Tuning motoru Td5

Všeobecné rady a informace

Moderátor: Acon

Zpráva
Autor
DanielDesign

#21 Příspěvek od DanielDesign » 17 úno 2008 09:49

discork píše:uplne staci ten vykon co ve origos.dnes so v pohode :Pohoda: predbiehal auta ako audi 6.nova oktavka atd.vliekli sa 70 :lol: smer do Ruzomberku z Martina,ja som ich daval 95km/h :lol: :lol: .
No tak keď na to ten v Audi nedupe. :lol:

Uživatelský avatar
Kangaroo
Příspěvky: 703
Registrován: 18 led 2007 18:18

predbiehal auta ako audi 6.nova

#22 Příspěvek od Kangaroo » 17 úno 2008 16:00

Tu cestu znám občas tudy jezdím, příště si dáme závody, mám audi A6 viz foto :lol: :lol:
Přílohy
audi.jpg
audi.jpg (34.4 KiB) Zobrazeno 14983 x
motor.jpg
motor.jpg (31.65 KiB) Zobrazeno 14982 x

Uživatelský avatar
Jarys
Příspěvky: 911
Registrován: 29 pro 2006 13:39
Bydliště: Broumov

#23 Příspěvek od Jarys » 17 úno 2008 16:07

Taky jsem po ní pokukoval (samozřejmě po starší), ale pak jsem pustil všechnu hotovost do Discovery. No ta tvá je fakt moc pěkná... a závodit s ní, to už je na mnohem silnější náturu.
Disco mi zachránilo život

DanielDesign

Re: predbiehal auta ako audi 6.nova

#24 Příspěvek od DanielDesign » 17 úno 2008 17:14

Kangaroo píše:Tu cestu znám občas tudy jezdím, příště si dáme závody, mám audi A6 viz foto :lol: :lol:
To je vážne tvoje? Druhé najkrajšie auto tohto storočia. Nemá síce tak čisté tvary ako Discovery 3, ale tá hladkosť tvarov. Ako mramorová socha zo Starovekého Grécka.

Uživatelský avatar
Kangaroo
Příspěvky: 703
Registrován: 18 led 2007 18:18

Re: predbiehal auta ako audi 6.nova

#25 Příspěvek od Kangaroo » 17 úno 2008 18:19

DanielDesign píše:
Kangaroo píše:Tu cestu znám občas tudy jezdím, příště si dáme závody, mám audi A6 viz foto :lol: :lol:
To je vážne tvoje? Druhé najkrajšie auto tohto storočia. Nemá síce tak čisté tvary ako Discovery 3, ale tá hladkosť tvarov. Ako mramorová socha zo Starovekého Grécka.
Jo je, ale taky jsem ji nekupoval uplně novou, zabavenej laesing, ale supr poježděníčko, Měl jsem spadeno na 3,2 ale todle byla dobrá nabídka a teď už jsem asi slabší motor chtít nebudu.

DanielDesign

Re: predbiehal auta ako audi 6.nova

#26 Příspěvek od DanielDesign » 17 úno 2008 18:23

Kangaroo píše:
DanielDesign píše: To je vážne tvoje? Druhé najkrajšie auto tohto storočia. Nemá síce tak čisté tvary ako Discovery 3, ale tá hladkosť tvarov. Ako mramorová socha zo Starovekého Grécka.
Jo je, ale taky jsem ji nekupoval uplně novou, zabavenej laesing, ale supr poježděníčko, Měl jsem spadeno na 3,2 ale todle byla dobrá nabídka a teď už jsem asi slabší motor chtít nebudu.
AHA!:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol::lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
Niekto si tu chcel užívať osemvalec, ale neboli financie. :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

Uživatelský avatar
discork
Příspěvky: 531
Registrován: 16 led 2008 19:58
tel.: +421944435540
auto: Discovery 1 3,9 efi
Bydliště: Martin,Slovensko
Kontaktovat uživatele:

