TD5 - problem s chladiacim systemom

Discovery I, II, III

Moderátor: Miky_CZ

Zpráva
Autor
MadTom
Příspěvky: 14938
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: TD5 - problem s chladiacim systemom

#41 Příspěvek od MadTom » 07 říj 2019 12:23

Přesně tak, jsem před dvěma týdny měnil vodní pumpu, protože tekla, a měl jsem hodně velkej problém na místě auto ohřát, aby se alespoň pootevřel termostat, abych mohl zkontrolovat, že to nikde neteče.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

vlado742
Příspěvky: 130
Registrován: 02 lis 2017 18:12
tel.: +421908470979
auto: Discovery II TD5 Aut
Bydliště: SK, BARDEJOV

Re: TD5 - problem s chladiacim systemom

#42 Příspěvek od vlado742 » 10 říj 2019 20:26

Zatiaľ som sa s tým pohol takto, že som preventívne dal nový termostat, aj to čidlo teploty pri hlave je vymenené voda netečie nikde vrtuľa sa točí stále a dokonca som ju skúsal zastaviť rukou ale neda sa :D, takže si myslim žeby mala fungovať dobre , ale nemam k dispozícii diagnostiku takže neviem pomerať teplotu... Podľa budika je stale OK. Ale ked som mal auto nastartovane na mieste a ked trochu stúpla teplota držal som motor na 3000 ot kym sa nezohrial poriadne aby sa otvoril termostat tak sa to krasne teplota dvihla, ale ked auto ostalo bežať na volnobeh asi 10 min hned spadla teplota asi na 1/4 podľa budíka... a to dokonca bez vrtule.
Zozeniem diagnostiku a budem skusať merať dalej

MadTom
Příspěvky: 14938
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: TD5 - problem s chladiacim systemom

#43 Příspěvek od MadTom » 10 říj 2019 20:50

TD5ka se na místě neohřeje, prostě toho tepelného výkonu tam není dost. Když jsem dělal vodní pumpu, tak jsem měl velkej problém motor ohřát, aby se teplá voda dostala i skrz chladič. Tohle není chyba, ale vlastnost. Bez sundané vrtule se to nechtělo ohřívat vůbec.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

vlado742
Příspěvky: 130
Registrován: 02 lis 2017 18:12
tel.: +421908470979
auto: Discovery II TD5 Aut
Bydliště: SK, BARDEJOV

Re: TD5 - problem s chladiacim systemom

#44 Příspěvek od vlado742 » 10 říj 2019 21:04

Uvidime ako to bude za jazdy ale chcem to merat diagnostikou a nie iba sledovať podľa budika .... Keby som sa teraz v takom počasi isiel previest bez vrtule mohol by som to uvariť ? Bojim sa len toho že ked auto zohrejem viacej ako treba a vrtula tam nebude, elektricka sa nezopne čo s tym potom.... ? Rozmýšlam ešte nad dalším pridavným budikom teploty kľudne aj diginalnym aby som videl ako pracuje teplota, lebo podľa toho budíku , čo je v v pristrojovke je to tažko hodnotit, pretože on sa dlho drží napriklad na 1/4 stupnice potom rychlo stupne na stredu hodnotu stupnice a zase sa drží tam...

MadTom
Příspěvky: 14938
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: TD5 - problem s chladiacim systemom

#45 Příspěvek od MadTom » 10 říj 2019 21:23

Normálně to projeď s namontovanou vrtulí a uvidíš.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Uživatelský avatar
DanoDEF
Příspěvky: 5095
Registrován: 15 říj 2006 21:36
auto: 110 SW
Bydliště: Geča

Re: TD5 - problem s chladiacim systemom

#46 Příspěvek od DanoDEF » 11 říj 2019 18:31

Neuvaris to. Elektronika jednoducho obmedzi vykon.

