Stránka 1 z 23

Disco III,IV koupě, servisní intervaly, opravy, úpravy

Napsal: 03 bře 2011 19:49
od Miky_CZ
tak DI i DII uz sve vlakno prehledu maji, o DIII je tu toho taky hodne, takze jsem se to snazil dat taky dokupy, pokud by mel nekdo pripominky, nebo neco co tu mam pridat tak prosim do sz dekuji

Na co si dát pozor při koupi
http://landroverforum.klape.cz/forum/vi ... f=6&t=9715" onclick="window.open(this.href);return false;
http://landroverforum.klape.cz/forum/vi ... =6&t=11137" onclick="window.open(this.href);return false;

Zkušenosti s D IV
http://landroverforum.klape.cz/forum/vi ... =6&t=11557" onclick="window.open(this.href);return false;

Servisní intervaly atd.

Workshop manuál
http://www.ulozto.cz/xsnMZzu/discovery3 ... manual-zip" onclick="window.open(this.href);return false;

Náplň do automatické převodovky
http://landroverforum.klape.cz/forum/vi ... f=6&t=9906" onclick="window.open(this.href);return false;

Náplně rozvodovky a diferenciálů
http://landroverforum.klape.cz/forum/vi ... =6&t=11852" onclick="window.open(this.href);return false;

Opravy

Diagnostika
http://landroverforum.klape.cz/forum/vi ... =12&t=8896" onclick="window.open(this.href);return false;
http://landroverforum.klape.cz/forum/vi ... =6&t=13437" onclick="window.open(this.href);return false;

Umřelo řízení
http://landroverforum.klape.cz/forum/vi ... =6&t=11318" onclick="window.open(this.href);return false;

Suspension fault
http://landroverforum.klape.cz/forum/vi ... f=6&t=9168" onclick="window.open(this.href);return false;

Kompresor D3 - rezonuje
http://landroverforum.klape.cz/forum/vi ... =6&t=13207" onclick="window.open(this.href);return false;

Problém centrální zamykání
http://landroverforum.klape.cz/forum/vi ... =6&t=12926" onclick="window.open(this.href);return false;
http://landroverforum.klape.cz/forum/vi ... =6&t=10286" onclick="window.open(this.href);return false;

Problém s automatem
http://landroverforum.klape.cz/forum/vi ... =6&t=13043" onclick="window.open(this.href);return false;

Rozvody motoru 2,7 TDV6
http://landroverforum.klape.cz/forum/vi ... f=6&t=8699" onclick="window.open(this.href);return false;

Palivové čerpadlo v nádrží
http://landroverforum.klape.cz/forum/vi ... =6&t=13580" onclick="window.open(this.href);return false;

Čelní sklo
http://landroverforum.klape.cz/forum/vi ... ?f=6&t=954" onclick="window.open(this.href);return false;

Rádio
http://landroverforum.klape.cz/forum/vi ... =6&t=12291" onclick="window.open(this.href);return false;

Špatný start
http://landroverforum.klape.cz/forum/vi ... =6&t=12282" onclick="window.open(this.href);return false;

Redukční převodovka
http://landroverforum.klape.cz/forum/vi ... =6&t=11327" onclick="window.open(this.href);return false;

Úpravy

Úpravy Discovery 4 a 3
http://landroverforum.klape.cz/forum/vi ... =6&t=13606" onclick="window.open(this.href);return false;

Zvýšení DIII, lift
http://landroverforum.klape.cz/forum/vi ... =6&t=11401" onclick="window.open(this.href);return false;

Zvýšení výkonu TDV6
http://landroverforum.klape.cz/forum/vi ... =6&t=11855" onclick="window.open(this.href);return false;

EGR ventily
http://landroverforum.klape.cz/forum/vi ... f=6&t=9405" onclick="window.open(this.href);return false;

Dodatečná montáž ovladače rádia a tempomatu na volantu
http://landroverforum.klape.cz/forum/vi ... =6&t=13586" onclick="window.open(this.href);return false;

Dodatečná montáž navigace
http://landroverforum.klape.cz/forum/vi ... =6&t=13576" onclick="window.open(this.href);return false;

Dodatečná montáž bluetooth a zpětné kamery Discovery 4S
http://landroverforum.klape.cz/forum/vi ... =6&t=13215" onclick="window.open(this.href);return false;

Dodatečná montáž horkovzdušného topení
http://landroverforum.klape.cz/forum/vi ... =6&t=12348" onclick="window.open(this.href);return false;

Webasto D3 - propojení s časovačem
http://landroverforum.klape.cz/forum/vi ... f=6&t=8881" onclick="window.open(this.href);return false;

