XLIFTER - Vývoj kontroléru výšky pro D3/4/RRS - Český LLAMS

Discovery I, II, III

Moderátor: Miky_CZ

Odpovědět
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
NOTIX
Příspěvky: 494
Registrován: pát zář 25, 2009 19:45
tel.: mám
auto: D3 HSE, Def 90 Puma
Bydliště: Náchod

Re: DiscoLifter - Vývoj kontroléru výšky pro D3/4/RRS - Český LLAMS

#361 Příspěvek od NOTIX » sob srp 05, 2017 11:05

Tak jsem nestihl ani podat zprávu, že už se vezu na vlně X lifteru také :yes
Vše šlape super. Je to famózní výrobek. Nivelace se brzy stane etalonem možností tohoto zařízení.
Jinak to časové posunutí bych dal 2 minuty. Tam je jistota že auto už je uspané. Jinak stačí změřit čas kdy zhasne kontrolka ruční brzdy na přístrojovce.

PS: Honzo nezapomeň na ty fotky konektorů a modely :mrgreen:
D III - pro radost a pro manželku ( to je vlastně obojí )
Defender 90 Puma - táta do lesa a na chalupu
D4 - elektrická mladého
FABIA I - to mi zbylo pro posun do rachoty

MOLON LABE !!! M.A.R.A.

Uživatelský avatar
richo.70
Příspěvky: 234
Registrován: čtv led 17, 2013 22:19
tel.: 723083731
auto: LR 3, LR 4
Bydliště: PV a RpR
Kontaktovat uživatele:

Re: DiscoLifter - Vývoj kontroléru výšky pro D3/4/RRS - Český LLAMS

#362 Příspěvek od richo.70 » sob srp 05, 2017 19:34

Z dnešního domácího předvedení nivelace. :clap
Přílohy
20170805_113710.jpg
20170805_113806.jpg
"Je lepší riskovat, že se při chůzi trochu ušpiníš, než zemřít vsedě."

Uživatelský avatar
HST
Příspěvky: 685
Registrován: sob črc 14, 2012 08:02
auto: Disco 3
Bydliště: Praha 8

Re: DiscoLifter - Vývoj kontroléru výšky pro D3/4/RRS - Český LLAMS

#363 Příspěvek od HST » sob srp 05, 2017 23:12

:) bavi me, ze vas to bavi. To je pro me super odmena.

Marku - konektory a "zdrojak" krabicky jsem ti mailnul. (Notix umi 3D, mozna nam udela zakulaceny zada, ci jine vychytavky ;) )
Ten interval, to je neco jineho, to je od napajeni senzoru a ten si auto uspava nezavisle na "kontrolce brzdy". O neco pozdeji a pak se periodicky na par chvil probudi pro landroveri dorovnavani- po 2, 4 a dale v intervalu 6 hodin tusim.

Richarde: To levy zadni kolo takhle v podbehu, to uz spadlo do zlutyho ne?
D3 HST, špagát, bufíky, 2x batt, CB, zahradnictví, RR nav, D4 modrozub, spousta drátů a jiné blbosti...

Uživatelský avatar
HST
Příspěvky: 685
Registrován: sob črc 14, 2012 08:02
auto: Disco 3
Bydliště: Praha 8

Re: DiscoLifter - Vývoj kontroléru výšky pro D3/4/RRS - Český LLAMS

#364 Příspěvek od HST » sob srp 05, 2017 23:45

Tak mame 1 serioznejsi "hardware" bug.

Jak odjel Notix, s tim ze nova verze si "neozvezl" novou verzi firmware schopnou i RRS senzoru, protoze prestal fungovat levelling - uz jsem na to prisel.
Ackoliv to vypadalo na "jasnou" software chybu, tak ne. Vcera a dnes jsem ten fimware obratil vzhuru nohama a je ok.

Problem je v harware.
Za urcitych, velmi specifickych, okolnosti, dava xlifter nespravne napeti na vystupu.
Pro technicky zdatnejsi - pri razantnim skokovem snizeni vystupniho napeti se rozkmita vystup z digitalne-analogoveho prevodniku.
Na tom vystupu je ochranny LC článek, který tam sice krásně chrání, ale v tomto prípadě zaškodil. Musi se mirne upravit.

Náprava je snadná, staci 4 male kondenzatorky a je vyreseno, prace na par minut.
Znamena to ale, ze ty jednotky musim dostat eventualne do ruky.
Treba v jihlave oprava na miste, nebo nejak postou, to vymyslime.