Ja som teraz namontoval novy termostat a ten drzi 96st takze Defik paradne kuri.
Termostat standardne drzi 88st.
LR Defender Td5 110SW po "prestavbe" a pred "prestavbou".

vlado742
Příspěvky: 130
Registrován: 02 lis 2017 18:12
tel.: +421908470979
auto: Discovery II TD5 Aut
Bydliště: SK, BARDEJOV

Re: TD5 - problem s chladiacim systemom

#47 Příspěvek od vlado742 » 13 říj 2019 18:15

Stale nemam diagnostiku k dispozicii , ale podarilo sa mi spraviť test funčnosti prídavného elektrického ventilátora. Konektor z povodného čídla teploty som odpojil a do konektora som pripojil dalšie čidlo ktore bolo mimo motora, nahrial som ho teplovzdušnou pištolou a pridavný elektricky ventilátor sa pekne zopol.... takže aspon tento fakt mam overený, že to funguje.

vlado742
Příspěvky: 130
Registrován: 02 lis 2017 18:12
tel.: +421908470979
auto: Discovery II TD5 Aut
Bydliště: SK, BARDEJOV

Re: TD5 - problem s chladiacim systemom

#48 Příspěvek od vlado742 » 13 říj 2019 18:16

DanoDEF píše: 11 říj 2019 18:31 Neuvaris to. Elektronika jednoducho obmedzi vykon.

Ja som teraz namontoval novy termostat a ten drzi 96st takze Defik paradne kuri.
Termostat standardne drzi 88st.
Ked mne sa stalo to že sa auto zohrialo podľa diagnostiky az na 118 stupnou , vrtulu som mal, priadavnu som mal odpojenu a zohrialo sa to....

Uživatelský avatar
DanoDEF
Příspěvky: 5095
Registrován: 15 říj 2006 21:36
auto: 110 SW
Bydliště: Geča

Re: TD5 - problem s chladiacim systemom

#49 Příspěvek od DanoDEF » 13 říj 2019 18:29

vlado742 píše: 13 říj 2019 18:16
DanoDEF píše: 11 říj 2019 18:31 Neuvaris to. Elektronika jednoducho obmedzi vykon.

Ja som teraz namontoval novy termostat a ten drzi 96st takze Defik paradne kuri.
Termostat standardne drzi 88st.
Ked mne sa stalo to že sa auto zohrialo podľa diagnostiky az na 118 stupnou , vrtulu som mal, priadavnu som mal odpojenu a zohrialo sa to....
... teraz ked si otestoval funkcnost. Ked zapnes klucik spusti sa pridavny vrntilator?
LR Defender Td5 110SW po "prestavbe" a pred "prestavbou".

vlado742
Příspěvky: 130
Registrován: 02 lis 2017 18:12
tel.: +421908470979
auto: Discovery II TD5 Aut
Bydliště: SK, BARDEJOV

Re: TD5 - problem s chladiacim systemom

#50 Příspěvek od vlado742 » 13 říj 2019 18:45

Toto som si nevšimol ale podľa zvuku , ktorý vydaval ventilator, ked sa spustil pri planovanom prehriati si myslim že sa nespusta, lebo nepučuť nič, žiadne hučanie.

vlado742
Příspěvky: 130
Registrován: 02 lis 2017 18:12
tel.: +421908470979
auto: Discovery II TD5 Aut
Bydliště: SK, BARDEJOV

Re: TD5 - problem s chladiacim systemom

#51 Příspěvek od vlado742 » 12 led 2020 12:01

Pokračovanie.
Ťahal som za autom 3.5t asi 100km a zase na diaľnici auto prestalo ťahať, ale pre zmenu ručička na teplomery stále držala vodorovné polohu a zrazu spadla na nulu a auto stratilo výkon. Vypol som kľuč zapol som kľúč, ručička sa vrátila do vodorovnej polohy a auto išlo normálne ale už ostal stále spustený prídavný ventilátor. Aj keď som vypol motor a zapol kľúčik ventilátor bol zopnut.....
Napojil som auto na diagnostiku Delphi ale nebola tam žiadna chyba o prehratí iba o cidle teploty ale to som mal odpojenie takže to vysvetľuje chybu. Dal som zmazať chyby ventilátor sa vypol a auto ide. Ono ma problém len keď ťahá vlek ťažký...
Chladiče sú čisté z vonku, z vnútra neviem nepoužíval som žiaden prostriedok na prečistenie... V žiadnom bahne vode sa nejazdí... Na prednej maske mam pripevnenu ŠPZ. Nemôže to obmedzovať prietok vzduchu cez chladič? A za maskou je ovládací jednotka na navijak. Čiže toho voľného miesta pred chladičom nie je veľa. Alebo nemôže to byť tým ze sa to dostatočné neodvzdusnilo pri výmene termostatu? Viem to nejako preveriť?

