Stránka 1 z 18

Intercontinental Rally 2014

Napsal: 07 lis 2013 11:36
od Miky_CZ
možná jsem se zbláznil, zřejmě nebudu mít příští dva měsíce čas ani na pivo, přijde to na hromadu peněz, ale co sny se mají plnit....

budu sem dávat dotazy ohledně auta, věcí sebou atd tak kdyby mi zdejší členové, kteří jsou zkušenější poradili, budu rád.

Re: Intercontinental Rally 2014

Napsal: 07 lis 2013 11:38
od Miky_CZ
takže pro začátek bych potřeboval poradit ohledně pneumatik, výběr je jasný a to BFG AT, celkem 6 nebo 7ks. co mě zajímá je spíše rozměr.

265/70R16??
245/75R16??
235/85r16??

nějaké další nápady? raději bych menší kvůli výkonu ale rád si nechám poradit.

Re: Intercontinental Rally 2014

Napsal: 07 lis 2013 11:39
od Hanys_a_Kaca
Tak drzim palce, a urcite nejsem sam.

Re: Intercontinental Rally 2014

Napsal: 08 lis 2013 09:37
od MOPADŽI
Já bych volil do písku a na ty šutry co tam jsou 235/85 R16.
Dalším kritériem je jejich cena (z rozměrů co píšeš, jsou nejlevnější) a životnost ložisek kol, menší valivý odpor v písku atd.
Tam v té severní Africe, to není o jezdění v bahně, to začíná až v centrální části, kde už se uživí už i MT a větší kola.

Re: Intercontinental Rally 2014

Napsal: 08 lis 2013 11:53
od Jenda
Kdykoliv se Miky podivas na nejakej dokument z pouste, uvidis ze mistnaci jezdej na nejakym origo rozmeru(uzovky) a kolikrat i bez vzorku.Takhle jsem to tam videl ja. Asi by to chtelo neco s vetsi ochranou proti prurazu sutrem(boky) a zadny MT.
Pocitam ze to nepojedes jako rallye jezdec ale svizne na jistotu, takze bych si troufnul navrhnout BfG AT.
Tech jsem tam a Michelinu videl nejvic :wink:
H.

Re: Intercontinental Rally 2014

Napsal: 08 lis 2013 12:02
od visby
velmi oblubene su aj micheliny xl 7.5x16

Re: Intercontinental Rally 2014

Napsal: 08 lis 2013 17:37
od DjALF
Miky_CZ píše:takže pro začátek bych potřeboval poradit ohledně pneumatik, výběr je jasný a to BFG AT, celkem 6 nebo 7ks. co mě zajímá je spíše rozměr.

265/70R16??
245/75R16??
235/85r16??

nějaké další nápady? raději bych menší kvůli výkonu ale rád si nechám poradit.
Jak jsme si psali o těch rozměrech tak nad tím pořád přemýšlím a asi bych šel do 235 (BFG AT - ty jsou jasný to jsi říkal)

Re: Intercontinental Rally 2014

Napsal: 08 lis 2013 19:00
od MadTom
Podle mě spíš menší kola - aby vůbec někam dojel. Nepředpokládám, že bude mít nějak moc upravené auto, co se týče převodů. A ono to na těch větších kolech je vážně poznat, že to nehce jet.

Re: Intercontinental Rally 2014

Napsal: 09 lis 2013 14:07
od Miky_CZ
takze nejvic lidi se priklani k bfg at 235/85, dulezite je i to, ze je vyuziju i na delsi cesty, coz v pripade mensich asi nevyuziju.

takze teda shanim celkem asi 7ks tehle pneumatik

Re: Intercontinental Rally 2014

Napsal: 09 lis 2013 20:05
od Tonny
zdar.. na skypu Miky zase nejsi, tak ti to sepíšu sem :-P

neříkám že všechno co píšu je správně, ale jsou to mé poznatky z jedné ICR a jednou Bamaka...

