300 TDI - roztřesení auta
Moderátor: Miky_CZ
Re: 300 TDI - roztřesení auta
No tak to budu zvědav jak dopadne Steve mmáme oba stejný poblém. Je to hrozně divná závada. Včera mi auto valilo po fungl nové silnici cca 118 (tacho) a nic ... prostě vůbec nic. trochu to vibruje někde asi bude kardanka nebo křížky. Je to trošku slyšet. ale jakmile najedu na klasickou českou okresku je to v pytli. Sebebmenší podnět podvozku způsobí tozklepání auta. je to víc v zatáčkách ale i na rovině. Měníš toho docela dost. To mi trochu nahrává na tvrzení jednoho chlapíka že je nutné podvozek na discu po sto tisících prostě zgenerálkovat. Asi vůle k vůli sedá ..
Re: 300 TDI - roztřesení auta
Včera jsem to začal kuchat a řeknu ti - nic moc.....vše zarezlé, nemám jámu a tak jsem to dělal před barákem a i když je auto vysoko, nebylo moc místa na chod klíčů. Trápil jsem se dost dlouho.
Takže: čepy nejsou zlomené, ale úplně vychozené, rezavé, byla na nich vůle jako kráva.
Tyč jsem sundal, obrousil, teď jsem ji trošku stříknul a chtěl bych to namontovat a zkusit.
Jenže desítky šrouby, co drží silentbloky dostaly při odtahování dost na prdel a já nemám druhé (a matice). Navíc jeden šroub, co prochází dvojicí kruhových silentbloků byl uvniř přirezlý ke gumě a trochu z něj ubylo (šupinky), a já nemám nové. Nejsou to standartní šrouby, v nabídce shopů jsem je neviděl a tak mě nenapadlo je objednat. Asi je dám zpátky, co mi zbývá, a příležitostně (doufám) vyměním.
Četl jsem tady názor, že se bez stabilizátoru dá jezdit. Je to tak?
V tom případě bych jel bez něj, zítra koupil šrouby. Pokud to nelze, musím to nějak dnes zprovoznit.
Poraďte. Dík.
Takže: čepy nejsou zlomené, ale úplně vychozené, rezavé, byla na nich vůle jako kráva.
Tyč jsem sundal, obrousil, teď jsem ji trošku stříknul a chtěl bych to namontovat a zkusit.
Jenže desítky šrouby, co drží silentbloky dostaly při odtahování dost na prdel a já nemám druhé (a matice). Navíc jeden šroub, co prochází dvojicí kruhových silentbloků byl uvniř přirezlý ke gumě a trochu z něj ubylo (šupinky), a já nemám nové. Nejsou to standartní šrouby, v nabídce shopů jsem je neviděl a tak mě nenapadlo je objednat. Asi je dám zpátky, co mi zbývá, a příležitostně (doufám) vyměním.
Četl jsem tady názor, že se bez stabilizátoru dá jezdit. Je to tak?
V tom případě bych jel bez něj, zítra koupil šrouby. Pokud to nelze, musím to nějak dnes zprovoznit.
Poraďte. Dík.
Discovery je životní styl.
- paramount2
- Příspěvky: 756
- Registrován: 24 dub 2010 16:19
- tel.: 775958013
- auto: LR DI 300, 200
- Bydliště: Jihlava
Re: 300 TDI - roztřesení auta
Bez stabíků samozřejmě bez problémů jezdi....enem se ti to bude trošku víc houpat...
Re: 300 TDI - roztřesení auta
Takže to funguje i jako stabilizátor náklonu?
Myslel jsem, že to "jen" drží nápravu ve směru jízdy.
Myslel jsem, že to "jen" drží nápravu ve směru jízdy.
Discovery je životní styl.
- paramount2
- Příspěvky: 756
- Registrován: 24 dub 2010 16:19
- tel.: 775958013
- auto: LR DI 300, 200
- Bydliště: Jihlava
Re: 300 TDI - roztřesení auta
Ve směru jízdy drží nápravu kosti....zkrutný stabíky jen eliminují rychlej náklon při změně směru jízdy...
