ofroading D3 D4 a RRS

Moderátor: Miky_CZ

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
stiinek
Příspěvky: 645
Registrován: 20 pro 2013 23:27
auto: D2 Td5 2004
Bydliště: Pošukov

Re: ofroading D3 D4 a RRS

#41 Příspěvek od stiinek » 27 led 2017 10:53

xxx píše: 27 led 2017 10:48 ... zkuste si o tom něco nejdříve přečíst :ty jeden...:
tak s tím čtením bych začal třeba tímto:
Land Rover developed a body construction method for the Discovery 3, marketed as Integrated Body Frame (IBF). The engine bay and passenger compartment are built as a monocoque, then mated to a basic ladder-frame chassis for the gearbox and suspension. Land Rover claims IBF combines the virtues of monocoque and ladder-frame – though it makes for a heavier vehicle than a monocoque construction, compromising performance and agility somewhat but adding strength, toughness and adaptability.
Disco2 Td5 2004
Nanocom Evolution (D2 + Td5)
T4 TestBook Hand Held Tester (Def, Free1, D1, D2, P38)

Uživatelský avatar
komin
Příspěvky: 939
Registrován: 31 kvě 2010 14:45
tel.: 0904543118
auto: LR Defender 110 Td5
Bydliště: Košice
Kontaktovat uživatele:

Re: ofroading D3 D4 a RRS

#42 Příspěvek od komin » 27 led 2017 11:00

Tak u D3/4 jebto taky hybrid ten ram je pomocny i ked je nanom vsetko prichytene a karoseria neni samonosna ale podiela sa na pevnosti, samo ani jedno nema dostatocnu tuhost pretoze su konstruovane aby fungovali spolu.
LR DEFENDER 110 SW

Uživatelský avatar
Maxsel
Příspěvky: 3654
Registrován: 23 zář 2007 19:49
auto: Land Rover
Bydliště: Vysočina
Kontaktovat uživatele:

Re: ofroading D3 D4 a RRS

#43 Příspěvek od Maxsel » 27 led 2017 11:24

komin píše: 27 led 2017 11:00 Tak u D3/4 jebto taky hybrid ten ram je pomocny i ked je nanom vsetko prichytene a karoseria neni samonosna ale podiela sa na pevnosti, samo ani jedno nema dostatocnu tuhost pretoze su konstruovane aby fungovali spolu.
To je také dost sporné. Starým offům při vykřížení běžně nejdou otevřít dveře, protože rám ani karoserie nejsou dost tuhé a auto je do vrtule. U D3 jsem to ještě neviděl.

A pitoreskně na mě nová auta nazbrojená do terénu působí úplně stejně, jako ta stará. Podle toho stromu, co uvádí richo je vidět, že i postup zbrojení a množství doplňků je identické. A např. namontovat šnorchl na D3 je výrazně jednodušší než u aut, kde se mění i trubky, filrtboxy a nevím co ještě.

Souhlasím s MadTomem o tom servisu a servisácích a problém, kterej se spousta lidí bojí pojmenovat, jsou peníze. Nová auta prostě stojí víc. Doplňky na ně stojí víc, ale i tam se začínají rozdíly pomalu stírat.
Naposledy upravil(a) Maxsel dne 27 led 2017 11:34, celkem upraveno 3 x.
Discovery 4 TDV6 HSE
Discovery 2 TD5

http://www.youtube.com/maxselcz

MadTom
Příspěvky: 14912
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: ofroading D3 D4 a RRS

#44 Příspěvek od MadTom » 27 led 2017 11:31

Bylo by divné, kdyby to mělo být jinak. Vždyť jsou to pořád auta a to auta velmi podobná - tedy od výrobce určená i do terénu.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Uživatelský avatar
Benjamin
Příspěvky: 3515
Registrován: 08 lis 2010 11:31
auto: F150+bouda Gladiator
Bydliště:

Re: ofroading D3 D4 a RRS

#45 Příspěvek od Benjamin » 27 led 2017 11:37

stiinek píše: 27 led 2017 10:53
xxx píše: 27 led 2017 10:48 ... zkuste si o tom něco nejdříve přečíst :ty jeden...:
tak s tím čtením bych začal třeba tímto:
Land Rover developed a body construction method for the Discovery 3, marketed as Integrated Body Frame (IBF). The engine bay and passenger compartment are built as a monocoque, then mated to a basic ladder-frame chassis for the gearbox and suspension. Land Rover claims IBF combines the virtues of monocoque and ladder-frame – though it makes for a heavier vehicle than a monocoque construction, compromising performance and agility somewhat but adding strength, toughness and adaptability.
:yes asi tak....s tou boudou je to stejné jako D1 nebo D2 možná jen na první pohled...
UK:LR4 SDV6 HSE/Jaguar XK8 4.0/Rover 75 2.0 CDT Tourer/Triumph Spitfire 1500/LR DII Td5 Medvědi/LR Free 2.0 D/Jaguar XJ12 Sovereign. NonUK: Ford F-150 obytná nástavba Gladiator XL
www.nomadbear.cz

Uživatelský avatar
komin
Příspěvky: 939
Registrován: 31 kvě 2010 14:45
tel.: 0904543118
auto: LR Defender 110 Td5
Bydliště: Košice
Kontaktovat uživatele:

Re: ofroading D3 D4 a RRS

#46 Příspěvek od komin » 27 led 2017 12:03

Maxsel píše: 27 led 2017 11:24
komin píše: 27 led 2017 11:00 Tak u D3/4 jebto taky hybrid ten ram je pomocny i ked je nanom vsetko prichytene a karoseria neni samonosna ale podiela sa na pevnosti, samo ani jedno nema dostatocnu tuhost pretoze su konstruovane aby fungovali spolu.
To je také dost sporné. Starým offům při vykřížení běžně nejdou otevřít dveře, protože rám ani karoserie nejsou dost tuhé a auto je do vrtule. U D3 jsem to ještě neviděl.




To je jasne ale tiez som videl D3 ktorej po vyzrizeni nesli zavriet 5 dvere.
LR DEFENDER 110 SW

Uživatelský avatar
xxx
Příspěvky: 2563
Registrován: 25 bře 2013 09:51
tel.: 777 945 9jedna4
auto: byla D3, teď D4
Bydliště: Severní Morava

Re: ofroading D3 D4 a RRS

#47 Příspěvek od xxx » 27 led 2017 12:31

to stiinek: acom psal integrovaný ve smyslu, že je nedílnou součástí karoserie, jako jej má třeba poslední suzuki grand vitara.

ale to máte stejně buřt, protože mi tato celá debata ohledně videa v úvodu přijde jako "závist", že to co v terénu zvládne def, d1 a d2, dokáží i novější auta - d3, d4 a rrs, ale s větším komfortem jízdy.
Ve své podstatě to je jedno, hlavně když je každý se svým autem a jeho schopnostmi spokojený.
A že jsou auta plné elektroniky a nemá to tuhé nápravy? Doma se taky už dávno nedíváte na černobílou TV.
Na srazu si stejně všichni dáme pivo nebo štamprli a nadáváme na Patroly :D

Uživatelský avatar
richo.70
Příspěvky: 466
Registrován: 17 led 2013 22:19
tel.: 723083731
auto: LR 3, LR 4
Bydliště: PV a RpR
Kontaktovat uživatele:

Re: ofroading D3 D4 a RRS

#48 Příspěvek od richo.70 » 27 led 2017 12:38

:yes
"Je lepší riskovat, že se při chůzi trochu ušpiníš, než zemřít vsedě."

