CZECH LAND ROVER FORUM

Pro příznivce této anglické značky
Oficiální sraz LR fóra - Highland Meeting 19.-21.5 2017 Jihlava
Právě je úte čer 27, 2017 09:42

Všechny časy jsou v UTC+01:00




Odeslat nové téma  Odpovědět na téma  [ 20 příspěvků ] 
Autor Zpráva
PříspěvekNapsal: čtv říj 01, 2015 07:30 
Offline

Registrován: pon led 12, 2015 17:49
Příspěvky: 29
auto: Discovery II
Ahoj,

chci se zeptat zda je normální, že mám studené auto a v nádržce chladící kapaliny je skoro plno, pak nastartuji, projedu, auto se ohřeje a voda je fuč - je tam jen třeba 4 cm po dně. Když pomalu otevírám, tak odchází hodně vzduchu a voda se vrací do nádržky. Vodu ani olej to nežere, ale hadice mě přijdou hodně tvrdý...


Nahoru
   
PříspěvekNapsal: čtv říj 01, 2015 11:41 
Offline

Registrován: úte pro 05, 2006 11:24
Příspěvky: 842
auto: LR D3
Bydliště: Příbramsko
Řekl bych, že máš ucpaný přívod hadičky, pod víčkem expanzky, kterou se vrací voda z chladiče ... Profouknout nebo nečím měkkým prošťoucnout ... :-)


Nahoru
   
PříspěvekNapsal: čtv říj 01, 2015 18:22 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: ned črc 17, 2011 21:49
Příspěvky: 557
tel.: +421 905 979 273
auto: DI300Tdi ARO 240
Bydliště: Martin
No neviem! :Ja blb: Ale toto robí tesnenie pod hlavou!!!

_________________
V jednoduchosti je krása.


Nahoru
   
PříspěvekNapsal: čtv říj 01, 2015 19:56 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: sob lis 14, 2009 19:21
Příspěvky: 1714
tel.: Nokia
auto: DII a RR L322
Bydliště: praha-západ
Kámošovi to dělá to samé.Auto jezdí a funguje normálně.

Ještě jsem neviděl jak by tohle mohlo dělat těsnění pod hlavou.Těsnění spíš tlakuje.

_________________
Land Rover = dobrodružství
DII Td5 chip 165PS,HD měnič,přídavka z Defa,šnorchl,3"lift, 2,5cm body karoserie,33"pneu KM2,světelná rampa - 4x LED světla,zadní pracovní LED světla,nájezdák,přední a zadní pevnosťák,naviják,druhá baterie,vodovod,CB.


Nahoru
   
PříspěvekNapsal: čtv říj 01, 2015 21:27 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: ned črc 17, 2011 21:49
Příspěvky: 557
tel.: +421 905 979 273
auto: DI300Tdi ARO 240
Bydliště: Martin
: Když pomalu otevírám, tak odchází hodně vzduchu a voda se vrací do nádržky.
Natlakuje systém,hadice sa nafúknu a hladina klesne,povolí,hadice spľasnú a hladina stúpne.Pri zapchatí akejkoľvek časti chladiaceho systému nevzniká nadmerný tlak,ten sa tam musí od niekade dostať,tj.tesnenie pod hlavou ,mikroprasklina hlavy alebo bloku.To ,že sa netratí voda skôr ukazuje na tesnenie a časom sa začne strácať.Najlepšie sa to dá určiť tak ,že naplníš nádržku doplna a necháš bežať motor,ak sa budú objavovať bubliny vo vode mám pravdu ,ak nie je to paranormálny jav a o tie u Land Roverov nieje núdza.To znamená ,dolej vodu a jazdi ono sa to časom prejaví. :rock

_________________
V jednoduchosti je krása.


Nahoru
   
PříspěvekNapsal: čtv říj 01, 2015 21:43 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: čtv zář 19, 2013 15:06
Příspěvky: 845
tel.: 0903790668
auto: def 90
Bydliště: Moravske Lieskove
No tak isto by som dal hlavu dole a vlastne ma to caka za par dni ale na D1take iste prznaky ale voda predsa len minimalne unika len dufam ze nebude prasknuta hlava :wink:


Nahoru
   
PříspěvekNapsal: pát říj 02, 2015 06:54 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: sob lis 14, 2009 19:21
Příspěvky: 1714
tel.: Nokia
auto: DII a RR L322
Bydliště: praha-západ
Citace:
: Když pomalu otevírám, tak odchází hodně vzduchu a voda se vrací do nádržky.
Natlakuje systém,hadice sa nafúknu a hladina klesne,povolí,hadice spľasnú a hladina stúpne.Pri zapchatí akejkoľvek časti chladiaceho systému nevzniká nadmerný tlak,ten sa tam musí od niekade dostať,tj.tesnenie pod hlavou ,mikroprasklina hlavy alebo bloku.To ,že sa netratí voda skôr ukazuje na tesnenie a časom sa začne strácať.Najlepšie sa to dá určiť tak ,že naplníš nádržku doplna a necháš bežať motor,ak sa budú objavovať bubliny vo vode mám pravdu ,ak nie je to paranormálny jav a o tie u Land Roverov nieje núdza.To znamená ,dolej vodu a jazdi ono sa to časom prejaví. :rock
Teorie je to dobrá.Ale pokud by to dělalo tak jak píšeš tak by byl chladící systém zachvilku nafouklej jak balon a určitě by se zavzdušnoval. To auto funguje normálně.Nevaří,netlakuje,hadice nejsou tvrdé,topení topí.

_________________
Land Rover = dobrodružství
DII Td5 chip 165PS,HD měnič,přídavka z Defa,šnorchl,3"lift, 2,5cm body karoserie,33"pneu KM2,světelná rampa - 4x LED světla,zadní pracovní LED světla,nájezdák,přední a zadní pevnosťák,naviják,druhá baterie,vodovod,CB.


Nahoru
   
PříspěvekNapsal: pát říj 02, 2015 20:18 
Offline

Registrován: sob bře 29, 2008 02:33
Příspěvky: 1108
auto: D.I manuál 1997
Bydliště: Zlínsko
Citace:
No neviem! :Ja blb: Ale toto robí tesnenie pod hlavou!!!
Taky bych to tak viděl.....
Hadice se tlakem vzduchu mírně roztáhnou, proto "zmizí" dočasně voda, po otevření nádržky vzduch odejde a netlačí, voda se vrátí.
Nějak podobně se mi to chovalo a díky zrovna nefunkčnímu teploměru (občas přestal ukazovat) jsem "vařil".
A byla prasklá hlava - časem začala mizet i voda, nepomohlo odvzdušňování.

_________________
Discovery je životní styl.


Nahoru
   
PříspěvekNapsal: pát říj 02, 2015 20:52 
Offline

Registrován: pon led 12, 2015 17:49
Příspěvky: 29
auto: Discovery II
To jste mi moc nepotěšili s tou hlavou :-(

Dnes jsem se s tim zabýval a nezjistil jsem nic. Prostě auto normálně jede, topí, hadice jsou tuhé, ale jdou promáčknout, myslím si, že normální. V nádržce je voda jen po dně, když je motor ohřatý a nádržka zavřená. Pokud ji otevřu, tak se naplní celá kapalinou a auto přestane topit. Doleji ji do plna, zavřu nechám auto běžet na volnoběh, voda do toho pomalu zmizí a začne v pohodě topit a v nádržce je akorát. Jedu se projet cca 20 km, nádržka zas po dně, to co bylo navíc (netušim kdy se to stalo) vyteklo přepadem z nádržky, otevřu a je zas plná. Potom jsem ujel asi 150 km docela fofrem a v nádržce pořád stejně po dně, po otevření zase plná. Dal jsem i nové víčko expanzky. Jo a když naplnim do plna, nechám nastartované, tak žádné bubliny nejdou. Zabublá to jen, když je to chcíplé a já otevřu nádržku a ona se začne plnit

Jsem z toho opravdu jalovej


Nahoru
   
PříspěvekNapsal: ned říj 04, 2015 18:55 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: sob úno 07, 2009 20:29
Příspěvky: 4747
tel.: 00421910600711
auto: DII TD5 1999
Bydliště: Nitra SK
takéto niečo? viewtopic.php?f=6&t=8759&p=102473&hilit ... co#p102473

