PRODÁNO: SIIA Forward Control, r. v. 1966, s hasičskou nástavbou Rosenbauer

Moderátor: stan

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
1960SeriesII
Příspěvky: 3216
Registrován: 04 kvě 2007 07:45
tel.: 774747556
Bydliště: Přes kopec od Hořovic
Kontaktovat uživatele:

PRODÁNO: SIIA Forward Control, r. v. 1966, s hasičskou nástavbou Rosenbauer

#1 Příspěvek od 1960SeriesII » 23 led 2017 10:02

Prodám SIIA Forward Control, r. v. 1966, s hasičskou nástavbou Rosenbauer. Vůz je v téměř kompletně originálním stavu s mírnými úpravami, nemá ale uvnitř žádné hasičské vybavení (mimo třech nebo čtyřech savic tam nebylo ani při koupi). Má aktuálně najeto cca 15000 km a z velké části ucelenou historii. Má původní šestiválcový motor se sáním nad výfukem (IOE = Inlet Over Exhaust) o objemu válců 2625 cm3, původní převodovku typu One Ton, tj. se sníženým převodovým poměrem a teoretickou možností řadit z redukovaných na dlouhé kvalty za jízdy. Původní nápravy ENV, široké ráfky a pneu Michelin XC 9.00x16 (na rezervě archivní "bar grip" stejného rozměru).

Vozidlo bylo vyrobeno 14. června 1966, tj. v posledním roce výroby SIIA FC. Má už nové umístění předních světel níže v masce, typické pro pozdější model SIIB FC, stále má ale rozvor 109” a užší nápravy typické pro “áčko”. Vozidel SIIA FC bylo vyrobeno pouze 3 193 kusů. Dne 1. 7. 1966 bylo odesláno k rakouskému dealerovi Land-Rover, firmě Karl Jeschek. Odtud vůz putoval do rakouského Linze k výrobci hasičských nástaveb, firmě Konrad Rosenbauer K. G. (dnes Rosenbauer AG).

Tam byla na vozidlo namontována vodní pumpa Rosenbauer hnaná hřídelí od klikovky motoru a připojovaná z kabiny elektromagnetickou spojkou. Současně byla na chassis namontována nástavba Rosenbauer. Ta má v přední části prostor s dvěma protilehlými lavicemi celkem pro 6 osob, stahovacími okénky a větračkou ve střeše. Zadním oknem přední boudy (je bez výplně) je možné komunikovat s cestujícími v zadní kabině, celé je to před počasím chráněno takovým pogumovaným rukávem. V zadní části nástavby uprostřed je velký, zezadu přístupný prostor pro mobilní motorovou vodní pumpu Rosenbauer a po stranách dva kastlíky pro vybavení. Mezi těmito prostory a prostorem pro pasažéry je ještě z boků přístupná šachta pro savice a hadice, ta je ale kompletně "vybouraná" a prostor je prázdný. Kvůli potřebě v autě spát je teď z této šachty možný přístup do zadního prostoru pro mobilní pumpu i do prostoru pod zadní lavici v kabině pro cestující. Zní to komplikovaně, při případné prohlídce se dozví zájemce víc.

Po dokončení byl vůz firmou Rosenbauer dodán dobrovolnému hasičskému sboru v rakouském Sankt Johann in Tirol, kde sloužil až do roku 1998. Pak byl odprodán soukromému majiteli v Německu, který ale měl vozidlo zřejmě celou dobu odstavené venku, možná s ním někde i drandili po terénu protože nasbíral různé jizvy (ohnutý nárazník, zprohýbané plechy karoserie). Někdy mezi roky 1998 a 2014 pak vůz ještě spolu s jedním dalším LR koupil rakouský majitel, který ho pak kvůli zdravotním problémům prodal v červnu 2014 nám.

Od roku 2014 probíhá taková malá renovace za pochodu. Nejdřív auto u Eliotta prošlo resuscitací spojky, brzd a palivového systému. Narovnali mu i různé pochroumané plechy, ráfky dostaly nový lak, narovnali ohnutý přední nárazník a ten je celý nově pozinkovaný. Pozinkované jsou i nášlapy na předních kolech. Auto tam dostalo i fungl novou nerezovou nádrž na cca 75 litrů. Pak už všechny další práce proběhly doma na dvorku.

Vodní čerpadlo vpředu je tam v tuto chvíli jen na okrasu - hřídel k případnému připojení mám, ale zprovoznění by byl delší proces. Vše začalo hřídelí k větráku, které byla ohnutá a v určitých otáčkách nepříjemně házela. Řešení se zdálo jednoduché: větrák se zruší, dáme elektrický. Větrák se zrušil, chladič se posunul níž, aby byl větru víc na ráně (byl oproti standardu zvedlý o cca 10 cm kvůli hřídeli čerpadla vpředu), dali jsme elektrický větrák. Šel ale namontovat pouze zpředu, za chladičem totiž prochází mechanismus přepákování plynového pedálu. Od té doby se Robur dost hřeje, ve větších kopcích (třeba na naší dovolené v rakouské Solné komoře) všechno vyjel, ale občas chtěl zastavit a rozhlížet se, než zchladne. Po různých experimentech byl problém "vyřešen" bezvodou chladicí kapalinou Evans Classic Cool. Ta prý vaří až při 180°. I tak raději zastavujeme v kopcích, když se teplota vyšplhá na cca 100°, a čekáme chvilku, než elektrický větrák dožene co zameškal. Aktuálně je dolito a je i dost na dolití.

