D4/D3 off road extended mode - trik jak max. zvednout auto

Discovery I, II, III

Moderátor: Miky_CZ

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
mikedee
Příspěvky: 108
Registrován: 01 bře 2010 15:55
auto: LR Disco 4
Kontaktovat uživatele:

D4/D3 off road extended mode - trik jak max. zvednout auto

#1 Příspěvek od mikedee » 20 dub 2011 09:06

Zdarec ofrouďáci,

včera se mi s moji leštěnkou podařilo zahrabat do jílového podloží. Samozřejmě na letních silničních gumách :oops:
Každopádně jsme se za přidání jedné lidské síly vyhrabali sami. Já to auto prostě miluju :heart

Překvapilo mne ovšem pár věcí!
- existence "exteneded offroad level" perování. Auto se (samo) zvedlo ještě o pořádný kousek, že do něj nešlo takřka nastoupit
- po nějaké době se na displayi i obevilo "press brake pedal and suspension control for 3 seconds to enter the extended mode" - takže by to mělo jít i zapnout manuálně
- taky to řvalo, že mám podvozek zase spustit, až "obstacle will be cleared" .. nebo něco takovýho

takže přátelé, je toto někde popsané nebo s tím máte nějakou zkušenost?
existují ještě nějaká jiná "tajná" nastavení?

Vyřešeno, trik je popsán níže!
Naposledy upravil(a) mikedee dne 21 dub 2011 14:45, celkem upraveno 2 x.
Land Rover Discovery 4 S V6 2.7, Can Am Outlander XXC, Aprilia Mana 850 Nero Competicione
Jo a taky manželku, velký dítě, dvě labradorky a s tim vsim samozřejmě související dluhy ;-)

Uživatelský avatar
mikedee
Příspěvky: 108
Registrován: 01 bře 2010 15:55
auto: LR Disco 4
Kontaktovat uživatele:

Re: D4/D3 air suspension levels

#2 Příspěvek od mikedee » 20 dub 2011 09:09

manuál říká:

Additional lift whilst in Extended mode
When Extended mode is invoked and the
automatic lifting of the vehicle has been
completed, the driver can request an additional
lift of the vehicle. This can be particularly useful
when Extended mode has been invoked on soft
surfaces.

To request additional lifting, wait for the raising
indicator to extinguish then press and hold
the switch in the up direction for 3 seconds
whilst ALSO pressing the brake pedal. A chime
will sound to confirm that the request has been
accepted. The raising indicator will be
illuminated while the vehicle is being lifted.

To exit Extended mode, briefly press either the
raise or lower switch. Alternatively, the vehicle
will automatically lower if driven at a speed
greater than 5 km/h (3 mph) for 30 seconds.



Takže stačí držet brzdu a přepínač po tři sekundy a auto se ještě zvedne.
Land Rover Discovery 4 S V6 2.7, Can Am Outlander XXC, Aprilia Mana 850 Nero Competicione
Jo a taky manželku, velký dítě, dvě labradorky a s tim vsim samozřejmě související dluhy ;-)

Uživatelský avatar
Tomas K (tkala)
Příspěvky: 1172
Registrován: 09 zář 2009 14:25

Re: D4/D3 air suspension levels

#3 Příspěvek od Tomas K (tkala) » 20 dub 2011 09:31

Kruci teď s D3 odjela manželka. Hned bych to mazal zkusit....

Tom

Uživatelský avatar
Acon
Příspěvky: 4972
Registrován: 07 úno 2009 20:29
tel.: 00421910600711
auto: DII TD5 1999
Bydliště: Nitra SK

Re: D4/D3 air suspension levels

#4 Příspěvek od Acon » 20 dub 2011 09:52

No, to už DII má tú vychytávku, že ak zapadne a kolesá sa pretáčajú, automaticky sa zdvihne aby nedošlo ku kolízii podvozku s terénom. DIII sa vie zdvihnúť určite viac. Po takom zapadnutí je dobre doma zasa podvozok nafúknuť a vystriekať bordel spod mechov aby ich nejaký kamienok nepredral.
Po 2 Discovery2 Discovery4 2009, 2,7TDV6, ARB, navijak, ochrana podvozku, ochrana zadného diferáku, 2 uzávierky, strešný nosič, led rampa, pracovné svetlá, X-Lifter... pravidelne dôkladne servisovaná, jazdíme každoročne Balkán a nechcem tam mať problém.

