mezinápravová uzávěrka

Discovery I, II, III

Moderátor: Miky_CZ

Zpráva
Autor
Divingboy
Příspěvky: 27
Registrován: 29 led 2008 21:30
Bydliště: Ústí nad Labem

mezinápravová uzávěrka

#1 Příspěvek od Divingboy » 30 črc 2008 16:28

zdravim chci se zeptat jak poznam jestli nemam uzávěrku špatnou?
protože se mi stalo v zimě že jsem zapadl zapl jsem mezi...uzávěrku a zadek mi zahrabal jen občas ale z 90 procent ne.
při zapnutí mi ani nesvítí kontrolka ted jsem to kontroloval pod autem když jsem spojil konektory pro kontrolu tak ta funguje ale jestli to může být něco v uzávěrce.
jo je to na diso I.
Dan díky za radu

Uživatelský avatar
karel
Příspěvky: 1806
Registrován: 16 říj 2006 10:55
Bydliště: kousek od Přerova

#2 Příspěvek od karel » 30 črc 2008 18:13

kontrola je jednoduchá.zvedni auto na velký dílenský zvedák tak aby jsi měl všechna kola ve vzduchu a zařaď mezinápravu.Pak zatoč třeba předním kardanem a musí se ti točit i zadní kardan, pokud stojí není mezináprava funkční. :wink:
Už tu nejsem, tak mě s fórem neotravujte!

Divingboy
Příspěvky: 27
Registrován: 29 led 2008 21:30
Bydliště: Ústí nad Labem

#3 Příspěvek od Divingboy » 30 črc 2008 18:25

tak že normálně bez mezinápravové by zadek neměl zabírat vůbec jestli to dobře chápu?

Uživatelský avatar
Land Jirka
Příspěvky: 3588
Registrován: 29 lis 2006 18:40
tel.: +420731913431
auto: Land Rover
Bydliště: Boskovice
Kontaktovat uživatele:

#4 Příspěvek od Land Jirka » 30 črc 2008 20:18

Zadek zabírá taky furt. |Je to trvalá čtyřkolka.

Ale bez zaplé uzávěrky při točení jakýmkoliv kardanem se to bude protáčet v mezinápravovém diferenciálu.

Když zapneš funkční mezinápravovou uzávěrku je předek a zadek natvrdo. :idea: Takže při točení jedním z kardanů se bude točit i ten druhej.
Land Rover 4x4 SERVIS, PRODEJ DÍLŮ LAND ROVER, DIAGNOSTIKA, OPRAVY A ÚPRAVY LAND ROVER, RENOVACE VETERÁNŮ
Tel: 731913431

Uživatelský avatar
karel
Příspěvky: 1806
Registrován: 16 říj 2006 10:55
Bydliště: kousek od Přerova

#5 Příspěvek od karel » 30 črc 2008 20:25

Divingboy píše:tak že normálně bez mezinápravové by zadek neměl zabírat vůbec jestli to dobře chápu?
NE nechápeš, Mezinápravový diferenciál rozděluje sílu na jednotlivé nápravy podle momentálního odporu tzn že pokud není zařazena uzávěrka a kterékoliv kolo se dostane na kluzký povrch nebo jinak ztratí adhezi ostatní tři kola stojí a ty s nima :lol: Když dáš uzávěrku tak se budou točit minimálně 1 přední a 1 zadní kolo.Už tomu rozumíš :?:
Už tu nejsem, tak mě s fórem neotravujte!

Uživatelský avatar
Josef-Z (Jugin)
Příspěvky: 736
Registrován: 25 črc 2008 22:27
tel.: 773492666
auto: Discovery 300TDi
Bydliště: Slatinky

#6 Příspěvek od Josef-Z (Jugin) » 01 srp 2008 17:46

Zdarec, možná bude stačit když zvedneš 1kolu, zapneš uzávěrku a když s tím kolem nezátočíš tak je uzávěrka dobra.

