mezinápravová uzávěrka
Moderátor: Miky_CZ
mezinápravová uzávěrka
zdravim chci se zeptat jak poznam jestli nemam uzávěrku špatnou?
protože se mi stalo v zimě že jsem zapadl zapl jsem mezi...uzávěrku a zadek mi zahrabal jen občas ale z 90 procent ne.
při zapnutí mi ani nesvítí kontrolka ted jsem to kontroloval pod autem když jsem spojil konektory pro kontrolu tak ta funguje ale jestli to může být něco v uzávěrce.
jo je to na diso I.
Dan díky za radu
protože se mi stalo v zimě že jsem zapadl zapl jsem mezi...uzávěrku a zadek mi zahrabal jen občas ale z 90 procent ne.
při zapnutí mi ani nesvítí kontrolka ted jsem to kontroloval pod autem když jsem spojil konektory pro kontrolu tak ta funguje ale jestli to může být něco v uzávěrce.
jo je to na diso I.
Dan díky za radu
- Land Jirka
- Příspěvky: 3588
- Registrován: 29 lis 2006 18:40
- tel.: +420731913431
- auto: Land Rover
- Bydliště: Boskovice
- Kontaktovat uživatele:
Zadek zabírá taky furt. |Je to trvalá čtyřkolka.
Ale bez zaplé uzávěrky při točení jakýmkoliv kardanem se to bude protáčet v mezinápravovém diferenciálu.
Když zapneš funkční mezinápravovou uzávěrku je předek a zadek natvrdo.
Takže při točení jedním z kardanů se bude točit i ten druhej.
Ale bez zaplé uzávěrky při točení jakýmkoliv kardanem se to bude protáčet v mezinápravovém diferenciálu.
Když zapneš funkční mezinápravovou uzávěrku je předek a zadek natvrdo.

Land Rover 4x4 SERVIS, PRODEJ DÍLŮ LAND ROVER, DIAGNOSTIKA, OPRAVY A ÚPRAVY LAND ROVER, RENOVACE VETERÁNŮ
Tel: 731913431
Tel: 731913431
NE nechápeš, Mezinápravový diferenciál rozděluje sílu na jednotlivé nápravy podle momentálního odporu tzn že pokud není zařazena uzávěrka a kterékoliv kolo se dostane na kluzký povrch nebo jinak ztratí adhezi ostatní tři kola stojí a ty s nimaDivingboy píše:tak že normálně bez mezinápravové by zadek neměl zabírat vůbec jestli to dobře chápu?


Už tu nejsem, tak mě s fórem neotravujte!
- Josef-Z (Jugin)
- Příspěvky: 736
- Registrován: 25 črc 2008 22:27
- tel.: 773492666
- auto: Discovery 300TDi
- Bydliště: Slatinky
- cyril
- Příspěvky: 2760
- Registrován: 17 črc 2008 17:22
- tel.: iphone
- auto: D4,110,130,90,F2,107
- Bydliště: Doma
Nesvítí ti kontrolka? Možná děláš chybu při řazení. Ta malá páka je při zařazení dozadu (směrem k zadním kolům) v pravé kulise určena pro jízdu po silnici bez zátěže. Když ji odřadíš dopředu (v pravé kulise) není to zavřený, ale pouze jsi přepnul na redukci, tedy silnější ale pomalejší převod. Je to pro jízdu v trerénu, nebo s těžším vlekem do rychlosti 35km/hod. když tuto malou páku přeřadíš z jedné nebo druhé (H/L) polohy doleva, zapínáš teprve nyní uzávěrku mezinápravového diferáku. Teprve teď jdou obě nápravy stejně. No a po dosednutí kol do záběru se ti teprve rozsvítí kontrolka. Pozor!! ne po přeřazení doleva, ale teprve po sepnutí kol.....Toť z návodu,který mi laskavě zapůjčil Atol a podle kterého jsem to okamžitě vyzkoušel a zjistil, že jsem vůbec nevěděl že má disko na této páce 4 polohy.....
Jóóó člověk se pořád učí. Pokud jej to baví, není co řešit.... 


- RudaK
- Příspěvky: 8488
- Registrován: 24 lis 2006 18:09
- tel.: SONY Xperia Z3
- auto: D III + D 1
- Bydliště: Raygern - Sud mahren
cyril píše:Nesvítí ti kontrolka? Možná děláš chybu při řazení. Ta malá páka je při zařazení dozadu (směrem k zadním kolům) v pravé kulise určena pro jízdu po silnici bez zátěže. Když ji odřadíš dopředu (v pravé kulise) není to zavřený, ale pouze jsi přepnul na redukci, tedy silnější ale pomalejší převod. Je to pro jízdu v trerénu, nebo s těžším vlekem do rychlosti 35km/hod. když tuto malou páku přeřadíš z jedné nebo druhé (H/L) polohy doleva, zapínáš teprve nyní uzávěrku mezinápravového diferáku. Teprve teď jdou obě nápravy stejně. No a po dosednutí kol do záběru se ti teprve rozsvítí kontrolka. Pozor!! ne po přeřazení doleva, ale teprve po sepnutí kol.....Toť z návodu,který mi laskavě zapůjčil Atol a podle kterého jsem to okamžitě vyzkoušel a zjistil, že jsem vůbec nevěděl že má disko na této páce 4 polohy.....Jóóó člověk se pořád učí. Pokud jej to baví, není co řešit....
Tak tak.Mě to baví ustavičně.

