Prodáno, prosím smazat
Napsal: 13 led 2020 18:53
Známý mě požádal o pomoc s prodejem svého Land-Rovera, kterého má rád (a který je 36 let součástí rodiny), ale bohužel na něj nemá čas a ani odpovídající prostor na uskladnění, a proto se rozhodl jej prodat. Součástí prodeje je vlek, který je také svým způsobem unikátní – viz.níže.
Souprava má zajímavou historii, ke které je potřeba se trochu rozepsat:
Land-Rover je rok výroby 1972 (tedy jedna z prvních SIII). Koupil jej Pragoprojekt v roce 1972/73 v Libyi, kde sloužil jako firemní vozidlo do roku 1976. Poté byl dovezený do ČSR Polytechnou (Podnik zahraničního obchodu) a „prodaný“ Pragoprojektu Praha (ten jej už samozřejmě vlastnil, ale auto ze zahraničí mohly tehdy dovézt pouze vybrané společnosti). V roce 1984 byla souprava v dosti opotřebovaném stavu odprodána do soukromých rukou. Nový majitel auto velmi dlouho a pečlivě opravoval (dnes bychom řekli renovoval), pochopitelně s přihlédnutím k možnostem té doby. A Land-Rover zůstal v rodině až doposud.
Je na bílých číslech s původním velkým TP ze 70-tých let.
Vlek byl součástí auta od samého začátku. Dovezený z Libye a přihlášený v ČSR zároveň s Land-Roverem v roce 1976 pro Pragoprojekt. V TP (také původním) je stejně jako u auta rok výroby 1972 a výrobce Land Rover!!! Nebudu tvrdit že jde skutečně o výrobu LR, nikdy jsem jiný stejný vlek neviděl, ale je nápadně podobný (vzhledově a rozměrově) vlekům Brockhouse. Jestli je nebo není, už se asi nepodaří dopátrat, ale s největší pravděpodobností byl postaven v Libyi na zakázku.
A teď už k aktuálnímu stavu:
Land-Rover 109 Hard Top Series III 2,25 benzin
plusy:
- velmi pěkný, plně funkční stav
- prakticky bez koroze
- karosérie rovná bez šrámů a poškození
- motor (běží krásně), převodovky, nápravy vše správné a plně funkční
- ca. před měsícem udělaná nová STK
- v TP 6-7 míst k sezení
mínusy:
- protože zde auto bylo od 70-tých let, jsou na něm (z důvodu nedostatku originálních dílů v té době) některé věci „Made in Czechoslovakia“. Všiml jsem si především některých elektrověcí a předních sedaček ze Škody 120.
- interiér je vyčalouněný, zútulněný (odhlučněný) – to by se dalo pokládat i za plus, záleží jenom na tom, jak moc kdo lpí nebo nelpí na úplné originalitě...
- blatníky mají zvětšené výřezy (zřejmě pokus o modernizaci na Defendera) – plusem ale je, že přední originální blatníky i zadní boky jsou součástí prodeje – viz.fotky
- částečně popraskaný potah vrchního dílu přístrojovky – viz.foto
Vlek
- velmi pěkný stav, plně funkční
- celkové rozměry 3490x1640x1450mm
- ložná plocha 2280x990x510mm
- celková hmotnost 900 kg
- užitečná hmotnost 700 kg
- je brzděný
- kola LR 7,50x16
Nejlepší bude vše prohlédnout, prověřit a vyzkoušet přímo na místě u auta.
Cena 218.000,- Kč
Snad jsem na nic důležitého nezapomněl. A pokud ano, dotazy rád zodpovím, případně zjistím u majitele.
Kontakt: SZ nebo tel: 728 609 347
Souprava má zajímavou historii, ke které je potřeba se trochu rozepsat:
Land-Rover je rok výroby 1972 (tedy jedna z prvních SIII). Koupil jej Pragoprojekt v roce 1972/73 v Libyi, kde sloužil jako firemní vozidlo do roku 1976. Poté byl dovezený do ČSR Polytechnou (Podnik zahraničního obchodu) a „prodaný“ Pragoprojektu Praha (ten jej už samozřejmě vlastnil, ale auto ze zahraničí mohly tehdy dovézt pouze vybrané společnosti). V roce 1984 byla souprava v dosti opotřebovaném stavu odprodána do soukromých rukou. Nový majitel auto velmi dlouho a pečlivě opravoval (dnes bychom řekli renovoval), pochopitelně s přihlédnutím k možnostem té doby. A Land-Rover zůstal v rodině až doposud.
Je na bílých číslech s původním velkým TP ze 70-tých let.
Vlek byl součástí auta od samého začátku. Dovezený z Libye a přihlášený v ČSR zároveň s Land-Roverem v roce 1976 pro Pragoprojekt. V TP (také původním) je stejně jako u auta rok výroby 1972 a výrobce Land Rover!!! Nebudu tvrdit že jde skutečně o výrobu LR, nikdy jsem jiný stejný vlek neviděl, ale je nápadně podobný (vzhledově a rozměrově) vlekům Brockhouse. Jestli je nebo není, už se asi nepodaří dopátrat, ale s největší pravděpodobností byl postaven v Libyi na zakázku.
A teď už k aktuálnímu stavu:
Land-Rover 109 Hard Top Series III 2,25 benzin
plusy:
- velmi pěkný, plně funkční stav
- prakticky bez koroze
- karosérie rovná bez šrámů a poškození
- motor (běží krásně), převodovky, nápravy vše správné a plně funkční
- ca. před měsícem udělaná nová STK
- v TP 6-7 míst k sezení
mínusy:
- protože zde auto bylo od 70-tých let, jsou na něm (z důvodu nedostatku originálních dílů v té době) některé věci „Made in Czechoslovakia“. Všiml jsem si především některých elektrověcí a předních sedaček ze Škody 120.
- interiér je vyčalouněný, zútulněný (odhlučněný) – to by se dalo pokládat i za plus, záleží jenom na tom, jak moc kdo lpí nebo nelpí na úplné originalitě...
- blatníky mají zvětšené výřezy (zřejmě pokus o modernizaci na Defendera) – plusem ale je, že přední originální blatníky i zadní boky jsou součástí prodeje – viz.fotky
- částečně popraskaný potah vrchního dílu přístrojovky – viz.foto
Vlek
- velmi pěkný stav, plně funkční
- celkové rozměry 3490x1640x1450mm
- ložná plocha 2280x990x510mm
- celková hmotnost 900 kg
- užitečná hmotnost 700 kg
- je brzděný
- kola LR 7,50x16
Nejlepší bude vše prohlédnout, prověřit a vyzkoušet přímo na místě u auta.
Cena 218.000,- Kč
Snad jsem na nic důležitého nezapomněl. A pokud ano, dotazy rád zodpovím, případně zjistím u majitele.
Kontakt: SZ nebo tel: 728 609 347