Uživatelský avatar
cyril
Příspěvky: 2760
Registrován: 17 črc 2008 17:22
tel.: iphone
auto: D4,110,130,90,F2,107
Bydliště: Doma

#7 Příspěvek od cyril » 03 srp 2008 09:17

Nesvítí ti kontrolka? Možná děláš chybu při řazení. Ta malá páka je při zařazení dozadu (směrem k zadním kolům) v pravé kulise určena pro jízdu po silnici bez zátěže. Když ji odřadíš dopředu (v pravé kulise) není to zavřený, ale pouze jsi přepnul na redukci, tedy silnější ale pomalejší převod. Je to pro jízdu v trerénu, nebo s těžším vlekem do rychlosti 35km/hod. když tuto malou páku přeřadíš z jedné nebo druhé (H/L) polohy doleva, zapínáš teprve nyní uzávěrku mezinápravového diferáku. Teprve teď jdou obě nápravy stejně. No a po dosednutí kol do záběru se ti teprve rozsvítí kontrolka. Pozor!! ne po přeřazení doleva, ale teprve po sepnutí kol.....Toť z návodu,který mi laskavě zapůjčil Atol a podle kterého jsem to okamžitě vyzkoušel a zjistil, že jsem vůbec nevěděl že má disko na této páce 4 polohy..... :oops: Jóóó člověk se pořád učí. Pokud jej to baví, není co řešit.... :roll:

Uživatelský avatar
RudaK
Příspěvky: 8488
Registrován: 24 lis 2006 18:09
tel.: SONY Xperia Z3
auto: D III + D 1
Bydliště: Raygern - Sud mahren

#8 Příspěvek od RudaK » 03 srp 2008 10:44

cyril píše:Nesvítí ti kontrolka? Možná děláš chybu při řazení. Ta malá páka je při zařazení dozadu (směrem k zadním kolům) v pravé kulise určena pro jízdu po silnici bez zátěže. Když ji odřadíš dopředu (v pravé kulise) není to zavřený, ale pouze jsi přepnul na redukci, tedy silnější ale pomalejší převod. Je to pro jízdu v trerénu, nebo s těžším vlekem do rychlosti 35km/hod. když tuto malou páku přeřadíš z jedné nebo druhé (H/L) polohy doleva, zapínáš teprve nyní uzávěrku mezinápravového diferáku. Teprve teď jdou obě nápravy stejně. No a po dosednutí kol do záběru se ti teprve rozsvítí kontrolka. Pozor!! ne po přeřazení doleva, ale teprve po sepnutí kol.....Toť z návodu,který mi laskavě zapůjčil Atol a podle kterého jsem to okamžitě vyzkoušel a zjistil, že jsem vůbec nevěděl že má disko na této páce 4 polohy..... :oops: Jóóó člověk se pořád učí. Pokud jej to baví, není co řešit.... :roll:

Tak tak.Mě to baví ustavičně. :P Ruda
D III - 2,7 TDV - The end result of a lot of hard work.
D 1 - 300 TDI 33x12.5R15 - už konečně nesmrtelná " SPIDERMAN "

Divingboy
Příspěvky: 27
Registrován: 29 led 2008 21:30
Bydliště: Ústí nad Labem

#9 Příspěvek od Divingboy » 05 srp 2008 19:14

jo zapinám to správně jak popisujete.
těd jsem to zkoušel po zapnutí zadek nejde... tak co s tim může být?

Uživatelský avatar
karel
Příspěvky: 1806
Registrován: 16 říj 2006 10:55
Bydliště: kousek od Přerova

#10 Příspěvek od karel » 05 srp 2008 22:19

Divingboy píše:jo zapinám to správně jak popisujete.
těd jsem to zkoušel po zapnutí zadek nejde... tak co s tim může být?
Když jsi zapadnul, která kola měla lepší přilnavost, přední nebo zadní?Stále zde totiž píšeš, že ti předek hrabe vždy a zadek na 90 % ne(viz tvůj první příspěvek)spíš vůbec.Pokud by byla v háji uzávěrka tedy nešla by řadit tak by ti v každé situaci hrabalo jiné kolo(to které má nejhorší adhezi, většinou to, na kterém je nejmenší váha auta).Co kontrolka svítí?
Zkoušel jsi mezinápravu řadit i na silniční kvalty tak na redukce?
Už tu nejsem, tak mě s fórem neotravujte!

Divingboy
Příspěvky: 27
Registrován: 29 led 2008 21:30
Bydliště: Ústí nad Labem

#11 Příspěvek od Divingboy » 06 srp 2008 07:27

na sněhu mi občas prohrábnul zadek, ale teď jsem to zkoušel na trávě a zadek vůbec nehrábne. zkoušel jsem se obě varianty jak na redukci tak i na silniční. (kontrolka stále nesvítí)

Uživatelský avatar
karel
Příspěvky: 1806
Registrován: 16 říj 2006 10:55
Bydliště: kousek od Přerova

#12 Příspěvek od karel » 06 srp 2008 08:01

Na té trávě jsi jezdil po rovině nebo do kopce? Pokud totiž není zařazená mezináprava tak při jízdě dopředu do kopce začnou z důvodu odlehčení přední nápravy hrabat právě přední kola a zadní skutečně stojí.Když provedeš výjezd stejného kopce na zpátečku budou hrabat zase zadní kola.Pokud je to tak, vypadá to, že ve skříni mezinápravového diferenciálu může chybět zasouvací vidlička nebo je jinak poškozená :(
Naposledy upravil(a) karel dne 06 srp 2008 08:30, celkem upraveno 1 x.
Už tu nejsem, tak mě s fórem neotravujte!