D III - 2,7 TDV - The end result of a lot of hard work.
D 1 - 300 TDI 33x12.5R15 - už konečně nesmrtelná " SPIDERMAN "
D 1 - 300 TDI 33x12.5R15 - už konečně nesmrtelná " SPIDERMAN "
Když jsi zapadnul, která kola měla lepší přilnavost, přední nebo zadní?Stále zde totiž píšeš, že ti předek hrabe vždy a zadek na 90 % ne(viz tvůj první příspěvek)spíš vůbec.Pokud by byla v háji uzávěrka tedy nešla by řadit tak by ti v každé situaci hrabalo jiné kolo(to které má nejhorší adhezi, většinou to, na kterém je nejmenší váha auta).Co kontrolka svítí?Divingboy píše:jo zapinám to správně jak popisujete.
těd jsem to zkoušel po zapnutí zadek nejde... tak co s tim může být?
Zkoušel jsi mezinápravu řadit i na silniční kvalty tak na redukce?
Už tu nejsem, tak mě s fórem neotravujte!
Na té trávě jsi jezdil po rovině nebo do kopce? Pokud totiž není zařazená mezináprava tak při jízdě dopředu do kopce začnou z důvodu odlehčení přední nápravy hrabat právě přední kola a zadní skutečně stojí.Když provedeš výjezd stejného kopce na zpátečku budou hrabat zase zadní kola.Pokud je to tak, vypadá to, že ve skříni mezinápravového diferenciálu může chybět zasouvací vidlička nebo je jinak poškozená 

Naposledy upravil(a) karel dne 06 srp 2008 08:30, celkem upraveno 1 x.
Už tu nejsem, tak mě s fórem neotravujte!
- erik
- Příspěvky: 2886
- Registrován: 16 říj 2006 19:00
- tel.: +421905448329
- auto: D90 td5,/D2-3/D4,D5
- Bydliště: skalica
- Kontaktovat uživatele:
Hrabe vzdy predek. Zadek stoji...Divingboy píše:na sněhu mi občas prohrábnul zadek, ale teď jsem to zkoušel na trávě a zadek vůbec nehrábne. zkoušel jsem se obě varianty jak na redukci tak i na silniční. (kontrolka stále nesvítí)
Defender 90 Td5 171k Old Man Emu,Warn 8274, M 6000 ,ARB nárazník, Safari Snorkel,2xWebasto,Garmin nuvi 660, CB.MATADOR WISENTTA M/T 235/85 R 16 MP-75., Roll cage,retezy PEWAG,2xARB uzaverky,
Discovery 3 ,bez skrabancu
Discovery 3 ,bez skrabancu
-
- Příspěvky: 1058
- Registrován: 16 led 2007 20:10
- tel.: +421 905 712 951
- auto: D3 2007 + D4 2012
- Bydliště: SK - Zálesie
Tak ako pise karel, ak jeden z kardanov nema "odpor" tak ten druhy sa nepohne a je jedno ci je predny alebo zadny. Pohne sa az po uzatvoreni medzinapravy, ale to je asi jasne.karel píše:To Erik: kdyby byl poškozený pohon zadní nápravy třeba kardan diferák poloosy tak by auto bez zařazené mezinápravy nejelo vůbec, takže proto mi nejde do palice proč se stále píše, že jde bez mezinápravy jen předek
Bronz LR Disco 4 TDV6 2012 - Mama's Street Fighter
Blue Evoque 2014 2.2
Blue Evoque 2014 2.2
- erik
- Příspěvky: 2886
- Registrován: 16 říj 2006 19:00
- tel.: +421905448329
- auto: D90 td5,/D2-3/D4,D5
- Bydliště: skalica
- Kontaktovat uživatele:
Jasne. Ja som len potvrdil, ze v beznej praxi je vatsi zaber na zadne kolesa/a do kopca....tak to je pripad, ked potrebujes medzinapravu/jezbera píše:Tak ako pise karel, ak jeden z kardanov nema "odpor" tak ten druhy sa nepohne a je jedno ci je predny alebo zadny. Pohne sa az po uzatvoreni medzinapravy, ale to je asi jasne.karel píše:To Erik: kdyby byl poškozený pohon zadní nápravy třeba kardan diferák poloosy tak by auto bez zařazené mezinápravy nejelo vůbec, takže proto mi nejde do palice proč se stále píše, že jde bez mezinápravy jen předek
No, ked sme u tej problematiky kedy pouzivat a nepouzivat medzinapravu, tak len par mojich postrehov.
Pri jazde z kopca velmi zvazujem na zaradeni medzinapravy. Ked je cesta priecne rovna, tak ju tam necham. No, ked je priecne sikma a su tam kamene, je klzko a auto sa smyka doboku tak vypnu vsetky uzaverky, vratanie medzinapravy. Auto lahsi drzi smer a nesmykne zadkom dolu z kopca. Niekedy takove miesto idem aj zo presliapnutou spojkou, ci cez spojku len napolovic presliapnem. No popisujem styl jazdy 90 tky. 110 je smerovo stabilnejsia.
A ked zme u tych stylov jazdy, tak do kopca je to problematicke treba v pripade priecneho spadu/ tak tam medzinaprava je samozrejmostou a ked je dobry podklad a auto ide do boku pri kazdom pridani plynu, tak je metodou ist velmi pomali-1 redukovana ,bez plynu,mozno aj cez spojku-no tak aby sa kolesa nepresmykli. A Ked sa trocha presmyknu, auto ide doboku/
Ked mam ojazdene gumy, tak na zadok davam tie lepsie...
Defender 90 Td5 171k Old Man Emu,Warn 8274, M 6000 ,ARB nárazník, Safari Snorkel,2xWebasto,Garmin nuvi 660, CB.MATADOR WISENTTA M/T 235/85 R 16 MP-75., Roll cage,retezy PEWAG,2xARB uzaverky,
Discovery 3 ,bez skrabancu
Discovery 3 ,bez skrabancu
- RudaK
- Příspěvky: 8488
- Registrován: 24 lis 2006 18:09
- tel.: SONY Xperia Z3
- auto: D III + D 1
- Bydliště: Raygern - Sud mahren
Tak todle neznám.Kybernetická
D III si s tím poradí a já jen točím volantem
a přidávám plyn
.Někdy i přibrzdím.
Jó abych nezapoměl ještě volím kulatým kolečkem program ve kterém terajnu se nacházím
. ( mexické kaktusy nebo něco jiného
)
Ani řadit mě to nedovolí,jen předvolovat.
Hold pokrok a prd nezastavíš .
Z původního rozhodování zůstalo jen podhušťování pneu ( a to jsem loni na písku neudělal a proto sem se divil proč já ten kopec na písku vyjedu až na potřetí ) Stále se člověk učí.A to je dobře,aspoň nezakrní.A když elektronika funguje,tak není co řešit. 




