D2 SLS Manual Control (manualne ovladanie mechov)

Discovery I, II, III

Moderátor: Miky_CZ

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
cyril
Příspěvky: 2751
Registrován: 17 črc 2008 17:22
tel.: iphone
auto: D4,110,130,90,F2,107
Bydliště: Doma

Re: D2 SLS Manual Control (manualne ovladanie mechov)

#21 Příspěvek od cyril » 15 pro 2010 11:28

:yes čumim....zírám....a s velkým obdivem uznale pokyvuji hlavou. :shock: :mrgreen: . Skoro začínám uvažovat o zpětné montáži měchů....mám je v regále včetně zvyšovqacích podložek od madtoma....Chtělo by se to někomu namotovat mě do auta? Samozřejmě za :cash . ?????? :Sorry:

MadTom
Příspěvky: 14912
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: D2 SLS Manual Control (manualne ovladanie mechov)

#22 Příspěvek od MadTom » 15 pro 2010 11:32

Cyrile, asi to budu dělat sobě, tak to můžu nachystat 2krát. Akorát mi u tho nesmí být moc zima.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Uživatelský avatar
cyril
Příspěvky: 2751
Registrován: 17 črc 2008 17:22
tel.: iphone
auto: D4,110,130,90,F2,107
Bydliště: Doma

Re: D2 SLS Manual Control (manualne ovladanie mechov)

#23 Příspěvek od cyril » 15 pro 2010 12:41

MadTom píše:Cyrile, asi to budu dělat sobě, tak to můžu nachystat 2krát. Akorát mi u tho nesmí být moc zima.
Béřu tě za slovo a díky za nabídku Tome. Tak jak budeš mít cestu, dej vědět, stavíš se na meltu a domluvíme se na ceně a tak... Já na to nespěchám, stačí mií to klidně namontovat až zjara nebo v létě. Teď jezdím stejně s D4 páč má Webasto.. :Pohoda:

MadTom
Příspěvky: 14912
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: D2 SLS Manual Control (manualne ovladanie mechov)

#24 Příspěvek od MadTom » 15 pro 2010 13:08

OK, nejhorší bude vymyslet kam s vypínačema - protože já je nahoru dát nemohu - mám tam ovládání střešních oken a displej k couvací kameře. Místo popelníku už mám 4 vypínače, tak ještě zbývá něco místo šuplíku na mince a okolo palubovky. :hmm: Pomalu začínám uvažovat o malé "kapliče" nahoru na palubní desku.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Uživatelský avatar
Marťas
Příspěvky: 353
Registrován: 23 bře 2008 15:27
auto: Discovery 3 4.4 V8
Bydliště: Praha

Re: D2 SLS Manual Control (manualne ovladanie mechov)

#25 Příspěvek od Marťas » 15 pro 2010 13:15

Dokonalé řešení, uměl by někdo podobné zařízení udělat i do P38? Bylo by to k nezaplacení..
Range Rover 4.6 Mk II

MadTom
Příspěvky: 14912
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: D2 SLS Manual Control (manualne ovladanie mechov)

#26 Příspěvek od MadTom » 15 pro 2010 14:25

Asi by to do P38 šlo, akorát těch vypínačů by bylo trošku víc - 4 na výběr kola, 1 nahoru/dolu a 1 auto/manuál. Je to potřeba? Při jízdě po silnici a fungujícím systému je to jedno, v terénu to je něco jiného - to už píše Ivan. Pokud je něco v nepořádku - děravý měch, netěsnící ventily - tak se to sice bude dát nafoukat ručně, ale to je tak všechno a stejně hrozí, že se tím něco upálí, pokud bude foukat moc. Něco jiného je indikace toho, že běží kompresor a případně indikace jeho teploty. To by pomoct mohlo aspoň proti tomu, aby si člověk všiml, že je něco blbě (kompresor furt spíná, případně se přehřívá).
Mě sa to líbí do D2 ještě z jednoho důvodu - půjde tím způsobem oblbnout jednotka, aby při rychlejší jízdě automaticky nezpouštěla dolů. Na silnici je to jedno, ale v terénu to občas není účelné - stačí se potřebovat trošku víc rozjet, aby člověk projel, a auto zapíná a začne se vypouštět.
Ještě by se dalo přidat měření napětí z čidel a zobrazování aktuální hodnoty (nebo vytáhnout z jednotky digitálně).
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Uživatelský avatar
horo
Příspěvky: 112
Registrován: 29 zář 2009 21:01
tel.: 603275951
auto: DiscoveryII

Re: D2 SLS Manual Control (manualne ovladanie mechov)

#27 Příspěvek od horo » 15 pro 2010 14:32

Velmi zdařilá úprava. Chválím zručnost. Něco podobného jsem musel udělat v Rumunsku po poškození kompresoru a použití ARB kompresoru. Toto řešení je OK :mrk
Nepomáhá nám ani tolik pomoc našich přátel, jako jistota že by nám pomohli.