Auto mívalo nejspíš i hydraulický naviják Land-Rover, ten ale z auta zmizel už někdy dávno, patrně se zadřel za nehty někomu ze soukromých zachránců v Německu či Rakousku. V zadním příčníku a uvnitř na rámu zůstaly jen rolny na lano, v rámu je případně dostatek místa na montáž stejného či jiného navijáku.

Nové díly/práce na autě:
- chladicí kapalina Evans Classic Cool 180° - chladicí systém před nalitím vypuštěn a dle instrukcí zbaven zbytků vody předepsanou čisticí hydroskopickou kapalinou, která do sebe natáhla zbytky destilky. Nalito, zbylo asi 7 litrů kapaliny na dolití (v autě je cca 12 litrů). Kapalina nemá omezenou životnost jako běžné chladicí kapaliny.
- v roce 2016 vyměněn olej v motoru (cca 1500 km zpět), v roce 2015 všechny ostatní náplně a olejový filtr,
- před cca 2000 km seřízení ventilů,
- nová elektrická palivová pumpa,
- repase brzd a spojky,
- elektrický větrák spínaný manuálně na palubní desce,
- sada elektronického zapalování od britského Jolley Engineering v jinak původním rozdělovači,
- Dynamator - původní dynamo vyměněno za alternátor v kabátu dynama,
- v r. 2016 vyměněny komplet silentbloky převodovky,
- 12 V zásuvka za sedadlem řidiče,
- druhé topení do zadní kabiny - namontováno je v přední lavici,
- bezpečnostní pásy pro dva cestující na zadní lavici v nástavbě, bytelná ocelová konstrukce za příčkou kabiny, přivařená ke konstrukci nástavby,
- zamykací dveře přední kabiny (klíčky), zadní kabiny (klikou zevnitř) a zadních dveří úložného prostoru (klíčkem),
- plachtovinové potahy sedaček a lavic domácí výroby v zadní kabině (původní sedáky/opěráky jsou víceméně nepoškozené, ale lepí se na zadek),
- zadní stupačka usnadňující výstup na střechu a do zadního kastlíku (tam jsem měl na cestách udělané provizorní spaní),
- tažné zařízení (čep),
- halogenová světla Lucas a nové blinkry a pozičky vpředu,
- výměna budíků na předním vodním čerpadle, staré byly rozbité a rezaté, našel jsem a koupil jiné v Rakousku,
- doplněny různé chybějící kličky, záslepky na předním čerpadle a různé drobnosti,
- u Eliotta vyřešena koroze spodní části dveří do pasažérské části nástavby, dveře nalakovány (a od té doby na srazech pokřtěny větvemi) a dutiny ošetřeny voskem),
- domácí amatérská renovace zadní kabiny pro cestující a větší části zadních prostor,
- repase volantu.


Díly k autu:
- původní mechanický větrák, hnací hřídel (mírně ohnutá, hází),
- díly k vodnímu čerpadlu, hnací hřídel atd. - není vyzkoušeno, zda funguje,
- zbytek zadního vývodu PTO, který si předchozí majitelé z vozu “neukradli” kompletní - dokoupen a namontován originální dekl pro tuto převodovku,
- originál palivová pumpa SU po repasi,
- obě zadní poloosy pro ENV nápravu, ta kratší je dvakrát (delší již měněna 2016),
- klaksony Hella na přední držák hledáčku, vevnitř orezlé, ale po troše úsilí oba rozchozeny, zatím nenamontovány,
- velký hledáček (skoro 30 cm průměr) s plachtovinovým futrálem domácí výroby, chybí mu jen ochranný průhledný plastový dekl, který chránil sklo před poškozením za jízdy a při rozsvícení rozptyloval světlo,
- velký kovový stativ na hledáček, na něj se dá stativ upevnit a připojit dostatečně dlouhým kabelem k jedné ze dvou funkčních předních zástuvek na předních rozích karoserie,
- dva nové akumulátory Banner, jeden startovací, druhý "rekreační", k tomu nová sada pro řízení dobíjení s prioritou startovací baterie včetně kabeláže a schématu zapojení,
- držáky na žebřík namontované původně na střeše zadní nástavby (ty ale nevypadají původní),
- originál výklopné lyžiny do zadního úložného prostoru - vyklopí se ven jako padací most, má to své vlastní výklopné opěrné nohy, po lyžinách se pak zevnitř dalo vyšoupnout motorové vodní čerpadlo, aby se dalo lépe popadnout,
- nekompletní originální majáky Bosch (celkem 3 - dva na přední boudě, jeden v zadním rohu nástavby),
- mechanismus otevírání předních ventilačních klapek, nově nazinkované držáky táhel, nové plastové koncovky páček (ke spolujezdci je třeba navařit na vršek bulkheadu jednoduchou patku, kam se našrobuje vršek toho držáku, bez toho nejde zatím namontovat, někdo ji kdysi odstranil),
- 10 metrů nového těsnění pro pravý zadní kastlík, který jsem zatím neřešil (vozím v něm díly k autu, nářadí a vybavení do kempu, tj. nemusel být až tak čistý).
- držák na 2 kanystry původně z V3S, krásně by šel schovat do levé stupačky mezi koly, černě nalakovaný by ani nebyl vidět,
- certifikát British Motor Industry Heritage Trust dokládající datum výroby a odeslání do Rakouska a kopie různých originálních dokumentů a prospektů od firmy Konrad Rosenbauer. V šanonu mám i originál klíčenku Rosenbauer s označením “P2”, jak byl Robur označován v rakouském hasičském sboru. K tomu pakl faktur za všechno možné. Mám v mailu i korespondenci s dcerou náčelníka hasičského sboru, která ovládá AJ a byla ochotná i zařídit setkání s hasiči ve městě, bohužel jsme tam ale při naší rakouské dovolené v r. 2015 nakonec nedojeli. Určitě lze korespondenci oživit a setkání v budoucnu uskutečnit.