- DjALF
- Příspěvky: 1805
- Registrován: 26 dub 2007 02:34
- auto: Toyota LC 100
- Bydliště: Olomouc
- Kontaktovat uživatele:
Re: 300 TDI - roztřesení auta
Jezdím bez zadího stabíku,už od doby co jsem auto zvedl a v pohodě. jinak jsem zvědavej na příčinu,protože já bych tohle tipnul na kardan.
Discovery I 300TDI "Užovka" - lehka OFF kosmetika "už EX"
Toyota Land Cruiser 100 "želva"
http://www.djalf.cz/ http://sportrescue.cz/
Toyota Land Cruiser 100 "želva"
http://www.djalf.cz/ http://sportrescue.cz/
Re: 300 TDI - roztřesení auta
To se mi moc nezdá....na co konkrétně máš podezření?
V tom případě je v tom stabilizátor nevinně a na roztřesení tedy nemá vliv.
Pak mě ale napadá ještě to uložení "kostí" (bůhví, jak se správně jmenují ), vzadu je to válcový silentblok a ve předu je jakoby prasklina mezi gumou a objímkou, ale možná je to jen "pracovní spára", jak se guma pohybuje...
V tom případě je v tom stabilizátor nevinně a na roztřesení tedy nemá vliv.
Pak mě ale napadá ještě to uložení "kostí" (bůhví, jak se správně jmenují ), vzadu je to válcový silentblok a ve předu je jakoby prasklina mezi gumou a objímkou, ale možná je to jen "pracovní spára", jak se guma pohybuje...
Discovery je životní styl.
- Jenda
- Příspěvky: 3573
- Registrován: 22 lis 2007 21:58
- tel.: 775 391 907
- auto: 110
- Bydliště: Praha-Smetanova lhota
Re: 300 TDI - roztřesení auta
...pokud nemas opravdu vule na ulozeni napravy(polybushe)a rizeni(vcetne sv.cepu) ,tak bych to hadal na krivy rafek ci praskly ,,kord" pneumatiky.
Ty vule ti ukazou na kazdy slusny stk,tam na to maj plotny
Stabilizatoru si nevsimej,ty stim nemaj nic spolecnyho a vetsina lidi co jezdi off je tam stejne davno nema.
H.
Ty vule ti ukazou na kazdy slusny stk,tam na to maj plotny
Stabilizatoru si nevsimej,ty stim nemaj nic spolecnyho a vetsina lidi co jezdi off je tam stejne davno nema.
H.
It´s not broken, it´s british !
http://www.christophermccandless.info
http://www.christophermccandless.info
Re: 300 TDI - roztřesení auta
jak jsem psal, mám dvě sady vyvážených kol a dělá mi to u obou, takže ráfkem to nebude.
Polybush jsou která část? To jsou silentbloky předního a zadního ramene?
Na STK byl kámoš a říkal něco o "spoustě závad", ale už je to skoro rok a půl, jen se speciálně zmiňoval o stabilizátoru, ale neřekl co, na to jsem došel nedávno.
Při výměně kol jsem zkoušel viklat předními koly, možná málo, ale žádné pozorovatelné vůle. V pravých táhlých zatáčkách něco slyším od pravého kola, snad ložisko, ale nevím...
No, budu zkoušet postupně, e-shop bude v permanenci
Polybush jsou která část? To jsou silentbloky předního a zadního ramene?
Na STK byl kámoš a říkal něco o "spoustě závad", ale už je to skoro rok a půl, jen se speciálně zmiňoval o stabilizátoru, ale neřekl co, na to jsem došel nedávno.
Při výměně kol jsem zkoušel viklat předními koly, možná málo, ale žádné pozorovatelné vůle. V pravých táhlých zatáčkách něco slyším od pravého kola, snad ložisko, ale nevím...
No, budu zkoušet postupně, e-shop bude v permanenci
Discovery je životní styl.
- Jenda
- Příspěvky: 3573
- Registrován: 22 lis 2007 21:58
- tel.: 775 391 907
- auto: 110
- Bydliště: Praha-Smetanova lhota
Re: 300 TDI - roztřesení auta
...to ze ti po vyvyzeni nekdo rekne ze to je cajk,jeste neznamena ze to je cajk.Co mas za rozmer a druh pneu?