Uživatelský avatar
stiinek
Příspěvky: 645
Registrován: 20 pro 2013 23:27
auto: D2 Td5 2004
Bydliště: Pošukov

Re: ofroading D3 D4 a RRS

#49 Příspěvek od stiinek » 27 led 2017 12:49

xxx píše: 27 led 2017 12:31 to stiinek: acom psal integrovaný ve smyslu, že je nedílnou součástí karoserie, jako jej má třeba poslední suzuki grand vitara.
No však ano, karoserie D3 má integrovaný rám (IBF), a celý je to posazený na klasickým žebřinovým. De facto má rámy dva.
Disco2 Td5 2004
Nanocom Evolution (D2 + Td5)
T4 TestBook Hand Held Tester (Def, Free1, D1, D2, P38)

marianh
Příspěvky: 401
Registrován: 06 zář 2016 07:34
tel.: +4369912287067
auto: Discovery 3 2.7 SE

Re: ofroading D3 D4 a RRS

#50 Příspěvek od marianh » 27 led 2017 13:30

xxx píše: 27 led 2017 12:31 Na srazu si stejně všichni dáme pivo nebo štamprli a nadáváme na Patroly :D
Aku skodoradost (mal by som sa hanbit, ja viem, karma :-) ) som mal vcera ked som pri ceste cez polia natrafil na Patrola ktoreho tlacili a mohol som zastavit a spytat sa "brauchen Sie hilfe?" :Pohoda:

MadTom
Příspěvky: 14912
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: ofroading D3 D4 a RRS

#51 Příspěvek od MadTom » 27 led 2017 14:03

A co, šetřili naftu? :mrgreen:
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

marianh
Příspěvky: 401
Registrován: 06 zář 2016 07:34
tel.: +4369912287067
auto: Discovery 3 2.7 SE

Re: ofroading D3 D4 a RRS

#52 Příspěvek od marianh » 27 led 2017 15:26

Jemne im zmrzla :grin:

Uživatelský avatar
Acon
Příspěvky: 4972
Registrován: 07 úno 2009 20:29
tel.: 00421910600711
auto: DII TD5 1999
Bydliště: Nitra SK

Re: ofroading D3 D4 a RRS

#53 Příspěvek od Acon » 27 led 2017 16:05

Maxsel píše: 27 led 2017 11:24 ....

To je také dost sporné. Starým offům při vykřížení běžně nejdou otevřít dveře, protože rám ani karoserie nejsou dost tuhé a auto je do vrtule. U D3 jsem to ještě neviděl.
Ono ten plechový rámik ani nemôže byť extra odolný proti krutu. A keď sa z neho zloží karoséria tak duplom. Ale pozri si masívne rámy nákladiakov. Tie sa krútia násobne viac ;-) Teda mimo Tatry, 1:31 https://www.youtube.com/watch?v=Fz5FStGrNGE alebo aby to bola aj nerjaká offroadová referencia čas 9:47 https://www.youtube.com/watch?v=vtGI1jGpk0w
Po 2 Discovery2 Discovery4 2009, 2,7TDV6, ARB, navijak, ochrana podvozku, ochrana zadného diferáku, 2 uzávierky, strešný nosič, led rampa, pracovné svetlá, X-Lifter... pravidelne dôkladne servisovaná, jazdíme každoročne Balkán a nechcem tam mať problém.

Uživatelský avatar
Maxsel
Příspěvky: 3654
Registrován: 23 zář 2007 19:49
auto: Land Rover
Bydliště: Vysočina
Kontaktovat uživatele:

Re: ofroading D3 D4 a RRS

#54 Příspěvek od Maxsel » 28 led 2017 17:04

Range Rover Sport vs. Ford F-150 Raptor SVT

https://www.youtube.com/watch?v=M5EXXFIYgjQ

A co ta nálepka vzadu na Raptoru?
Discovery 4 TDV6 HSE
Discovery 2 TD5

http://www.youtube.com/maxselcz

Uživatelský avatar
Maxsel
Příspěvky: 3654
Registrován: 23 zář 2007 19:49
auto: Land Rover
Bydliště: Vysočina
Kontaktovat uživatele:

Re: ofroading D3 D4 a RRS

#55 Příspěvek od Maxsel » 03 úno 2017 09:16

Jeden nazbrojený RRS
RRS Nick Roberts.jpg
RRS Nick Roberts t.jpg
a jaho malá garážová exhibice na pohyblivých obrázcích
Discovery 4 TDV6 HSE
Discovery 2 TD5

http://www.youtube.com/maxselcz

Uživatelský avatar
Maxsel
Příspěvky: 3654
Registrován: 23 zář 2007 19:49
auto: Land Rover
Bydliště: Vysočina
Kontaktovat uživatele:

Re: ofroading D3 D4 D5 a RRS

#56 Příspěvek od Maxsel » 03 úno 2017 09:45

A už i s Dé pětkama se řádí v terénu:
Discovery 4 TDV6 HSE
Discovery 2 TD5

http://www.youtube.com/maxselcz

Uživatelský avatar
Acon
Příspěvky: 4972
Registrován: 07 úno 2009 20:29
tel.: 00421910600711
auto: DII TD5 1999
Bydliště: Nitra SK

Re: ofroading D3 D4 a RRS

#57 Příspěvek od Acon » 03 úno 2017 11:30

Keď vyšla P38, napadlo niekoho, jazdiť s tým offroad? Keď vyšla D3 napadlo niekoho, že s tým bude jazdiť offroad? Dtto RRS. A dnes, vyše 10r. od výroby prvej D3 a RRS ich koľko jazdí terén? Všetci sme v tých časoch hovorili, že šetrime si Defy a D1 a 2 lebo to sú posledné offroady. O 10r budem jazdiť po Albánsku na D5 a súčasnom RRS ak ešte bude kde.
Po 2 Discovery2 Discovery4 2009, 2,7TDV6, ARB, navijak, ochrana podvozku, ochrana zadného diferáku, 2 uzávierky, strešný nosič, led rampa, pracovné svetlá, X-Lifter... pravidelne dôkladne servisovaná, jazdíme každoročne Balkán a nechcem tam mať problém.

Uživatelský avatar
Acon
Příspěvky: 4972
Registrován: 07 úno 2009 20:29
tel.: 00421910600711
auto: DII TD5 1999
Bydliště: Nitra SK

Re: ofroading D3 D4 a RRS

#58 Příspěvek od Acon » 03 úno 2017 11:33

Maxsel píše: 28 led 2017 17:04 ..
A co ta nálepka vzadu na Raptoru?
Tak práve je asi koniec cca 2r. obdobia čo Tatra dodávala sériu cca 2000 podvozkov na ktoré amíci montovali nadstavby pre Kanadskú armádu. Takže títo chlapíci sa s Tatrou možno stretli. A v amerike jazdí špeciál Tatra Percheron 10x10 na ťažbu bridlicových plynov, tak nálepky sa v Amerike nejaké nájdu ;-)
Po 2 Discovery2 Discovery4 2009, 2,7TDV6, ARB, navijak, ochrana podvozku, ochrana zadného diferáku, 2 uzávierky, strešný nosič, led rampa, pracovné svetlá, X-Lifter... pravidelne dôkladne servisovaná, jazdíme každoročne Balkán a nechcem tam mať problém.

Badus
Příspěvky: 696
Registrován: 06 říj 2009 15:45

Re: ofroading D3 D4 a RRS

#59 Příspěvek od Badus » 04 úno 2017 09:13

On uz tu D5 i nekdo lehce upravuje. Nebo jestli to je skica...Obrázek
Obrázek
Discovery II, III, IV KTM 990 Adv, EXC400

Uživatelský avatar
Mike III
Příspěvky: 415
Registrován: 06 črc 2010 10:39
tel.: +420777251521
auto: DIII, L322
Kontaktovat uživatele:

Re: ofroading D3 D4 a RRS

#60 Příspěvek od Mike III » 04 úno 2017 16:41

Ono se to opravdu uvádí oficiálně tak jak píše MadTom. ale je to ve smyslu pevnosti samotné karoserie. Pro crash testy je konstruovaná jako pevnostní klec kolem posádky s deformačními zonami, což není u aut na rámu samozřejmost. Takže pevná karoserie + pevný rám ´= hmotnost

Odpovědět