Tažné zařízení
http://landroverforum.klape.cz/forum/vi ... f=6&t=6906" onclick="window.open(this.href);return false;

Re: Disco III,IV koupě, servisní intervaly, opravy, úpravy

Napsal: 29 dub 2011 16:36
od vizos
Prosím připiš sem i tenhle návod. Pak ten příspěvek zas smaž.

http://landroverforum.klape.cz/forum/vi ... n%C3%A1vod

Re: Disco III,IV koupě, servisní intervaly, opravy, úpravy

Napsal: 02 kvě 2013 17:21
od cyril
Nechci zakládat nové vlákno. V červnu mi končí tříletá záruka na Disco 4 a chtěl jsem si připojistit/prodloužit záruku na další léta. Mám najeto 48tisíc km.
Jako návrh jsem dostal od AD LR toto. Ta výluka na díly, na které se to nevztahuje mi přijde docela směšná.....
Na co je teda ta prodloužená záruka, když ne na motor, převodovku, zavěšení a další důležité věci které se mohou podělat? Řešil jste to už někdy někdo? Vím, je to vždycky tak trochu bouda, ale třeba to vidím zbytečně černě.....Dík za případníé reakce.
Cyril

POJIŠTĚNÍ AUTOCHECK
POJISTNÉ PROGRAMY PPAC-0310
Doplňující ujednání pro pojištění mechanických a elektrických poruch motorových vozidel – Pojištění AutoCheck.
POJISTNÉ PROGRAMY A POJISTITELNÁ VOZIDLA
Pojistné programy AutoCheck (BRONZE, SILVER, GOLD) kryjí ojetá motorová vozidla do maximální celkové hmotnosti 3500 kg, která ke dni
uzavření pojistné smlouvy splňují následující kritériá:
BRONZE SILVER GOLD
Maximální stáří vozidla ke dni sjednání pojištění AutoCheck 10 let 7 let 5 let
Maximální celkový počet najetých km ke dni sjednání pojištění AutoCheck 200 000 km 120 000 km 75 000 km
Pojištěné vozidlo můţe být pojištěno pouze jedním pojistným programem a musí splňovat všechna výše uvedená kritéria vztahující se ke
konkrétnímu programu. Pojistitel má právo určit, zda je vozidlo pojistitelné podle určitého pojistného programu; rozhodnutí pojistitele je v tomto
případě konečné.
KRYTÉ SOUČÁSTKY
Pojištění AutoCheck kryje náhlé a nepředvídatelné vnitřní mechanické nebo elektrické poruchy pojištěného vozidla, způsobené selháním některé
součástky uvedené v seznamu krytých součástek, které má za následek její náhlou nefunkčnost a obnovení funkčnosti vyţaduje okamţitou opravu
nebo výměnu.
AutoCheck BRONZE
Motor
Všechny vnitřní mazané součástky motoru.
Například: skupina vahadel včetně hydraulických zdvihátek, sací a výfukové ventily (ne
karbonizované, vypálené nebo vytlučené ventily), pruţiny a vedení, hlava válců (ne praskliny a
odstranění karbonových usazenin), těsnění hlavy válců (s výjimkou přebroušení dosedacích
ploch), rozvodové tyčky ventilů, vačkový hřídel a zdvihátka, rozvodová kola a řetězy (s výjimkou
napínače), olejové čerpadlo, písty a krouţky, vloţky válců, ojnice, pístní čepy a loţiska, klikový
hřídel a loţiska, pouzdra a vnitřní pouzdra.
Vnější součástky motoru: sací potrubí, setrvačník, ozubený věnec.
Rozvodové řemeny jsou kryté pouze tehdy, proběhla-li v intervalu doporučeném výrobcem
poslední řádná výměna řemene (výměnu je třeba doloţit dokladem).
Manuální převodovka
Všechny vnitřní mazané součástky převodovky.
Například: synchronizační spojky vnitřních ozubených kol, voliče, hřídele, loţiska, pouzdra
a převodová ozubená kola.
Automatická převodovka
Všechny vnitřní mazané součástky převodovky.
Například: vnitřní hřídele, ozubené převody, spojky, brzdové pásy, blok ventilů, regulátor, olejové
čerpadlo, loţiska, pouzdra, hnací kotouč a převodová ozubená kola.
Měnič točivého momentu
Selhání jakékoli vnitřní mechanické součástky.
Převodovka s plynule měnitelným převodem (CTX)
Všechny vnitřní mazané součástky převodovky.
Například: vnitřní spojky, planetové převody, redukční převody, hřídele, variabilní kladky, pohony
přítlačných článků, vnitřní těsnění, pouzdra a loţiska.
Diferenciál
Všechny vnitřní mazané součástky diferenciálu.
Například: vnitřní ozubený věnec a pastorek, ozubené převody, hřídele, loţiska a pouzdra,
přítlačné podloţky, vymezovače.
AutoCheck SILVER (zahrnuje všechny součástky kryté programem AutoCheck BRONZE plus nasledující)
Motor
Vnější součástky motoru: turbojednotka.
Spojka
Přítlačný kotouč, vypínací loţisko spojky, hlavní a pomocný válec.
Pohon předních kol
Hnací hřídel včetně kloubů konstantní rychlosti, kříţových kloubů a spojek (kromě manţet).
Kardanový hřídel
Kríţové klouby a spojky.
Pohon zadních kol