Bylo toho tu uz napsano o vyvazeni dost a vysledek je ten ze vyvazit ty nase ponekud vetsi MT/AT pneu umi jen malokdo.
Myslim presne! Opakuji ze to muze byt rafkem (nebo v konstrukci natrzenou pneumatikou),coz se projevi az jizdou
Na stabilizator zapomen,ten s tim opravdu nema co delat.
Je tam nekde vule a pravdepodobne by mohla byt na hornim nebo dolnim lozisku svisleho cepu.Fakt si zajed na STK kde maj plotny a tohle tam odhalej hned (nebo tam kde opravujou nakladaky).
H.
Bylo toho tu uz napsano o vyvazeni dost a vysledek je ten ze vyvazit ty nase ponekud vetsi MT/AT pneu umi jen malokdo.
Myslim presne! Opakuji ze to muze byt rafkem (nebo v konstrukci natrzenou pneumatikou),coz se projevi az jizdou
Na stabilizator zapomen,ten s tim opravdu nema co delat.
Je tam nekde vule a pravdepodobne by mohla byt na hornim nebo dolnim lozisku svisleho cepu.Fakt si zajed na STK kde maj plotny a tohle tam odhalej hned (nebo tam kde opravujou nakladaky).
H.
It´s not broken, it´s british !
http://www.christophermccandless.info
http://www.christophermccandless.info
- paramount2
- Příspěvky: 756
- Registrován: 24 dub 2010 16:19
- tel.: 775958013
- auto: LR DI 300, 200
- Bydliště: Jihlava
Re: 300 TDI - roztřesení auta
Souhlas s jendou....čím větší kola, a čím víc terénní, tím větší problémy s vyvážením....poslední dobou to řeším aplikací vyvažovacího granulátu...je to trochu alchymie trefit množství (i když jsou na to tabulky), ale dá se to a funguje to....
Jinak ještě skutečně bych zkontroloval ty silentbloky na podvozku...vymačkaný vůle dokážou divy....
Jinak ještě skutečně bych zkontroloval ty silentbloky na podvozku...vymačkaný vůle dokážou divy....
- visby
- Příspěvky: 2584
- Registrován: 07 dub 2009 11:35
- auto: Disco 2
- Bydliště: Bratislava
- Kontaktovat uživatele:
Re: 300 TDI - roztřesení auta
nehovoriac o tom, ze ak je pneumatika dlhsie jazdena podhustena tak jej konstrukcia uz nie je 100% a bocnica nepracuje ako ma -> vibracie
Re: 300 TDI - roztřesení auta
Jinak ještě skutečně bych zkontroloval ty silentbloky na podvozku...vymačkaný vůle dokážou divy....
Myslíš ty na těch kostích?
Jinak 235/70R16
Myslíš ty na těch kostích?
Jinak 235/70R16
Discovery je životní styl.
- paramount2
- Příspěvky: 756
- Registrován: 24 dub 2010 16:19
- tel.: 775958013
- auto: LR DI 300, 200
- Bydliště: Jihlava
Re: 300 TDI - roztřesení auta
Ano...Steve píše:Jinak ještě skutečně bych zkontroloval ty silentbloky na podvozku...vymačkaný vůle dokážou divy....
Myslíš ty na těch kostích?
Jinak 235/70R16
Re: 300 TDI - roztřesení auta
Tak jsem přezul na liťáky a ejhle je to výrazně lepší.. ale na nerovnostech to stejně potvora třese. Na technické jsme nenašli nikde nic ani vůle ani hrk a podobně. tedy co se čepů a podobneého týče. Steve se neozval tak asi neuspěl má někdo zkušenosti s tlumičema řízení ? třeba jaký je ověřený a co tam v žádném případě nedávat ? jsou mezi nima dost veliký cenový rozdíly a to mě přivádí na myšlenku jestli nejsou nějak zásadní i v kvalitě zatím jsem moc nepostoupil tak musím laborovat dál.
Re: 300 TDI - roztřesení auta
Steve se neozval tak asi neuspěl
Neuspěl, ale to je o pár příspěvků výš - že to stabilizátorem z principu být nemůže. Takže nebylo moc co dodávat.