Zavada se projevi v podstate pouze pri nivelaci, ve velkych naklonech (tak od 4 stupnu dal) a to pouze na tom rohu auta (=kole), ktere se ma zvedat - u D3, u D4 diky prohazeni senzoru kdekoliv. Plus mene obcasne i dle polohy slunce, tyhle vysokofrekvencni veci jsou nevyzpytatelne.

Kdyz se to stane, tak dane kolo jakoby "umre" ve stredni poloze a nehybe se, tj auto zacne hlasit suspension in extended mode. Do normalu se zresuscituje vyjetim do offroadu nebo do access polohy, proste se auto musi dostat mimo ten stred. V extremnim pripade pak vytahnout/zandat konektor z EAS krabicky.
Takze kdyby vam nivelace haprovala, tak je to timhle.
Jsem fakt rad, ze jsem to objevil uz ted, tohle je slusna ducharina a mohlo se na to prijit mnohem pozdeji (vsak vsichni rikate, jak to funguje :)

Badusi, tohle se dost dobre muze tykat tebe a byt pricinou tech "obcas" problemu.

Konec reportu...
H.
D3 HST, špagát, bufíky, 2x batt, CB, zahradnictví, RR nav, D4 modrozub, spousta drátů a jiné blbosti...

Uživatelský avatar
xxx
Příspěvky: 834
Registrován: pon bře 25, 2013 09:51
tel.: 777 945 9jedna4
auto: D3 ex, D4
Bydliště: Severní Morava

Re: DiscoLifter - Vývoj kontroléru výšky pro D3/4/RRS - Český LLAMS

#365 Příspěvek od xxx » ned srp 06, 2017 07:34

tak toto už se mi taky projevilo při nivelaci 6,6°
... ale vycházel jsem Honzo z toho, že jsi říkal, že ideál je do 5, tak jsem tomu nepřikládal váhu. Po hlášce "suspension in extended mode" nereagovalo auto ani na offroad ani access, pomohlo vypnutí a vyndání klíče a nahodil se standard

Uživatelský avatar
NOTIX
Příspěvky: 494
Registrován: pát zář 25, 2009 19:45
tel.: mám
auto: D3 HSE, Def 90 Puma
Bydliště: Náchod

Re: DiscoLifter - Vývoj kontroléru výšky pro D3/4/RRS - Český LLAMS

#366 Příspěvek od NOTIX » ned srp 06, 2017 10:24

Pri pokusech nivelace se mi to take stalo, s bylo to i do 5 stupnu. Ale me staci hejbnout packou a pak se o pohne dal. Jinak super. Ten upgrade se vychyta. Prikladam malou ukazku :mrgreen:
Přílohy
DSC_0035.JPG
DSC_0037.JPG
D III - pro radost a pro manželku ( to je vlastně obojí )
Defender 90 Puma - táta do lesa a na chalupu
D4 - elektrická mladého
FABIA I - to mi zbylo pro posun do rachoty

MOLON LABE !!! M.A.R.A.

Uživatelský avatar
richo.70
Příspěvky: 234
Registrován: čtv led 17, 2013 22:19
tel.: 723083731
auto: LR 3, LR 4
Bydliště: PV a RpR
Kontaktovat uživatele:

Re: DiscoLifter - Vývoj kontroléru výšky pro D3/4/RRS - Český LLAMS

#367 Příspěvek od richo.70 » ned srp 06, 2017 11:47

Umně taky stačilo pohnout packou ovladače terrain response. Potom se Diskoška srovnala.
"Je lepší riskovat, že se při chůzi trochu ušpiníš, než zemřít vsedě."

Uživatelský avatar
xxx
Příspěvky: 834
Registrován: pon bře 25, 2013 09:51
tel.: 777 945 9jedna4
auto: D3 ex, D4
Bydliště: Severní Morava

Re: DiscoLifter - Vývoj kontroléru výšky pro D3/4/RRS - Český LLAMS

#368 Příspěvek od xxx » ned srp 06, 2017 11:50

tak já to zkusím znova, až přestane pršet :D

Richarde, na té první fotce - to dospáváš ještě Prahu? :beer :beer :beer :rofl

Uživatelský avatar
NOTIX
Příspěvky: 494
Registrován: pát zář 25, 2009 19:45
tel.: mám
auto: D3 HSE, Def 90 Puma
Bydliště: Náchod

Re: DiscoLifter - Vývoj kontroléru výšky pro D3/4/RRS - Český LLAMS

#369 Příspěvek od NOTIX » ned srp 06, 2017 13:15

xxx píše:
ned srp 06, 2017 11:50
Richarde, na té první fotce - to dospáváš ještě Prahu? :beer :beer :beer :rofl
To vypada na velice narocnou a vycerpavajici instalaci :mrgreen: :beer :beer :beer
D III - pro radost a pro manželku ( to je vlastně obojí )
Defender 90 Puma - táta do lesa a na chalupu
D4 - elektrická mladého
FABIA I - to mi zbylo pro posun do rachoty

MOLON LABE !!! M.A.R.A.