Minusy:
- při delších štrekách v teplejším počasí auto začalo několikrát cca po 200 ujetých kilometrech vynechávat, až se zastavilo úplně, po cca 10-15 minutách s vypnutým motorem se zase rozjel a zase třeba 200 km jel bez zaškobrtnutí - příčina zatím nezjištěna,
- uvolněný přední díl výfuku od někde u svodů od motoru, zatím neřešeno, plánoval jsem koupit celý nový výfuk a vyřešit najednou,
- koroze potrubí výfuku od středového tlumiče dozadu (nejhorší místo provizorně pořešeno),
- zmatovatělý lak a různé oděrky a orezlá místa na karoserii (neřešeno s tím, že se pak vyřeší najednou s lakem),
- prasklé sklíčko pravého zadního světla, provizorně zaslepeno, vše funkční,
- občas někde kápne olej, nemá při doplňování vliv na funkci a požitek z jízdy.


S autem jsme byli už na třech dovolených v letech 2015 (rakouská Solná komora, cca 1400 km včetně několika alpských horských silnic) a 2016 (Český les a Šumava v červenci, Novohradské hory v srpnu, dohromady cca tolik co Rakousko předchozí rok), vše bez větších problémů (jen to vynechávání na delších štrekách). Několik srazů po ČR a mnoho vyjížděk po okolí domova. Celkem jsem už s autem najel zhruba 5000 km.

Přihlášeno je jako historické vozidlo, díky omezením české legislativy nelze zapsat všechna dostupná místa k sezení (zadní nástavba je oddělená od přední kabiny, je to tedy chápáno jako nákladový prostor). Zapsána jsou tedy 3 místa k sezení (teoreticky v přední kabině, prakticky jsou tam jen 2) a jako úlitba bohům dvě lůžka. Reálně se v tom dva dospělí a dvě děti vyspíme všichni včetně bagáže v kastlících, přepravky na 2 psy a s dvěma dětskými sedačkami poskládanými na sedadle řidiče.

Jezdí se s tím pomalu, ale hezky. Díky velkým kolům a dlouhému rozvoru je to rozhodně ten nejpohodlnější lanďák, kterého máme. Motor vrní jako kocour, převodovka nevydává žádné podezřelé zvuky. Maximální rychlost je cca 80 km/h, ale to už byl na mě Robur moc hlučný, jezdili jsme rychlostí cca 60-70 km/h. Spotřeba činí cca 18-25 litrů/100 km podle výškového profilu trasy a rychlosti. Výhled zpoza volantu působivý.

Není to žádná leštěnka, ale vespod je to zdravé auto. Historicky vzato je to na kontinentě poměrně vzácné vozidlo, z malé výrobní série, kterých ani po světě moc nezbylo. Rám i bulkhead jsou zdravé, různé stání venku odnesla povrchovou korozí především zadní nástavba a celkově lak karoserie.

Prodávám proto, že zahradu máme malou a s Roburem je ještě menší. V parkovacím stání nám chybí místo, stání je sice na čtyři auta, ale Robur je tak trochu 1,5 auta. I bez něj nám zbydou dva staré lanďáky. Mám to auto rád a jezdí se s ním parádně, ale asi mám nějaký záchvat racionality - jednou za pár let to na mě asi přijde. Pokud se neprodá, tak zůstane Robur doma a vozit se budeme dál.

Cena: Kč 300 000,-
Přílohy
P1430813.JPG
P1430212.JPG
Naposledy upravil(a) 1960SeriesII dne 13 čer 2018 13:22, celkem upraveno 1 x.
SII 88" (r. v. 1960) "Bernie" -- SIIA FC 109" (r. v. 1964) "Obluda"

Uživatelský avatar
Rover
Příspěvky: 5244
Registrován: 10 říj 2006 15:56
tel.: 736173373
Bydliště: Podkrkonoší...

Re: P: SIIA Forward Control, r. v. 1966, s hasičskou nástavbou Rosenbauer

#2 Příspěvek od Rover » 23 led 2017 11:13

Jsem zvědavý jestli se v ČR objeví fajnšmekr, který pochopí jaké je toto auto rarita a skočí po něm... :yes
Country boy...

Uživatelský avatar
Hanys_a_Kaca
Příspěvky: 6477
Registrován: 18 kvě 2010 09:13
tel.: 775 173 983
auto: DEF110+D2+RRC
Bydliště: Prachatice / Budějice

Re: P: SIIA Forward Control, r. v. 1966, s hasičskou nástavbou Rosenbauer

#3 Příspěvek od Hanys_a_Kaca » 23 led 2017 11:51

Depak, v čechách bude chtít každej slevu, protože to žere víc než jeho bájná octavia a eště navíc benzín, a ten je teprf drahej.