Uživatelský avatar
erik
Příspěvky: 2886
Registrován: 16 říj 2006 19:00
tel.: +421905448329
auto: D90 td5,/D2-3/D4,D5
Bydliště: skalica
Kontaktovat uživatele:

#13 Příspěvek od erik » 06 srp 2008 08:30

Divingboy píše:na sněhu mi občas prohrábnul zadek, ale teď jsem to zkoušel na trávě a zadek vůbec nehrábne. zkoušel jsem se obě varianty jak na redukci tak i na silniční. (kontrolka stále nesvítí)
Hrabe vzdy predek. Zadek stoji...
Defender 90 Td5 171k Old Man Emu,Warn 8274, M 6000 ,ARB nárazník, Safari Snorkel,2xWebasto,Garmin nuvi 660, CB.MATADOR WISENTTA M/T 235/85 R 16 MP-75., Roll cage,retezy PEWAG,2xARB uzaverky,
Discovery 3 ,bez skrabancu

Uživatelský avatar
karel
Příspěvky: 1806
Registrován: 16 říj 2006 10:55
Bydliště: kousek od Přerova

#14 Příspěvek od karel » 06 srp 2008 08:33

To Erik: kdyby byl poškozený pohon zadní nápravy třeba kardan diferák poloosy tak by auto bez zařazené mezinápravy nejelo vůbec, takže proto mi nejde do palice proč se stále píše, že jde bez mezinápravy jen předek :shock:
Už tu nejsem, tak mě s fórem neotravujte!

jezbera ivan
Příspěvky: 1058
Registrován: 16 led 2007 20:10
tel.: +421 905 712 951
auto: D3 2007 + D4 2012
Bydliště: SK - Zálesie

#15 Příspěvek od jezbera ivan » 06 srp 2008 11:56

karel píše:To Erik: kdyby byl poškozený pohon zadní nápravy třeba kardan diferák poloosy tak by auto bez zařazené mezinápravy nejelo vůbec, takže proto mi nejde do palice proč se stále píše, že jde bez mezinápravy jen předek :shock:
Tak ako pise karel, ak jeden z kardanov nema "odpor" tak ten druhy sa nepohne a je jedno ci je predny alebo zadny. Pohne sa az po uzatvoreni medzinapravy, ale to je asi jasne.
Bronz LR Disco 4 TDV6 2012 - Mama's Street Fighter
Blue Evoque 2014 2.2

Uživatelský avatar
erik
Příspěvky: 2886
Registrován: 16 říj 2006 19:00
tel.: +421905448329
auto: D90 td5,/D2-3/D4,D5
Bydliště: skalica
Kontaktovat uživatele:

#16 Příspěvek od erik » 06 srp 2008 13:58

jezbera píše:
karel píše:To Erik: kdyby byl poškozený pohon zadní nápravy třeba kardan diferák poloosy tak by auto bez zařazené mezinápravy nejelo vůbec, takže proto mi nejde do palice proč se stále píše, že jde bez mezinápravy jen předek :shock:
Tak ako pise karel, ak jeden z kardanov nema "odpor" tak ten druhy sa nepohne a je jedno ci je predny alebo zadny. Pohne sa az po uzatvoreni medzinapravy, ale to je asi jasne.
Jasne. Ja som len potvrdil, ze v beznej praxi je vatsi zaber na zadne kolesa/a do kopca....tak to je pripad, ked potrebujes medzinapravu/