Gumy... 235/85/16 BFG AT...dvě rezervy obutý a ještě jednu gumu navrch
nebrat sebou zpuchřelý starý gumy, ty můžou začít při přehřátí ucházet
je dobrý si sebou vzít aspoň jednu duši, když dojdou pneumatiky, dá se do tý nejmíň roztrhaný vložit :-)
kompresor... nejvíc důležitá věc... nejen že budeš tak 2x za den foukat čtyři gumy z 1at na 2,5at a zase ufukovat do písku, ale budeš každý den potřebovat i vyfoukat vzduchový filtr, sedačky, palubku atd... dvoupístový kompresor nutnost a klidně bych vzal ještě jeden rezervní co někdo půjčí... nezapomenout koncovku na vyfoukávání filtru
lopaty...dvě.. stačí krátký, ale lehký... něco jako http://www.remeslnyobchod-e-shop.cz/www ... adu-131520
světla..jsou tam i etapy přes hory, kde můžete zůstat vyset až do noci a je důležitý vidět
vafle... sebou, stačí tenký...
tlumiče... dvojitý... je lepší si sebou vzít 4 rezervní, ale všude je tam seženeš
spojka... dej do auta novou, stojí prd a starou vem sebou. Kdo nikdy na písku nejezdil, může ji snadno spálit
váha... odlehčit auto co to jde, nárazníky plastový, prahy co nejjednodušší, stačí když udrží auto na hi-liftu
Hi-lift / vak .... nebo něco na zvednutí auta... vak dobrý, ale je dobrý si ho předem vyzkoušet a naučit se s ním a zjistit, jestli to výfuk naplní, nebo někde výfuk neuchází, nebo prorezavělej klidně i praskne :rofl nebo je to takovej lauf, že tam ani nepasuje :-D jako podložka dobře poslouží vafle :-)
voda... kanystr vody sebou na etapu vždy
nafta... naftu na absolvování minimálně 700km... před hranicema s Mauretanii nabrat všechny kanistry (aspoň 40L) do plna, občas v Mauretanii není nafta nebo benzín :-) super jsou plastový 30L kanistry
Navigace... nejlíp se mi osvědčil tablet s ruskejma mapama
satelitní telefon... určitě sebou a stále nabitý na 100% kredit aspoň na 30minut + někdo kdo je z čech schopen poslat další kredit
I v závodním autě sme sebou vozili spacáky, v noci je tam celkem zima
díly... nemá cenu to přehánět, Lanďáků tam jezdí spousta a servisy jsou všude krom Mauretanie kde je to slabší, je důležitý nepodcenit přípravu a to nejdůležitější si sebou samozřejmě vzít :-)
co sebou nezapomenout - "kado" neboli dárečky - propisky, čepice, trička, dětem botičky atd atd. přeci jenom je to pojato i jako humanitární akce..
papírovou mapu... když umře tablet, mobil, nabíječky :-)
boty... od marocký celnice crocsy :-)
všechny doklady, osobní i od auta (i velký techničák) mít okopírovaný (i jednou barevně, který se v případě potřeby dá použít jako original :rofl )
Fishe - neboli průvodní list, kde jsou základní info o pasažérech a autě mít aspoň 150x rozdáváš je na všech chackpointech
vysílačka...nechat dobře naladit anténu a zkontrolovat že funguje na víc než kilák :-)
světlušky... čelovky, lampy
peníze... všude EURa, někde chtějí ten jejich bordel, ale většinou si s EURama vystačíš... na kreditku nespoléhat, sebou aspoň 500E v hotovosti
fotky... videa... a nezapomenout je průběžně zálohovat na disk...
internet... v Maroku a Senegalu skoro všude - benzínky, restaurace. V Mauretanii je to slabší, ale hlavně v Nouakchottu už se dají najít místa kde internet jde - restaurace, dražší hotely.


Miky a hlavně to štěstíčko :hug :sun

Re: Intercontinental Rally 2014

Napsal: 09 lis 2013 20:14
od MadTom
Dobrej popis, jenom bych doplnil drobnost, na kterou se občas zapomíná - všechno pořádně uvázat. Včetně spacáků. Ono dostat spacákem za jízdy člověka nezabije, ale pokud se to stane v nevhodnou dobu, může ho to dost rozhodit. U nás stačí jedeno rychlejší přejetí železničního přejezdu - dost často jsou to pěkné skokánky.
V dodávce se kolegovi velice osvadčily sítě - i když není čas všechno pořádně uvázat, tak to ta síť aspoň udrží vzadu. A když je odepínací, tak nezavazí, narozdíl od pevné přepážky. A v noci se v ní dá pěkně spát.