Poloosy, vnější hnací hřídel zadních kol včetně kloubů konstantní rychlosti, kríţových kloubů a
spojek (kromě manţet).
Palivová soustava (dieselová a benzínová)
Mechanická a elektrická palivová čerpadla.
Chladici systém motoru
Vodní čerpadlo, viskózní spojka ventilátoru, termostat a skříň termostatu.
Řízení (včetně posilovače řízení)
Hřebenová tyč řízení a pastorek (kromě manţet), skříň převodky řízení, hřebenová tyč
posilovače řízení a čerpadlo, skříňka pomocné páky, nádrţka posilovače řízení.
Zavěšení předních a zadních kol
Vinuté pruţiny.
Brzdy
Hlavní brzdový valec, brzdové valce kol, ventil omezovače.
Elektrická instalace
Motor startéru, alternátor, zapalovací cívka, regulátor napětí cívky, relé přerušovače směrových
světel, motorky stěračů předního a zadního skla a ostřikovačů.
AutoCheck GOLD (zahrnuje všechny součástky kryté programy AutoCheck BRONZE a SILVER plus nasledující)
Palivová soustava (dieselová a benzínová)
Sací čerpadlo, snímač zásoby paliva.
Systém vstřikování paliva
Škrtící klapka, měřič průtokového mnoţství vzduchu, regulační ventil volnoběhu, ventil pro
studený start, regulátor směsi podle teploty motoru, odpojovací ventil při brzdění motorem,
potenciometer škrtící klapky, mezizásobník paliva, regulátor tlaku, snímač absolutního tlaku
v sacím potrubí (kromě vstřikovačů a ţhavicích svíček).
Chladici systém motoru
Chladič, chladič oleje, výměník topení.
Spojka
Vysouvací vidlice spojky.
Klimatizace (namotnovaná při výrobě)
Kompresorová jednotka klimatizace.
Zavěšení předních a zadních kol
Horní a dolní trojúholníková ramena, kulové a otočné klouby.
Brzdy
Posilovač, modulační ventil a snímače ABS.
Řízení motoru (ECU)
Elektronická řídicí jednotka motoru.
Elektrická instalace
Motorky oken a posuvné střechy, spínače elektrických oken, spínač střešního okna, centrální
zamykání, motorek ventilátoru topení, rozdělovač, elektronický zesilovač zapalování,
termostaticky řízený motorek ventilátoru chladiče, klakson a multifunkční pákový přepínač.
Doplňkové krytí pro všechny programy
Provozní materiály
Provozní kapaliny a filtry jsou kryté pouze v případě, musí-li se vyměnit v důsledku selhání kryté součástky.
Skříně
Skříně jsou kryté, dojde-li k jejich poškození v důsledku selhání kryté součástky.
Odtahová sluţba
Pokud se pojištěné vozidlo v přímé souvislosti se selháním kryté součástky stane nepojízdným, jsou hrazeny náklady na jeho odtah k nejbliţšímu autorizovanému
opravci do výše maximálně 2 000 Kč. Autorizovaným opravcem je kterýkoli opravce, kterého schválil pro provedení opravy pojistitel.
VÝLUKY:
Vedle výluk uvedených ve VPPAC-0310, článek 4, nevzniká dále nárok na plnění u těchto součástek:
Motor
 mazadla a filtrační prvky, dekarbonizující, podpálené nebo vytlučené ventily a sedla ventilů způsobené běţným opotřebením nebo pouţitím jiného neţ výrobcem
doporučeného paliva a všechny další součástky, které nejsou konkrétně vyjmenovány
 poškození hlav válců, odstranění karbonových usazenin
 všechny poruchy motoru způsobené selháním rozvodového řemene v důsledku nedodrţení intervalu výměny doporučeného výrobcem
 všechny další jednotky v motoru a kolem něj a beţné opotřebení
Převodovka:
 všechny ostatní součástky, jeţ nejsou výslovně uvedeny, spálené součástky a běţné opotřebení
 prokluzování spojky, které není zapříčiněno poruchou
 všechna vnější táhla, úpravy, elektrické prvky, solenoidy, vnější únik maziv a všechny ostatní výslovně neuvedené součásti, včetně uloţení a olejových těsnění
Pohon:
 prachovky, manţety a všechny ostatní součásti, jeţ nejsou uvedeny, běţné opotřebení
Chladicí systém
 všechny ostatní součásti, jeţ nejsou výslovně uvedeny, např. hadice, nemrznoucí směs, olej, dále škody způsobené nehodou, mrazem, nedostatkem nemrznoucí
směsi či běţným opotřebením
Řízení, odpruţení a zavěšení
 prachovky, manţety
Všeobecné výluky
 vnější úniky oleje, škody způsobené mrazem nebo nehodou
 závěry, těsnění a provozní materiály, jako jsou oleje, olejové filtry a nemrznoucí směs, pokud není nevyhnutelné je vyměnit v důsledku selhání kryté součástky
 skříně, pokud nejsou poškozené v důsledku selhání kryté součástky
 všechny ostatní součástky nebo skupiny součástek, které nejsou jmenovitě uvedené v seznamu, jakékoli poloţky běţné údrţby a beţné opotřebení