Uživatelský avatar
richo.70
Příspěvky: 234
Registrován: čtv led 17, 2013 22:19
tel.: 723083731
auto: LR 3, LR 4
Bydliště: PV a RpR
Kontaktovat uživatele:

Re: DiscoLifter - Vývoj kontroléru výšky pro D3/4/RRS - Český LLAMS

#370 Příspěvek od richo.70 » ned srp 06, 2017 13:34

xxx píše:
ned srp 06, 2017 11:50
tak já to zkusím znova, až přestane pršet :D

Richarde, na té první fotce - to dospáváš ještě Prahu? :beer :beer :beer :rofl
Ne, ne Jirko, dva dny mě stačily. :drunk
"Je lepší riskovat, že se při chůzi trochu ušpiníš, než zemřít vsedě."

Uživatelský avatar
HST
Příspěvky: 685
Registrován: sob črc 14, 2012 08:02
auto: Disco 3
Bydliště: Praha 8

Re: DiscoLifter - Vývoj kontroléru výšky pro D3/4/RRS - Český LLAMS

#371 Příspěvek od HST » pát srp 11, 2017 17:55

Ahoj, maly update.

Ke dnesku mame ca 10 X-lifteru v aktivnim pouziti, tedy krabicky namontovane v aute.
Dobre zpravy jsou, ze nemam zatim hlaseny zadne fatalni problemy, auta neumiraji, bezratove spojeni kontroleru se zastavenou EAS jednotkou funguje jak ma atd.

Ovsem ted nastalo zdrzeni s dalsimi 10. kusy - lezel jsem v tom ted 3 dny a hledal chybu - temer mikroskopem - nakonec opravdu vse vypada na problemy se zapajenim desky EAS jednotky. Uz jsem to sem psal, v pristim tydnu budeme resit na CVUT, predpokladam vyresime a zbylych 10ks se dostane do obehu - tedy kdo jste napsani v tabulce a jeste nemate - pracuje se na tom.

Sbiram prubezne info od Vas - komu by co nechodilo, nebo bylo divne, hlaste mi prosim.
V tabulce je na to list nalezene chyby - piste tam prosim vse, na co byste meli podezreni, probezne je opravuju.

Ted hlavne pracuju na dodelani firmware, ktery bude umet aktualizovat i EAS modul, protoze nejake aktualizace jeste budou. Plus nekolik dalsich minoritnich zmen. Az to bude, tak zacnu pracovat na uzivateske dokumetaci a na dalsi iteraci verze plosneho spoje obou jednotek - testovaci serie jiz ted ukazuje, ze par veci je potreba zmenit. Tez az bude vsech 20ks v obehu, mam vymyslenych nekolik "testu" jako odmerit vysky kol, resp. jestli 55mm na ovladani je 55 i ve skutecnosti atd.

Co mi zatim prijde dobre fungujici je fyzicka konstrukce, uchyceni EAS jednotky na (hribkove!) suche zipy ( Madtomuv napad - super), ergonomie ovladani, uzivatelsky interface (vse zvladate bezvadne i bez navodu - i pres to, ze rozhrani je v anglictine), dostazy po "zaskoleni" moc zatim nejsou. To je dobre.

Tak tot zatim.
H.
D3 HST, špagát, bufíky, 2x batt, CB, zahradnictví, RR nav, D4 modrozub, spousta drátů a jiné blbosti...