Re: Intercontinental Rally 2014

Napsal: 09 lis 2013 20:17
od Tonny
MadTom píše:Dobrej popis, jenom bych doplnil drobnost, na kterou se občas zapomíná - všechno pořádně uvázat. Včetně spacáků. Ono dostat spacákem za jízdy člověka nezabije, ale pokud se to stane v nevhodnou dobu, může ho to dost rozhodit. U nás stačí jedeno rychlejší přejetí železničního přejezdu - dost často jsou to pěkné skokánky.
V dodávce se kolegovi velice osvadčily sítě - i když není čas všechno pořádně uvázat, tak to ta síť aspoň udrží vzadu. A když je odepínací, tak nezavazí, narozdíl od pevné přepážky. A v noci se v ní dá pěkně spát.
jo jo, určitě dobrá poznámka... já jsem měl vzadu vždy a všechno pod kurtama... a i teď v Mohelnici se mi to vyplatilo... dostat třeba hiliftem po makovici by člověku asi neprospělo...

zrovna tak pásy... nejen že za to rádi pokutujou, aby z nás vytáhnuli peníze :bandit , tak je to i pro tu bezpečnost :hug

k policajtům další věc... moc rádi hlídají jakoukoliv stopku, nebo rychlost ve městě... takže jezdit podle předpisů... :bandit

Re: Intercontinental Rally 2014

Napsal: 10 lis 2013 08:54
od Miky_CZ
tonny, dekuji moc za vycerpavajici informace, beru to vsechno na vedomi.

byly mi doporuceny jeste vicebodove pasy a helma, coz si nejsem uplne jisty jestli je nutne kdyz pojedem spise svizne a na jistotu.

Re: Intercontinental Rally 2014

Napsal: 10 lis 2013 09:02
od MadTom
Helmu nevím, ale ty pásy ano. Mám dojem že vloni někteří zvládli otočit auto na střechu na rovné cestě při pomalé jízdě dozadu. :mrgreen: To že jim tam někdeo předtím vykopal past na slona je vedlejší.

Re: Intercontinental Rally 2014

Napsal: 10 lis 2013 10:05
od Hanys_a_Kaca
No to byli zrovna wingsáci, takže to má určitě miky z první ruky, otočili to za závod celkem dvakrát. Už jsem se ptal, jestli se jedou zase válet do afriky.

Re: Intercontinental Rally 2014

Napsal: 10 lis 2013 10:06
od Hubert
Hned bych jel taky ale ten čas :angry :angry :angry :angry .
Jinak budu držet palce. :yes :muscle
Rád pomůžu s Navigací v tabletu či android mobilu. Nějakou tu zkušenost už mám.

Re: Intercontinental Rally 2014

Napsal: 10 lis 2013 12:28
od Miky_CZ
Hanys_a_Kaca píše:No to byli zrovna wingsáci, takže to má určitě miky z první ruky, otočili to za závod celkem dvakrát. Už jsem se ptal, jestli se jedou zase válet do afriky.
ano a presne tem delam rychlou asistenci :grin:

Re: Intercontinental Rally 2014

Napsal: 11 lis 2013 15:58
od MOPADŽI
Jak psal Jenda, jsou to z 90% Micheliny XZL se 100% profilem tzn. ty nejvyšší, jaké se dají vůbec pořídit. Jsou pořádně mastné. Čmoudíci na nich jezdí až asi do roztrhání. Na hloubce dezénu nezáleží. Jejich odolnost proti průrazu je asi největší ze všech pneu na trhu.
Foto z ledna 2013 - Alžírsko
DSC_0032.jpg
DSC_0043.jpg
DSC_0044.jpg
DSC_0047.jpg
DSC_0063.jpg

Re: Intercontinental Rally 2014

Napsal: 11 lis 2013 16:22
od Miky_CZ
tohleto uz je na 99% vyreseno, bfg at 235/85R16

Re: Intercontinental Rally 2014

Napsal: 11 lis 2013 16:48
od MadTom
A ještě jedna poznámka - co takhle francouzština? Ono by to tam mohlo být docela potřeba.