XLIFTER - Vývoj kontroléru výšky pro D3/4/RRS - Český LLAMS

Discovery I, II, III

Moderátor: Miky_CZ

Odpovědět
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
HST
Příspěvky: 1043
Registrován: 14 črc 2012 09:02
auto: Disco 3
Bydliště: Praha 4

Re: XLIFTER - Vývoj kontroléru výšky pro D3/4/RRS - Český LLAMS

#476 Příspěvek od HST » 28 zář 2017 21:22

Ahoj,
Tak bych vas pozadal o spolupraci a odmereni vysky kol v rozdilnych nastavenich xlifteru. Je to potreba kvuli ladeni levelingu. Jde o koeficientu o kolik se má zmenit napeti na senzoru pro pohyb auta o pozadovanou zmenu vysky.
Odmeril jsem to na své D3 a chtelo by to zpresnit.

Pripravil jsem sheety do "testovaci tabulky". Dojdou-li sheety, udelejte duplikat.
Nadefinoval jsem 10 poloh, ve kterych by bylo potreba odmerit vysku kol a k tomu z displeje opsat napeti.

Udela se to takto:
  • Auto se postavi na rovinu, rucka neni zabrzdena.
  • Nastavi se patricna kombinace páčky / Xlifteru, dle tabulky.
  • Pocka se na ustaleni
  • Odmeri se vzdalenost od stredu kola k dolnimu okraji stredu lemu blatniku v centimetrech - jako pri kalibraci kol - nahodne treba toto youtube video v 1:23.
  • Opise se napeti na senzoru (zapnout debug mod v menu->settings->debug). Napeti senzoru z displeje viz obrazek, je to vzdy ten horni udaj.
  • Idealne si vytisknout prazdny sheet a pak namerene hodnoty prepsat do tabulky

Je to celkem 10 poloh, takze to je akce hadam na pul hodiny, mozna dele. Polohy jsem vybrat tak aby se napred chytil standard (lifter v nule), pak jestli lifter posouva spravne ( packa normal + neco na lifteru) a pak jak se nam to chova v extremech. Serazeny je to za sebou s ohledem na kompresor.

Prosim kdo na to bude mit chvili zmerte to, napiste to do tabulky. Pomuze to.
Diky velice!
Honza
Přílohy
Napeti senzoru
Napeti senzoru
Vyrábím XLifter (https://www.xlifter.com) = ovladač vzduchového pérovaní pro D3,4,RRS. (a také http://landroverforum.cz/forum/viewtopi ... =6&t=28825).
Diskoška 3 ve verzi "HST" - předělaná na výletování (a reinkarnovaná Hubertem :D )

Uživatelský avatar
richo.70
Příspěvky: 466
Registrován: 17 led 2013 22:19
tel.: 723083731
auto: LR 3, LR 4
Bydliště: PV a RpR
Kontaktovat uživatele:

Re: XLIFTER - Vývoj kontroléru výšky pro D3/4/RRS - Český LLAMS

#477 Příspěvek od richo.70 » 29 zář 2017 19:35

Tak jsem ti to dnes Honzo poměřil. Na maximum a na minimum se nedostanu kvůli 32" kolům.
"Je lepší riskovat, že se při chůzi trochu ušpiníš, než zemřít vsedě."

Rennie
Příspěvky: 2709
Registrován: 21 led 2017 10:46
tel.: 776179179
auto: LR D3 V8 4,4 HSE
Bydliště: Ostrava

Re: XLIFTER - Vývoj kontroléru výšky pro D3/4/RRS - Český LLAMS

#478 Příspěvek od Rennie » 30 zář 2017 12:07

Tak jsem Honzo měřil a máš to v tabulce. Poloha acess a mínus 40 mi nešlo viz chyba poznačena v tabulce. Mám plnokrevný 32 pneu tak nevím zda to ta elektrárna poznala :mrgreen:
LR Discovery 3, 4,4 V8, 2006, sporák pohon, ARB atd

Uživatelský avatar
NOTIX
Příspěvky: 737
Registrován: 25 zář 2009 20:45
tel.: 601322634
auto: Def 90 Puma, RRE
Bydliště: Náchod

