TD5 EGR ventil

Discovery I, II, III

Moderátor: Miky_CZ

Odpovědět
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
VencaZE
Příspěvky: 3564
Registrován: 17 kvě 2008 14:51
tel.: 602 550 993
auto: 110HT, S2A 88, G66
Bydliště: Brod nad Tichou, okr. Tachov
Kontaktovat uživatele:

Re: TD5 EGR ventil

#281 Příspěvek od VencaZE » 11 říj 2016 00:00

Chladič jsem tam nechal a odstranil jen trubku chladič- ventil. Na chladič místo trubky jsem dal záslepku a další záslepku mezi výfukové potrubí a druhou trubku. Na první pohled to alespoň vypadá jako že tam EGR je. Plus "kit" místo ventilu na sání samozřejmě.
Urbanovi Pneu&Cars- Servis Land Rover, diagnostika, autoelektro, pneuservis a jiné.. urbanovipneucars@email.cz
WWW: http://www.landroverforum.cz/forum/view ... 12&t=26864
Proč bychom se dřeli, když můžeme spálit trochu nafty. OK1LRD

Uživatelský avatar
mco
Příspěvky: 203
Registrován: 19 zář 2010 23:41
auto: D2 po FL,TD5,ZF-4
Bydliště: Čergov, SK

Re: TD5 EGR ventil

#282 Příspěvek od mco » 11 říj 2016 00:12

VencaZE píše:Chladič jsem tam nechal a odstranil jen trubku chladič- ventil. Na chladič místo trubky jsem dal záslepku a další záslepku mezi výfukové potrubí a druhou trubku. Na první pohled to alespoň vypadá jako že tam EGR je. Plus "kit" místo ventilu na sání samozřejmě.
ja mam vsak len jednu zaslepku (takto mi dosiel kit). Staci ak ju strcim na chladic zlava (namiesto odstranenej trubky chladic-ventil) alebo treba este dalsiu, aj na opacnu stranu chladica?
Vyhadzoval si aj modulatory alebo len odpojil z elektriky, pripadne dalsie veci - vid obr nizsie?

oproti EU2, je tam podstatne viac kablov, hadic, elektriny - nerad by som odpojil nieco navyse

Obrázek

Uživatelský avatar
mco
Příspěvky: 203
Registrován: 19 zář 2010 23:41
auto: D2 po FL,TD5,ZF-4
Bydliště: Čergov, SK

Re: TD5 EGR ventil

#283 Příspěvek od mco » 11 říj 2016 21:51

EGR je von, zaslepka len na chladici spalin (na strane ako bola rura EGR ->chladic spalin)

Co sa tyka EGR modulatorov (mam 2ks - EU3) - niekde sa uvadza len zaslepit vzduchove chadice, inde zasa aj odpojit elektricke napajanie/konektory modulatorov. Ktore z tychto rieseni je lepsie? O moznosti komplet vyhodit modulatory som neuvazoval

MadTom
Příspěvky: 14912
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: TD5 EGR ventil

#284 Příspěvek od MadTom » 11 říj 2016 22:22

Já mám Euro 2 a komplet celé jsem to vyhodil, konektor je volně v motorovém prostoru, přivázanej na kabelovém svazku a hadička od podtlaku ucpaná. Nějak jsem to místo, kde jsou originál ty ovládací ventily využil lépe - mám tam druhou baterku.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Uživatelský avatar
mco
Příspěvky: 203
Registrován: 19 zář 2010 23:41
auto: D2 po FL,TD5,ZF-4
Bydliště: Čergov, SK

Re: TD5 EGR ventil

#285 Příspěvek od mco » 03 lis 2016 11:19

Ubehlo par tyzdnov odkedy som vyhodil/nahradil EGR ventil sadou pre zaslepenie a problemy s cukaturou, kolisanim otacok (az skapinamin do nudzaku) su definitivne prec.
A to som podozrieval vsetko mozne - od cidiel, cez vahu vzduchu,vstreky (netesnost), kablovy zvazok, regulator tlaku paliva, podavacie cerpadlo, .....
nakoniec to bol ten bazmek EGR

co je zaujimave, Nanocom to nijako nedetekoval (dokaze vobec zistit poruchu EGR?)
ked to uz spadlo do nudzaku, Nanocom vycital chybu
(21,6) PROBLEMS DETECTED WITH DRIVER DEMAND (LOGGED)