Uživatelský avatar
mikedee
Příspěvky: 108
Registrován: 01 bře 2010 15:55
auto: LR Disco 4
Kontaktovat uživatele:

Re: D4/D3 air suspension levels

#5 Příspěvek od mikedee » 20 dub 2011 09:59

Acon píše: Po takom zapadnutí je dobre doma zasa podvozok nafúknuť a vystriekať bordel spod mechov aby ich nejaký kamienok nepredral.
diky za radu. hned na to jdu.
Land Rover Discovery 4 S V6 2.7, Can Am Outlander XXC, Aprilia Mana 850 Nero Competicione
Jo a taky manželku, velký dítě, dvě labradorky a s tim vsim samozřejmě související dluhy ;-)

Uživatelský avatar
mikedee
Příspěvky: 108
Registrován: 01 bře 2010 15:55
auto: LR Disco 4
Kontaktovat uživatele:

Re: D4/D3 air suspension levels

#6 Příspěvek od mikedee » 20 dub 2011 10:09

hm. tak se mi to nejak nedari aktivovat. zrejme budu muset zase do bahna ;-)
Land Rover Discovery 4 S V6 2.7, Can Am Outlander XXC, Aprilia Mana 850 Nero Competicione
Jo a taky manželku, velký dítě, dvě labradorky a s tim vsim samozřejmě související dluhy ;-)

Uživatelský avatar
Acon
Příspěvky: 4972
Registrován: 07 úno 2009 20:29
tel.: 00421910600711
auto: DII TD5 1999
Bydliště: Nitra SK

Re: D4/D3 air suspension levels

#7 Příspěvek od Acon » 20 dub 2011 10:14

DIII nepoznám, no možno niekto poradí či a ako sa to dá zdvihnúť. Niekde na to musí byť tlačítko. K DII bývalo na to aj diaľkové ovládanie.
Po 2 Discovery2 Discovery4 2009, 2,7TDV6, ARB, navijak, ochrana podvozku, ochrana zadného diferáku, 2 uzávierky, strešný nosič, led rampa, pracovné svetlá, X-Lifter... pravidelne dôkladne servisovaná, jazdíme každoročne Balkán a nechcem tam mať problém.

Uživatelský avatar
Tomas K (tkala)
Příspěvky: 1172
Registrován: 09 zář 2009 14:25

Re: D4/D3 air suspension levels

#8 Příspěvek od Tomas K (tkala) » 20 dub 2011 11:08

mikedee píše:hm. tak se mi to nejak nedari aktivovat. zrejme budu muset zase do bahna ;-)

Podmínkou určitě budou zavřený dveře a možná redukce....

Tom

Uživatelský avatar
Acon
Příspěvky: 4972
Registrován: 07 úno 2009 20:29
tel.: 00421910600711
auto: DII TD5 1999
Bydliště: Nitra SK

Re: D4/D3 air suspension levels

#9 Příspěvek od Acon » 20 dub 2011 20:25

No, to je pravda. Musia byť zavreté dvere a naštartované. Možno tá redukcia, no na DII to nie je podmienka.
Po 2 Discovery2 Discovery4 2009, 2,7TDV6, ARB, navijak, ochrana podvozku, ochrana zadného diferáku, 2 uzávierky, strešný nosič, led rampa, pracovné svetlá, X-Lifter... pravidelne dôkladne servisovaná, jazdíme každoročne Balkán a nechcem tam mať problém.

Uživatelský avatar
mikedee
Příspěvky: 108
Registrován: 01 bře 2010 15:55
auto: LR Disco 4
Kontaktovat uživatele:

Re: D4/D3 air suspension levels

#10 Příspěvek od mikedee » 21 dub 2011 13:02

What suspension modes are there?
7 Modes:

# Belly
* Access
High Speed (auto selected at high speed)
* Normal
* Offroad
Extended (auto selected, or trick the car)
Super Extended (manually selected after Extended ins invoked)

* selectable by the user
# dealer select only


Can I manually select Extended Mode?
No. But there is a trick. Go into Offroad, jam a block of wood under the chassis, and lower the car. It'll get upset and go into Extended. Once in Extended mode you must remain under 8 kph otherwise the vehicle will automatically return to off road height. You may go faster than 8kph for a maximum time of 45 seconds. Also refer to the question about other suspension modes.


Takze to vyzaduje malej trik: Zvedněte Disco do off-road mode a pod šasi zasuňte kus dřeva a pak auto spusťte dolů. Mozek Disca to zblbne a podvozek se přepne do EXTENDED MODE.
Vyzkoušeno.
.
Naposledy upravil(a) mikedee dne 21 dub 2011 14:48, celkem upraveno 2 x.
Land Rover Discovery 4 S V6 2.7, Can Am Outlander XXC, Aprilia Mana 850 Nero Competicione
Jo a taky manželku, velký dítě, dvě labradorky a s tim vsim samozřejmě související dluhy ;-)

Uživatelský avatar
mikedee
Příspěvky: 108
Registrován: 01 bře 2010 15:55
auto: LR Disco 4
Kontaktovat uživatele:

Re: D4/D3 air suspension levels

#11 Příspěvek od mikedee » 21 dub 2011 13:27

Tak to funguje.

Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek

a tady je vidět rozdíl mezi normálmím a extended offroad mode. Špalíček má výšku normálního offroad módu.
Obrázek



PS: Čím je ta naše černá labice starší, tím raději pózuje před kamerou. Tu hnědou čubinu kamera vůbec nezajímá. Není to žrádlo ani balónek.
Land Rover Discovery 4 S V6 2.7, Can Am Outlander XXC, Aprilia Mana 850 Nero Competicione
Jo a taky manželku, velký dítě, dvě labradorky a s tim vsim samozřejmě související dluhy ;-)

Uživatelský avatar
Benjamin
Příspěvky: 3515
Registrován: 08 lis 2010 11:31
auto: F150+bouda Gladiator
Bydliště:

Re: D4/D3 air suspension levels

#12 Příspěvek od Benjamin » 21 dub 2011 15:56

Acon píše:No, to už DII má tú vychytávku, že ak zapadne a kolesá sa pretáčajú, automaticky sa zdvihne aby nedošlo ku kolízii podvozku s terénom.
Acon a na jekém principu to pracuje? Všimnu si toho v terénu jen pozorováním? Pro mě jsou to novinky :shock:

Pardon za OT s DII ve vlákně D3/D4
UK:LR4 SDV6 HSE/Jaguar XK8 4.0/Rover 75 2.0 CDT Tourer/Triumph Spitfire 1500/LR DII Td5 Medvědi/LR Free 2.0 D/Jaguar XJ12 Sovereign. NonUK: Ford F-150 obytná nástavba Gladiator XL
www.nomadbear.cz

Uživatelský avatar
RudaK
Příspěvky: 8487
Registrován: 24 lis 2006 18:09
tel.: SONY Xperia Z3
auto: D III + D 1
Bydliště: Raygern - Sud mahren

Re: D4/D3 air suspension levels

#13 Příspěvek od RudaK » 21 dub 2011 16:43

mikedee píše:Tak to funguje.
Stejně to funguje při zkrácených táhlech a bez špalíčku :chuckle ( a ten externed to má stále v zásobě :yes )
Přílohy
D III a II palcový podvozek 026.JPG
D III a II palcový podvozek 026.JPG (127.87 KiB) Zobrazeno 6764 x
D III a II palcový podvozek 025.JPG
D III a II palcový podvozek 025.JPG (122.28 KiB) Zobrazeno 6764 x
D III - 2,7 TDV - The end result of a lot of hard work.
D 1 - 300 TDI 33x12.5R15 - už konečně nesmrtelná " SPIDERMAN "

Uživatelský avatar
Acon
Příspěvky: 4972
Registrován: 07 úno 2009 20:29
tel.: 00421910600711
auto: DII TD5 1999
Bydliště: Nitra SK

Re: D4/D3 air suspension levels

#14 Příspěvek od Acon » 21 dub 2011 20:57

Benjamin píše:
Acon píše:No, to už DII má tú vychytávku, že ak zapadne a kolesá sa pretáčajú, automaticky sa zdvihne aby nedošlo ku kolízii podvozku s terénom.
Acon a na jekém principu to pracuje? Všimnu si toho v terénu jen pozorováním? Pro mě jsou to novinky :shock:

Pardon za OT s DII ve vlákně D3/D4
Aj máš počas jazdy zaradenú redukciu a zapadneš tak, že zostaneš vysieť na bruchu, zníži sa tlak v mechoch a automaticky sa nafúknu, čím zdvihnú zadok o cca 4-5cm. Myslím, že sa tak stane aj bez kontaktu podvozku s terénom, stačí ak Ti na mieste preklzujú kolesá. Už sa nepamätám, ale asi sa Ti rozsvieti kontrolka zdvihnutého "zadku"
Po 2 Discovery2 Discovery4 2009, 2,7TDV6, ARB, navijak, ochrana podvozku, ochrana zadného diferáku, 2 uzávierky, strešný nosič, led rampa, pracovné svetlá, X-Lifter... pravidelne dôkladne servisovaná, jazdíme každoročne Balkán a nechcem tam mať problém.

