TD5 EGR ventil

Discovery I, II, III

Moderátor: Miky_CZ

Odpovědět
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
Peetan
Příspěvky: 124
Registrován: 25 led 2012 11:15
auto: DII a DIII
Bydliště: Vorlický hory

Re: TD5 EGR ventil

#241 Příspěvek od Peetan » 02 črc 2014 07:10

MadTom píše:A kdy jsi naposledy kontroloval hadice ze vzduchem na výstupu turba do intercooleru a z intercooleru do motoru? A kdy vzduchovej filtr?
Hadice asi nikdy a filtr tak 3tkm zpět spolu s olejem. Intercooler byl v tu dobu měněnej. Původní byl nafouklej a děravej.

MadTom
Příspěvky: 14936
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: TD5 EGR ventil

#242 Příspěvek od MadTom » 02 črc 2014 08:02

Hadice kromě toho, že umí prasknout, tak se stává, že ty černé gumové zevnitř změknou a odlepí se vnitřní vrstva, která je schopná udělat "klapku" a hadici přicpat.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Uživatelský avatar
Peetan
Příspěvky: 124
Registrován: 25 led 2012 11:15
auto: DII a DIII
Bydliště: Vorlický hory

Re: TD5 EGR ventil

#243 Příspěvek od Peetan » 25 črc 2014 08:27

Tak nakonec turbo.... vůle na hřídelce, vydřený lopatky a přidíralo se.
Dal jsem repas, ujel 2km a podělalo se taky. Začal chcáť olej :Ja blb: Uvidíme jak reklamačka.

Uživatelský avatar
libovka
Příspěvky: 1991
Registrován: 14 lis 2009 19:21
tel.: Jabko
auto: RR L322
Bydliště: praha-západ

Re: TD5 EGR ventil

#244 Příspěvek od libovka » 25 črc 2014 09:36

Peetan píše:Kuci, dneska na mě diskoš II TD5ka vyrukoval s tím, že nepojede. Kolem auta bílej kouř a netáhlo to. Po chvíli držení u podlahy vyletěl kouř černej a jak když čapnou saze v komíně a auto vyletělo jak vítr. Nebude to právě tím EGRkem? Když to držím od plynem, tak vpoho, ale jak uberu a přišlápnu, tak je zle. Do toho ještě tak zvláštně klapou ventily. Jak na multikáře....
Se mi vždycky líbí jak auto ztratí výkon a začne hulit a kazdej tomu dá ještě podlahu aby to zkusil probrat.Můžes bejt rád,že ti to nechytlo olej a sháněl bys místo turba celej motor.A to klapání není od ventilů ale od toho,že motor spaluje olej.
Jasnej příznak turba v hajzlu je,že auto ztratí výkon a když k tomu ještě hulí tak je to potvrzené.

Ten repas jak jsi dal tak kam zněch začal chcát olej?

Uživatelský avatar
Peetan
Příspěvky: 124
Registrován: 25 led 2012 11:15
auto: DII a DIII
Bydliště: Vorlický hory

Re: TD5 EGR ventil

#245 Příspěvek od Peetan » 25 črc 2014 10:12

Nojo, když on to člověk většinou potřebuje nějak dostat domů, nebo na dílnu. Nechtělo se mi shánět odtah 50km od baráku bo jsem měl za sebou ještě vlek a autobusem abych sjel pro druhý auto jezdit neumím. :grin:

To turbo jsem ještě nijak nezkoumal. Jen co mi volal servisák.

Uživatelský avatar
libovka
Příspěvky: 1991
Registrován: 14 lis 2009 19:21
tel.: Jabko
auto: RR L322
Bydliště: praha-západ

Re: TD5 EGR ventil

#246 Příspěvek od libovka » 25 črc 2014 10:25

No,ale člověk si musí uvědomit co riskuje.Oprava turba vyjde třeba na 10000Kč ,ale oprava motoru na nesmysl.Otázka je jestli to stojí za ten risk.
Jinak ten olej z nového turba vůbec nemusí bejt z něj.To klidně mohl bejt olej z toho starého turba.

Uživatelský avatar
Peetan
Příspěvky: 124
Registrován: 25 led 2012 11:15
auto: DII a DIII
Bydliště: Vorlický hory

Re: TD5 EGR ventil

#247 Příspěvek od Peetan » 25 črc 2014 10:29

To je pravda, ale víš jak to je.
Já nejsem mechanik, ale dřevorubač. Neměl jsem tůšo čím to je.