Uživatelský avatar
HST
Příspěvky: 685
Registrován: sob črc 14, 2012 08:02
auto: Disco 3
Bydliště: Praha 8

Re: DiscoLifter - Vývoj kontroléru výšky pro D3/4/RRS - Český LLAMS

#372 Příspěvek od HST » pát srp 11, 2017 18:05

Pro zajimavost, jen takovy stripek, interni detail - Kokesek mel dobry podnet ohledne informace, ze Xlifteri EAS se uspava na zaklade signalu napajeni LP senzoru.
Co kdyby ten senzor umrel? ( muselo by mu tedy umrit napajeni zkratem napajeciho dratu na kostru )
Auto na 3 senzory jede dal, ve zlutym rezimu, ale jede. Xlifter EAS jednotka by to ale vyhodnotila tak ze se ma uspat a odstrelila by tim padem ostatni senzory a auto by spadlo na spalky.
Sice je to velmi nepravdepodobny pripad... ale dobry podnet.
Vyresim to snadno, jednotka si uz ted kontroluje stav klicku zapalovani, tj uspavat se nebude nikdy, kdyz je klicek v zapalovani.
H.
D3 HST, špagát, bufíky, 2x batt, CB, zahradnictví, RR nav, D4 modrozub, spousta drátů a jiné blbosti...

Uživatelský avatar
erik
Příspěvky: 2658
Registrován: pon říj 16, 2006 18:00
tel.: +421905448329
auto: D90 td5, D5
Bydliště: skalica
Kontaktovat uživatele:

Re: DiscoLifter - Vývoj kontroléru výšky pro D3/4/RRS - Český LLAMS

#373 Příspěvek od erik » pát srp 11, 2017 22:13

D3 a D4 jezdí aco D5? Bude to problém?
Defender 90 Td5 171k Old Man Emu,Warn 8274, M 6000 ,ARB nárazník, Safari Snorkel,2xWebasto,Garmin nuvi 660, CB.MATADOR WISENTTA M/T 235/85 R 16 MP-75., Roll cage,retezy PEWAG,2xARB uzaverky,
Discovery 3 ,bez skrabancu

Uživatelský avatar
richo.70
Příspěvky: 234
Registrován: čtv led 17, 2013 22:19
tel.: 723083731
auto: LR 3, LR 4
Bydliště: PV a RpR
Kontaktovat uživatele:

Re: DiscoLifter - Vývoj kontroléru výšky pro D3/4/RRS - Český LLAMS

#374 Příspěvek od richo.70 » sob srp 12, 2017 09:03

HST píše:
pát srp 11, 2017 18:05
Pro zajimavost, jen takovy stripek, interni detail - Kokesek mel dobry podnet ohledne informace, ze Xlifteri EAS se uspava na zaklade signalu napajeni LP senzoru.
Co kdyby ten senzor umrel? ( muselo by mu tedy umrit napajeni zkratem napajeciho dratu na kostru )
Auto na 3 senzory jede dal, ve zlutym rezimu, ale jede. Xlifter EAS jednotka by to ale vyhodnotila tak ze se ma uspat a odstrelila by tim padem ostatni senzory a auto by spadlo na spalky.
Sice je to velmi nepravdepodobny pripad... ale dobry podnet.
Vyresim to snadno, jednotka si uz ted kontroluje stav klicku zapalovani, tj uspavat se nebude nikdy, kdyz je klicek v zapalovani.
H.
Honzo, jak je to pořešeno u bezklíčového startu. :nerd
"Je lepší riskovat, že se při chůzi trochu ušpiníš, než zemřít vsedě."

Uživatelský avatar
HST
Příspěvky: 685
Registrován: sob črc 14, 2012 08:02
auto: Disco 3
Bydliště: Praha 8

Re: DiscoLifter - Vývoj kontroléru výšky pro D3/4/RRS - Český LLAMS

#375 Příspěvek od HST » sob srp 12, 2017 09:36

richo.70 píše:
HST píše:
pát srp 11, 2017 18:05
Pro zajimavost, jen takovy stripek, interni detail - Kokesek mel dobry podnet ohledne informace, ze Xlifteri EAS se uspava na zaklade signalu napajeni LP senzoru.
Co kdyby ten senzor umrel? ( muselo by mu tedy umrit napajeni zkratem napajeciho dratu na kostru )
Auto na 3 senzory jede dal, ve zlutym rezimu, ale jede. Xlifter EAS jednotka by to ale vyhodnotila tak ze se ma uspat a odstrelila by tim padem ostatni senzory a auto by spadlo na spalky.
Sice je to velmi nepravdepodobny pripad... ale dobry podnet.
Vyresim to snadno, jednotka si uz ted kontroluje stav klicku zapalovani, tj uspavat se nebude nikdy, kdyz je klicek v zapalovani.
H.
Honzo, jak je to pořešeno u bezklíčového startu. :nerd
Stejne... klicek, neklicek... do jednotky stale vede jeden a ten samy drat, prekvapive pojmenovany"Ignition" ;)

Odesláno z mého SM-G950F pomocí Tapatalk

D3 HST, špagát, bufíky, 2x batt, CB, zahradnictví, RR nav, D4 modrozub, spousta drátů a jiné blbosti...