Odešla mi tlaková hadice sero-převodka a tak jsem zrovna přiobjednal zadní silentbloky - na ty "kosti". Pokud to bude tím, tak dám vědět. jen musím počkat, až dojde ta hadice z Ostrovů....
Myslím, že obutím liťáků jsi odstranil ten impuls, který to častěji roztřese, ale problém asi bude tím, že se to třese i tak, jen méně a vlivem nerovnosti. Já jsem taky přezouval a bez nějakého rozdílu.
A pokud to bude v silentblocích, tak na vůle na STK asi nepřijdeš, auto je v klidu. Stačí, aby byly silentbloky "měkčí", nějak popraskané a pod. V tom případě - myslím - při běžném stání normálně drží, ale neudrží ty dvě tuny při pohybu...
Neuspěl, ale to je o pár příspěvků výš - že to stabilizátorem z principu být nemůže. Takže nebylo moc co dodávat.
Odešla mi tlaková hadice sero-převodka a tak jsem zrovna přiobjednal zadní silentbloky - na ty "kosti". Pokud to bude tím, tak dám vědět. jen musím počkat, až dojde ta hadice z Ostrovů....
Myslím, že obutím liťáků jsi odstranil ten impuls, který to častěji roztřese, ale problém asi bude tím, že se to třese i tak, jen méně a vlivem nerovnosti. Já jsem taky přezouval a bez nějakého rozdílu.
A pokud to bude v silentblocích, tak na vůle na STK asi nepřijdeš, auto je v klidu. Stačí, aby byly silentbloky "měkčí", nějak popraskané a pod. V tom případě - myslím - při běžném stání normálně drží, ale neudrží ty dvě tuny při pohybu...
Discovery je životní styl.
Re: 300 TDI - roztřesení auta
no tak tu čtu všechno možné a nemožné kola to se mi moc nezdá neb by to vibrovalo vždy po dosažení nějakých kritických otáček. Maže si to vesele i stodeset uplně v klidu ale jen na hladkém ... jakmile je silnice vlnitá je tam někde citelná zvůle...i to tak jako klepe či co ještě skusím zkontrolovat ložisko a homokineťák napravo protože ten nalevo i s ložiskem byly KO takže bych to asi měl očekávat i na druhé straně. a pak už jedině ty silentbloky . jo a prý nemá smysl kupovat tlumič řízení za pár stovek ... že ty opravdu kvalitní jsou tak kolem trojky (to beru trochu s rezervou) co vy na to kluci ? je to možný?
- Jenda
- Příspěvky: 3573
- Registrován: 22 lis 2007 21:58
- tel.: 775 391 907
- auto: 110
- Bydliště: Praha-Smetanova lhota
Re: 300 TDI - roztřesení auta
....to je samozrejme kokotina(to s tim tlumicem),vetsina lidi tu nema ani tlumice na napravach za ty prachy. Vetsina tu jezdi na brithpart a ted i terafirme.Ja mam nejakej brithpart a drzi 4 roky.
Co rict k tomu treseni,vsechno ma nejakou posloupnost a chtit resit ,,treseni" kdyz nemam ani vyreseny lozisko naboje kola s vuli je zbytecna cinnost.
Vyreste nejdriv vule na naprave a rizeni,vyvazeni a krivost disku,vule na kardanech a pak uz treba nebude ani o cem psat
H.
Co rict k tomu treseni,vsechno ma nejakou posloupnost a chtit resit ,,treseni" kdyz nemam ani vyreseny lozisko naboje kola s vuli je zbytecna cinnost.
Vyreste nejdriv vule na naprave a rizeni,vyvazeni a krivost disku,vule na kardanech a pak uz treba nebude ani o cem psat
H.
It´s not broken, it´s british !
http://www.christophermccandless.info
http://www.christophermccandless.info
Re: 300 TDI - roztřesení auta
Tiež mi triaslo autom.Dal som nové gumy ajeto OK.Stálo ma to270 eu.Na tých starých boli bubliny a v tom bol problém.
Re: 300 TDI - roztřesení auta
Zdravím tak bych rád věděl zda Steve nějak pokročil ,,, nebo to s ním seklo?