LIMITY POJISTNÉHO PLNĚNÍ
V případě pojistné události, která nastane během doby pojištění, poskytne pojistitel plnění do výše limitů uvedených v pojistné smlouvě.
Může-li pojištěný uplatnit odpočet DPH, je plnění poskytované bez DPH.
OSTATNÍ SMLUVNÍ PODMÍNKY
Doba pojištění
Doba pojištění začíná dnem uvedeným v pojistné smlouvě jako datum začátku pojištění a končí dnem uvedeným v pojistné smlouvě jako datum konce pojištění.
Zánik pojištění
Vedle ustanovení, která jsou uvedena ve VPPMBI-0310, zaniká toto pojištění také tehdy, kdyţ pojištěné vozidlo dosáhne maximálního limitu najetých kilometrů,
uvedeného v pojistné smlouvě.
Převod práv a povinností
Pro případ, ţe se pojištěné vozidlo před začátkem nebo během doby pojištění prodá, souhlasí pojistitel s tím, aby pojištěný převedl svá práva z tohoto pojištění na
nového vlastníka pojištěného vozidla pod podmínkou, ţe je pojištěný schopen pojistiteli prokázat, ţe servisní prohlídky byly provedené v rozsahu a frekvencii
odporučené výrobcem. Pro uskutečnění převodu je nutné, aby nový vlastník zaslal pojistiteli nasledující informace do 14 dní ode dne koupě vozidla. Nový vlastník musí
souhlasit s tím, ţe bude dodrţovat všechna ujednání a podmínky tohoto pojištění. Ţádná práva z tohoto pojištění nemohou být převedena na společnosti nebo
jednotlivce, kteří mají licenci na podnikatelské činnosti související s prodejem nebo servisem automobilů.
ČÁST 1. VYPLNÍ POJIŠTĚNÝ ČÁST 2. VYPLNÍ NOVÝ VLASTNÍK
Své vozidlo jsem prodal dne
(den/měsíc/rok) ........../........../........................ 1. Pojistnou smlouvu jsem si přečetl, porozuměl jsem jejimu obsahu a souhlasím
s jejími ujednáními, podmínkami a výlukami.
Souhlasím s převodem pojistné smlouvy na nového vlastníka.
Podpis ...............................................................................
2. Potvrzuji, ţe:
a. vozidlo bylo podle mého najlepšího vědomí servisované podle
doporučení výrobce a
b. informace v předcházející části 1. jsou správné.
Informace o novém vlastníkovi 3. Jsem si vědom toho, ţe pojistná smlouva na mne nebude převedaná do doby,
neţ mi pojistitel oznámí, ţe souhlasí s převodem.
Titul/Jméno/Příjmení:
Adresa:
Telefonní číslo: Datum: ........../........../........................
Informace o vozidle
Podpis (nový vlastník) ...............................................................................
Číslo pojistné smlouvy:
Registrační značka vozidla:
Stav tachometru ke dni
převodu:
Servisní prohlídky
Pojištěný je povinen pravidelně provádět servisní prohlídky podle doporučení výrobce. Pokud není s pojistitelem dojednáno jinak, všechny servisní sluţby ve vztahu
k pojištěnému vozidlu musí být prováděné predejcem, od kterého pojištěný vozidlo koupil, nebo autorizovaným (renomovaným) prodejcem, který je plátcem DPH.
Maximální povolená odchylka od hodnot doporučených výrobcem je 800 km nebo 4 týdny.
Při odevzdání pojištěného vozidla na servisní prohlídku musí být personálu servisu předloţená pojistná smlouva, jejíţ součástí je tento pojistný program. Po ukončení
servisní prohlídky je nutné zkontrolovat, ţe „Záznam o servisní prohlídce vozidla“ na konci tohoto pojistného programu je vyplněný a orazítkovaný. V případě pojistné
události je potřebné prřdloţit fakturu ze servisu s vyčíslením všech poloţek včetně DPH.
Podle VPPMBI-0310, článek 6, bod 6.8.a, můţe být nedodrţení doporučených intervalů servisování důvodem pro to, aby pojistitel zamítl plnění.Územní platnost
Pojištění se vztahuje na pojistné události nastalé na území České republiky nebo během přechodného pobytu v zemích Evropské unie. Přechodné uţívání vozidla mimo
území České republiky je omezeno na celkovou dobu maximálně 30 dnů v kaţdém 12-měsíčním období. Pokud je nezbytné provést opravy mimo území České
republiky, je povinnost pojistitele uhradit cenu součástek a práce omezena na výši cen a sazeb, které si účtuje autorizovaný opravce v České republice.
POSTUP PŘI UPLATNĚNÍ NÁROKU
V případě pojistné události musí pojištěný postupovat podle následujících pokynů :
KROK 1.: NAHLÁŠENÍ UDÁLOSTI
Pojištěný (příp. autorizovaný opravce) musí pojistnou událost nahlásit telefonicky pojistiteli před započetím jakýchkoli oprav a to najpozději do 7 dnů ode dne vzniku
pojistné události. Pojistitel bude poţadovat číslo pojistné smlouvy a počet ujetých kilometrů v době vzniku pojistné události.
KROK 2.: DOPRAVA VOZIDLA K AUTORIZOVANÉMU OPRAVCI