Uživatelský avatar
Sláma Karel
Příspěvky: 7821
Registrován: 21 črc 2007 00:04
tel.: +420608333403
auto: to se mi sem nevejde
Bydliště: Mníšek Pod Brdy

Re: D2 SLS Manual Control (manualne ovladanie mechov)

#28 Příspěvek od Sláma Karel » 15 pro 2010 22:56

Marťas píše:Dokonalé řešení, uměl by někdo podobné zařízení udělat i do P38? Bylo by to k nezaplacení..
Je pravda, že do terénu by to bylo dobrý, ale na silnici :Ale fuuj:
Já to měl a byla to otrava. Tak jsem to dal zase zpátky na počítač. Když je nějakej problem, tak to řeším drátkama a propojím si to nouzově ve svorkovnici u počítače.
Je

K :dance
POUŽITÉ NÁHRADNÍ DÍLY NA VŠECHNY LAND ROVERY --- tel 608333403 --- email rangerover@volny.cz --- http://www.lrslama.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
28 let praxe

MadTom
Příspěvky: 14912
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: D2 SLS Manual Control (manualne ovladanie mechov)

#29 Příspěvek od MadTom » 16 pro 2010 07:23

Karle souhlasím, na silnici si to nedovdeu představit ani u D2, která má měchy jenom vzadu. To abych si to furt hlídal, stačilo mi, když mi zamrzl jeden ventil a auto se pořádně nenafouklo - jízda byla takouvá houpavá.
Ale jak píšeš, že si to propojíš na konektoru, tak to je přesně to, co by tyhlety vypínače nahradily, myslím si navíc, že většina lidí si někde venku ty drátky do konektorů nepřipojí - jednak neví jak a jednak se elektiky bojí.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Uživatelský avatar
vladob8
Příspěvky: 808
Registrován: 19 kvě 2008 00:24
tel.: +421905582959
Bydliště: Bratislava

Re: D2 SLS Manual Control (manualne ovladanie mechov)

#30 Příspěvek od vladob8 » 16 pro 2010 19:33

Ivan, ako vies ze je mech uz plne vysunuty aby si mu zbytocne nezvysoval tlak. Staci to len podla pozorovania alebo to strazi pretlakovy ventil?
Zdravim Vlado.
Discovery II Td5, r.2000, manual, SLS, ACE, 2" lift, winch, At2 265/75R16
Sharan 2011 2,0TDi 4motion

MadTom
Příspěvky: 14912
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: D2 SLS Manual Control (manualne ovladanie mechov)

#31 Příspěvek od MadTom » 16 pro 2010 19:57

žádný přetlakový ventila tam není - v automatickém režimu si to měří výšku měchu pomocí čidla na rameni nápravy. V manuálním to musíš mít v oku. No a když to přeženeš tak v uchu - asi nebude možné si toho že měch bouchnul nevšimnout.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Uživatelský avatar
vladob8
Příspěvky: 808
Registrován: 19 kvě 2008 00:24
tel.: +421905582959
Bydliště: Bratislava

Re: D2 SLS Manual Control (manualne ovladanie mechov)

#32 Příspěvek od vladob8 » 16 pro 2010 21:03

ved prave toho sa bojim...
Zdravim Vlado.
Discovery II Td5, r.2000, manual, SLS, ACE, 2" lift, winch, At2 265/75R16
Sharan 2011 2,0TDi 4motion

jezbera ivan
Příspěvky: 1054
Registrován: 16 led 2007 20:10
tel.: +421 917 189 010
auto: D3 2007 + D4 2012
Bydliště: SK - Zálesie

Re: D2 SLS Manual Control (manualne ovladanie mechov)

#33 Příspěvek od jezbera ivan » 17 pro 2010 02:01

vladob8 píše:Ivan, ako vies ze je mech uz plne vysunuty aby si mu zbytocne nezvysoval tlak. Staci to len podla pozorovania alebo to strazi pretlakovy ventil?
Ano, na kompresore je pretlakovy ventil!!! Takze mech roztrhnut a podobne fantasmagorie nehrozia. Nenapisal som to pred tym, lebo ma tak samozrejma vec ani nenapadla.
MadTom píše:žádný přetlakový ventil tam není
Prave naopak, je tam, priamo na kompresore!!! Nikto normalny taky system ani bez pretlakoveho ventilu nevyrobi!
Bronz LR Disco 4 TDV6 2012 - Mama's Street Fighter
Blue Evoque 2014 2.2

Uživatelský avatar
Marťas
Příspěvky: 353
Registrován: 23 bře 2008 15:27
auto: Discovery 3 4.4 V8
Bydliště: Praha

Re: D2 SLS Manual Control (manualne ovladanie mechov)