Re: XLIFTER - Vývoj kontroléru výšky pro D3/4/RRS - Český LLAMS

#479 Příspěvek od NOTIX » 30 zář 2017 18:09

Ahoj Rennie, me poloha Acces a - 40 taky nejde a to mam origo 255/55 R19
Pada to do Extended modu.
Nejde ani -35. Co šlo tak -30 ve freecku.
Jinak velikost kol nehraje roli, proto se to meri ke stredu kola. Velke kolo to zdvihne celkove ram nad cestu, ale poloha ramen vuci ramu zustava stejna :mrgreen:
Defender 90 Puma - táta do lesa a na chalupu
Karoq - to mi zbylo pro posun do rachoty

MOLON LABE !!! M.A.R.A.

Rennie
Příspěvky: 2709
Registrován: 21 led 2017 10:46
tel.: 776179179
auto: LR D3 V8 4,4 HSE
Bydliště: Ostrava

Re: XLIFTER - Vývoj kontroléru výšky pro D3/4/RRS - Český LLAMS

#480 Příspěvek od Rennie » 30 zář 2017 18:57

Tak to jsi mě uklidnil. Vypadalo to totiž že už tam pro ty bačkory není misto :mrgreen: ale i tak jsem to chtěl zkusit
LR Discovery 3, 4,4 V8, 2006, sporák pohon, ARB atd

Uživatelský avatar
richo.70
Příspěvky: 466
Registrován: 17 led 2013 22:19
tel.: 723083731
auto: LR 3, LR 4
Bydliště: PV a RpR
Kontaktovat uživatele:

Re: XLIFTER - Vývoj kontroléru výšky pro D3/4/RRS - Český LLAMS

#481 Příspěvek od richo.70 » 01 říj 2017 12:31

Já nemám při páčka Access/Xlifter -25 místo v podbězích. Takže níž už to určitě nedám.
Maximální výšku můžu mít páčka Offroad/Xlifter +55, nebo páčka Normal/Xlifter +75.
"Je lepší riskovat, že se při chůzi trochu ušpiníš, než zemřít vsedě."

Uživatelský avatar
Zlumik74
Příspěvky: 117
Registrován: 28 úno 2017 07:35
auto: Discovery 3
Bydliště: Kladruby nad Labem

Re: XLIFTER - Vývoj kontroléru výšky pro D3/4/RRS - Český LLAMS

#482 Příspěvek od Zlumik74 » 01 říj 2017 13:58

Změřeno, zapsáno v tabulce.

Extended stavy poznačeny - offroad +55, offroad +75 a access -25, access -40 (ten se ani nenastavil). Ty dva menší na obě strany se nakonec nastavily po pohnutí páčkou příslušným směrem offroad - nahoru, access - dolu. Ale asi to už není moc korektní měření.

Taky jsem si všimnul, že při nastavení opakovaných stavů - např. normal + xlifter 0 (tam jsem končil) se hodnoty napětí v desetinách lišily, ale výšky kol byly +/- 0,5 cm stejné....

Happy X-lifting a hodně síly...hlavně mentální :angel
You think you're good? Try fixing these door locks!

2016 Discovery 4 - na takové to domácí ježdění a Tesco offroad
2008 Discovery 3 - expediční
2014 Chevy Camaro SS 6,2 V8
1976 Chevy Camaro 5,7 V8

Uživatelský avatar
HST
Příspěvky: 1043
Registrován: 14 črc 2012 09:02
auto: Disco 3
Bydliště: Praha 4

Re: XLIFTER - Vývoj kontroléru výšky pro D3/4/RRS - Český LLAMS

#483 Příspěvek od HST » 01 říj 2017 14:13

Chlapi super, zacatkem tydne se na to vsechno mrknu. Diky
Zatim je tedy jasne, ze krajni extremy (offroad+75 a access-40) uz podrazdi elektroniku tak ze hazi zluty error.
Honza
Vyrábím XLifter (https://www.xlifter.com) = ovladač vzduchového pérovaní pro D3,4,RRS. (a také http://landroverforum.cz/forum/viewtopi ... =6&t=28825).
Diskoška 3 ve verzi "HST" - předělaná na výletování (a reinkarnovaná Hubertem :D )

