Intercontinental Rally 2014

Vše co se týká závodů, trophy, CCR, marathonrally,

Moderátoři: Miky_CZ, Acon

Odpovědět
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
Miky_CZ
Příspěvky: 4837
Registrován: ned čer 29, 2008 12:47
tel.: 603 975 234
auto: DI, RRC, P38, L322
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Intercontinental Rally 2014

#1 Příspěvek od Miky_CZ » čtv lis 07, 2013 11:36

možná jsem se zbláznil, zřejmě nebudu mít příští dva měsíce čas ani na pivo, přijde to na hromadu peněz, ale co sny se mají plnit....

budu sem dávat dotazy ohledně auta, věcí sebou atd tak kdyby mi zdejší členové, kteří jsou zkušenější poradili, budu rád.
Přílohy
horni_pruh28.jpg
DI 300 Tdi: 4"lift, bodylift 2,5cm, BFG MT 285/75 R16, pevnostní nárazníky, prahy, přídavné světla, snorchel, CB, 2 navijáky, roll cage, kryty dif., žebřík, nájezdový plech, axle lock, true track, bufík atd
RRC 3,9 V8: závodní speciál

Uživatelský avatar
Miky_CZ
Příspěvky: 4837
Registrován: ned čer 29, 2008 12:47
tel.: 603 975 234
auto: DI, RRC, P38, L322
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Re: Intercontinental Rally 2014

#2 Příspěvek od Miky_CZ » čtv lis 07, 2013 11:38

takže pro začátek bych potřeboval poradit ohledně pneumatik, výběr je jasný a to BFG AT, celkem 6 nebo 7ks. co mě zajímá je spíše rozměr.

265/70R16??
245/75R16??
235/85r16??

nějaké další nápady? raději bych menší kvůli výkonu ale rád si nechám poradit.
DI 300 Tdi: 4"lift, bodylift 2,5cm, BFG MT 285/75 R16, pevnostní nárazníky, prahy, přídavné světla, snorchel, CB, 2 navijáky, roll cage, kryty dif., žebřík, nájezdový plech, axle lock, true track, bufík atd
RRC 3,9 V8: závodní speciál

Uživatelský avatar
Hanys_a_Kaca
Příspěvky: 4617
Registrován: úte kvě 18, 2010 08:13
tel.: 775 173 983
auto: DEF110+D2+RRC
Bydliště: Prachatice / Budějice

Re: Intercontinental Rally 2014

#3 Příspěvek od Hanys_a_Kaca » čtv lis 07, 2013 11:39

Tak drzim palce, a urcite nejsem sam.
Hanys a Káča

Land Rover se nekupuje, Land Rover se staví.
O našem výletu: http://www.oneland.cz

Uživatelský avatar
MOPADŽI
Příspěvky: 4149
Registrován: sob zář 08, 2007 21:35
auto: LRx3,RRx1
Bydliště: Orlickoústecko
Kontaktovat uživatele:

Re: Intercontinental Rally 2014

#4 Příspěvek od MOPADŽI » pát lis 08, 2013 09:37

Já bych volil do písku a na ty šutry co tam jsou 235/85 R16.
Dalším kritériem je jejich cena (z rozměrů co píšeš, jsou nejlevnější) a životnost ložisek kol, menší valivý odpor v písku atd.
Tam v té severní Africe, to není o jezdění v bahně, to začíná až v centrální části, kde už se uživí už i MT a větší kola.
Čas a Land Rover, nezastavíš... www.mopadzi4x4.eu

Uživatelský avatar
Jenda
Příspěvky: 3556
Registrován: čtv lis 22, 2007 21:58
tel.: 775 391 907
auto: 110
Bydliště: Praha-Smetanova lhota

