Abych shrnul celou akci. Auto jsme dodělávali opravdu na doraz poslední týden před Bajou. Osobně jsem to již trochu vzdával, protože se mi nechtělo jet vyloženě z neodzkoušeným autem. Kluci ale mákli a celé se dotáhlo nějaký ten den předem a stihlo se nakonec i něco najet.
Středeční odjezd byl ve znamení deště a předpověď nehlásila jiné informace, tohoto jsem se trochu obával, protože loňská Baja na které jsem se byl pouze podívat, byla díky velkému blátu masakr. Asi 30km před Lipskem přestalo pršet:-))), to bylo dobré znamení a nás přepadla i lepší nálada. Po příjezdu do depa ihned zapadl karavan, kterého jsem následně musel dotáhnout až na místo:-), a jelikož jsme na místě dojeli z Českých a Slovenských týmů jako první, zabrali jsme odpovídající plac. Jako další dojel z Tatrou Ladislav Csekej ze Slovenska a tým Tatra Vaška Svobody dojela a ranních hodinách. Jako další byl za CZ čtyřkolkář Sarbi Boughattas.
Celou noc ze středy na čtvrtek pršelo a depo se začalo měnit v koupaliště, naštěstí písek stačil vsakovat a tak večer již bylo vše celkem OK. Uvítací meating byl ve znamení změn v roadbooku, jelikož vlivem deště nebylo možné některé úseky vůbec projet.
Pátek od 6.00hod byl start motorek a po jejich dojezdu cca 11.30-12.00, následoval od 13.00 start osobáků a kamionů. Startovali jsme v půl druhé jako 90, pořadí je určeno dle přihlášení posádky do závodu.
Gčko fungovalo první kilometry krásně, motor má dostatek síly a automat je do těchto podmínek velká výhoda. Jedno kolo bylo za nemá (40km) a po jedné rovince v druhém kole, byla od kamionů vymletá asi 70cm díra do které jsme v rychlosti skočili a utrhl držák motoru. Tímto pro nás první den končil:-(
Nic jsem nevzdával a v cca 2 hodině ranní byl držák vyroben a auto připraveno.
Sobota byla poměrně teplá a část tratě se jela opačně, část tratě byla vedena po silnici a jedna část velmi náročnou cestou, kde se nedalo díky stromům předjet ani nijak objet. Koleje v tomto úseku měli i 1m hloubky a nebyl problém si při naklonění o bláto zavřít zrcátko.
Nicméně zalepený přední chladič a teplo nenechalo na problém dlouho čekat, voda dosahovala teploty 115-120stupnů, po 20 minutové čekání a vymytí chladiče pokračujeme dál. Na trati máme dvě místa v ne moc hlubokých kolejích, kdy auto začne škytat a pak nakonec chcípne. Přisuzoval jsem to k uvolněné kostře a nebo nějaké kabeláži ale vše bylo ok. Po vytažení a zandání konektoru v alternátoru jsme pokračovali 20km bez problémů. Projeli jsme dalších 50 kolejí, rolety kde se auto třese jak prase a nic se nestane. Další kolo, stejné koleje a na chlup přesně se nám auto zastaví. Další kolo jsem si už dělal legraci a jelikož za námi nikdo nejel, zpomalil jsem na 5km v hodině a snažil se koleje projet opravdu šetrně....výsledek již znáte:-)))))stojíme a hejbáme konektorem:-)))))
Celkově hodnotím tuhle Baju, jako nejnáročnější a přisuzuji to také neúspěchu celé CZ/SK skvadry, kdy Venda naboural do 30cm stromu po zaseknutém řízení, kluci ze Slovenska v posledních kolech zapadli a nebylo jim pomoci, čtyřkolka také mechanický problém:-(((
Máme 85 místo ze 127 zůčasněných.
Na příští rok musíme doladit mouchy na elektrice a pořešit chlazení a ukážeme se v plné síle:-)))
Kdo se přidá?????:-))))))
Více foto na :
http://www.baja-deutschland.de/de/baja-deutschland-2014