Uživatelský avatar
Benjamin
Příspěvky: 3515
Registrován: 08 lis 2010 11:31
auto: F150+bouda Gladiator
Bydliště:

Re: D4/D3 air suspension levels

#15 Příspěvek od Benjamin » 21 dub 2011 21:45

Acon píše: Aj máš počas jazdy zaradenú redukciu a zapadneš tak, že zostaneš vysieť na bruchu, zníži sa tlak v mechoch a automaticky sa nafúknu, čím zdvihnú zadok o cca 4-5cm. Myslím, že sa tak stane aj bez kontaktu podvozku s terénom, stačí ak Ti na mieste preklzujú kolesá. Už sa nepamätám, ale asi sa Ti rozsvieti kontrolka zdvihnutého "zadku"
Aha, no tak to je mi jasný už. Tím, že mám pružiny už i z výroby, tak jsem si neuvědomil, že v tom hrají roli měchy. Jsem furt přemýšlel, čím by se to zvedlo :roll: :mrgreen:
UK:LR4 SDV6 HSE/Jaguar XK8 4.0/Rover 75 2.0 CDT Tourer/Triumph Spitfire 1500/LR DII Td5 Medvědi/LR Free 2.0 D/Jaguar XJ12 Sovereign. NonUK: Ford F-150 obytná nástavba Gladiator XL
www.nomadbear.cz

Uživatelský avatar
RudaK
Příspěvky: 8487
Registrován: 24 lis 2006 18:09
tel.: SONY Xperia Z3
auto: D III + D 1
Bydliště: Raygern - Sud mahren

Re: D4/D3 air suspension levels

#16 Příspěvek od RudaK » 22 dub 2011 04:22

Benjamin píše: Tím, že mám pružiny už i z výroby, tak jsem si neuvědomil, že v tom hrají roli měchy. Jsem furt přemýšlel, čím by se to zvedlo :roll: :mrgreen:
Pružiny se zvednou jedině autogénem,nahřát do červena a pak ty pružiny natáhnout ..... :rofl
D III - 2,7 TDV - The end result of a lot of hard work.
D 1 - 300 TDI 33x12.5R15 - už konečně nesmrtelná " SPIDERMAN "

Uživatelský avatar
Tomas K (tkala)
Příspěvky: 1172
Registrován: 09 zář 2009 14:25

Re: D4/D3 off road extended mode - trik jak max. zvednout au

#17 Příspěvek od Tomas K (tkala) » 22 dub 2011 07:46

Pořád si říkám, že to zvedání auta na měchách musí mít nějaký limit. Jak se zachová auto, který má vyměněný táhla a zkusí se přepnout do toho super zdvihlého modu?

Včera jsem na křižovatce na červenou zkoušel dostat auto úplně nahoru a nic. :-) Ten za mnou se musel divit, když Lanďák jezdil pořád nahoru a dolu. :-)

Tom

Uživatelský avatar
RudaK
Příspěvky: 8487
Registrován: 24 lis 2006 18:09
tel.: SONY Xperia Z3
auto: D III + D 1
Bydliště: Raygern - Sud mahren

Re: D4/D3 off road extended mode - trik jak max. zvednout au

#18 Příspěvek od RudaK » 22 dub 2011 15:49

Tomas K (tkala) píše: Jak se zachová auto, který má vyměněný táhla a zkusí se přepnout do toho super zdvihlého modu? Tom
No ono by se to mělo přepnout v případě,že se podvozek dotkne něčeho pevného ( co v tvém případě na semaforu se nikdy nestane :chuckle ) No a víc se měch nenafoukne,než na max ......
D III - 2,7 TDV - The end result of a lot of hard work.
D 1 - 300 TDI 33x12.5R15 - už konečně nesmrtelná " SPIDERMAN "

Uživatelský avatar
Tomas K (tkala)
Příspěvky: 1172
Registrován: 09 zář 2009 14:25

Re: D4/D3 off road extended mode - trik jak max. zvednout au

#19 Příspěvek od Tomas K (tkala) » 23 dub 2011 01:41

RudaK píše:No ono by se to mělo přepnout v případě,že se podvozek dotkne něčeho pevného ( co v tvém případě na semaforu se nikdy nestane :chuckle ) No a víc se měch nenafoukne,než na max ......
Jsi ještě neviděl středočeský silnice po zimě... :-)

Nicméně jsem zkoušel postup podle manuálu D4, tj. stát na brzdě a držet přepínač, k tomu mít zkřížený prsty a huhlat zaříkávadlo a stejně nic. :-)

Tom

Uživatelský avatar
pajam
Příspěvky: 785
Registrován: 14 čer 2006 07:10
auto: nějaké LR
Bydliště: Bělá pod Bezdězem

Re: D4/D3 off road extended mode - trik jak max. zvednout au

#20 Příspěvek od pajam » 23 dub 2011 08:15

RudaK píše:
Tomas K (tkala) píše: Jak se zachová auto, který má vyměněný táhla a zkusí se přepnout do toho super zdvihlého modu? Tom
No ono by se to mělo přepnout v případě,že se podvozek dotkne něčeho pevného ( co v tvém případě na semaforu se nikdy nestane :chuckle ) No a víc se měch nenafoukne,než na max ......

No mě se to na maximum zvedlo asi dvakrát. Naposled letos v zimě když jsem se umístil na bariéru se sněhem. Byl jsem v off módu a auto se zvedlo možná ještě o 5 cm, ta výška byla boží :)

Odpovědět