silentblocích, tak na vůle na STK asi nepřijdeš, auto je v klidu. Stačí, aby byly silentbloky "měkčí", nějak popraskané a pod. V tom případě - myslím - při běžném stání normálně drží, ale neudrží ty dvě tuny při pohybu...
Discovery je životní styl.

Dav72
Příspěvky: 16
Registrován: 27 kvě 2011 08:35
auto: 300 TDI

Re: 300 TDI - roztřesení auta

#37 Příspěvek od Dav72 » 28 čer 2011 07:29

no tak tu čtu všechno možné a nemožné kola to se mi moc nezdá neb by to vibrovalo vždy po dosažení nějakých kritických otáček. Maže si to vesele i stodeset uplně v klidu ale jen na hladkém :idea: ... jakmile je silnice vlnitá je tam někde citelná zvůle...i to tak jako klepe či co :Ja blb: ještě skusím zkontrolovat ložisko a homokineťák napravo protože ten nalevo i s ložiskem byly KO takže bych to asi měl očekávat i na druhé straně. a pak už jedině ty silentbloky . jo a prý nemá smysl kupovat tlumič řízení za pár stovek ... že ty opravdu kvalitní jsou tak kolem trojky (to beru trochu s rezervou) co vy na to kluci ? je to možný? :sad

Uživatelský avatar
Jenda
Příspěvky: 3573
Registrován: 22 lis 2007 21:58
tel.: 775 391 907
auto: 110
Bydliště: Praha-Smetanova lhota

Re: 300 TDI - roztřesení auta

#38 Příspěvek od Jenda » 28 čer 2011 09:07

....to je samozrejme kokotina(to s tim tlumicem),vetsina lidi tu nema ani tlumice na napravach za ty prachy. Vetsina tu jezdi na brithpart a ted i terafirme.Ja mam nejakej brithpart a drzi 4 roky.
Co rict k tomu treseni,vsechno ma nejakou posloupnost a chtit resit ,,treseni" kdyz nemam ani vyreseny lozisko naboje kola s vuli je zbytecna cinnost.
Vyreste nejdriv vule na naprave a rizeni,vyvazeni a krivost disku,vule na kardanech a pak uz treba nebude ani o cem psat :wink:
H.
It´s not broken, it´s british !
http://www.christophermccandless.info

Uživatelský avatar
MarianKo
Příspěvky: 128
Registrován: 11 črc 2008 10:28
Bydliště: NEMŠOVA

Re: 300 TDI - roztřesení auta

#39 Příspěvek od MarianKo » 21 črc 2011 21:09

Tiež mi triaslo autom.Dal som nové gumy ajeto OK.Stálo ma to270 eu.Na tých starých boli bubliny a v tom bol problém.

Dav72
Příspěvky: 16
Registrován: 27 kvě 2011 08:35
auto: 300 TDI

Re: 300 TDI - roztřesení auta

#40 Příspěvek od Dav72 » 25 srp 2011 04:45

Zdravím tak bych rád věděl zda Steve nějak pokročil ,,, nebo to s ním seklo?

Odpovědět