#27 Příspěvek od discork » 17 úno 2008 21:54

ale sli sami sraci,trosku zacal omylom padat sneh :lol: a uz dupali po brzdach a vliekli sa pomaly.neviem naco maju allroady a podobne sracky :twisted: .ide ma rozdrapit ked "valim" stalych 90 a niekto ma brzdi :twisted: :twisted: .fakt to chce pevnostny naraznik :lol: :lol:
LR discovery D1 V8 3,9 EFI, lift ´5, CB,
+421944435540

Uživatelský avatar
mco
Příspěvky: 203
Registrován: 19 zář 2010 23:41
auto: D2 po FL,TD5,ZF-4
Bydliště: Čergov, SK

Re:

#28 Příspěvek od mco » 31 srp 2015 00:05

Jenda píše:Tak ja pripomenu jeste jednou tema co jsem sem kdysi daval.Neni to primo vykon.tuning ale tyka se to Td5ky.,,Cukatura"!Znamy to nesvar :roll:
V tunigovem kramu na Jeremenkove mi nabizeli nejaky mezikus mezi konektor a snimac plyn.pedalu.Ma to pak normalni chod a neskube to.
Problem je ze ty dva konektory s cca 8cm kabelaze stoji 4500kc!MAZEC
Ma to nekdo znaknuty?Uz to nekdo videl v akci?
Honza
Skube mi to a poriadne... Tak sa chcem opytat co je to za medzikus, resp ako na to skubanie, resp odkaz na to tema kde sa to preberalo... (kablovy zvazok a veci okolo neho som uz riesil a nepomohlo)
dik, m

Petro
Příspěvky: 311
Registrován: 03 dub 2013 00:36
auto: 110Sw
Bydliště: Vysoka,, Slovensko

Re: Tuning motoru Td5

#29 Příspěvek od Petro » 31 srp 2015 00:38

To mco
cukanie som riesil na mojom aute ako som ho kupil od jedneho clena z tohoto fora. Cukalo to pri pridavani cca od 2500 otacok cize radost predbiehat. Postupne som menil waste gate ventil 2x, vahu vzduchu, potenciometer - plynovy pedal, kablovy zvazok, nakoniec to bolo cidlo teploty a tlaku na sani ( najdes na zvode sanie do motora). Netvrdim ze je to tutovka aj u teba ale zacni tym cidlom ak nie to, tak pozri veci co som spomenul. Ak to mas v nizkych otackach a pada ti to aj do nudzaku mozno waste gate ventil na ovladanie turba.(plati len pre disco def ho tusim nema).

Uživatelský avatar
mco
Příspěvky: 203
Registrován: 19 zář 2010 23:41
auto: D2 po FL,TD5,ZF-4
Bydliště: Čergov, SK

Re: Tuning motoru Td5

#30 Příspěvek od mco » 31 srp 2015 00:55

Petro píše:To mco
cukanie som riesil na mojom aute ako som ho kupil od jedneho clena z tohoto fora. Cukalo to pri pridavani cca od 2500 otacok cize radost predbiehat. Postupne som menil waste gate ventil 2x, vahu vzduchu, potenciometer - plynovy pedal, kablovy zvazok, nakoniec to bolo cidlo teploty a tlaku na sani ( najdes na zvode sanie do motora). Netvrdim ze je to tutovka aj u teba ale zacni tym cidlom ak nie to, tak pozri veci co som spomenul. Ak to mas v nizkych otackach a pada ti to aj do nudzaku mozno waste gate ventil na ovladanie turba.(plati len pre disco def ho tusim nema).
Dik za typ, vyskusam. Skube to a obcas pada do nudzaku pri ca 1800 otackach.

MadTom
Příspěvky: 14912
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: Tuning motoru Td5

#31 Příspěvek od MadTom » 31 srp 2015 08:01

Jestli se závada dá opakovaně vyvolat, tak napíchnout na diagnostiku a za pomoci druhého člověka (jeden řídí druhý kouká na hodnoty) zkontrolovat za jízdy hodnoty z čidel - že je vše zhruba tak, jak by mělo být. Protože závada některého čidla nebo drátu k němu není nic divného. A bez diagnostiky se to zjišťuje špatně. Diagnostika je třeba ta správná, čtečka chybových kódů nestačí - chybu to ještě nemusí vyhodit. Zkoušení na místě nestačí - motor nejde do výkonu a chová se o dost jinak.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Uživatelský avatar
mco
Příspěvky: 203
Registrován: 19 zář 2010 23:41
auto: D2 po FL,TD5,ZF-4
Bydliště: Čergov, SK

