OK, náklady jsou nějaký vždy a všude. Ale náklady musí být reálný tomu co věc umí a především vypočitatelný. Né ve stylu že nikdy nevíš kdy se ti na tom autě udělá nenadále škoda za 150 litrů - nebo taky ne. Já mám třeba ve zvyku dělat prevenci, tedy u auta měnit včas věci tak, aby se nenadálý trable omezily na minimum. Docela mi to funguje, a to i u LR. Ale to s motorama TDV6 a spol. je průser, tam není jak.eliott píše:Bohužel náklady na PHM jsou v porovnáním se servisem až na druhém místě...
Ono by ani nevadilo, že ty kliky praskaj, kdyby se to dalo řešit rozumně. Pochopil bych že výrobce napíše doporučenou výměnu kliky po 120 tisících, támhle si kup za 30 litrů kliku se šálama a nech preventivně vyměnit. To by se dalo, to jsou vypočitatelný náklady, který buď unesu nebo to nemůžu mít. Ale že ten problém visí na věcech co jsou jednak pekelně drahý a ještě ke všemu OEM skoro nesehnatelný, to je úplně špatně.
Tohle není jedinej motor co má potíže, podobně padají motory Patrolům 3.0 Di, odcházej písty. Jenže tam jdeš, koupíš písty a rozvody a je to spravený. Máš šanci to za rozumný peníze i vyřešit preventivně, když tam uděláš vstřiky s pístama po nějakých km, tak tě to moc nestojí.