Jó abych nezapoměl ještě volím kulatým kolečkem program ve kterém terajnu se nacházím


Ani řadit mě to nedovolí,jen předvolovat.

Hold pokrok a prd nezastavíš .


D III - 2,7 TDV - The end result of a lot of hard work.
D 1 - 300 TDI 33x12.5R15 - už konečně nesmrtelná " SPIDERMAN "
D 1 - 300 TDI 33x12.5R15 - už konečně nesmrtelná " SPIDERMAN "
- DjALF
- Příspěvky: 1811
- Registrován: 26 dub 2007 02:34
- auto: Toyota LC 100
- Bydliště: Olomouc
- Kontaktovat uživatele:
A když elektronika funguje,tak není co řešit.
[/quote]
To je pravda Rudo
knoflik je knoflik

To je pravda Rudo

Discovery I 300TDI "Užovka" - lehka OFF kosmetika "už EX"
Toyota Land Cruiser 100 "želva"
http://www.djalf.cz/ http://sportrescue.cz/
Toyota Land Cruiser 100 "želva"
http://www.djalf.cz/ http://sportrescue.cz/
Re: mezinápravová uzávěrka
Tak to jsem s toho taky tupej. Sem si myslel že mezinápr. uzaverka dělá něco jiného než vlastně s auta čtyrkolku. Jaká tedy náprava je poháněna bez jakéhokoliv zařazení skrátka po silnici? Sem si myslel že při zařazení třeba redukce tak aut. se přiřadí i pohon obou náprav. Bavím se o 300Tdi.
Re: mezinápravová uzávěrka
tu mas popisane ako pouzit pridavnu prevodovku dufam ze to pomozeTak to jsem s toho taky tupej. Sem si myslel že mezinápr. uzaverka dělá něco jiného než vlastně s auta čtyrkolku. Jaká tedy náprava je poháněna bez jakéhokoliv zařazení skrátka po silnici? Sem si myslel že při zařazení třeba redukce tak aut. se přiřadí i pohon obou náprav. Bavím se o 300Tdi.
http://landroverforum.klape.cz/forum/vi ... f=1&t=8974" onclick="window.open(this.href);return false;
http://landroverforum.klape.cz/forum/vi ... f=1&t=8992" onclick="window.open(this.href);return false;
ta rychlost plati len pri tahani tazkych privesov,nakladov bez zapnutej uzavierky alebo aj v terene so zapnutou speroujsi přepnul na redukci, tedy silnější ale pomalejší převod. Je to pro jízdu v trerénu, nebo s těžším vlekem do rychlosti 35km/hod.