Uživatelský avatar
HST
Příspěvky: 1043
Registrován: 14 črc 2012 09:02
auto: Disco 3
Bydliště: Praha 4

Re: XLIFTER - Vývoj kontroléru výšky pro D3/4/RRS - Český LLAMS

#484 Příspěvek od HST » 01 říj 2017 14:19

richo.70 píše: 01 říj 2017 12:31 Já nemám při páčka Access/Xlifter -25 místo v podbězích. Takže níž už to určitě nedám.
Maximální výšku můžu mít páčka Offroad/Xlifter +55, nebo páčka Normal/Xlifter +75.
Zajimavy, zajimavy, ja mam taky 32" STT Maxxy a muzu jet i v nejnizsich polohach.
Nejnizsimi myslim vyfoukle mechy na spalky nanocomi diagnostikou. ECcka disku - jsou to originaly LR kola, tady jsem to psal.
Vyrábím XLifter (https://www.xlifter.com) = ovladač vzduchového pérovaní pro D3,4,RRS. (a také http://landroverforum.cz/forum/viewtopi ... =6&t=28825).
Diskoška 3 ve verzi "HST" - předělaná na výletování (a reinkarnovaná Hubertem :D )

Rennie
Příspěvky: 2709
Registrován: 21 led 2017 10:46
tel.: 776179179
auto: LR D3 V8 4,4 HSE
Bydliště: Ostrava

Re: XLIFTER - Vývoj kontroléru výšky pro D3/4/RRS - Český LLAMS

#485 Příspěvek od Rennie » 01 říj 2017 15:36

richo.70 píše: 01 říj 2017 12:31 Já nemám při páčka Access/Xlifter -25 místo v podbězích. Takže níž už to určitě nedám.
Maximální výšku můžu mít páčka Offroad/Xlifter +55, nebo páčka Normal/Xlifter +75.
Já taky ne ale i tak jsem to zkusil snizit :grin: :mrgreen:
LR Discovery 3, 4,4 V8, 2006, sporák pohon, ARB atd

Badus
Příspěvky: 696
Registrován: 06 říj 2009 15:45

Re: XLIFTER - Vývoj kontroléru výšky pro D3/4/RRS - Český LLAMS

#486 Příspěvek od Badus » 02 říj 2017 10:07

Tabulka doplnena. A zase je to zajimavy. Mam stejny kola jako Ty Honzo, i gumy, i stejnej rok vyroby a pritom dole padam do extended.
Discovery II, III, IV KTM 990 Adv, EXC400

Uživatelský avatar
xxx
Příspěvky: 2570
Registrován: 25 bře 2013 09:51
auto: byla D3, teď D4
Bydliště: Severní Morava

Re: XLIFTER - Vývoj kontroléru výšky pro D3/4/RRS - Český LLAMS

#487 Příspěvek od xxx » 02 říj 2017 13:12

Večer přeměřím a hodím do tabulky,
ale včera mi to při jízdě (po asfaltu,neznám příčinu) 2x vytuhlo a skočilo do servisního menu, tlačítka na Xlifteru nereagovala.

Foto přiložím večer

edit:
Přílohy
01.jpg

Uživatelský avatar
xxx
Příspěvky: 2570
Registrován: 25 bře 2013 09:51
auto: byla D3, teď D4
Bydliště: Severní Morava

Re: XLIFTER - Vývoj kontroléru výšky pro D3/4/RRS - Český LLAMS

#488 Příspěvek od xxx » 02 říj 2017 20:01

tabulka doplněna

Uživatelský avatar
Kokesek
Příspěvky: 4467
Registrován: 26 črc 2010 18:53
auto: D2,D3,L322,P38,L405
Bydliště: Frydek Mistek
Kontaktovat uživatele:

Re: XLIFTER - Vývoj kontroléru výšky pro D3/4/RRS - Český LLAMS

#489 Příspěvek od Kokesek » 11 říj 2017 21:02

Badus píše: 02 říj 2017 10:07 Tabulka doplnena. A zase je to zajimavy. Mam stejny kola jako Ty Honzo, i gumy, i stejnej rok vyroby a pritom dole padam do extended.
Muzes mit auto "trosku" jinak nakalibrovane a uz se nevlezes do tolerance hodnot z cidla. Ja jsem jiz nekolikrat prekalibrovaval zakaznikum auta kvuli tomu ze se jim nevlezla kola do lemu. Normalne to nejde ale kdyz si to napises na papir a jiz pri prvnim mereni vysek mu zamerne uberes tak neni problem se tovarni kalibraci dostat treba o 4-5cm nahoru. Ale musis to zadat potom i pri druhem mereni tak aby tolerance byla porad maximalne do 3mm odchylky Tak jak vyzaduje SSD LR.
Diagnostika, chipovani, OPRAVY A SERVIS LR
774290683 MORAVA, OSTRAVA, FM
http://www.car-prestiz.cz

Uživatelský avatar
HST
Příspěvky: 1043
Registrován: 14 črc 2012 09:02
auto: Disco 3
Bydliště: Praha 4

Re: XLIFTER - Vývoj kontroléru výšky pro D3/4/RRS - Český LLAMS

#490 Příspěvek od HST » 12 říj 2017 18:59

xxx píše: 02 říj 2017 13:12 Večer přeměřím a hodím do tabulky,
ale včera mi to při jízdě (po asfaltu,neznám příčinu) 2x vytuhlo a skočilo do servisního menu, tlačítka na Xlifteru nereagovala.
Ahoj, tak jsme se o tom s Jirkou bavili a protoze to byla jednorazovka a od te doby vse ok, na nic jsme neprisli.
Jinak kdyz napise ovladani ERROR! "NO EAS RESPONSE", znamena to, ze se neco podelalo na komunikaci s EAS jednotkou.
Ale tady spis zatuhlo cely ovladani. Tak sledujeme.

Pls pokud ma nekdo dalsi nejake problemy, padajici auto, cokoliv nenormalniho - piste, at to odchytame. Od toho tu vlakno je.

Diky
H.
Vyrábím XLifter (https://www.xlifter.com) = ovladač vzduchového pérovaní pro D3,4,RRS. (a také http://landroverforum.cz/forum/viewtopi ... =6&t=28825).
Diskoška 3 ve verzi "HST" - předělaná na výletování (a reinkarnovaná Hubertem :D )

Uživatelský avatar
HST
Příspěvky: 1043
Registrován: 14 črc 2012 09:02
auto: Disco 3
Bydliště: Praha 4

Re: XLIFTER - Vývoj kontroléru výšky pro D3/4/RRS - Český LLAMS

#491 Příspěvek od HST » 12 říj 2017 19:33

Jinak zpravy z bojiste :)
  • Je na svete nova verze hardware, zahrnujici revizi vsech doposud objevenych problemu, vypusteny nadbytecne veci, naopak poreseny ty, kde to haprovalo. Jak u ovladani, tak u EAS jednotky. Znamenalo to nove plosnaky, nektere nove soucastky - no proste zase velky kus prace hotov :)
  • U ovladani jsou lepe reseny vnitrnosti, detaily typu uchyceni kabelu, krabicky atd atd atd. Nic, co by "znevyhodnovalo" soucasnou testovaci verzi, nicmene je to dulezite pro vyrobu.
  • Verim, ze jsme nasli problem s uspavanim / padajicim autem v noci - budu posilat novy firmware + je i upraveny hardware - jednotka se z uspani probouzi 10x rychleji.
  • Vse se pripravuje na vyrobu 100 kusu u firmy, ktera se vyrobe elekroniky venuje, tj uz to nebudu delat doma na stole :)
  • Pristi tyden budu mit nekolik overovacich vzorku z nove serie, beru zatezove testovat do Maroka.
  • Mezitim mam domluveneho profika na plasty, ktery pomuze vyrobou vice krabicek.
  • Kabelaz je stale orisek, ted cekame na nabidku cinana, nicmene tam je to od 1000kusu, ehm
Takze makame :)
Xliftingu zdar!
Vyrábím XLifter (https://www.xlifter.com) = ovladač vzduchového pérovaní pro D3,4,RRS. (a také http://landroverforum.cz/forum/viewtopi ... =6&t=28825).
Diskoška 3 ve verzi "HST" - předělaná na výletování (a reinkarnovaná Hubertem :D )