Re: Intercontinental Rally 2014

#5 Příspěvek od Jenda » pát lis 08, 2013 11:53

Kdykoliv se Miky podivas na nejakej dokument z pouste, uvidis ze mistnaci jezdej na nejakym origo rozmeru(uzovky) a kolikrat i bez vzorku.Takhle jsem to tam videl ja. Asi by to chtelo neco s vetsi ochranou proti prurazu sutrem(boky) a zadny MT.
Pocitam ze to nepojedes jako rallye jezdec ale svizne na jistotu, takze bych si troufnul navrhnout BfG AT.
Tech jsem tam a Michelinu videl nejvic :wink:
H.
It´s not broken, it´s british !
http://www.christophermccandless.info

Uživatelský avatar
visby
Příspěvky: 2496
Registrován: úte dub 07, 2009 10:35
auto: Disco 2
Bydliště: Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Re: Intercontinental Rally 2014

#6 Příspěvek od visby » pát lis 08, 2013 12:02

velmi oblubene su aj micheliny xl 7.5x16

Uživatelský avatar
DjALF
Příspěvky: 1644
Registrován: čtv dub 26, 2007 01:34
auto: Toyota LC 100
Bydliště: Olomouc
Kontaktovat uživatele:

Re: Intercontinental Rally 2014

#7 Příspěvek od DjALF » pát lis 08, 2013 17:37

Miky_CZ píše:takže pro začátek bych potřeboval poradit ohledně pneumatik, výběr je jasný a to BFG AT, celkem 6 nebo 7ks. co mě zajímá je spíše rozměr.

265/70R16??
245/75R16??
235/85r16??

nějaké další nápady? raději bych menší kvůli výkonu ale rád si nechám poradit.
Jak jsme si psali o těch rozměrech tak nad tím pořád přemýšlím a asi bych šel do 235 (BFG AT - ty jsou jasný to jsi říkal)
Discovery I 300TDI "Užovka" - lehka OFF kosmetika "už EX"
Toyota Land Cruiser 100 "želva"
http://www.djalf.cz/ http://sportrescue.cz/

MadTom
Příspěvky: 9807
Registrován: čtv lis 06, 2008 23:15
tel.: 608 600 360
Bydliště: Olomouc

Re: Intercontinental Rally 2014

#8 Příspěvek od MadTom » pát lis 08, 2013 19:00

Podle mě spíš menší kola - aby vůbec někam dojel. Nepředpokládám, že bude mít nějak moc upravené auto, co se týče převodů. A ono to na těch větších kolech je vážně poznat, že to nehce jet.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Uživatelský avatar
Miky_CZ
Příspěvky: 4837
Registrován: ned čer 29, 2008 12:47
tel.: 603 975 234
auto: DI, RRC, P38, L322
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Re: Intercontinental Rally 2014

#9 Příspěvek od Miky_CZ » sob lis 09, 2013 14:07

takze nejvic lidi se priklani k bfg at 235/85, dulezite je i to, ze je vyuziju i na delsi cesty, coz v pripade mensich asi nevyuziju.

takze teda shanim celkem asi 7ks tehle pneumatik
DI 300 Tdi: 4"lift, bodylift 2,5cm, BFG MT 285/75 R16, pevnostní nárazníky, prahy, přídavné světla, snorchel, CB, 2 navijáky, roll cage, kryty dif., žebřík, nájezdový plech, axle lock, true track, bufík atd
RRC 3,9 V8: závodní speciál

Uživatelský avatar
Tonny
Příspěvky: 1382
Registrován: čtv pro 03, 2009 16:28
auto: Def 110 TD5
Bydliště: Praha

Re: Intercontinental Rally 2014

#10 Příspěvek od Tonny » sob lis 09, 2013 20:05

zdar.. na skypu Miky zase nejsi, tak ti to sepíšu sem :-P

neříkám že všechno co píšu je správně, ale jsou to mé poznatky z jedné ICR a jednou Bamaka...