MadTom
Příspěvky: 14938
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: TD5 - problem s chladiacim systemom

#52 Příspěvek od MadTom » 12 led 2020 14:23

A funguje ti mechanická vrtule? Když začne zabírat, tak je to v autě hodně slyšet.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Uživatelský avatar
habakuk
Příspěvky: 2569
Registrován: 10 črc 2011 20:45
auto: Discovery II
Bydliště: Blansko

Re: TD5 - problem s chladiacim systemom

#53 Příspěvek od habakuk » 12 led 2020 15:00

vlado742 píše: 12 led 2020 12:01 Na prednej maske mam pripevnenu ŠPZ. Nemôže to obmedzovať prietok vzduchu cez chladič? A za maskou je ovládací jednotka na navijak. Čiže toho voľného miesta pred chladičom nie je veľa. Alebo nemôže to byť tým ze sa to dostatočné neodvzdusnilo pri výmene termostatu? Viem to nejako preveriť?
No 3,5t pro D2 už je sakra zápřah to je fakt. Já bych se snažil maximálně uvolnit prostor pro chlazení tedy vše co tam nepatří dal pryč.
Další věc je jízdní styl nevím jak jezdíš, ale třeba je potřeba zvolnit.
Pokud se auto začne hřát tak prvně je to poznat na poklesu výkonu kdy ti přestane fungovat intercooler pak teprve ručička pozoruješ to?
D II Td5 manuál + 2'' Lift a nějaký ty drobný úpravy
D II Td5 automat a nějaký ty drobný úpravy

MadTom
Příspěvky: 14938
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: TD5 - problem s chladiacim systemom

#54 Příspěvek od MadTom » 12 led 2020 15:10

TD5ka toho utáhne hodně, ale v táhlých stoupáních to prostě není kamion, takže může být nutné zpomalit, nebo alespoň podřadit, aby se motor pořádně točil a tím pádem i chladil.
Chladiče mohou být ucpané i uvnitř, docela blbě se to kontroluje, minimálně je potřeb ten chladič vymontovat.
Nepochopil jsem, co máš na mysli tím, že teplotní čidlo jsi měl odpojené? TD5ka když se "přehřeje", tak si motor sepne navíc elektrický chladič, ale ne vždy - je to myšleno jako chlazení v kolonách. Při rychlé jízdě si to motor nesepne. I tento elektrický ventilátor chce zkontrolovat, jestli se točí, a jestli fouká tím správným směrem. Už jsem jednou viděl přehozné dráty, ono se to potom točí opačně a místo pomoci to chlazení zhoršuje.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

vlado742
Příspěvky: 130
Registrován: 02 lis 2017 18:12
tel.: +421908470979
auto: Discovery II TD5 Aut
Bydliště: SK, BARDEJOV

Re: TD5 - problem s chladiacim systemom

#55 Příspěvek od vlado742 » 12 led 2020 15:42

MadTom
Tym odpojeným čídlom som myslel to, že ked som daval druhé čidlo teploty vody, mal som zapnutý kľučík, a tým pádom diagnostika zaznamenala chybu čidla preto ostala zapísana v pameti... Nebol som si istý či neni na motore viacej čidiel a čidlo ktoré je na výstupe vody z hlavy som odpojil a sledoval som, či prestane ukazovať budík na pristrojovke a prestal, tým padom to bolo správne čidlo.
Prídavný ventilátor mam nový fuknčný, ale neni originál, original nefungoval bolzadretý, mam ho z vw passat B5,5 za podstatne lepsie peniaze ako original. A aký ma byť správny smer fukania toho prídavného ventilátora ? ťahá vzduch z vonku do chladiča ? alebo vytahuje vzduch cez chladič smerom von ? Musím si to pozrieť ako to mám zapojené len chcem vedieť ako to ma byť správne.
Ten ventilátor sa mi spusta len pri dlhšom stupaní na dilanici ale už ho nevypnem až diagnostikou, teda bol prehriaty motor.
Mechanicka vrtula funguje nebucha, neviem ju ani zastaviť rukou a fučí celkm dosť, ked som mal predny elektricky ventilator dole tak som skúsal ako to fúka a krasne to prefukne celý všetky chladiče až vo z auta.

