Diskoška a únik oleje

Discovery I, II, III

Moderátor: Miky_CZ

Odpovědět
Zpráva
Autor
Don Paulo

Diskoška a únik oleje

#1 Příspěvek od Don Paulo » 19 čer 2007 09:50

Můžu koupit od známého Disco s motorem 300 tdi a plné výbavě. Motor jde nádherně, jezdí za 9.5 litrů. Podvozek luxusní, to auto nebylo v terénu. Koroze minimální. Před koupí mi ho půjčil, ať si ho osahám. Měl jsem ho měsíc a najel 2500 km. Ted se mám rozhodnout, jestli ho vezmu. Problém je v tom, že docela dost olej utíká kolem motoru (když jsem před autem, tak z levé strany motoru). A musel jsem dolívat. A sviní i podvozek. Nevím kudy. Je to náročné nechat přetěsnit? Na kolik to tak přijde? Kolem víka ventilů to neutíká.

To auto si mě docela získalo a když sednu do současný břichoplazky jsem nervozní, že z ní nic nevidím. Ta "moje" to auto nazvala na začátku hnusnou krabicí a teď se může přetrhnout, aby to řídila :)
děkujeme

Uživatelský avatar
karel
Příspěvky: 1806
Registrován: 16 říj 2006 10:55
Bydliště: kousek od Přerova

#2 Příspěvek od karel » 19 čer 2007 10:44

Obecně skoro všechny LR mají snahu pouštět olej, přetěsnění vany a případně serva, které taky rádo teče není co materiálu drahá záležitost a ani časově moc nezabere a rozhodně se oplatí, zvláště pokud stáváš před domem na zámkové dlažbě.Je dobré při tom všem udělat zrovna výměnu oleje a filtru.Přídavná převodovka se mi jen trochu rosí, ale žádné dráma to není na pořadu dne.

Pokud je jinak mechanicky v pořádku tak bych se toho nebál a šel do ní.
Už tu nejsem, tak mě s fórem neotravujte!

Uživatelský avatar
Rover
Příspěvky: 5244
Registrován: 10 říj 2006 15:56
tel.: 736173373
Bydliště: Podkrkonoší...

#3 Příspěvek od Rover » 19 čer 2007 15:39

Neváhal bych, ty úniky se dají postupem času odstranit nebo aspoň omezit, kolikrát to je nějaká blbost a stačí utáhnout nějaký šroub, hadici a tak..., když to budeš průběžně čistit a pozorovat odkud to teče dá se to vcelku přesně lokalizovat...
Country boy...

Uživatelský avatar
default
Příspěvky: 1260
Registrován: 19 úno 2007 12:53
tel.: +420775196109
auto: LR DII; Volvo XC90 -
Bydliště: mám
Kontaktovat uživatele:

#4 Příspěvek od default » 19 čer 2007 17:24

Nekdo tady nekde rikal, ze kdyz z Land Roveru netece nekde olej, tak je nejvetsi problem s tim, ze uz vsechen vytekl. Zvykni si a bude to OK. pokud ti tece olej na podvozek je to dobre, protoze pokud je namazanej, tak odpuzuje vodu a tim ti napomaha jako antikorozivni ochrana. Kdybys vyzkousel LR v Presticich, tak uz ho nedas z ruky (jako ta moje - nejdriv to byl traktor a po lehkem trialku v Presticich o nej regulerne valcime....)
DiscoTRAKTOR II TD5 1999, MT, 2*sibr, 7mist, jenom jedna pritelkyne + Terezka
STC50134; STC50066; front facelift; EBC brakes;
Volvo XC90
Discovery 4 2002 HSE AT
tel. +420 775196109

Návštěvník

#5 Příspěvek od Návštěvník » 21 čer 2007 08:07

Jde o to, že jsem byl s kámošem pro člun s přívěsem, najeli jsme cca 800 km a i vlek je znečiětěnej od oleje od turbulencí a cca 1.5 litru jsme dolili po cestě.

Uživatelský avatar
karel
Příspěvky: 1806
Registrován: 16 říj 2006 10:55
Bydliště: kousek od Přerova

#6 Příspěvek od karel » 21 čer 2007 08:37

Je to sice dost, ale chce to jak psal Rover perfektně umýt wapkou odmastit a zjistit odkud teče.Určitě to půjde za rozumné peníze odstranit.
Už tu nejsem, tak mě s fórem neotravujte!

Uživatelský avatar
Land Jirka
Příspěvky: 3469
Registrován: 29 lis 2006 18:40
tel.: +420731913431
auto: Land Rover
Bydliště: Boskovice
Kontaktovat uživatele:

#7 Příspěvek od Land Jirka » 21 čer 2007 18:50

Je to tak jak říkají kluci. Právě na tom pracuji a už mi zbývá jenom zadní gufero na klice.
Angláni tam mají origo takovou manžetu bez pérka, :roll: nedalo by se tam dát normální gufero a nevíte někdo rozměr.
Nerad bych tahal převodovku dvakrát. :?