Gumy... 235/85/16 BFG AT...dvě rezervy obutý a ještě jednu gumu navrch
nebrat sebou zpuchřelý starý gumy, ty můžou začít při přehřátí ucházet
je dobrý si sebou vzít aspoň jednu duši, když dojdou pneumatiky, dá se do tý nejmíň roztrhaný vložit :-)
kompresor... nejvíc důležitá věc... nejen že budeš tak 2x za den foukat čtyři gumy z 1at na 2,5at a zase ufukovat do písku, ale budeš každý den potřebovat i vyfoukat vzduchový filtr, sedačky, palubku atd... dvoupístový kompresor nutnost a klidně bych vzal ještě jeden rezervní co někdo půjčí... nezapomenout koncovku na vyfoukávání filtru
lopaty...dvě.. stačí krátký, ale lehký... něco jako http://www.remeslnyobchod-e-shop.cz/www ... adu-131520
světla..jsou tam i etapy přes hory, kde můžete zůstat vyset až do noci a je důležitý vidět
vafle... sebou, stačí tenký...
tlumiče... dvojitý... je lepší si sebou vzít 4 rezervní, ale všude je tam seženeš
spojka... dej do auta novou, stojí prd a starou vem sebou. Kdo nikdy na písku nejezdil, může ji snadno spálit
váha... odlehčit auto co to jde, nárazníky plastový, prahy co nejjednodušší, stačí když udrží auto na hi-liftu
Hi-lift / vak .... nebo něco na zvednutí auta... vak dobrý, ale je dobrý si ho předem vyzkoušet a naučit se s ním a zjistit, jestli to výfuk naplní, nebo někde výfuk neuchází, nebo prorezavělej klidně i praskne :rofl nebo je to takovej lauf, že tam ani nepasuje :-D jako podložka dobře poslouží vafle :-)
voda... kanystr vody sebou na etapu vždy
nafta... naftu na absolvování minimálně 700km... před hranicema s Mauretanii nabrat všechny kanistry (aspoň 40L) do plna, občas v Mauretanii není nafta nebo benzín :-) super jsou plastový 30L kanistry
Navigace... nejlíp se mi osvědčil tablet s ruskejma mapama
satelitní telefon... určitě sebou a stále nabitý na 100% kredit aspoň na 30minut + někdo kdo je z čech schopen poslat další kredit
I v závodním autě sme sebou vozili spacáky, v noci je tam celkem zima
díly... nemá cenu to přehánět, Lanďáků tam jezdí spousta a servisy jsou všude krom Mauretanie kde je to slabší, je důležitý nepodcenit přípravu a to nejdůležitější si sebou samozřejmě vzít :-)
co sebou nezapomenout - "kado" neboli dárečky - propisky, čepice, trička, dětem botičky atd atd. přeci jenom je to pojato i jako humanitární akce..
papírovou mapu... když umře tablet, mobil, nabíječky :-)
boty... od marocký celnice crocsy :-)
všechny doklady, osobní i od auta (i velký techničák) mít okopírovaný (i jednou barevně, který se v případě potřeby dá použít jako original :rofl )
Fishe - neboli průvodní list, kde jsou základní info o pasažérech a autě mít aspoň 150x rozdáváš je na všech chackpointech
vysílačka...nechat dobře naladit anténu a zkontrolovat že funguje na víc než kilák :-)
světlušky... čelovky, lampy
peníze... všude EURa, někde chtějí ten jejich bordel, ale většinou si s EURama vystačíš... na kreditku nespoléhat, sebou aspoň 500E v hotovosti
fotky... videa... a nezapomenout je průběžně zálohovat na disk...
internet... v Maroku a Senegalu skoro všude - benzínky, restaurace. V Mauretanii je to slabší, ale hlavně v Nouakchottu už se dají najít místa kde internet jde - restaurace, dražší hotely.


Miky a hlavně to štěstíčko :hug :sun
Def 110 TD5, EX Def 90 300TDi, EX Disco 300TDi
http://www.offroadlife.cz" onclick="window.open(this.href);return false;

MadTom
Příspěvky: 9807
Registrován: čtv lis 06, 2008 23:15
tel.: 608 600 360
Bydliště: Olomouc