Uživatelský avatar
xxx
Příspěvky: 834
Registrován: pon bře 25, 2013 09:51
tel.: 777 945 9jedna4
auto: D3 ex, D4
Bydliště: Severní Morava

Re: DiscoLifter - Vývoj kontroléru výšky pro D3/4/RRS - Český LLAMS

#376 Příspěvek od xxx » sob srp 12, 2017 13:14

auto se ještě nikdy nevyfouklo, dnešní chyba zapsána do tabulky :mrk

Uživatelský avatar
HST
Příspěvky: 685
Registrován: sob črc 14, 2012 08:02
auto: Disco 3
Bydliště: Praha 8

Re: DiscoLifter - Vývoj kontroléru výšky pro D3/4/RRS - Český LLAMS

#377 Příspěvek od HST » sob srp 12, 2017 13:50

erik píše:D3 a D4 jezdí aco D5? Bude to problém?
D5 - jsem nezkoumal, asi to bude podobne, lec ridici jednotka bude asi jina. Zatim D5 vubec neresim, s ni se do terenu prece moc nejezdi, ne ? ;)

Odesláno z mého SM-G950F pomocí Tapatalk

D3 HST, špagát, bufíky, 2x batt, CB, zahradnictví, RR nav, D4 modrozub, spousta drátů a jiné blbosti...

Uživatelský avatar
NOTIX
Příspěvky: 494
Registrován: pát zář 25, 2009 19:45
tel.: mám
auto: D3 HSE, Def 90 Puma
Bydliště: Náchod

Re: DiscoLifter - Vývoj kontroléru výšky pro D3/4/RRS - Český LLAMS

#378 Příspěvek od NOTIX » sob srp 12, 2017 19:00

xxx píše:
sob srp 12, 2017 13:14
auto se ještě nikdy nevyfouklo, dnešní chyba zapsána do tabulky :mrk
Jo to se mi take stalo, staci cvaknout packou v aute. Je to ta chyba na kterou je potreba upravit HW
D III - pro radost a pro manželku ( to je vlastně obojí )
Defender 90 Puma - táta do lesa a na chalupu
D4 - elektrická mladého
FABIA I - to mi zbylo pro posun do rachoty

MOLON LABE !!! M.A.R.A.

Uživatelský avatar
xxx
Příspěvky: 834
Registrován: pon bře 25, 2013 09:51
tel.: 777 945 9jedna4
auto: D3 ex, D4
Bydliště: Severní Morava

Re: DiscoLifter - Vývoj kontroléru výšky pro D3/4/RRS - Český LLAMS

#379 Příspěvek od xxx » sob srp 12, 2017 20:59

NOTIX píše:
xxx píše:
sob srp 12, 2017 13:14
auto se ještě nikdy nevyfouklo, dnešní chyba zapsána do tabulky :mrk
Jo to se mi take stalo, staci cvaknout packou v aute. Je to ta chyba na kterou je potreba upravit HW
právě, že to není ta chyba, kterou myslíš, kdy po levelingu a snaze o návrat se objeví hláška suspension in extended mode
U mě při daných hodnotách k levenování vůbec nedošlo a auto zůstalo ve stejné pozici. Nenastala změna ani o 0,1°

Uživatelský avatar
HST
Příspěvky: 685
Registrován: sob črc 14, 2012 08:02
auto: Disco 3
Bydliště: Praha 8

Re: DiscoLifter - Vývoj kontroléru výšky pro D3/4/RRS - Český LLAMS

#380 Příspěvek od HST » sob srp 12, 2017 21:45

... nekdy se to packou spravi, nekdy ne, to zalezi na okolnostech.
Jsme ted s woblikem a afterburnerem u Decina. Mam v aute momentalne kus bez hw upravy, stojim na naklonu 3.8 stupne a uplne to samy. Extended mode. Kua dneska spim nakrivo, doprcic.
Jsem si uz nejak zvykl na komfort. :)

Odesláno z mého SM-G950F pomocí Tapatalk

D3 HST, špagát, bufíky, 2x batt, CB, zahradnictví, RR nav, D4 modrozub, spousta drátů a jiné blbosti...

Odpovědět