#34 Příspěvek od Marťas » 17 pro 2010 07:01

Sláma Karel píše:
Marťas píše:Dokonalé řešení, uměl by někdo podobné zařízení udělat i do P38? Bylo by to k nezaplacení..
Je pravda, že do terénu by to bylo dobrý, ale na silnici :Ale fuuj:
Já to měl a byla to otrava. Tak jsem to dal zase zpátky na počítač. Když je nějakej problem, tak to řeším drátkama a propojím si to nouzově ve svorkovnici u počítače.
Je

K :dance
Mě právě jde o to, že to umí obejít tu řídící jednotku, když mě bude mít tendenci spustit na dorazy. Nevím přesně co tím fíglem s drátkama myslíš, ale jednou jsem
zkoušel něco podobného v řídící jednotce EAS. Vrčel kompresor, ale auto se nezvedalo kvůli bloku, který byl otevřený. Tímhle by se to dal, jestli jsem to dobře pochopil, ovládát jak kompresor, tak i vent. blok.
Range Rover 4.6 Mk II

Uživatelský avatar
teslo
Příspěvky: 2654
Registrován: 25 led 2007 08:44
Bydliště: Bratislava

Re: D2 SLS Manual Control (manualne ovladanie mechov)

#35 Příspěvek od teslo » 17 pro 2010 07:57

vladob8 píše:Ivan, ako vies ze je mech uz plne vysunuty aby si mu zbytocne nezvysoval tlak. Staci to len podla pozorovania alebo to strazi pretlakovy ventil?
Standardne je dorazom maximalneho vysunutia (a aj odvisnutia napravy) tlmic. Predpokladam, ze akonahle vidis, ze Ti auto uz nestupa, pretoze je na maxime, nebudes mu este pridavat.
Range Rover Classic 3.9V8EFI, plus zopar drobnosti:)
Range Rover P38 2.5TDS

jezbera ivan
Příspěvky: 1054
Registrován: 16 led 2007 20:10
tel.: +421 917 189 010
auto: D3 2007 + D4 2012
Bydliště: SK - Zálesie

Re: D2 SLS Manual Control (manualne ovladanie mechov)

#36 Příspěvek od jezbera ivan » 17 pro 2010 08:58

teslo píše: Standardne je dorazom maximalneho vysunutia (a aj odvisnutia napravy) tlmic. Predpokladam, ze akonahle vidis, ze Ti auto uz nestupa, pretoze je na maxime, nebudes mu este pridavat.
Presne tak. A keby aj, mas tam pretlakovy ventil.
Bronz LR Disco 4 TDV6 2012 - Mama's Street Fighter
Blue Evoque 2014 2.2

Uživatelský avatar
Wojto
Příspěvky: 356
Registrován: 08 led 2009 13:02
auto: D II

Re: D2 SLS Manual Control (manualne ovladanie mechov)

#37 Příspěvek od Wojto » 26 led 2011 19:46

Týmto sa chcem poďakovať Ivanovi za návrh. V podstate som to urobil podľa jeho popisu, len som zvolil iné umiestnenie vypínačov.
Přílohy
26012011569 (Medium).jpg
26012011569 (Medium).jpg (88.62 KiB) Zobrazeno 5287 x
Nie každý kto blúdi, je stratený...

Uživatelský avatar
DanoDEF
Příspěvky: 5087
Registrován: 15 říj 2006 21:36
auto: 110 SW
Bydliště: Geča

Re: D2 SLS Manual Control (manualne ovladanie mechov)

#38 Příspěvek od DanoDEF » 26 led 2011 19:51

Wojto píše:Týmto sa chcem poďakovať Ivanovi za návrh.
... a to uz "ponorka" funguje komplet ? :mrgreen:
LR Defender Td5 110SW po "prestavbe" a pred "prestavbou".

Uživatelský avatar
Wojto
Příspěvky: 356
Registrován: 08 led 2009 13:02
auto: D II

Re: D2 SLS Manual Control (manualne ovladanie mechov)

#39 Příspěvek od Wojto » 26 led 2011 20:38

Ano ano . Chýbaju len nejaké drobnosti - spolujazdcov napínač pásu :D a jednotka ACE musí pracovať autonómne, lebo po pripojení komunikačného dátového káblika pletie ostatné jednotky... :D
Nie každý kto blúdi, je stratený...

Uživatelský avatar
DanoDEF
Příspěvky: 5087
Registrován: 15 říj 2006 21:36
auto: 110 SW
Bydliště: Geča

Re: D2 SLS Manual Control (manualne ovladanie mechov)

#40 Příspěvek od DanoDEF » 26 led 2011 20:43

Wojto píše:Ano ano .
... tak to je dobre, ze sa to podarilo. Pokecame v sobotu. :beer
LR Defender Td5 110SW po "prestavbe" a pred "prestavbou".

Odpovědět