_________________
99" LR DiscoveryII TD5, 2" lift, predný+zadný pevnostňák, superwinch 4,5t, syn. lano, pneu KM2 265/75R16
skype: OlegMasik - ročník 64"


Nahoru
   
PříspěvekNapsal: ned říj 04, 2015 22:46 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: úte lis 01, 2011 15:13
Příspěvky: 135
tel.: 739041202
auto: Discovery II Td5
Bydliště: Jihlava/Hranice/Lipník n. B.
dělá mi to taky tři roky a jezdím, zatím nepozoruju nějakou chybu...

_________________
- Filip
- LR DII ,, Lenďulka'' r.v. 2000, 2¨ lift, pevnostňáky, nájezďák, prahy, držák rezervy, BFG KM1 235/85 R16
- ,,Audaces fortuna iuvat''


Nahoru
   
PříspěvekNapsal: pon čer 19, 2017 12:03 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: ned bře 14, 2010 21:49
Příspěvky: 1814
tel.: 773968639
auto: D2 Td5
Bydliště: Děčín
Nechci zakládat nové téma, ale mám z části podobný problém. Ztrácí se voda... vzhledem k tomu, že s autem jezdím dost sporadicky a jednou 800 km a příště zas třeba jen 20 km, tak ani neumím odhadnout kolik se dolévá. Pod autem nikde ani kapka, v nádobce chybí třeba 4 cm, otevře se víčko a 2 cm doběhnou a zbytek se musí dolít na max., příště zas podobně - půlka vyběhne, půlka na dolití. Auto topí, v kopcích ani v zátěži nevaří, táhnul jsem sním z Trutnova Freelander na platě bez sebemenšího problému. Nějaký nápady co by to mohlo být?

Pozn. Koupil jsem teď Passata a mechanik mi říkal, že u něj ve 250 - 300 tkm. skoro jistě odejde těsnění pod hlavou a začne se ztrácet voda. Údajně hlavu drží jen 8 šroubů, takže se postupem času zkroutí. Je mi jasný, že LR není Passat, ale nemůže to být podobný problém?

_________________
Land Rover Discovery 2 Td5


Nahoru
   
PříspěvekNapsal: pon čer 19, 2017 12:30 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: ned črc 10, 2011 19:45
Příspěvky: 766
auto: Discovery II
Bydliště: Blansko
No já to mám na Td5 tak, že když doliji kapalinu po risku na nádržce tak do pár dní, týdnu klesne tak na 3cm pod risku a tam se drží dlouhodobě. Tak to beru jako vlastnost motoru. Neřeším dělá to tak co auto mám.

_________________
D II TD5 + 2'' Lift a nějaký ty drobný úpravy


Nahoru
   
PříspěvekNapsal: pon čer 19, 2017 12:32 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: pát zář 20, 2013 11:29
Příspěvky: 731
tel.: 602727915
auto: DI + DII
Bydliště: Brno Kohoutovice
U me se to chova docela stejne. Mam pocit, ze ta riska neukazuje, jak vysoko ma byt voda v prubehu beznyho provozu, ale jenom jak vysoko se ma dolivat.

_________________
Jakkoliv vysoko vyskocis, nikdy nepreskocis svoji prdel.


Nahoru
   
PříspěvekNapsal: pon čer 19, 2017 12:34 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: ned črc 10, 2011 19:45
Příspěvky: 766
auto: Discovery II
Bydliště: Blansko
Citace:
U me se to chova docela stejne. Mam pocit, ze ta riska neukazuje, jak vysoko ma byt voda v prubehu beznyho provozu, ale jenom jak vysoko se ma dolivat.
Ano, risce je myslím napsaná Cold Level tedy kolik má být za studena.