Uživatelský avatar
libovka
Příspěvky: 1991
Registrován: 14 lis 2009 19:21
tel.: Jabko
auto: RR L322
Bydliště: praha-západ

Re: TD5 EGR ventil

#248 Příspěvek od libovka » 25 črc 2014 10:48


Uživatelský avatar
Peetan
Příspěvky: 124
Registrován: 25 led 2012 11:15
auto: DII a DIII
Bydliště: Vorlický hory

Re: TD5 EGR ventil

#249 Příspěvek od Peetan » 01 srp 2014 15:02

Tak turbem to taky nebylo....

Závada pořád stejná. Tak 2km za studena to jede jako ďas, ale pak šlus. Na volněh to běží vpoho, ale jak přidám, jde bílej kouř. Když to držim dýl, tak černě a víc jak 1200ot ani prd.

Na dílně co to dávám myslej, že vstřiky, nebo čerpadlo.... Nemá někdo podobnou zkušenost?

Minulej tejden jsem koupil 2. DII vpodstatě po GO. Po 400km přestala dobíjet. Moje nadšení po prvních měsících s DII totálně opadlo. Kolik LR člověk musí mít aby alespoň jeden byl s vysokou pravděpodobnost pojízdnej?? :Ja blb: :Ja blb:

Uživatelský avatar
Balú
Příspěvky: 767
Registrován: 01 srp 2012 13:53
tel.: +421903775011
auto: LR DII 2003
Bydliště: Púchov

Re: TD5 EGR ventil

#250 Příspěvek od Balú » 01 srp 2014 16:38

No a skusil si odpojit to EGR ? Minuly tyzden mi volala kamaratka ze sa jej zblaznilo Picasso ,priznaky navlas rovnake az nato ze dym nebol biely ale cierny ,pokial to bolo studene tak to slo vpohode za 5 min problemy...odtiahol som ju do servisu napichli to na diagnostiku tam vyskakovalo ze cerpadlo a vaha vzduchu a nakoniec to bolo EGR a ta vaha.

Uživatelský avatar
Peetan
Příspěvky: 124
Registrován: 25 led 2012 11:15
auto: DII a DIII
Bydliště: Vorlický hory

Re: TD5 EGR ventil

#251 Příspěvek od Peetan » 01 srp 2014 17:26

EGR zaslepili. Ne tak jak se popisuje tady, ale jen tu ovládací hadičku. Prej to tak dělaj na BMW taky. :?:

Uživatelský avatar
faisceau
Příspěvky: 212
Registrován: 27 bře 2012 22:21
tel.: +421918707701
auto: LR Discovery Td5
Bydliště: Stredné Slovensko

Re: TD5 EGR ventil

#252 Příspěvek od faisceau » 01 srp 2014 17:35

Peetan píše:Tak turbem to taky nebylo....

Závada pořád stejná. Tak 2km za studena to jede jako ďas, ale pak šlus. Na volněh to běží vpoho, ale jak přidám, jde bílej kouř. Když to držim dýl, tak černě a víc jak 1200ot ani prd.

Na dílně co to dávám myslej, že vstřiky, nebo čerpadlo.... Nemá někdo podobnou zkušenost?

Minulej tejden jsem koupil 2. DII vpodstatě po GO. Po 400km přestala dobíjet. Moje nadšení po prvních měsících s DII totálně opadlo. Kolik LR člověk musí mít aby alespoň jeden byl s vysokou pravděpodobnost pojízdnej?? :Ja blb: :Ja blb:
Mne to podľa výpočtov vychádza, že je potrebné mať 4ks (dva sú pokazené, na jednom jazdíš a jeden ako 100% záloha) :chuckle


DanoB
LR Discovery II Td5

MadTom
Příspěvky: 14936
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: TD5 EGR ventil

#253 Příspěvek od MadTom » 01 srp 2014 18:43

Zkontrolovat hadice od vzduchu co jsou na výstupu turba - může se tam udělat uvnitř bublina a potom až chlopeň, která hadici ucpe. Poznat to aspoň trošku jde i bez demontáže - hadice, u které se odlupuje vnižní vrstva je podstatně měkčí na pohmat.
A jinak napíchnout na diagnostiku co řekne - nejenom chyby, ale i live-data, tedy hodnoty z jednotlivých čidel za provozu motoru.
Čerpadlo u TD5? Jaké, to v nádrži je jenom podávací, a TD5ka jede i bez něj, ale blbě a rozhodně nekouří, protože má málo nafty. Vstřikovací čerpadlo jako takové TD5ka nemá, je součástí každého vstřikovače.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Uživatelský avatar
libovka
Příspěvky: 1991
Registrován: 14 lis 2009 19:21
tel.: Jabko
auto: RR L322
Bydliště: praha-západ

Re: TD5 EGR ventil

#254 Příspěvek od libovka » 01 srp 2014 19:34

Jak píše Madtom.Zkontroluj hadice od turba do sání.