Uživatelský avatar
HST
Příspěvky: 1043
Registrován: 14 črc 2012 09:02
auto: Disco 3
Bydliště: Praha 4

Re: XLIFTER - Vývoj kontroléru výšky pro D3/4/RRS - Český LLAMS

#492 Příspěvek od HST » 12 říj 2017 19:46

*** Nova verze firmware ***
Ovladani: 0.82
EAS jednotka: 0.9


Hlavni zmeny:
- resi problem padajiciho auta ve spanku.
- aktualizace senzoru kol bezi cca 2x rychleji (priblizne 2000x/vterinu)

V Xlifterim adresari je firmware 0.82 - pls aktualizujte si ovladani a nasledne EAS jednotku na verzi 0.9
Kdo jeste nema ode me opraveny hardware, je mala sance, ze to nepojede - proto je to potreba vyzkouset. Kdyby se to stalo, dejte si zpet verzi 0.8. Ale ono se to nestane :)

Diky diky
H.
Vyrábím XLifter (https://www.xlifter.com) = ovladač vzduchového pérovaní pro D3,4,RRS. (a také http://landroverforum.cz/forum/viewtopi ... =6&t=28825).
Diskoška 3 ve verzi "HST" - předělaná na výletování (a reinkarnovaná Hubertem :D )

Uživatelský avatar
HST
Příspěvky: 1043
Registrován: 14 črc 2012 09:02
auto: Disco 3
Bydliště: Praha 4

Re: XLIFTER - Vývoj kontroléru výšky pro D3/4/RRS - Český LLAMS

#493 Příspěvek od HST » 12 říj 2017 19:54

Jinak dalsi verze firmware co budu delat, tak se bude zamerovat na
  • doladeni levellingu
  • udelam moznost zvolit si "permanentni lift" ( +15,+25,+55) ktery chtel Rennie. Do nej se Xlifter bude vracet po ukonceni levellingu (nebo po vyndani baterky, odpojeni kabelaze).
  • reseni limitu v extremnich polohach

Mezitim bych potreboval jeste aspon dva, tri lidi, kteri by odmerili kola, viz tento prispevek.
A dekuji tem, kteri tak jiz ucinili :)

Diky diky.
Vyrábím XLifter (https://www.xlifter.com) = ovladač vzduchového pérovaní pro D3,4,RRS. (a také http://landroverforum.cz/forum/viewtopi ... =6&t=28825).
Diskoška 3 ve verzi "HST" - předělaná na výletování (a reinkarnovaná Hubertem :D )

MadTom
Příspěvky: 15247
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: XLIFTER - Vývoj kontroléru výšky pro D3/4/RRS - Český LLAMS

#494 Příspěvek od MadTom » 12 říj 2017 20:17

K těm Číňanům - těch 1000ks může být o kus levnější, než 100ks tady, problém je kvalita - jakákoliv reklamace je problém, a to že ti pošlo vzorky a ty jsou OK vůbec nic neznamená. Přeji hodně štěstí, moc možností stejně nemáš.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Uživatelský avatar
Zlumik74
Příspěvky: 117
Registrován: 28 úno 2017 07:35
auto: Discovery 3
Bydliště: Kladruby nad Labem

Re: XLIFTER - Vývoj kontroléru výšky pro D3/4/RRS - Český LLAMS

#495 Příspěvek od Zlumik74 » 16 říj 2017 20:12

Update firmware proveden jak pro ovladač tak pro EAS jednotku...úspěšně. A dobrá zpráva pro fšechny majitele nakousnutých jablek....s iOS 11 to jde už v pohodě telefonem :hand :clap :clap

Je teda potřeba si v PC uložit aktualizační soubor na iCloud (to ještě to jabko neumí stáhnout soubor z google drive - nebo jsem to neobjevil :chuckle :angel ) a pak ho v telefonu stáhnout...a vše už jde úplně samo podle návodu.

Tak xLiftingu zdaaaaaar !!
You think you're good? Try fixing these door locks!

2016 Discovery 4 - na takové to domácí ježdění a Tesco offroad
2008 Discovery 3 - expediční
2014 Chevy Camaro SS 6,2 V8
1976 Chevy Camaro 5,7 V8

Odpovědět