No, ked sme u tej problematiky kedy pouzivat a nepouzivat medzinapravu, tak len par mojich postrehov.
Pri jazde z kopca velmi zvazujem na zaradeni medzinapravy. Ked je cesta priecne rovna, tak ju tam necham. No, ked je priecne sikma a su tam kamene, je klzko a auto sa smyka doboku tak vypnu vsetky uzaverky, vratanie medzinapravy. Auto lahsi drzi smer a nesmykne zadkom dolu z kopca. Niekedy takove miesto idem aj zo presliapnutou spojkou, ci cez spojku len napolovic presliapnem. No popisujem styl jazdy 90 tky. 110 je smerovo stabilnejsia.
A ked zme u tych stylov jazdy, tak do kopca je to problematicke treba v pripade priecneho spadu/ tak tam medzinaprava je samozrejmostou a ked je dobry podklad a auto ide do boku pri kazdom pridani plynu, tak je metodou ist velmi pomali-1 redukovana ,bez plynu,mozno aj cez spojku-no tak aby sa kolesa nepresmykli. A Ked sa trocha presmyknu, auto ide doboku/
Ked mam ojazdene gumy, tak na zadok davam tie lepsie...
Defender 90 Td5 171k Old Man Emu,Warn 8274, M 6000 ,ARB nárazník, Safari Snorkel,2xWebasto,Garmin nuvi 660, CB.MATADOR WISENTTA M/T 235/85 R 16 MP-75., Roll cage,retezy PEWAG,2xARB uzaverky,
Discovery 3 ,bez skrabancu

Uživatelský avatar
RudaK
Příspěvky: 8488
Registrován: 24 lis 2006 18:09
tel.: SONY Xperia Z3
auto: D III + D 1
Bydliště: Raygern - Sud mahren

#17 Příspěvek od RudaK » 06 srp 2008 20:17

Tak todle neznám.Kybernetická :P D III si s tím poradí a já jen točím volantem :lol: a přidávám plyn :roll: .Někdy i přibrzdím. 8)
Jó abych nezapoměl ještě volím kulatým kolečkem program ve kterém terajnu se nacházím :roll: . ( mexické kaktusy nebo něco jiného :D )
Ani řadit mě to nedovolí,jen předvolovat. :cry:
Hold pokrok a prd nezastavíš . :!: Z původního rozhodování zůstalo jen podhušťování pneu ( a to jsem loni na písku neudělal a proto sem se divil proč já ten kopec na písku vyjedu až na potřetí ) Stále se člověk učí.A to je dobře,aspoň nezakrní.A když elektronika funguje,tak není co řešit. :wink:
D III - 2,7 TDV - The end result of a lot of hard work.
D 1 - 300 TDI 33x12.5R15 - už konečně nesmrtelná " SPIDERMAN "

Uživatelský avatar
DjALF
Příspěvky: 1811
Registrován: 26 dub 2007 02:34
auto: Toyota LC 100
Bydliště: Olomouc
Kontaktovat uživatele:

#18 Příspěvek od DjALF » 06 srp 2008 22:51

A když elektronika funguje,tak není co řešit. :wink:[/quote]

To je pravda Rudo :lol: knoflik je knoflik
Discovery I 300TDI "Užovka" - lehka OFF kosmetika "už EX"
Toyota Land Cruiser 100 "želva"
http://www.djalf.cz/ http://sportrescue.cz/

lesapan
Příspěvky: 23
Registrován: 09 dub 2011 17:15
tel.: 777224659

Re: mezinápravová uzávěrka

#19 Příspěvek od lesapan » 11 dub 2011 23:47

Tak to jsem s toho taky tupej. Sem si myslel že mezinápr. uzaverka dělá něco jiného než vlastně s auta čtyrkolku. Jaká tedy náprava je poháněna bez jakéhokoliv zařazení skrátka po silnici? Sem si myslel že při zařazení třeba redukce tak aut. se přiřadí i pohon obou náprav. Bavím se o 300Tdi.

Uživatelský avatar
peto
Příspěvky: 195
Registrován: 08 srp 2009 17:33
tel.: +421902707282
auto: P38 TDS

Re: mezinápravová uzávěrka

#20 Příspěvek od peto » 12 dub 2011 00:22

Tak to jsem s toho taky tupej. Sem si myslel že mezinápr. uzaverka dělá něco jiného než vlastně s auta čtyrkolku. Jaká tedy náprava je poháněna bez jakéhokoliv zařazení skrátka po silnici? Sem si myslel že při zařazení třeba redukce tak aut. se přiřadí i pohon obou náprav. Bavím se o 300Tdi.
tu mas popisane ako pouzit pridavnu prevodovku dufam ze to pomoze
http://landroverforum.klape.cz/forum/vi ... f=1&t=8974" onclick="window.open(this.href);return false;
http://landroverforum.klape.cz/forum/vi ... f=1&t=8992" onclick="window.open(this.href);return false;
jsi přepnul na redukci, tedy silnější ale pomalejší převod. Je to pro jízdu v trerénu, nebo s těžším vlekem do rychlosti 35km/hod.
ta rychlost plati len pri tahani tazkych privesov,nakladov bez zapnutej uzavierky alebo aj v terene so zapnutou sperou :hmm:

Odpovědět