Re: Tuning motoru Td5

#32 Příspěvek od mco » 01 říj 2015 10:18

V servise s tym jazdili aj s napichnutou diagnostikou, pri skubani nezaznamenali ziadne nestandardne hodnoty cidiel ani ply ped potenciometra.
Kabelaz medzi pedalom a riad. jednotkou skontrolovana, kable su zive
Ked to spadlo do nudzaku, objavila sa chyba "Fault detect with driver demand logged"
Predtym nez zacnem riesit novy plynovy pedal, napada vam este nieco ine?

@Petro - ako sa u teba prejavovalo to cukanie - nejaky pattern ako si to nasimuloval?

U mna sa to najviac prejavovalo v lete, ako sa ochladilo, uz je to sporadickejsie. Stava sa to pri ca 1800 otackach
Nikdy sa mi to nestalo na tempomate

Navyse - ked mi to spadne do nudzoveho rezimu, motor sice bezi, ale pri stlacani plynoveho pedalu motor vobec nereaguje, otacky sa nemenia + ako by bol zaradeny neutral
Je to bezne chovanie pri nudzaku?

Petro
Příspěvky: 311
Registrován: 03 dub 2013 00:36
auto: 110Sw
Bydliště: Vysoka,, Slovensko

Re: Tuning motoru Td5

#33 Příspěvek od Petro » 01 říj 2015 12:01

U mna to bolo komplikovane. Auto niekedy islo bez problemov, niekedy to cukalo ako koza. Bol som s tym najprv v servise u kamosa kde o LR nic netusili, napichol to na nejaku uni diagnostiku a nic stara hlaska odkazujuca na cidlo na sani (to som zistil az neskor). Ok preliezol som fora a zacal riesit olej v konektoroch ECU, kabel od vstrekov (vymena), waste gate (ten naozaj bol odpojeny -utrhnuta hadica), zapojil som stav plus minus to iste. OK vymena waste gate a nepomohlo. Rezignoval som a skoncil u Pesla, tam sme sa povozili s jeho mechanikom po okoli do kopca to cukalo ale nie vzdy, mechanik skontroloval plus minus to co ja a auto cukalo dalej, tak mi vymenil potenciometer- cely pedal a chcel mi hned predat aj vahu vzduchcu na co som sa vykaslal a vahu si objednal origo novu z island4x4. Samozrejme nic sa nezmenilo.
Potom som si dal namahu a zacal riesit tu staru chybovu hlasku, kupil som si nanocom a poriesil posrane cidlo na zvodoch- privod sania. Za prachy co som zaplatil za diely a mechanikom som mohol mat tie nanocomi dva ale teraz mam zase nahradny waste gate, vahu vzduchu a aj potenciometer :yes
Do nudzaku mi to padlo asi dva krat vo velkom teple a stupani kdesi pri Portorozi v kopcoch. Auto jednoducho nepridavalo a islo v nizkych otackach. Predpokladam ze ecu znizila otacky aby som motor nedodrbal, nechal som to vychladnut a islo sa dalej, nemyslim si ze u mna to malo priamu suvislost s vadnym cidlom (problem bol ze som zhodil dole visko vrtulu kvoli vaklu na lozisku, na beznych cestach ok ale v kopcoch v teple som si koledoval o pruser).
Mozno Mad Tom ti bude vediet povedat viacej ak by islo o problem s ECU. Urcite to ale najprv daj na diagnostiku co vie citat land rover.

Uživatelský avatar
mco
Příspěvky: 203
Registrován: 19 zář 2010 23:41
auto: D2 po FL,TD5,ZF-4
Bydliště: Čergov, SK

Re: Tuning motoru Td5

#34 Příspěvek od mco » 01 říj 2015 12:30

Dik Petro
Ten nanocom ti teda ukazal presne tu chybu na cidle teploty a tlaku?
Je mozne, ze sa cely ten problem toci okolo ECU. U Patrika som si kupil tento vreckovy geret http://land-rover.eliott.in/cz/e-shop/7 ... tf930.html a ten nedokaze citat live data (ani po reklamacii / vymene)
Zaujimave ale je, ze akakolvek uni diagnostika a LR origo (neviem presne co pouzivaju chalani v LRC KE) to cita hladko.