Tak nějak myslím, že záchvat racionality nakonec zavelí nechat doma!
Hanys a Káča

Land Rover se nekupuje, Land Rover se staví.
O našem výletu: http://www.oneland.cz

Uživatelský avatar
1960SeriesII
Příspěvky: 3216
Registrován: 04 kvě 2007 07:45
tel.: 774747556
Bydliště: Přes kopec od Hořovic
Kontaktovat uživatele:

Re: P: SIIA Forward Control, r. v. 1966, s hasičskou nástavbou Rosenbauer

#4 Příspěvek od 1960SeriesII » 23 led 2017 12:01

Tohle může koupit jen někdo, komu to auto udělá tolik radosti, kolik sežere benzínu. To u mě fungovalo, uvidíme, jestli tu ještě někdo takový bydlí :lol:
SII 88" (r. v. 1960) "Bernie" -- SIIA FC 109" (r. v. 1964) "Obluda"

Uživatelský avatar
kryten
Příspěvky: 1874
Registrován: 11 kvě 2007 17:33
tel.: +420606042322

Re: P: SIIA Forward Control, r. v. 1966, s hasičskou nástavbou Rosenbauer

#5 Příspěvek od kryten » 23 led 2017 12:44

Honzo,nebuď jako já v minulosti,co si pod zadkem prodal spoustu zajímavých LR´s a teď běduje,že nemá nic...Ceny mezitím vystřelily nahoru,výběr je čím dál menší...Ale neboj,tady to stejně nikdo nekoupí :yx :D

Uživatelský avatar
1960SeriesII
Příspěvky: 3216
Registrován: 04 kvě 2007 07:45
tel.: 774747556
Bydliště: Přes kopec od Hořovic
Kontaktovat uživatele:

Re: P: SIIA Forward Control, r. v. 1966, s hasičskou nástavbou Rosenbauer

#6 Příspěvek od 1960SeriesII » 23 led 2017 12:52

To je jeden z hlavních faktorů, který mě od prodeje odrazuje - druhé takové auto momentálně myslím není ke koupi a když je, je to vybrakovaná hrůza. Další důvod mimo mé sběratelské hamižnosti je, že když jsem to ráno řekl holkám, tak obě si chtějí Robura nechat :-)

Uvidíme, chvíli to tu nechám žít a pak to třeba nechám smést do archivu. Tak trochu souhlasím s tím všeobecným konsenzem, že je to tu patrně neprodejné.
SII 88" (r. v. 1960) "Bernie" -- SIIA FC 109" (r. v. 1964) "Obluda"

Uživatelský avatar
minerva
Příspěvky: 395
Registrován: 21 dub 2010 14:12
tel.: 777246261
auto: LR Minerva,D1V8SE
Bydliště: Jabkenice

Re: P: SIIA Forward Control, r. v. 1966, s hasičskou nástavbou Rosenbauer

#7 Příspěvek od minerva » 23 led 2017 18:01

Robur není schovaný pod střechou? To mne ani nenapadlo...
Snad se neprodá! Moc mne bavilo poslouchat příběhy ze života Forwarda. Je to úlet ... Já a Krytén to dokážeme ocenit jako málokdo. Jízda v tom šelmosmrtiči je neskutečná. :inlove
Jde to prodat pouze za zlomkovou cenu do okolních zemí... Já za poslední roky nic neprodal v Čechách. (Když tedy zapomenu na londoncab 12000Kč. To beru, ale jako dar a ne prodej!)
LR jdou do ceny, ale na rozdíl od ostatních aut velice pomalu. O TO VÍC TO PLATÍ O TAKOVÝCHTO NEPOVEDENÝCH (LÉPE ŘEČENO NEPRAKTICKÝCH) MODELECH. :heart
Divoch

Uživatelský avatar
1960SeriesII
Příspěvky: 3216
Registrován: 04 kvě 2007 07:45
tel.: 774747556
Bydliště: Přes kopec od Hořovic
Kontaktovat uživatele:

Re: P: SIIA Forward Control, r. v. 1966, s hasičskou nástavbou Rosenbauer

#8 Příspěvek od 1960SeriesII » 23 led 2017 19:06

Robur je samozřejmě schovaný pod střechou celou dobu, všechny naše auta, jsou-li u nás, jsou pod střechou. Jde o to, že Pekelník, který je na ozdravném pobytu ve Zdicích, se bude zřejmě brzy vracet domů a pelíšek mu zabral vozík (dnes zřejmě už prodaný) a zčásti i Robur, kolem kterého bude těžké manévrovat, protože je dlouhý a vzadu díky nástavbě široký.

Třeba se neprodá, čert ví, nijak nás doma neuráží :-)
SII 88" (r. v. 1960) "Bernie" -- SIIA FC 109" (r. v. 1964) "Obluda"

bobes
Příspěvky: 320
Registrován: 17 dub 2008 16:26
auto: LR Series I,II,III
Bydliště: Praha

Re: P: SIIA Forward Control, r. v. 1966, s hasičskou nástavbou Rosenbauer

#9 Příspěvek od bobes » 24 led 2017 20:59

Škoda ho veliká. Už jsme pár akcí s naší hasičskou Pragou RN objeli, ale takové auto nemají hasiči v ČR nikde.
LR Series, Zetor, Ferguson TEA 20, Ferguson 35

Uživatelský avatar
pete805
Příspěvky: 358
Registrován: 13 bře 2015 15:43
tel.: +421905314815
auto: DII td5 ,P106 1,5d
Bydliště: Brezno-okolie

Re: P: SIIA Forward Control, r. v. 1966, s hasičskou nástavbou Rosenbauer

#10 Příspěvek od pete805 » 24 led 2017 21:33

1960SeriesII píše: 23 led 2017 12:01 Tohle může koupit jen někdo, komu to auto udělá tolik radosti, kolik sežere benzínu. To u mě fungovalo, uvidíme, jestli tu ještě někdo takový bydlí :lol:
Ja som mal Tatru čo toľko žrala a naozaj dala toľko radosti ,len prišla stavba a šla do sveta,dodnes si nadávam (mal som to na bielych špz a funglovku motor v nej )držím palce pri predaji ale aj tak si myslím že pri tebe Honzo jej bude najlepšie:-)
Británie měla na vybranou mezi válkou a hanbou. Zvolila hanbu a bude mít válku.
( W.Churchill k Chamberlainovi v House of Commons po podpisu Mnichovské dohody, 1938)

