300tdi max. Otáčky
Moderátor: Miky_CZ
-
- Příspěvky: 15245
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: 300tdi max. Otáčky
S 300kou jsem jel jenom párkrát a decentně. Ale s TD5kou nechám motor v klidu na těch pár vteřin co je potřeba při předjíždění vytočit i k těm 4000, abych přejíždění v pohodě dokončil. Nad 4000 už to moc tahat nechce, ani není potřeba. Stejně tak v terénu - mám manuální převodovku, takže je to občas potřeba rozjet na nižší převodový stupeň, aby nebylo potřeba v kopci řadit.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
Re: 300tdi max. Otáčky
viděl bych to na odborný servis který má potřebný vybavení
a nechat to proměřit a seřídit, než se v tom začít hrabat z holejma rukama a bez odborných znalostí, myslím že je ten motor už dost rozhrabaný předchozími majiteli -tudy cesta nevede,
tenhle typ motoru je především stavěný na velký kroutící moment-Nm /sílu/v co nejmenších otáčkách / od 1800ot./, a výkon /kw/, po kterým pátráš je až pak. Disc. je de facto luxusní pracovní auto tak od toho nemužeš čakat jizdní vlatnosti jako u osobáku a vytáčet motor na plný koule,jak už tu bylo řečeno

tenhle typ motoru je především stavěný na velký kroutící moment-Nm /sílu/v co nejmenších otáčkách / od 1800ot./, a výkon /kw/, po kterým pátráš je až pak. Disc. je de facto luxusní pracovní auto tak od toho nemužeš čakat jizdní vlatnosti jako u osobáku a vytáčet motor na plný koule,jak už tu bylo řečeno
Defender ? For heaven´s sake, not on your life!
-
- Příspěvky: 15245
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: 300tdi max. Otáčky
Tak s tímhle souhlasím, myslím si že od začátku tu ale šlo o něco jiného - zda je to, že motor nechce jít přes 4000 otáček v pořádku nebo není. Mě by se taky líbilo, kdyby to tahalo víc tak od 1200 otáček, možná by to šlo s varibilním turbem, ale to je trošu moc peněz.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
Re: 300tdi max. Otáčky
přesně tak téma jsem nezaložil abych zjistil jak naučit 300tdi točit 30tot.MadTom píše:Tak s tímhle souhlasím, myslím si že od šly tu ale šlo o něco jiného - zda je to, že motor nechce jít přes 4000 otáček v pořádku nebo není. Mě by se taky líbilo, kdyby to tahalo víc tak od 1200 otáček, možná by to šlo s varibilním turbem, ale to je trošu moc peněz.
graf průběhu kroutaku je pěkný. bohužel má d1 rozhodne nemá od 1000 ot 150nm.. To bych si pikal.
cuniku zatím se v ničem nehrabu jen shanim informace abych věděl až se hrabat zacnu.
Madtom varia. turbo by bylo luxus. já už na to trochu koukal a nej problem asi bude příruba svodu na turbo.
-
- Příspěvky: 15245
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: 300tdi max. Otáčky
Ad variabilní turbo - vzhledem k použití auta a ceně to pro mě připadá do úvahy pouze tehdy, když to stávající odejde, jinak je to prostě moc drahé.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
- Mára-RRC
- Příspěvky: 1480
- Registrován: 16 pro 2012 17:23
- tel.: 773625346
- auto: 2x RRC
- Bydliště: Bor u Tachova
Re: 300tdi max. Otáčky
Tak tak mě RRC 200Tdi jde od 1500-2500.ot/min takhle ho používám, nejlíp na výkon i krouták. Vždy když sepne turbo hodí decentní briketku a jedem požrat pár Patrolůtomáš štěpnička píše:pokud toužíte po otáčkách,tak si kupte benzínadiesela točit ke 4000 nemá vůbec smysl...to nejlepší ze sebe stejně vydá někde kolem 1800-2500 ot

Půjčil jsem několikrát svoje RRC VencoviZE a ten ted dává do defa 200Tdi jeho prastarý diesel 19J 2,5TD mu už prostě nák nestačil

Ted dostane RRC nový turbo (repas) tak jsem zvědavej jak pojede... asi nechám poslat čerpadlo do bosche na kontrolu aby bylo vše sto pro. Doufám že mi to nezhatí. Ted to jede jak z partesu
RRC 1993 200 Tdi. Když Klasiku tak Classika (My Devils Machine)
Zrozen k porážce žijící pro vítězství...
Zrozen k porážce žijící pro vítězství...
- Trewor - ségra
- Příspěvky: 251
- Registrován: 10 úno 2013 11:45
- auto: D2
- Bydliště: Praha
Re: 300tdi max. Otáčky
Každej motor se zanáší, takže do nějaký míry bude přicpanej intercooler, zaprasený/zpuchřelý hadice, zanesený kanály, bordel na ventilech atd. K tomu se může přidat rozhašený ovládání turba, únik tlaku, menší výsun ventilů kvůli vent. vůlím a kdo ví co ještě. Šnek je zvolenej menší, aby líp pracoval v nižších otáčkách. Bohužel pak nemá takovou rezervu pro vysoký otáčky a když se toho proti němu spikne víc, tak už to je nad jeho síly.
Takže motor co novej zvládal 4600 ot už do válců nedostane tolik vzduchu a do tak vysokejch otáček se nedostane.
Pro ty co to tak vysoko nikdy nevytočí je to stejně důležitej problém jako vytahaný prsa sousedovy manželky
Takže motor co novej zvládal 4600 ot už do válců nedostane tolik vzduchu a do tak vysokejch otáček se nedostane.
Pro ty co to tak vysoko nikdy nevytočí je to stejně důležitej problém jako vytahaný prsa sousedovy manželky

Re: 300tdi max. Otáčky
Mě variabilní turbo na strarej 300tdi nic moc nepřidalo.
A jediný na čem to bylo znát byla moje peněženka. 