Re: Intercontinental Rally 2014

#11 Příspěvek od MadTom » sob lis 09, 2013 20:14

Dobrej popis, jenom bych doplnil drobnost, na kterou se občas zapomíná - všechno pořádně uvázat. Včetně spacáků. Ono dostat spacákem za jízdy člověka nezabije, ale pokud se to stane v nevhodnou dobu, může ho to dost rozhodit. U nás stačí jedeno rychlejší přejetí železničního přejezdu - dost často jsou to pěkné skokánky.
V dodávce se kolegovi velice osvadčily sítě - i když není čas všechno pořádně uvázat, tak to ta síť aspoň udrží vzadu. A když je odepínací, tak nezavazí, narozdíl od pevné přepážky. A v noci se v ní dá pěkně spát.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Uživatelský avatar
Tonny
Příspěvky: 1382
Registrován: čtv pro 03, 2009 16:28
auto: Def 110 TD5
Bydliště: Praha

Re: Intercontinental Rally 2014

#12 Příspěvek od Tonny » sob lis 09, 2013 20:17

MadTom píše:Dobrej popis, jenom bych doplnil drobnost, na kterou se občas zapomíná - všechno pořádně uvázat. Včetně spacáků. Ono dostat spacákem za jízdy člověka nezabije, ale pokud se to stane v nevhodnou dobu, může ho to dost rozhodit. U nás stačí jedeno rychlejší přejetí železničního přejezdu - dost často jsou to pěkné skokánky.
V dodávce se kolegovi velice osvadčily sítě - i když není čas všechno pořádně uvázat, tak to ta síť aspoň udrží vzadu. A když je odepínací, tak nezavazí, narozdíl od pevné přepážky. A v noci se v ní dá pěkně spát.
jo jo, určitě dobrá poznámka... já jsem měl vzadu vždy a všechno pod kurtama... a i teď v Mohelnici se mi to vyplatilo... dostat třeba hiliftem po makovici by člověku asi neprospělo...

zrovna tak pásy... nejen že za to rádi pokutujou, aby z nás vytáhnuli peníze :bandit , tak je to i pro tu bezpečnost :hug

k policajtům další věc... moc rádi hlídají jakoukoliv stopku, nebo rychlost ve městě... takže jezdit podle předpisů... :bandit
Def 110 TD5, EX Def 90 300TDi, EX Disco 300TDi
http://www.offroadlife.cz" onclick="window.open(this.href);return false;

Uživatelský avatar
Miky_CZ
Příspěvky: 4837
Registrován: ned čer 29, 2008 12:47
tel.: 603 975 234
auto: DI, RRC, P38, L322
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Re: Intercontinental Rally 2014

#13 Příspěvek od Miky_CZ » ned lis 10, 2013 08:54

tonny, dekuji moc za vycerpavajici informace, beru to vsechno na vedomi.

byly mi doporuceny jeste vicebodove pasy a helma, coz si nejsem uplne jisty jestli je nutne kdyz pojedem spise svizne a na jistotu.
DI 300 Tdi: 4"lift, bodylift 2,5cm, BFG MT 285/75 R16, pevnostní nárazníky, prahy, přídavné světla, snorchel, CB, 2 navijáky, roll cage, kryty dif., žebřík, nájezdový plech, axle lock, true track, bufík atd
RRC 3,9 V8: závodní speciál

MadTom
Příspěvky: 9807
Registrován: čtv lis 06, 2008 23:15
tel.: 608 600 360
Bydliště: Olomouc

Re: Intercontinental Rally 2014

#14 Příspěvek od MadTom » ned lis 10, 2013 09:02

Helmu nevím, ale ty pásy ano. Mám dojem že vloni někteří zvládli otočit auto na střechu na rovné cestě při pomalé jízdě dozadu. :mrgreen: To že jim tam někdeo předtím vykopal past na slona je vedlejší.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Uživatelský avatar
Hanys_a_Kaca
Příspěvky: 4617
Registrován: úte kvě 18, 2010 08:13
tel.: 775 173 983
auto: DEF110+D2+RRC
Bydliště: Prachatice / Budějice

Re: Intercontinental Rally 2014

#15 Příspěvek od Hanys_a_Kaca » ned lis 10, 2013 10:05

No to byli zrovna wingsáci, takže to má určitě miky z první ruky, otočili to za závod celkem dvakrát. Už jsem se ptal, jestli se jedou zase válet do afriky.
Hanys a Káča