Uživatelský avatar
1960SeriesII
Příspěvky: 3216
Registrován: 04 kvě 2007 07:45
tel.: 774747556
Bydliště: Přes kopec od Hořovic
Kontaktovat uživatele:

Re: P: SIIA Forward Control, r. v. 1966, s hasičskou nástavbou Rosenbauer

#11 Příspěvek od 1960SeriesII » 25 led 2017 06:19

Včera večer jsem se byl projet, aby nebyl moc uraženej, jede se s tím krásně, saprlotr. Jak jsem psal, chvíli to tu nechám, ale šance tomu velké nedávám.
SII 88" (r. v. 1960) "Bernie" -- SIIA FC 109" (r. v. 1964) "Obluda"

Uživatelský avatar
Martin T
Příspěvky: 815
Registrován: 24 led 2007 22:57
Bydliště: Praha

Re: P: SIIA Forward Control, r. v. 1966, s hasičskou nástavbou Rosenbauer

#12 Příspěvek od Martin T » 25 led 2017 09:28

Tak to raděj rychle stáhni, čert nikdy nespí :-)

Uživatelský avatar
minerva
Příspěvky: 395
Registrován: 21 dub 2010 14:12
tel.: 777246261
auto: LR Minerva,D1V8SE
Bydliště: Jabkenice

Re: P: SIIA Forward Control, r. v. 1966, s hasičskou nástavbou Rosenbauer

#13 Příspěvek od minerva » 26 led 2017 19:33

Tady se nemusíš bát. Já tu inzeruju auta, abych ukázal dobrou vůli, když mne rodina donutí. A je to doteď v poho. :Pohoda:
Divoch

Uživatelský avatar
Rover
Příspěvky: 5244
Registrován: 10 říj 2006 15:56
tel.: 736173373
Bydliště: Podkrkonoší...

Re: P: SIIA Forward Control, r. v. 1966, s hasičskou nástavbou Rosenbauer

#14 Příspěvek od Rover » 26 led 2017 19:50

No tak to se mně o obě jedničky strhla rvačka, sice verbálni, ale rvačka... takže mně to fungovalo jinak :wring
Country boy...

Uživatelský avatar
Hanys_a_Kaca
Příspěvky: 6477
Registrován: 18 kvě 2010 09:13
tel.: 775 173 983
auto: DEF110+D2+RRC
Bydliště: Prachatice / Budějice

Re: P: SIIA Forward Control, r. v. 1966, s hasičskou nástavbou Rosenbauer

#15 Příspěvek od Hanys_a_Kaca » 26 led 2017 20:04

Já už několikrát uvažoval, jak budu psát inzerát na Legendu, jak to napsat, abych nic netajil, lidi neklamal, zároveň neodradil, abych to napsal a tak, uvažoval jsem kolik za ní chtít, jestli jí dát rači lacino kamarádovi, nebo naopak co nejdál, ale jakákoliv zmínka o tom doma byla vždy rozseknutá ze strany Káči: "Prodat legendu? Si se zbláznil?!" Takže u nás zatím dobrý, věci se vrátěj do starej kolejí, zase honim pětistovky a tisicovky a když mne to zase někdy napadne, má moudrá žena mi zase vrátí na správnou cestu.
Hanys a Káča

Land Rover se nekupuje, Land Rover se staví.
O našem výletu: http://www.oneland.cz

Uživatelský avatar
eliott
Příspěvky: 11487
Registrován: 06 led 2007 20:40
tel.: +420608021838
auto: několik
Bydliště: České Budweisrovice
Kontaktovat uživatele:

Re: P: SIIA Forward Control, r. v. 1966, s hasičskou nástavbou Rosenbauer

#16 Příspěvek od eliott » 26 led 2017 21:20

Hanys_a_Kaca píše: 26 led 2017 20:04 Já už několikrát uvažoval, jak budu psát inzerát na Legendu, jak to napsat, abych nic netajil, lidi neklamal, zároveň neodradil, abych to napsal a tak, uvažoval jsem kolik za ní chtít, jestli jí dát rači lacino kamarádovi, nebo naopak co nejdál, ale jakákoliv zmínka o tom doma byla vždy rozseknutá ze strany Káči: "Prodat legendu? Si se zbláznil?!" Takže u nás zatím dobrý, věci se vrátěj do starej kolejí, zase honim pětistovky a tisicovky a když mne to zase někdy napadne, má moudrá žena mi zase vrátí na správnou cestu.
:yes :yes
Zastoupení ALLMAKES 4x4, TERRAFIRMA 4x4, prodejce BRITPART, specializovaný servis, renovace a přestavby na přání.
konzultace +420608021838 --- E-SHOP s náhradními díly http://www.eliott.in --- email : landrover.eliott@gmail.com

Uživatelský avatar
Kubrtos
Příspěvky: 1397
Registrován: 14 zář 2010 20:50
tel.: +420604671119
auto: D3 trisko Disko
Bydliště: Olomouc
Kontaktovat uživatele:

Re: P: SIIA Forward Control, r. v. 1966, s hasičskou nástavbou Rosenbauer

#17 Příspěvek od Kubrtos » 27 úno 2017 23:53

Joooo, mít prachy, to by se nakupovalo...
Land Rover Discovery II 2,5TD5, -Drobeček
Range Rover L322 3,0D Vouge

Uživatelský avatar
1960SeriesII
Příspěvky: 3216
Registrován: 04 kvě 2007 07:45
tel.: 774747556
Bydliště: Přes kopec od Hořovic
Kontaktovat uživatele:

Re: P: SIIA Forward Control, r. v. 1966, s hasičskou nástavbou Rosenbauer

#18 Příspěvek od 1960SeriesII » 26 dub 2017 08:43

Na severní Moravě třeba zbyly ještě nějaké peníze, tak to tu oživím :lol:

Včera jsem byl Robura venčit, jede krásně. Jen mi ho zaprášili stavaři, kteří u nás svědomitě demolují všechny komunikace kvůli kanalizaci a vodovodu...
Přílohy
P1480011.JPG
SII 88" (r. v. 1960) "Bernie" -- SIIA FC 109" (r. v. 1964) "Obluda"

Uživatelský avatar
Benjamin
Příspěvky: 3515
Registrován: 08 lis 2010 11:31
auto: F150+bouda Gladiator
Bydliště:

Re: P: SIIA Forward Control, r. v. 1966, s hasičskou nástavbou Rosenbauer

#19 Příspěvek od Benjamin » 26 dub 2017 11:44

Pěkné auto, pěkná fotka :yes
UK:LR4 SDV6 HSE/Jaguar XK8 4.0/Rover 75 2.0 CDT Tourer/Triumph Spitfire 1500/LR DII Td5 Medvědi/LR Free 2.0 D/Jaguar XJ12 Sovereign. NonUK: Ford F-150 obytná nástavba Gladiator XL
www.nomadbear.cz

Uživatelský avatar
rfuhrich
Příspěvky: 317
Registrován: 03 dub 2016 16:56
auto: D110 2012, D1 1997
Bydliště: Stupava

Re: P: SIIA Forward Control, r. v. 1966, s hasičskou nástavbou Rosenbauer

#20 Příspěvek od rfuhrich » 26 dub 2017 12:00

1960SeriesII píše: 23 led 2017 10:02 Prodám SIIA Forward Control, r. v. 1966, s hasičskou nástavbou Rosenbauer. Vůz je v téměř kompletně originálním stavu s mírnými úpravami, nemá ale uvnitř žádné hasičské vybavení (mimo třech nebo čtyřech savic tam nebylo ani při koupi). Má aktuálně najeto cca 15000 km a z velké části ucelenou historii. Má původní šestiválcový motor se sáním nad výfukem (IOE = Inlet Over Exhaust) o objemu válců 2625 cm3, původní převodovku typu One Ton, tj. se sníženým převodovým poměrem a teoretickou možností řadit z redukovaných na dlouhé kvalty za jízdy. Původní nápravy ENV, široké ráfky a pneu Michelin XC 9.00x16 (na rezervě archivní "bar grip" stejného rozměru).

Vozidlo bylo vyrobeno 14. června 1966, tj. v posledním roce výroby SIIA FC. Má už nové umístění předních světel níže v masce, typické pro pozdější model SIIB FC, stále má ale rozvor 109” a užší nápravy typické pro “áčko”. Vozidel SIIA FC bylo vyrobeno pouze 3 193 kusů. Dne 1. 7. 1966 bylo odesláno k rakouskému dealerovi Land-Rover, firmě Karl Jeschek. Odtud vůz putoval do rakouského Linze k výrobci hasičských nástaveb, firmě Konrad Rosenbauer K. G. (dnes Rosenbauer AG).

Tam byla na vozidlo namontována vodní pumpa Rosenbauer hnaná hřídelí od klikovky motoru a připojovaná z kabiny elektromagnetickou spojkou. Současně byla na chassis namontována nástavba Rosenbauer. Ta má v přední části prostor s dvěma protilehlými lavicemi celkem pro 6 osob, stahovacími okénky a větračkou ve střeše. Zadním oknem přední boudy (je bez výplně) je možné komunikovat s cestujícími v zadní kabině, celé je to před počasím chráněno takovým pogumovaným rukávem. V zadní části nástavby uprostřed je velký, zezadu přístupný prostor pro mobilní motorovou vodní pumpu Rosenbauer a po stranách dva kastlíky pro vybavení. Mezi těmito prostory a prostorem pro pasažéry je ještě z boků přístupná šachta pro savice a hadice, ta je ale kompletně "vybouraná" a prostor je prázdný. Kvůli potřebě v autě spát je teď z této šachty možný přístup do zadního prostoru pro mobilní pumpu i do prostoru pod zadní lavici v kabině pro cestující. Zní to komplikovaně, při případné prohlídce se dozví zájemce víc.

Po dokončení byl vůz firmou Rosenbauer dodán dobrovolnému hasičskému sboru v rakouském Sankt Johann in Tirol, kde sloužil až do roku 1998. Pak byl odprodán soukromému majiteli v Německu, který ale měl vozidlo zřejmě celou dobu odstavené venku, možná s ním někde i drandili po terénu protože nasbíral různé jizvy (ohnutý nárazník, zprohýbané plechy karoserie). Někdy mezi roky 1998 a 2014 pak vůz ještě spolu s jedním dalším LR koupil rakouský majitel, který ho pak kvůli zdravotním problémům prodal v červnu 2014 nám.