Deformační zóna Defendera je vozidlo stojící před ním.
Re: 300tdi max. Otáčky
otáčky turba potažmo výkon turba je závislý na výfuk. plynech,/ tak že v malých otáčkách bude dávat víceméně kulový... ,at je tak jakýkoliv turbo / řešením je kompresor, ale to už je technicky o něčem jiným a o jiných penězích .
Defender ? For heaven´s sake, not on your life!
Re: 300tdi max. Otáčky
a právě malý průtok plynu řeší varia. turbo naklápěním lopatek pro větší účinnost.čuník píše:otáčky turba potažmo výkon turba je závislý na výfuk. plynech,/ tak že v malých otáčkách bude dávat víceméně kulový... ,at je tak jakýkoliv turbo / řešením je kompresor, ale to už je technicky o něčem jiným a o jiných penězích .
- forester
- Příspěvky: 626
- Registrován: 17 črc 2011 22:49
- tel.: +421 905 979 273
- auto: DI300Tdi ARO 240
- Bydliště: Martin
Re: 300tdi max. Otáčky
No ono malý slimák dá plniaci tlak v nízkych otáčkach ale v max už nestíha,veľký zas slabo tlačí odspodu zato v druhej polovici rozsahu otáčok tam toho fúkne viac a motor dosiahne väčší výkon.VGT toto kombinuje a pomocou naklápania lopatiek tlačí v širšom rozsahu dostatočne.problém je v tom,že bez elektroniky na riadenie dávky paliva to nemá ten správny efekt.Upraviť mechanické čerpadlo na takúto zmenu je skoro nemožné(skôr nerentabilné)Preto sa pripájam k názoru,že mierne zdvihnúť max plniaci tlak,pridať max dávku paliva na čerpadle,správne nastaviť trisky bohate stačí.VGT turbo došpeciálu napchal EMO,ale aký to malo výsledný efekt neviem.Ja ho mám v MB 240 a tiež sa zázraky nedejú,akurát krútiaci moment vädne pomalšie,nástup asi v 1600ot a motor prestal huliť
pod zaťažením,takže vzduchu má dosť.

V jednoduchosti je krása.
Re: 300tdi max. Otáčky
mr-tomas píše:Mě variabilní turbo na strarej 300tdi nic moc nepřidalo.A jediný na čem to bylo znát byla moje peněženka.
Rozepiš se pls.
-
- Příspěvky: 15245
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: 300tdi max. Otáčky
Ale EMO má tuším TD5ku, kde se s regulací nafty dá podstatně víc čarovat, I když se variabilní turbo řídí jenom mechanicky. Viděl jsem jednu TD5ku s elektronicky řízeným turbem, měli tam přidanou další řídící jednotku jenom na ovládání turba. Bohužel se mi nepodařilo sehnat další informace, kromě toho, že to bylo děláno na míru.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
Re: 300tdi max. Otáčky
Tak mi to nedalo, a přes 3900ot. jsem se nedostal. 

Deformační zóna Defendera je vozidlo stojící před ním.
Re: 300tdi max. Otáčky
Chce to dvě turba - na nízké a vysoké otáčky
Má to, tuším, nová HR-V...Asi nebude jediná.
Když mě na emisích vytočil technik (předtím velmi, velmi neochotný a nevrlý že ho ruším v podřimování v pracovní dobu) otáčky na 4000, tak se mi hodně napnuly svaly v pravé noze...
Ještě dvě vteřiny a asi bych se neudržel
Běžně jezdím na cca 1850 otáčkách, většinou do 2500 ot. Málokdy na 3000 - mám na mysli běžný provoz.
Občas to chce profouknout trubky razantnějším sešlápnutím, ale spíš za provozu, na volnoběh to podle mě nemá smysl.
Takže vím, že moje třístovka to kdysi zvládla, ale to už každý slyší, že je něco špatně....

Má to, tuším, nová HR-V...Asi nebude jediná.
Když mě na emisích vytočil technik (předtím velmi, velmi neochotný a nevrlý že ho ruším v podřimování v pracovní dobu) otáčky na 4000, tak se mi hodně napnuly svaly v pravé noze...
Ještě dvě vteřiny a asi bych se neudržel

Běžně jezdím na cca 1850 otáčkách, většinou do 2500 ot. Málokdy na 3000 - mám na mysli běžný provoz.
Občas to chce profouknout trubky razantnějším sešlápnutím, ale spíš za provozu, na volnoběh to podle mě nemá smysl.
Takže vím, že moje třístovka to kdysi zvládla, ale to už každý slyší, že je něco špatně....
Discovery je životní styl.
Re: 300tdi max. Otáčky
Asi před 10 dny jsem čistil vstřiky, do nadrže hodil hooodně vifu na dočištění. Nějakou dobu s tim jezdil jak prase a fakt tomu dával a hle světe krasně to jde do 4500ot/min, kde se to zastaví.
Ad2 že při zápřahu to vytočím jen na 1 a 2 ku. 3 4 5 už na to jaksi nemá koně... samozřejmě na dlouhe kvalty.
Ad2 že při zápřahu to vytočím jen na 1 a 2 ku. 3 4 5 už na to jaksi nemá koně... samozřejmě na dlouhe kvalty.