habakuk
Z toho priestoru viem dať preč iba ŠPZ, ovladanie na naviják musí ostat neni to kde dať...
A je to automat, čiže pri takom vleku zaradím 3 nepoužívam D, a nechavam to na motor a prevodovku. ale aj ked mam HD menič a chip tak hlavne pri rozbehoch ma auto čo robiť s takým vlekom.
Ten pokles výkonu som zaznamenal ale ručička sa ani nepohne len zrazu spadne na nulu a už auto netaha...
Ked som mal stare čidlo tak sa ručička zača dvíhať hore nad vodorovnú polohu až ku maximu a tak auto začalo strácať výkon, ale zaujimave je že ked vypnem kluč a zapnem počas jazdy ručička sa vrati do normalnej polohy a auto ide zase slušný čas.....
Škoda že sa to vždy stane na dialnici, a tým padom neviem prekontrolovať či ja voda fakt prehriata, lebo nezastavujem, len zresetujem a idem dalej.
Mam kupený prídavný budík na teplotu vody , tak si ho musím domontovať aby som videl reálny priebeh teploty.
Přílohy
20190314_173408.jpg
20190918_172351.jpg
20190918_183712.jpg

Uživatelský avatar
habakuk
Příspěvky: 2569
Registrován: 10 črc 2011 20:45
auto: Discovery II
Bydliště: Blansko

Re: TD5 - problem s chladiacim systemom

#56 Příspěvek od habakuk » 12 led 2020 16:09

To ovládání předělej, jde dát do motorového prostoru a vyzkoušej chvíli jezdit bez masky.
Fakt si myslím že se ti to prostě hřeje z důvodu, že máš malou chladicí plochu a neproudi ti na chladič vzduch.
D II Td5 manuál + 2'' Lift a nějaký ty drobný úpravy
D II Td5 automat a nějaký ty drobný úpravy

Uživatelský avatar
pojir
Příspěvky: 2550
Registrován: 20 zář 2013 12:29
tel.: 602727915
auto: D2
Bydliště: u Blanska
Kontaktovat uživatele:

Re: TD5 - problem s chladiacim systemom

#57 Příspěvek od pojir » 12 led 2020 17:30

Ja bych jako prvni vec dal pryc tu znacku (proc je vubec v tom ramecku, ktery akorat zvetsuje jeji plochu?) a otocil kobru na snorchlu normalne dopredu, at to ma vic vzduchu do motoru.
Jakkoliv vysoko vyskocis, nikdy nepreskocis svoji prdel.

vlado742
Příspěvky: 130
Registrován: 02 lis 2017 18:12
tel.: +421908470979
auto: Discovery II TD5 Aut
Bydliště: SK, BARDEJOV

Re: TD5 - problem s chladiacim systemom

#58 Příspěvek od vlado742 » 12 led 2020 17:53

Tu značku neviem kde mam dať,,, jedine na strechu, vyskušam... a nasavaniu čo ma snorchel nebude vadiť ked bude napríklad pršať že to bude zbierať všetku vodu a tahať rovno do motora ? Alebo vyhodiť uplne snorchel ? lebo myslim že na stranke TD5 inside , čo ponúkaju upravy motorov TD5 sa píše že neodporučaju montaž snorchla pri upravenom motore ? može to mať vplyv ?
Mate niekto foto ako a kde mate uložené ovladanie na predný naviják ? lebo ja si to neviem inde prestaviť.

Uživatelský avatar
habakuk
Příspěvky: 2569
Registrován: 10 črc 2011 20:45
auto: Discovery II
Bydliště: Blansko

Re: TD5 - problem s chladiacim systemom

#59 Příspěvek od habakuk » 12 led 2020 18:03

1.Vody se neboj a kobru dej v pohodě dopředu nebo nahoď cyklon.
2. RZ dej na držák s pantem před průvlak
3. Ovládání je dát do prostoru buď místo heveru nebo je hromada místa v prostoru kde je z továrny bufík.
D II Td5 manuál + 2'' Lift a nějaký ty drobný úpravy
D II Td5 automat a nějaký ty drobný úpravy

Uživatelský avatar
pojir
Příspěvky: 2550
Registrován: 20 zář 2013 12:29
tel.: 602727915
auto: D2
Bydliště: u Blanska
Kontaktovat uživatele:

Re: TD5 - problem s chladiacim systemom

#60 Příspěvek od pojir » 12 led 2020 18:06

Vody pri desti se neni treba bat, je to na to staveny: https://offroadaussie.com/wp-content/up ... norkel.jpg
A rele navijaku se da dat zhruba sem (fotka je z auta s pravostrannym rizenim, takze je tam navic posilovac brzd s brzdovym valcem a stejne se to tam vejde): http://www.discovery2.co.uk/images/winc ... wiring.jpg
Jakkoliv vysoko vyskocis, nikdy nepreskocis svoji prdel.

Odpovědět