Ked som to niekedy davno (ca pred 3ma rokmi) daval na univerzalnu diagnostiku (nejaka TExa ci co), ta obcas hlasila chybu okolo polohy skrtiacej klapky
viewtopic.php?f=6&t=11718&start=40#p279301 a ako to uz vtedy spravne MadTom poznamenal, bude to EGR :Sorry:

MadTom
Příspěvky: 14912
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: TD5 EGR ventil

#286 Příspěvek od MadTom » 03 lis 2016 12:10

Driver demand je plynový pedál - takže buďto dráty k němu nebo přímo pedál. Občas se prostě stane, že je ten potenciometr uvnitř už vydřený. V RAVE je popsané, jaké by měl mít parametry, takže to jde jednoduše změřit a nezkoušet jenom naslepo výměnu za jiný kus. Nejhorší ale je, když se to projevuje jenom občas, to se hledá blbě. Pozitivní by ale mělo být, že v nejhorším akorát nepřidáš plyn, ale pojede to jenom na volnoběh, takže na redukci najedeš na odtahovku vlastní silou. :mrgreen:
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Uživatelský avatar
mco
Příspěvky: 203
Registrován: 19 zář 2010 23:41
auto: D2 po FL,TD5,ZF-4
Bydliště: Čergov, SK

Re: TD5 EGR ventil

#287 Příspěvek od mco » 03 lis 2016 12:16

MadTom píše:Driver demand je plynový pedál - takže buďto dráty k němu nebo přímo pedál. Občas se prostě stane, že je ten potenciometr uvnitř už vydřený. V RAVE je popsané, jaké by měl mít parametry, takže to jde jednoduše změřit a nezkoušet jenom naslepo výměnu za jiný kus. Nejhorší ale je, když se to projevuje jenom občas, to se hledá blbě. Pozitivní by ale mělo být, že v nejhorším akorát nepřidáš plyn, ale pojede to jenom na volnoběh, takže na redukci najedeš na odtahovku vlastní silou. :mrgreen:
asi som to blbo napisal - ten Driver demand error sa od chvile ked som EGR vyhodil uz neobjavuje
To bolo len pred odstranenim EGR-ka. Skor ma udivuje, ze Nanocom to vyhodnotil na plynovy pedal a nejaka univerzalna diagnostika to celkom trefne zdetekovala:
-Poloha skrtici klapky Signal
-Signal ovladace, skrtici ventil 2

Uživatelský avatar
petmic
Příspěvky: 551
Registrován: 08 říj 2012 10:49
auto: D2
Bydliště: SK

Re: TD5 EGR ventil

#288 Příspěvek od petmic » 03 lis 2016 12:30

mco píše:asi som to blbo napisal - ten Driver demand error sa od chvile ked som EGR vyhodil uz neobjavuje
To bolo len pred odstranenim EGR-ka. Skor ma udivuje, ze Nanocom to vyhodnotil na plynovy pedal a nejaka univerzalna diagnostika to celkom trefne zdetekovala:
-Poloha skrtici klapky Signal
-Signal ovladace, skrtici ventil 2
Je to nahoda podla mna...s EGR to nic nema
Ta uni diagnostika precitala rovnaky kod chyby akurat ho interpretovala nie velmi trefnym textom
if it ain't broke, don't fix it

Uživatelský avatar
mco
Příspěvky: 203
Registrován: 19 zář 2010 23:41
auto: D2 po FL,TD5,ZF-4
Bydliště: Čergov, SK

Re: TD5 EGR ventil

#289 Příspěvek od mco » 03 lis 2016 12:45

petmic píše:
mco píše:asi som to blbo napisal - ten Driver demand error sa od chvile ked som EGR vyhodil uz neobjavuje
To bolo len pred odstranenim EGR-ka. Skor ma udivuje, ze Nanocom to vyhodnotil na plynovy pedal a nejaka univerzalna diagnostika to celkom trefne zdetekovala:
-Poloha skrtici klapky Signal
-Signal ovladace, skrtici ventil 2
Je to nahoda podla mna...s EGR to nic nema
Ta uni diagnostika precitala rovnaky kod chyby akurat ho interpretovala nie velmi trefnym textom
Prax a denne jazdenie ukazu... Zatial sa chyba od demontaze EGR nevyskytla, a to v poslednej dobe / pred vykastrovanim EGR bolo aj niekolko krat denne (ci uz cukatura, nudzak a nasledne zapis chyby v pamati RJ)
Skor mam opacny pocit, ze Nanocom problem s EGR vyhodnotil ako plynovy pedal/potenciometer issue (pricom hodnoty potenciometra boli v celom rozsahu ok, bez vypadkov).
Ak drhla niektora z EGR klapiek (coho dosledkom bol nedostatok vzduchu), tak popis chyby univerzalnej diagnostiky sa mi zda presnejsi