Od roku 2014 probíhá taková malá renovace za pochodu. Nejdřív auto u Eliotta prošlo resuscitací spojky, brzd a palivového systému. Narovnali mu i různé pochroumané plechy, ráfky dostaly nový lak, narovnali ohnutý přední nárazník a ten je celý nově pozinkovaný. Pozinkované jsou i nášlapy na předních kolech. Auto tam dostalo i fungl novou nerezovou nádrž na cca 75 litrů. Pak už všechny další práce proběhly doma na dvorku.

Vodní čerpadlo vpředu je tam v tuto chvíli jen na okrasu - hřídel k případnému připojení mám, ale zprovoznění by byl delší proces. Vše začalo hřídelí k větráku, které byla ohnutá a v určitých otáčkách nepříjemně házela. Řešení se zdálo jednoduché: větrák se zruší, dáme elektrický. Větrák se zrušil, chladič se posunul níž, aby byl větru víc na ráně (byl oproti standardu zvedlý o cca 10 cm kvůli hřídeli čerpadla vpředu), dali jsme elektrický větrák. Šel ale namontovat pouze zpředu, za chladičem totiž prochází mechanismus přepákování plynového pedálu. Od té doby se Robur dost hřeje, ve větších kopcích (třeba na naší dovolené v rakouské Solné komoře) všechno vyjel, ale občas chtěl zastavit a rozhlížet se, než zchladne. Po různých experimentech byl problém "vyřešen" bezvodou chladicí kapalinou Evans Classic Cool. Ta prý vaří až při 180°. I tak raději zastavujeme v kopcích, když se teplota vyšplhá na cca 100°, a čekáme chvilku, než elektrický větrák dožene co zameškal. Aktuálně je dolito a je i dost na dolití.

Auto mívalo nejspíš i hydraulický naviják Land-Rover, ten ale z auta zmizel už někdy dávno, patrně se zadřel za nehty někomu ze soukromých zachránců v Německu či Rakousku. V zadním příčníku a uvnitř na rámu zůstaly jen rolny na lano, v rámu je případně dostatek místa na montáž stejného či jiného navijáku.

Nové díly/práce na autě:
- chladicí kapalina Evans Classic Cool 180° - chladicí systém před nalitím vypuštěn a dle instrukcí zbaven zbytků vody předepsanou čisticí hydroskopickou kapalinou, která do sebe natáhla zbytky destilky. Nalito, zbylo asi 7 litrů kapaliny na dolití (v autě je cca 12 litrů). Kapalina nemá omezenou životnost jako běžné chladicí kapaliny.
- v roce 2016 vyměněn olej v motoru (cca 1500 km zpět), v roce 2015 všechny ostatní náplně a olejový filtr,
- před cca 2000 km seřízení ventilů,
- nová elektrická palivová pumpa,
- repase brzd a spojky,
- elektrický větrák spínaný manuálně na palubní desce,
- sada elektronického zapalování od britského Jolley Engineering v jinak původním rozdělovači,
- Dynamator - původní dynamo vyměněno za alternátor v kabátu dynama,
- v r. 2016 vyměněny komplet silentbloky převodovky,
- 12 V zásuvka za sedadlem řidiče,
- druhé topení do zadní kabiny - namontováno je v přední lavici,
- bezpečnostní pásy pro dva cestující na zadní lavici v nástavbě, bytelná ocelová konstrukce za příčkou kabiny, přivařená ke konstrukci nástavby,
- zamykací dveře přední kabiny (klíčky), zadní kabiny (klikou zevnitř) a zadních dveří úložného prostoru (klíčkem),
- plachtovinové potahy sedaček a lavic domácí výroby v zadní kabině (původní sedáky/opěráky jsou víceméně nepoškozené, ale lepí se na zadek),
- zadní stupačka usnadňující výstup na střechu a do zadního kastlíku (tam jsem měl na cestách udělané provizorní spaní),
- tažné zařízení (čep),
- halogenová světla Lucas a nové blinkry a pozičky vpředu,
- výměna budíků na předním vodním čerpadle, staré byly rozbité a rezaté, našel jsem a koupil jiné v Rakousku,
- doplněny různé chybějící kličky, záslepky na předním čerpadle a různé drobnosti,
- u Eliotta vyřešena koroze spodní části dveří do pasažérské části nástavby, dveře nalakovány (a od té doby na srazech pokřtěny větvemi) a dutiny ošetřeny voskem),
- domácí amatérská renovace zadní kabiny pro cestující a větší části zadních prostor,
- repase volantu.