Land Rover se nekupuje, Land Rover se staví.
O našem výletu: http://www.oneland.cz

Uživatelský avatar
Hubert
Příspěvky: 1739
Registrován: ned čer 28, 2009 18:13
tel.: 724878985
auto: Discovery 300 TDI
Bydliště: Kousek do Třebíče
Kontaktovat uživatele:

Re: Intercontinental Rally 2014

#16 Příspěvek od Hubert » ned lis 10, 2013 10:06

Hned bych jel taky ale ten čas :angry :angry :angry :angry .
Jinak budu držet palce. :yes :muscle
Rád pomůžu s Navigací v tabletu či android mobilu. Nějakou tu zkušenost už mám.
Vícero Land Rover Discovery 300 Tdi
Máte štěstí že jsem tady. Říkají o mě že jsem odborník. :-) Mám málo času, ale na výzvu se čas vždy najde.

Uživatelský avatar
Miky_CZ
Příspěvky: 4837
Registrován: ned čer 29, 2008 12:47
tel.: 603 975 234
auto: DI, RRC, P38, L322
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Re: Intercontinental Rally 2014

#17 Příspěvek od Miky_CZ » ned lis 10, 2013 12:28

Hanys_a_Kaca píše:No to byli zrovna wingsáci, takže to má určitě miky z první ruky, otočili to za závod celkem dvakrát. Už jsem se ptal, jestli se jedou zase válet do afriky.
ano a presne tem delam rychlou asistenci :grin:
DI 300 Tdi: 4"lift, bodylift 2,5cm, BFG MT 285/75 R16, pevnostní nárazníky, prahy, přídavné světla, snorchel, CB, 2 navijáky, roll cage, kryty dif., žebřík, nájezdový plech, axle lock, true track, bufík atd
RRC 3,9 V8: závodní speciál

Uživatelský avatar
MOPADŽI
Příspěvky: 4149
Registrován: sob zář 08, 2007 21:35
auto: LRx3,RRx1
Bydliště: Orlickoústecko
Kontaktovat uživatele:

Re: Intercontinental Rally 2014

#18 Příspěvek od MOPADŽI » pon lis 11, 2013 15:58

Jak psal Jenda, jsou to z 90% Micheliny XZL se 100% profilem tzn. ty nejvyšší, jaké se dají vůbec pořídit. Jsou pořádně mastné. Čmoudíci na nich jezdí až asi do roztrhání. Na hloubce dezénu nezáleží. Jejich odolnost proti průrazu je asi největší ze všech pneu na trhu.
Foto z ledna 2013 - Alžírsko
DSC_0032.jpg
DSC_0043.jpg
DSC_0044.jpg
DSC_0047.jpg
DSC_0063.jpg
Čas a Land Rover, nezastavíš... www.mopadzi4x4.eu

Uživatelský avatar
Miky_CZ
Příspěvky: 4837
Registrován: ned čer 29, 2008 12:47
tel.: 603 975 234
auto: DI, RRC, P38, L322
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Re: Intercontinental Rally 2014

#19 Příspěvek od Miky_CZ » pon lis 11, 2013 16:22

tohleto uz je na 99% vyreseno, bfg at 235/85R16
DI 300 Tdi: 4"lift, bodylift 2,5cm, BFG MT 285/75 R16, pevnostní nárazníky, prahy, přídavné světla, snorchel, CB, 2 navijáky, roll cage, kryty dif., žebřík, nájezdový plech, axle lock, true track, bufík atd
RRC 3,9 V8: závodní speciál

MadTom
Příspěvky: 9807
Registrován: čtv lis 06, 2008 23:15
tel.: 608 600 360
Bydliště: Olomouc

Re: Intercontinental Rally 2014

#20 Příspěvek od MadTom » pon lis 11, 2013 16:48

A ještě jedna poznámka - co takhle francouzština? Ono by to tam mohlo být docela potřeba.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Odpovědět