Je-li vozidlo v přímém důsledku poruchy nepojízdné, poskytne pojistitel na ţádost pojištěného asistenční sluţbu, a to za předpokladu nahlášení poruchy okamţitě poté,
co nastala. V případě, ţe se jedná o platnou pojistnou událost, poskytne pojistitel náhradu za odtah vozidla k nejbliţšímu autorizovanému opravci. Náhrada nákladů na
odtah je limitována částkou 2 000 Kč a je zahrnuta do limitu pojistného plnění.
Jestliţe se při prohlídce u autorizovaného opravce zjistí, ţe porucha není pojištěním krytá, hradí náklady související s odtahem vozidla pojištěný.
Je-li vozidlo pojízdné, poskytne pojistitel pojištěnému adresu a kontaktní údaje na nejbliţšího autorizovaného opravce. Pojištěný musí do 5 dnů od obdrţení těchto údajů
dopravit vozidlo k autorizovanému opravci na prohlídku.
KROK 3.: PROHLÍDKA VOZIDLA A SCHVÁLENÍ OPRAVY
UPOZORNĚNÍ: Bez výslovného schválenÍ pojistitelem nesmějí být na pojištěném vozidle prováděny ţádné opravy. Veškeré náklady na jakékoliv práce započaté nebo
dokončené před schválením pojistitelem nese pojištěný a stávají se automaticky důvodem pro zamítnutí nároku na pojistné plnění.
Jestliţe oprava poruchy nebo posouzení, zda je porucha krytá pojištěním, či určení výše pojistného plnění vyţaduje demontáţ jakékoliv součástky, lze takovou
demontáţ provést pouze se souhlasem pojistitele. Pojistitel je povinen souhlasit vţdy, kdyţ nejsou důvody k odmítnutí. Poskytne-li pojistitel v daném případě plnění,
budou výdaje za demontáţ hrazeny v rámci maximálního limitu plnění. Ukáţe-li se po provedení demontáţe, ţe se nejedná o pojistnou událost, ponese náklady na
demontáţ součástek pojištěný.
Pokud náklady na opravu, včetně nákladů na demontáţ nebo odborný posudek, překročí limit pojistného plnění, je pojištěný povinen doplatit autorizovanému opravci
rozdíl.
Poistiteľ je oprávnený na vlastné náklady podrobiť vozidlo alebo jeho poškodené časti odbornému posúdeniu.
KROK 4: ÚHRADA POJISTNÉHO PLNĚNÍ
Pojistitel obvykle poskytuje pojistné plnění formou přímé úhrady autorizovanému opravci. Není-li tento způsob moţný, předloţí pojištěný pojistiteli originál faktury za
opravu s uvedeným autorizačním číslem přiděleným pojistitelem. Pojistné plnění bude pojištěnému vyplaceno do 15 dnů od schválení opravy, resp. v závislosti na
termínu doručení faktury pojistiteli. Pokud je pojištění AutoCheck sjednáno se spoluúčastí, hradí pojištěný částku spoluúčasti přímo autorizovanému opravci.
HLÁŠENÍ POJISTNÝCH UDÁLOSTÍ: TEL. +420 234 094 011, FAX. + 420 234 094 099
ZÁZNAM O SERVISNÍ PROHLÍDCE VOZIDLA
1. Servisní prohlídka
Datum prohlídky ____________________________
Registrační značka _________________________
Stav tachometru v km
ke dni prohlídky _____________________________
Nasledující prohlídka po dosáhnutí
stavu km alebo k určenému termínu
(podle toho, co nastane dřív)
______________________
Podpis zodpovědné osoby ____________________________________
Prodejce
________________________________
Místo ________________________________
2. Servisní prohlídka
Datum prohlídky ____________________________
Registrační značka ____________________________
Stav tachometru v km
ke dni prohlídky _____________________________
Nasledující prohlídka po dosáhnutí
stavu km alebo k určenému termínu
(podle toho, co nastane dřív) _____________________
Podpis zodpovědné osoby _________________________________
Prodejce
_______________________________
Místo ________________________________
3. Servisní prohlídka
Datum prohlídky ____________________________
Registrační značka ____________________________
Stav tachometru v km
ke dni prohlídky _____________________________
Nasledující prohlídka po dosáhnutí
stavu km alebo k určenému termínu
(podle toho, co nastane dřív) ______________________
Podpis zodpovědné osoby ____________________________________
Prodejce
________________________________
Místo ________________________________
4. Servisní prehlídka
Datum prohlídky ____________________________
Registrační značka ____________________________
Stav tachometru v km
ke dni prohlídky _____________________________
Nasledující prohlídka po dosáhnutí
stavu km alebo k určenému termínu
(podle toho, co nastane dřív) _____________________
Podpis zodpovědné osoby _________________________________
Prodejce
________________________________
Místo ________________________________
UPOZORNĚNÍ: VE VLASTNÍM ZÁJMU SI ZKONTROLUJTE, ZDA PERSONÁL OPRAVCE UVEDL VŠECHNY
ÚDAJE A ORAZÍTKOVAL KAŢDOU SERVISNÍ PROHLÍDKU