Da sa skontrolovat samotna ECU - ak by som ju niekom 'veciznelmu' zaslal?

Ak by doslo na plynovy pedal, vedel by si ho zapozicat (za odplatu) aby som to testol?

CO sa tyka origo LR diagnostiky - ist do Nanocom-u (kde sa da kupit?) alebo nieco ine - Omnitec, Lynx?

Petro
Příspěvky: 311
Registrován: 03 dub 2013 00:36
auto: 110Sw
Bydliště: Vysoka,, Slovensko

Re: Tuning motoru Td5

#35 Příspěvek od Petro » 01 říj 2015 12:51

Z hlavy ti nenapisme presne znenie chybovej hlasky co som mal (poslem ti neskor). Je to trochu vtipne lebo len tri cidla su na nasavani -jedno je vo filter boxe jedno je vaha vzduchu a jedno je na zvode-sani do motora. Chybova hlaska ich presne pomenuje len musis spravbne prelozit z anglictiny ktore cidlo konkretne je problem.
potenciometer tu vela krat riesili na fore najdes tu presny postup ako ho premerat cize to mozes lahko vylucit, kludne ti poziciam moj stary ale ak mas mapu v Ecu co cita signal z potenciometra po FL (videl som ze zhanas diel) treba to minimalne prepnut v Ecu (znovu Mad tom urcite pozna detaily), neviem ci stary pedal bude sediet podla kabelaze na auto po FL. Ja som riesil len novu Ecu a jej prepnutie na stary pedal.
Diagnistika je asi na tvojej volbe ja mam nanocom a objednaval som priamo od vyrobcu http://www.nanocom-diagnostics.com/ platil som tusim cez paypal, fer jednanie prislo to v poriadku, aktivoval som si kody a pouzivam. Lynx mozno tiez nie je zla volba ale nemam priamu skusenost - nieco najdes aj na youtube- tusim paddock spares to ma zavesene na svojich videach.
chybova hlaska by mala byt zapisana v ECU - kedze je logged, live data vedia ukazat hodnoty cidla vo filter boxe teda atm. tlak ci plus minus sedi, tusim vaha vzduchu a cidlo na zvodoch si zapisu hlasku ak nefunguju (pisem to z hlavy pre istotu si to pozriem ci neklamem),
predpokladam ze niekto ma este doplni ...
Pedal, zbierku cidiel kludne poziciam ak ti pomoze zijem ale TT, BA.
Peter

Uživatelský avatar
mco
Příspěvky: 203
Registrován: 19 zář 2010 23:41
auto: D2 po FL,TD5,ZF-4
Bydliště: Čergov, SK

Re: Tuning motoru Td5

#36 Příspěvek od mco » 01 říj 2015 13:26

Dik
Ty máš teda verziu (potenciometer/pedal a cidla) pred FL?
Ja mam po FL r.2003

Sent from my GT-I9195 using Tapatalk

Petro
Příspěvky: 311
Registrován: 03 dub 2013 00:36
auto: 110Sw
Bydliště: Vysoka,, Slovensko