Díly k autu:
- původní mechanický větrák, hnací hřídel (mírně ohnutá, hází),
- díly k vodnímu čerpadlu, hnací hřídel atd. - není vyzkoušeno, zda funguje,
- zbytek zadního vývodu PTO, který si předchozí majitelé z vozu “neukradli” kompletní - dokoupen a namontován originální dekl pro tuto převodovku,
- originál palivová pumpa SU po repasi,
- obě zadní poloosy pro ENV nápravu, ta kratší je dvakrát (delší již měněna 2016),
- klaksony Hella na přední držák hledáčku, vevnitř orezlé, ale po troše úsilí oba rozchozeny, zatím nenamontovány,
- velký hledáček (skoro 30 cm průměr) s plachtovinovým futrálem domácí výroby, chybí mu jen ochranný průhledný plastový dekl, který chránil sklo před poškozením za jízdy a při rozsvícení rozptyloval světlo,
- velký kovový stativ na hledáček, na něj se dá stativ upevnit a připojit dostatečně dlouhým kabelem k jedné ze dvou funkčních předních zástuvek na předních rozích karoserie,
- dva nové akumulátory Banner, jeden startovací, druhý "rekreační", k tomu nová sada pro řízení dobíjení s prioritou startovací baterie včetně kabeláže a schématu zapojení,
- držáky na žebřík namontované původně na střeše zadní nástavby (ty ale nevypadají původní),
- originál výklopné lyžiny do zadního úložného prostoru - vyklopí se ven jako padací most, má to své vlastní výklopné opěrné nohy, po lyžinách se pak zevnitř dalo vyšoupnout motorové vodní čerpadlo, aby se dalo lépe popadnout,
- nekompletní originální majáky Bosch (celkem 3 - dva na přední boudě, jeden v zadním rohu nástavby),
- mechanismus otevírání předních ventilačních klapek, nově nazinkované držáky táhel, nové plastové koncovky páček (ke spolujezdci je třeba navařit na vršek bulkheadu jednoduchou patku, kam se našrobuje vršek toho držáku, bez toho nejde zatím namontovat, někdo ji kdysi odstranil),
- 10 metrů nového těsnění pro pravý zadní kastlík, který jsem zatím neřešil (vozím v něm díly k autu, nářadí a vybavení do kempu, tj. nemusel být až tak čistý).
- držák na 2 kanystry původně z V3S, krásně by šel schovat do levé stupačky mezi koly, černě nalakovaný by ani nebyl vidět,
- certifikát British Motor Industry Heritage Trust dokládající datum výroby a odeslání do Rakouska a kopie různých originálních dokumentů a prospektů od firmy Konrad Rosenbauer. V šanonu mám i originál klíčenku Rosenbauer s označením “P2”, jak byl Robur označován v rakouském hasičském sboru. K tomu pakl faktur za všechno možné. Mám v mailu i korespondenci s dcerou náčelníka hasičského sboru, která ovládá AJ a byla ochotná i zařídit setkání s hasiči ve městě, bohužel jsme tam ale při naší rakouské dovolené v r. 2015 nakonec nedojeli. Určitě lze korespondenci oživit a setkání v budoucnu uskutečnit.


Minusy:
- při delších štrekách v teplejším počasí auto začalo několikrát cca po 200 ujetých kilometrech vynechávat, až se zastavilo úplně, po cca 10-15 minutách s vypnutým motorem se zase rozjel a zase třeba 200 km jel bez zaškobrtnutí - příčina zatím nezjištěna,
- uvolněný přední díl výfuku od někde u svodů od motoru, zatím neřešeno, plánoval jsem koupit celý nový výfuk a vyřešit najednou,
- koroze potrubí výfuku od středového tlumiče dozadu (nejhorší místo provizorně pořešeno),
- zmatovatělý lak a různé oděrky a orezlá místa na karoserii (neřešeno s tím, že se pak vyřeší najednou s lakem),
- prasklé sklíčko pravého zadního světla, provizorně zaslepeno, vše funkční,
- občas někde kápne olej, nemá při doplňování vliv na funkci a požitek z jízdy.


S autem jsme byli už na třech dovolených v letech 2015 (rakouská Solná komora, cca 1400 km včetně několika alpských horských silnic) a 2016 (Český les a Šumava v červenci, Novohradské hory v srpnu, dohromady cca tolik co Rakousko předchozí rok), vše bez větších problémů (jen to vynechávání na delších štrekách). Několik srazů po ČR a mnoho vyjížděk po okolí domova. Celkem jsem už s autem najel zhruba 5000 km.

Přihlášeno je jako historické vozidlo, díky omezením české legislativy nelze zapsat všechna dostupná místa k sezení (zadní nástavba je oddělená od přední kabiny, je to tedy chápáno jako nákladový prostor). Zapsána jsou tedy 3 místa k sezení (teoreticky v přední kabině, prakticky jsou tam jen 2) a jako úlitba bohům dvě lůžka. Reálně se v tom dva dospělí a dvě děti vyspíme všichni včetně bagáže v kastlících, přepravky na 2 psy a s dvěma dětskými sedačkami poskládanými na sedadle řidiče.

Jezdí se s tím pomalu, ale hezky. Díky velkým kolům a dlouhému rozvoru je to rozhodně ten nejpohodlnější lanďák, kterého máme. Motor vrní jako kocour, převodovka nevydává žádné podezřelé zvuky. Maximální rychlost je cca 80 km/h, ale to už byl na mě Robur moc hlučný, jezdili jsme rychlostí cca 60-70 km/h. Spotřeba činí cca 18-25 litrů/100 km podle výškového profilu trasy a rychlosti. Výhled zpoza volantu působivý.

Není to žádná leštěnka, ale vespod je to zdravé auto. Historicky vzato je to na kontinentě poměrně vzácné vozidlo, z malé výrobní série, kterých ani po světě moc nezbylo. Rám i bulkhead jsou zdravé, různé stání venku odnesla povrchovou korozí především zadní nástavba a celkově lak karoserie.

Prodávám proto, že zahradu máme malou a s Roburem je ještě menší. V parkovacím stání nám chybí místo, stání je sice na čtyři auta, ale Robur je tak trochu 1,5 auta. I bez něj nám zbydou dva staré lanďáky. Mám to auto rád a jezdí se s ním parádně, ale asi mám nějaký záchvat racionality - jednou za pár let to na mě asi přijde. Pokud se neprodá, tak zůstane Robur doma a vozit se budeme dál.

Cena: Kč 300 000,-

Zdravím,

kde je auto fyzicky a kedy je možné sa na neho prísť pozrieť ?

Richard

Zamčeno