Re: Disco III,IV koupě, servisní intervaly, opravy, úpravy

Napsal: 02 kvě 2013 18:18
od MadTom
Nečetl jsem to celé, ale zarazilo mě u odtazu, že servis volí pojistitel - tedy pojišťovna. To znamená, že buďto to na opravu dáš někomu,kdo takový auto nikdy neviděl, nic na něj nemá a neumí sehnat díly. A o tom jak dopadne taková oprava si iluze nedělám. Nebo ho dáš jinam a pojišťovna ti nic nezaplatí, protože jsi zvolil servis, kterému důvěřuješ. To je podle mě ještě horší, než výluky.

Re: Disco III,IV koupě, servisní intervaly, opravy, úpravy

Napsal: 03 kvě 2013 21:56
od pes
zdravim lidi jsem tu novej... snad muzu pozadat o radu...
zadni prave kolo u DISCO 3 se docela dost zahriva pravdepodobne se me nejak napul kousla prava parkovaci brzda ale nepomohlo ani odblokovani lankem u radici paky... hreje cely disk ale trmen kotoucovky je studenej z toho jsem usoudil ze to bude ta rucka...
leva brzda povoli dokonce i normalne pri pouziti tlacidla brzdy, vzhledem k tomu ze jsem momentalne v Rakousku tak to nejak docasne potrebuji poresit napadlo me uriznout pravy lanovod ale nevim co to udela, nemate nekdo zkusenost s podobnym problemem???

Re: Disco III,IV koupě, servisní intervaly, opravy, úpravy

Napsal: 06 kvě 2013 08:16
od petr štrof
pes píše:zdravim lidi jsem tu novej... snad muzu pozadat o radu...
zadni prave kolo u DISCO 3 se docela dost zahriva pravdepodobne se me nejak napul kousla prava parkovaci brzda ale nepomohlo ani odblokovani lankem u radici paky... hreje cely disk ale trmen kotoucovky je studenej z toho jsem usoudil ze to bude ta rucka...
leva brzda povoli dokonce i normalne pri pouziti tlacidla brzdy, vzhledem k tomu ze jsem momentalne v Rakousku tak to nejak docasne potrebuji poresit napadlo me uriznout pravy lanovod ale nevim co to udela, nemate nekdo zkusenost s podobnym problemem???

měl jsem stejný problém na D3 na dálnici , na pumpě jsem sundával komplet zadní disk, práce naprd, ale nic neřeš. Příčina =
prasklé obložení na jedny pakně. Provizorně se to dá obejít tím servisním otvorem v disku na štelování ručky. Musíš povolit tu štělovací hvězdu až ti nebude pakna brzdit. Pokud to nestačí tak musíš shodit buben.