Re: Tuning motoru Td5

#37 Příspěvek od Petro » 01 říj 2015 16:32

posielam hodnoty cidiel, u mna bol problem MAP a hej ja mam verziu pred FL teda dvojcestny potenciometer :
(for all the presented figures +/- 5% is acceptable)
MAF(air flow) = 55-60 at idle growing with revs up to 600 or above at
3000+rpm
AAP(ambient pressure) = real ambient pressure on barometer in kPa, around
100 must drop up to 2 units to 3000+rpm, more decreasing of that value
related to the acceleration should indicate that the air beyond the filter is less
than required.
AAT(ambient temp) -only Eu3/15-16P engines = real ambient temp on
thermometer
MAP(manifold absoolute prssure) = with AAP at idle growing to 230 at full
load
IAT(inlet air temp) = AAT + 10 to 30 depending on outside temp, engine
coolant temp and boost(meaured with coolant gauge at middle)...also it can
be much higher if non-cooled EGR is still fitted
COOLANT TEMP = 70 - 115 gauge stays at the midddle, the gauge will go to
red zone only at 120 and the electric cooling(aircon) fan kicks in at 110 and
stops at 105
FUEL TEMP = around 10 less than coolant temp
THROTTLE
ACCEL. WAY 1 - about 0.3V with the pedal released, about 4.7V with pedal to
the maximum position
ACCEL. WAY 2 - about 4.7V with the pedal released, about 0.3V with pedal to
the maximum position
ACCEL. WAY 3 – this track must have values very near to the second
track.(only 15P-16P engines)
ACCEL. SUPPLY – this value must stay between 4.9 a 5.1
IDLE ESPEED = 750rpm
IDLE SPEED ERROR – This is a calculated value that shows the difference
between the idle speed and the real drive demand

MadTom
Příspěvky: 14912
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: Tuning motoru Td5

#38 Příspěvek od MadTom » 01 říj 2015 17:25

Sedím ve vlaku a koukám co řešíte - drivers demand je jednoznačně plynovej pedál.
Odzkoušet se dá, ale pokud je to klasickej potenciometrovej problém - chrastění - tedy mžiková ztráta kontaktu některé dráhy, tak se to docela špatně hledá. Navíc pokud by to bylo způsobeno nějakou nečistotou uvnitř, tak se to nemusí projevovat vždy.
Aby TD5ka jela a dala se ovládat, potřebuje čidlo polohy kliky, plynovej pedál, čidlo tlaku v sání (MAP). Zbytek už není tak bolavý a motor si s tím nějak poradí, takže se to dá odpojit (váha vzduch MAF, teplotní čidla, čidlo tlaku vzduchu ve filtr boxu AAP).
Odzkoušet řídící jednotku jde - vytáhnout z ní aktuální konfiguraci, dát do jiného auta, nastavit konfiguraci pro jiné auto a projet. Jediné omezení je, že obě auta musí být buďto manuál nebo automat. Případně se to dá odzkoušet i na stole - tedy jestli všechny vstupy korektně měří, ale pokud Nanocom v live datech ukazuje smysluplné hodnoty, tak není důvod, aby to bylo špatně. Přípravek na takové testování mám. Nebo je možnost vzít jinou řídící jednotku a tu v autě zkusit, a jako poslední, zkusit nahrát novější verzi mapy do řídící jednotky - novější mapy jsou většinou lepší, stejně tak mapy určené mimo Evropu mají některé trošku více výkonu.
Víc mě takhle na dálku nenapadá.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Petro
Příspěvky: 311
Registrován: 03 dub 2013 00:36
auto: 110Sw
Bydliště: Vysoka,, Slovensko

Re: Tuning motoru Td5

#39 Příspěvek od Petro » 01 říj 2015 17:39

Mad Tom hej presne ved asi by to mal vidiet aj cez live data.

alberth
Příspěvky: 318
Registrován: 17 bře 2013 09:11

Re: Tuning motoru Td5

#40 Příspěvek od alberth » 01 říj 2015 20:37

MadTom píše:Nebo je možnost vzít jinou řídící jednotku a tu v autě zkusit, a jako poslední, zkusit nahrát novější verzi mapy do řídící jednotky - novější mapy jsou většinou lepší, stejně tak mapy určené mimo Evropu mají některé trošku více výkonu.
Víc mě takhle na dálku nenapadá.
Tady dám Tomovi za pravdu. Před cca rokem jsem řešil problém s chodem motoru TD5. Mimo jiné mne vyměnil mapu ( originál 2002 ) za novější ( 2007 ). Následně se během roku na motoru měnili další věcí ( turbo, váha vzduchu etc ). Motor jde jedna radost.... toto pondělí mne napadlo vrátit původní mapu ( 2002 ). Pokud byl problém v mechanice, myslel jsem si že po vrácení originální mapy nic nepoznám.... ve středu večer mapa z roku 2007 byla zpátky. Rozdíl byl sakra velký. Dodatečně Tome díky ještě jednou.

Odpovědět