Saul
Příspěvky: 183
Registrován: 23 srp 2016 09:04

Re: TD5 EGR ventil

#290 Příspěvek od Saul » 27 úno 2017 11:53

záslepku na svody jsem včera udělal z 5mm hliníku. Jen mi teď vrtá hlavou, zda hliník vydrží ty teploty...

Uživatelský avatar
Miklosxxx
Příspěvky: 1074
Registrován: 27 říj 2016 15:20
tel.: +421908968832
auto: P38V8,L322V8
Bydliště: Dolný Kubín

Re: TD5 EGR ventil

#291 Příspěvek od Miklosxxx » 01 čer 2018 07:41

Caute.
Ja som tak isto odstranil egr kvoli cukatoru a dal dom tam tento kit https://www.island-4x4.co.uk/removal-bl ... -2949.html
Ale ta zaslepka na vyfukove potrubie mi jemne prepusta bublinky ked to nastriekam jarovou vodou.
V navode pise vycistit bez ziadneho tesnenia.
Nechat to tak?(dotesni to bordel),alebo to vykrutit a niecim pretesnit.
EX-Discovery 2 Facelift TD5 -do kostola-predaná tak dokostola už nechodím :)
Range Rover P38 4,6 HSE+mierna uprava do terenu ;)
Range Rover L322 3,6 Autobiography-na obcasne vylety
NANOCOM All P38 or All Discovery 2,Launch X431 Pro3 EUROPE,GAB-Diagnostic

Plha
Příspěvky: 59
Registrován: 29 bře 2017 19:41
auto: D2 TD5
Bydliště: Holomóc

Re: TD5 EGR ventil

#292 Příspěvek od Plha » 01 čer 2018 10:53

Já, když jsem to dělal, tak jsem to napatlal něčím takovým: https://www.vaseautodoplnky.cz/montazni ... l+na+vyfuk . Pokud ti to nesmrdí do kabiny a je to opravdu jen malý únik, tak bych se na to..... :bandit

Odin otec bohu
Příspěvky: 6
Registrován: 03 led 2019 21:13
tel.: 774396740
auto: LR D1 D2

Re: TD5 EGR ventil

#293 Příspěvek od Odin otec bohu » 05 led 2019 07:24

Jak píše kolega pasta na výfuky drobné úniky utesni případně kvalitnější tmel

Uživatelský avatar
habakuk
Příspěvky: 2559
Registrován: 10 črc 2011 20:45
auto: Discovery II
Bydliště: Blansko

Re: TD5 EGR ventil

#294 Příspěvek od habakuk » 05 led 2019 09:38

Saul píše:záslepku na svody jsem včera udělal z 5mm hliníku. Jen mi teď vrtá hlavou, zda hliník vydrží ty teploty...
Spíš bych sázel na 5mm nerezu, ale nějakou dobu to jistě vydrží.


Sent from my iPhone using Tapatalk
D II Td5 manuál + 2'' Lift a nějaký ty drobný úpravy
D II Td5 automat a nějaký ty drobný úpravy

Uživatelský avatar
MFENCE
Příspěvky: 816
Registrován: 31 led 2019 11:56
tel.: 732805348
auto: D2 Td5/110 300Tdi

Re: TD5 EGR ventil

#295 Příspěvek od MFENCE » 30 črc 2019 20:58

Kluciiii vše jsem pročetl, s nevím teda na kterou stranu se přiklonit. EGR jsem vyčistil, klapka byla zasrana. Jinak žádný porno se nekonalo. Hadice netesnila, a není tam těsnění u te vlnové hadice.

Musí se u D2 po faceliftu s euro3 vypnout ještě v ECU?
Je mě jasne jak to zaslepit a co odpojit. Ale aby to nebylo ještě třeba softove vypnout. Emise to stále neměří? Nebo už je to nově při měření problém?