Re: Disco III,IV koupě, servisní intervaly, opravy, úpravy

Napsal: 06 kvě 2013 18:18
od RudaK
Podle toho,co tady všude čtu,tak buď nemám D3 nebo mě tydle všechny trampoty čekají .... :Sorry: asi skočím dát něco do kasičky v kostele :yes Pán Bůh určitě existuje .....

Re: Disco III,IV koupě, servisní intervaly, opravy, úpravy

Napsal: 18 říj 2013 22:13
od Jenda
Muzu se vas parto zeptat kolik stoji u D3 vymena oleje v automatu ? Kolik rozvody ? Nebo nejaky dalsi spotrebni material co se bezne meni.
Pta se me kamarad ktery by ji chtel a ja mu na tyhle servisni otazky a ceny nedokazu odpovedet.
Dik, H.

Re: Disco III,IV koupě, servisní intervaly, opravy, úpravy

Napsal: 12 lis 2014 12:15
od David Š
Přátelé zeleného oválu, zejména D3 a D4 dejte si velký pozor, jak se rozhodnete měnit olej v automatické převodovce:
manuálisty to samozřejmě nezajímá...

U D3 (u všech) je 6 rychl automat od německé ZF.

V ČR má tato spol pobočku v Jihlavě - PAKRA ZF SERVIS s.r.o.

Specializují se na průplach těchto převodovek, s výměnou filtru a vany, průchodky kabeláže a opravy, v podstatě je to jediný systém, který Ti zaručí, že se z převodovky dostane veškerý sajrajt - jinak to totiž nejde - JENŽE:

pokud se rozhodnete (jako já) že se objednáte, měsíc počkáte a po té přijedete na servis s autem D3 - neudělají to!

Nemají ani potuchu, jak povolit uložení převodovky a motoru a nadzvednout ho, aby vana s filtrem šla ven!

Takže mi bylo řečeno, že jsem první s D3 aut který na průplach přijel a oni to nikdy nedělali. U ostatních typů RR prý nemají problém, neboť pomocný rám tam nezasahuje pod převodovku a nebo se dá odšroubovat jako příčka...

Nejbližší servis ZF je tedy pro čechy asi v Německu u Drážďan, kde berou i celé D3 a poradí si s tím...a propláchnou...

Jinak v té Jihlavě se jedná o velice ochotný tým lidí, pěkná firmička, odborníci na ZF atd...p Sklenář se opravdu snažil :yes ale bohužel...

Takže v ČR nevím o tom, že by někdo jiný výměnu oleje dělal na aut D3.

Co vy na to?

...a zdravte se...

Re: Disco III,IV koupě, servisní intervaly, opravy, úpravy

Napsal: 12 lis 2014 14:14
od petr štrof
tak proč nezavolaj chlapi z auto HOS v Jihlavě ať jim ten motor přizvednou

jinak klasickou výměnu (částečnou) oleje v převodovce D3 ti udělá každej lepší servis , ano musíš přizvednout motor vyklonit převodovku abys vyndal ten zpropadenej filtr.
Škoda že origo ZF servis jen potvrzuje pravidlo servisú , že pokud to nejde hladce tak to dělat nebudem
nebo nabídneme radši celou novou převodovku .
Muj servisák a já sním jsem pomáhal na 2 D3 měnit olej v automat. převodovce , na jeho jsme zjistily že v origo servisu dle faktury olej měnily , ale bez výměny filtru asi moc práce:

Pertr

Re: Disco III,IV koupě, servisní intervaly, opravy, úpravy

Napsal: 12 lis 2014 21:05
od David Š
...jasně, olej si vyměníš když chceš to ano, ale ne proplachem...

Při normálním způsobu vypuštění oleje nevyjde ven všechna náplň, která je uvnitř té převodovky, a je to zhruba půlka...no :hmm:

Takže ten olej v podstatě jen ředíš a ředíš a ředíš...to mi tam taky vysvětlili...

ten tlakový průplach by měl i "vymést" veškeré usazeniny... :ty jeden...:

Re: Disco III,IV koupě, servisní intervaly, opravy, úpravy

Napsal: 12 lis 2014 21:40
od evo828
Jeden zauzivany postup je: vypustit, naplnit, pojazdit, vypustit, vymenit filter a naplnit.