_________________
D II TD5 + 2'' Lift a nějaký ty drobný úpravy


Nahoru
   
PříspěvekNapsal: pon čer 19, 2017 12:37 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: ned bře 14, 2010 21:49
Příspěvky: 1814
tel.: 773968639
auto: D2 Td5
Bydliště: Děčín
Taky uz s tim nejakou dobu jezdim, ale myslim ze treba pred rokem to nedelalo, schvalne to necham jak rikate na uroven kam to klesne a budu to sledovat. Zase ale na druhou stranu kam podeje tak dolita voda? :)

_________________
Land Rover Discovery 2 Td5


Nahoru
   
PříspěvekNapsal: pon čer 19, 2017 13:16 
Online

Registrován: čtv lis 06, 2008 23:15
Příspěvky: 8514
tel.: 608 600 360
Bydliště: Olomouc
U několika TD5tek jsem řešil ztrácení vody a vždy to byly úniky, které se stačili odpařit - většinou kabelové pásky které neutahovali pořádně, často ještě původní pružinové. Poznalo se to buďto podle růžově zbarvených krystalků vodního kamene okolo hadice, nebo po natlakování soustavy u neběžícího motoru, že to začlo kapat.

_________________
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo


Nahoru
   
PříspěvekNapsal: pon čer 19, 2017 13:36 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: ned bře 14, 2010 21:49
Příspěvky: 1814
tel.: 773968639
auto: D2 Td5
Bydliště: Děčín
MadTom: Děkuju za tip :yes

_________________
Land Rover Discovery 2 Td5


Nahoru
   
PříspěvekNapsal: stř čer 21, 2017 05:41 
Offline

Registrován: úte srp 27, 2013 18:24
Příspěvky: 151
auto: DiscoII V8
Mne na D2 V8 to robilo vičko na expanzke + rôzne úniky v systéme.

Takmer všetky úniky chladiva som poriešil až na vyhrievanie škrtiacej klapky, ktoré mi stále slzí. Čo bolo ale príčinou najmasívnejšej straty chladiva? Bola to prasknutá expanzná nádoba na spodnom napojení z prepadu chladiča, kde to pekne striekalo, ale V8 generuje toľko tepla, že sa to počas jazdy rozfrkalo po celom motore a stíhalo sa to odpariť. Taktiež som badal veľké tlakovanie systému a bál som sa o hlavy motora alebo prasknutý blok. Tiež mi od toho tlakovania kolísala hladina a ten pretlak spôsoboval aj veľké úniky všetkými smermi.

Na základe dlhých úvah som sa rozhodol kúpiť novú expanzku a nové origo LR víčko expanzky.
1. novo zakúpené origo LR víčko vyzerá opticky inak ako to, čo som tam mal :roll:
2. nová expanzka vylúčila najväčší únik :yes
3. po výmene prestalo brutálne tlakovanie :yes
4. hladina sa ustálila a už kolíše len v malej miere :yes

To kolísanie hladiny môže spôsobovať aj to tlakovanie systému, teda všetká voda bude v napnutých hadiciach a v expanzke takmer nič.
Moje odporúčanie, skúsiť prinajmenšom nové víčko. Nie je až tak drahé.

_________________
Seriový LR Discovery II V8 s mnohými závadami, ale je to láska na prvé naštartovanie.
Tak už až tak sériový nie je: podvozok od TF +2" a k tomu Hankook DynaPro M/T RT03 265/75R16 a konečne uzávierka medzidifu


Nahoru
   
PříspěvekNapsal: stř čer 21, 2017 05:47 
Online

Registrován: čtv lis 06, 2008 23:15
Příspěvky: 8514
tel.: 608 600 360
Bydliště: Olomouc
Ještě doplním - tlakoval jsem to na cca 0,7At, případně lehounce více. U TD5ky by při 1,4 At měl otevřít bezpečnostní ventil ve víčku expanzky, u jedné otevíral už při 0,3 At. Tlak jsem pouštěl do slabé odvzdušňovací hadičky, která propojuje vršek chladiče a expanzní nádobku. Tím se dalo odzkoušet i víčko na expanzce.

_________________
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo


Nahoru
   
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma  Odpovědět na téma  [ 20 příspěvků ] 

Všechny časy jsou v UTC+01:00


Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Plha, Yahoo [Bot] a 9 hostů


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Český překlad – phpBB.cz