Uživatelský avatar
Peetan
Příspěvky: 124
Registrován: 25 led 2012 11:15
auto: DII a DIII
Bydliště: Vorlický hory

Re: TD5 EGR ventil

#255 Příspěvek od Peetan » 01 srp 2014 20:27

MadTom je bůůůůůh. 15 litrů v prdeli a ona je to snad jen blbá hadice za stouku....
Tím by nepořídil dejchat ani člověk, natož 140 koní. :grin:

Obrázek

MadTom
Příspěvky: 14936
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: TD5 EGR ventil

#256 Příspěvek od MadTom » 01 srp 2014 20:32

Děkuji, já jim to doma vyřídím. :mrgreen: Hlavně ře se to našlo. Ona je to u TD5 typická závada, u několika aut jsem to našel v počátečním stádiu - pohmatem. A většinou to byla zevnitř malá boulička, která se bude časem zvětšovat.
A silikonové hadice nemusí být výhra - strašně rády kloužou a jsou k nim potřeba pořádné sponky.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Uživatelský avatar
discovery2liptov
Příspěvky: 127
Registrován: 30 bře 2014 08:49
auto: D1,D2, RRC
Kontaktovat uživatele:

Re: TD5 EGR ventil

#257 Příspěvek od discovery2liptov » 01 srp 2014 20:37

discovery2liptov píše:No dnes som objednal u litepa sadu na zablokovanie egr ked to nahodim tak poviem dojmy, mám prvú td5 asi cca 2mesiace a pomali ju servisujeme a upravujeme tak som zvedavý čo to urobí ...
EGR-ko vyhodené, prvý dojem žiadny, na výkone sa nič nezmenilo akurát mám pocit že lepšie to auto dýcha, ešte som sa dozvedel že tam z hora co ide do tej rury také čidlo že to by sa malo asi vyčistit ?
Niva1,7i Galloper 2,5 TDi LR Patrol2,8-3,0 Disco1 300Tdi Honda CRV2,0 LR Disco1 200Tdi Nissan Terrano2 2,7tdi LR Disco2 TD5 Disco2 TD5HSE automat Disco1 300tdi

Autodolesa
Land Rover Club Liptov
Offroad Club Luky
offroadliptov@gmail.com

Uživatelský avatar
Peetan
Příspěvky: 124
Registrován: 25 led 2012 11:15
auto: DII a DIII
Bydliště: Vorlický hory

Re: TD5 EGR ventil

#258 Příspěvek od Peetan » 01 srp 2014 20:46

Kdyžtak s pod to poepíšu. :wink:

Tady o puchejři nemůže bejt řeč. Do tý skulinky bys nebrazil ani malíček batolete...

halo
Příspěvky: 252
Registrován: 29 říj 2012 22:28
auto: Disco II td5
Bydliště: BA

Re: TD5 EGR ventil

#259 Příspěvek od halo » 03 zář 2014 15:08

Tak som tiez zaslepil egr. Zial, musel som ho zaslepit na dialnici v chorvatsku :lol: Povolil sa chladic/ohrievac a od otrasov mi praskla trubka co ide zo zvodov.
Přílohy
IMAG0542.jpg

Uživatelský avatar
petmic
Příspěvky: 551
Registrován: 08 říj 2012 10:49
auto: D2
Bydliště: SK

Re: TD5 EGR ventil

#260 Příspěvek od petmic » 03 zář 2014 15:23

halo píše:Tak som tiez zaslepil egr. Zial, musel som ho zaslepit na dialnici v chorvatsku :lol: Povolil sa chladic/ohrievac a od otrasov mi praskla trubka co ide zo zvodov.
vyzera to ako keby si to robil kamenom :rofl
if it ain't broke, don't fix it

Odpovědět