Druhy: preplach napojenim na hadice k chladicu-bud pristrojom alebo home-made nadobkou az pokym navyteka z tej druhej hadice cisty olej, potom vymena filtra a doplnit na predpisanu hladinu.

Navody na oba postupy su disco3.co.uk

Netreba tu panikarit :D

Re: Disco III,IV koupě, servisní intervaly, opravy, úpravy

Napsal: 12 lis 2014 21:59
od MILUNAK
evo828 píše:Jeden zauzivany postup je: vypustit, naplnit, pojazdit, vypustit, vymenit filter a naplnit.

Druhy: preplach napojenim na hadice k chladicu-bud pristrojom alebo home-made nadobkou az pokym navyteka z tej druhej hadice cisty olej, potom vymena filtra a doplnit na predpisanu hladinu.

Navody na oba postupy su disco3.co.uk

Netreba tu panikarit :D
Ano přesně tak.........já jsem to dělal tím druhým způsobem jak popisuje evo828 home-made :D

Re: Disco III,IV koupě, servisní intervaly, opravy, úpravy

Napsal: 13 lis 2014 15:09
od David Š
evo828 píše:Jeden zauzivany postup je: vypustit, naplnit, pojazdit, vypustit, vymenit filter a naplnit.

Druhy: preplach napojenim na hadice k chladicu-bud pristrojom alebo home-made nadobkou az pokym navyteka z tej druhej hadice cisty olej, potom vymena filtra a doplnit na predpisanu hladinu.

Navody na oba postupy su disco3.co.uk

Netreba tu panikarit :D

...nepanikařím, je to poznámka, myslím že zrovna ty tu ZF Pakru doporučuješ, oni to prostě neudělají... :D

Re: Disco III,IV koupě, servisní intervaly, opravy, úpravy

Napsal: 13 lis 2014 15:16
od evo828
Tu cast s tym pristrojom Ti urcite udelaji:
- preplach napojenim na hadice k chladicu

Re: Disco III,IV koupě, servisní intervaly, opravy, úpravy

Napsal: 13 lis 2014 16:43
od David Š
...samozřejmě že kombinovat můžeš, home-made, atd...záleží na šikovnosti a hlavně na možnostech.... :ty jeden...:

Ta převodovka je přímo přecpaná elektronikou, vyndání vany a filtru někde na zahradě na heveru nevím, nevím...
...ne každý majitel D3/4 půjde u výměny oleje-filtru-vany v automatické převodovce cestou samo-doma, home-made... :shake

tahle informace a osobní zkušenost ale byla spíše o kompletním servisu převodovky a o strojovém proplachu přímo od výrobce těchto převodovek ... čili od ZF :yes

Re: Disco III,IV koupě, servisní intervaly, opravy, úpravy

Napsal: 13 lis 2014 18:16
od RudaK
Kdo to na D III nechce vyměnit sám ten olej v automatu samo domo , tak servis http://www.englandcarsservis.cz/ to dělá komplet s proplachem ..... :yes

Re: Disco III,IV koupě, servisní intervaly, opravy, úpravy

Napsal: 14 lis 2014 08:38
od evo828
David Š píše: ...nepanikařím, je to poznámka, myslím že zrovna ty tu ZF Pakru doporučuješ, oni to prostě neudělají... :D
ZF Pakra som doporucil iba ako zdroj kde sa da kupit olej - nie ako servis kde to spravia. Pretoze v casoch ked sa na fore riesila tato tema, tak bol problem tu napln zohnat.

Re: Disco III,IV koupě, servisní intervaly, opravy, úpravy

Napsal: 14 lis 2014 09:18
od patrik
evo828 píše:
David Š píše: ...nepanikařím, je to poznámka, myslím že zrovna ty tu ZF Pakru doporučuješ, oni to prostě neudělají... :D
ZF Pakra som doporucil iba ako zdroj kde sa da kupit olej - nie ako servis kde to spravia. Pretoze v casoch ked sa na fore riesila tato tema, tak bol problem tu napln zohnat.
Tu je o tom tema http://www.landroverforum.cz/forum/view ... start=20et

Re: Disco III,IV koupě, servisní intervaly, opravy, úpravy

Napsal: 15 pro 2014 18:14
od azni
Nemate nekdo, prosim, odkaz na stazeni RAVE pro Disko Td5 ? Nasel jsem zatim vsechny odkazy jen na nejakou verzi, kde na motor Td5 skoro nic neni a hlavne je v nem chladici soustava jenom na V8... Diky za pomoc !