Je to s odstupem tedy přínos? Nebo postačí poradně vyčištění EGR a nové těsnění + aditiva do nafty? Díky moc

Uživatelský avatar
SJ410
Příspěvky: 637
Registrován: 12 lis 2010 07:13
tel.: 602130723
Bydliště: Plzeň-sever

Re: TD5 EGR ventil

#296 Příspěvek od SJ410 » 30 črc 2019 21:54

Nemusi, nic nesviti, je mu to uplne jedno.
Mam taky face a komplet venku....
Už radši na nic...

Uživatelský avatar
Miklosxxx
Příspěvky: 1074
Registrován: 27 říj 2016 15:20
tel.: +421908968832
auto: P38V8,L322V8
Bydliště: Dolný Kubín

Re: TD5 EGR ventil

#297 Příspěvek od Miklosxxx » 31 črc 2019 11:59

EGR vymontuj na dobro aj tak ta raz najde :S
Vypinat v ECU netreba nic..

Ja som bol teraz EM+TK a ziadny problem nebol.
Este som sa naschval spytal ako su na tom emisie.Odpoved +VYNIKAJUCE+
Mam chip a vyradene EGR :chuckle
EX-Discovery 2 Facelift TD5 -do kostola-predaná tak dokostola už nechodím :)
Range Rover P38 4,6 HSE+mierna uprava do terenu ;)
Range Rover L322 3,6 Autobiography-na obcasne vylety
NANOCOM All P38 or All Discovery 2,Launch X431 Pro3 EUROPE,GAB-Diagnostic

Uživatelský avatar
MFENCE
Příspěvky: 816
Registrován: 31 led 2019 11:56
tel.: 732805348
auto: D2 Td5/110 300Tdi

Re: TD5 EGR ventil

#298 Příspěvek od MFENCE » 31 črc 2019 12:07

No musel bych tam nechat to chlazeni. Nechce se me delat nejaky premosteni vody. Zaslepil bych az za kolenem, kde se to napojuje na chlazeni. At nemusim resit utrzeni sroubu u vyfuku. Na fotce uz to bud nekdo delal, a nebo je to na prasaka tesneni vystrizene. Myslim ale, ze to melo bejt puvodne zaslepeni :)

Pak tam muzu vlastne vse nechat, a jen se da priruba a ucpe se podtlak.

A co tam nechat puvodni ventil, a jen vymontovat tu klapku? Zbyla by tam jen hridel, a ta by zadny velky odpor mit nemela.

Mam perfektni pristup k nerezu v tloustkach i po cm. Tak si zaslepku udelam doma. A nemusel bych resit prirubu.

DIky za poznatky.

ZMENA sada je potreba dle meho cela. Uvnitr originalu, je jeste to ovladani s hridelkou. A to je dalsi vec co brani proudeni vzduchu. :dance
Přílohy
67351036_655047645010840_5438544059872313344_n.jpg

Uživatelský avatar
MFENCE
Příspěvky: 816
Registrován: 31 led 2019 11:56
tel.: 732805348
auto: D2 Td5/110 300Tdi

Re: TD5 EGR ventil

#299 Příspěvek od MFENCE » 31 črc 2019 16:18

K čemu reálně,je ten náhubek na hadičku na té přírubě?
Tady na sadách, to nikde není.
https://www.ebay.com/itm/LAND-ROVER-DIS ... Sw8d9Uzklr

Uživatelský avatar
Miklosxxx
Příspěvky: 1074
Registrován: 27 říj 2016 15:20
tel.: +421908968832
auto: P38V8,L322V8
Bydliště: Dolný Kubín

Re: TD5 EGR ventil

#300 Příspěvek od Miklosxxx » 31 črc 2019 16:25

Ten vystupok je tusim na tu hadicku co ovlada podtlakovy ventil,ale je to uplne jedno ci ho nastoknes na prirubu alebo zaslepis.
EX-Discovery 2 Facelift TD5 -do kostola-predaná tak dokostola už nechodím :)
Range Rover P38 4,6 HSE+mierna uprava do terenu ;)
Range Rover L322 3,6 Autobiography-na obcasne vylety
NANOCOM All P38 or All Discovery 2,Launch X431 Pro3 EUROPE,GAB-Diagnostic

Odpovědět