Don Paulo

Disco

#8 Příspěvek od Don Paulo » 24 črc 2007 00:02

Tak se hlásím, po čase. Auto jsem koupil a super poježdění. Není to dravec, ale jezdí parádně. První přišlo na řadu těsnění ventilového víka a hadice odvětrání - tam nebylo vůbec dotažená sponka :) Výsledkem je naprosto suchý vršek! posouváme se dolů na vacuum pump, kolem to trochu rosí-spíš na konci pumpy než u bloku motoru. Nevíte proč?

Pak jsem přišel na únik otvorem na přední straně motoru (mezi blokem a řemenicí)
Strana Disco manuálu 88/976 , je to n tomhle obrázku.
http://ukazto.com/?img=LR_pr_cover.jpg
jak jsem označil šipkou, má tam být nějaká zátka?

Díky pavel

Don Paulo

Re: Disco

#9 Příspěvek od Don Paulo » 28 črc 2007 04:56

Don Paulo píše:Tak se hlásím, po čase. Auto jsem koupil a super poježdění. Není to dravec, ale jezdí parádně. První přišlo na řadu těsnění ventilového víka a hadice odvětrání - tam nebylo vůbec dotažená sponka :) Výsledkem je naprosto suchý vršek! posouváme se dolů na vacuum pump, kolem to trochu rosí-spíš na konci pumpy než u bloku motoru. Nevíte proč?

Pak jsem přišel na únik otvorem na přední straně motoru (mezi blokem a řemenicí)
Strana Disco manuálu 88/976 , je to n tomhle obrázku.
http://ukazto.com/?img=LR_pr_cover.jpg
jak jsem označil šipkou, má tam být nějaká zátka?

Díky pavel
Fakt nikdo neví???

Uživatelský avatar
Land Jirka
Příspěvky: 3469
Registrován: 29 lis 2006 18:40
tel.: +420731913431
auto: Land Rover
Bydliště: Boskovice
Kontaktovat uživatele:

#10 Příspěvek od Land Jirka » 28 črc 2007 06:37

Pokud ti z toho otvoru teče olej tak ti s největší pravděpodobností teče přední gufero na klice. Ta díra se závitem je tam podle mě právě proto, aby ten olej mohl vytíkat a nezamastil rozvodový řemen. :lol:
Ještě by to teoreticky mohlo téct gufero na vačce, ale to je méně pravděpodobné.

Uživatelský avatar
Admin
Admin fóra
Příspěvky: 1216
Registrován: 10 čer 2006 16:13
tel.: +420 777 883 488
Bydliště: Vrchlabí
Kontaktovat uživatele:

Re: Disco

#11 Příspěvek od Admin » 28 črc 2007 08:05

Don Paulo píše:Fakt nikdo neví???
Tak jak napsal Land Jirka netěsní gufero na klikovce v lepším případě, nebo na vačce to vtom horším případě. Ten otvor je pro tkz. brodíci zátku. Pokud víš, že půjdeš jezdit do terénu a brodit, tak se tam dává zátka. Více zde viz třetí příspěvek. :wink:

Uživatelský avatar
eliott
Příspěvky: 11487
Registrován: 06 led 2007 20:40
tel.: +420608021838
auto: několik
Bydliště: České Budweisrovice
Kontaktovat uživatele:

#12 Příspěvek od eliott » 28 črc 2007 09:16

Důležité je, aby motor ''nefoukal'' pod písty, pak se olej snaží tlačit ven přes gufera a těsnění. 1,5 l na 800km je opravdu hodně, jde o to, aby ten motor olej taky nežral...

Don Paulo

...

#13 Příspěvek od Don Paulo » 29 črc 2007 21:56

Hoši , velmi děkuji, máte na těch autech asi dost "namontováno" :)
Takže ted nezbývá dohonit údržbu co předchozí majitel zanedbal. O víkendu jsme prolízali rám a nemám ani stopu rzi na rámu.

Takže, co to obnáší?

Přední gufero: Motor ven, přední kryt rozvodů ven, domeček rozvodů a kola ven a vyměnit gufero ERR4575? Pak poskládat a trefit to :oops:
http://www.connectstores.com/lr/sp_35370.html
Zadní: Tady přesně nevím.

Když by byl motor venku, co se ještě vyplatí udělat?
A ještě kolik peněz si mám tak nachystat až to budu dávat do servisu?
Ještě mě napadlo vyměnit olejové hadice (mezi motorem a chladičem), ale nikde v ceníku je nemůžu najít.

Uživatelský avatar
Land Jirka
Příspěvky: 3469
Registrován: 29 lis 2006 18:40
tel.: +420731913431
auto: Land Rover
Bydliště: Boskovice
Kontaktovat uživatele:

#14 Příspěvek od Land Jirka » 29 črc 2007 22:50

Kvůli přednímu guferu na klice nemusíš vydělávat motor. Je to práce na jedno odpoledne a spojil bych ji z výměnou rozvodového řemene.
Tlakové olejové hadice se dají nechat nalisovat nové místo původních a udělají ti to všude tam, kde se zabývají výrobou tlakových hydraulických hadic.
Stojí to pár korun (já to měl za flašku :lol: ).

Uživatelský avatar
eliott
Příspěvky: 11487
Registrován: 06 led 2007 20:40
tel.: +420608021838
auto: několik
Bydliště: České Budweisrovice
Kontaktovat uživatele:

#15 Příspěvek od eliott » 29 črc 2007 22:55

akhle podporovat alkoholismus :roll:

Odpovědět