Baterie Optima

Všeobecné rady a informace

Moderátor: Acon

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
Miloš II
Příspěvky: 1945
Registrován: 01 lis 2006 09:24
tel.: سوني اريكسون
auto: لاند روفر ديسكفري 2
Kontaktovat uživatele:

Baterie Optima

#1 Příspěvek od Miloš II » 16 bře 2007 12:29

Tak kluci v SK konkrétně fy. www.allmetal.sk mají baterky v akci např.
Red Top 4,2L maj za 4792,- bez DPH a u nás např. http://www.optimabaterie.cz/autobaterie-ceniky/ za 5952,- bez DPH :idea:
Už mám objednáno protože mi zrovna klekla :lol: MilošII
Kgalagadi Transfrontier Park,Central Kalahari Game Reserve,Hurungwe Safari Area,Charara Safari Area,Mana Pools National Park,Chizarira National Park,Namib-Naukluft National Park,Lower Zambezi National Park

Potapěč

#2 Příspěvek od Potapěč » 16 bře 2007 13:05

Jakápak asi je výdrš gelovek obecně? Mám f autě dvě, teprva asi tak rok.

Uživatelský avatar
Miloš II
Příspěvky: 1945
Registrován: 01 lis 2006 09:24
tel.: سوني اريكسون
auto: لاند روفر ديسكفري 2
Kontaktovat uživatele:

#3 Příspěvek od Miloš II » 16 bře 2007 13:25

Potapěč píše:Jakápak asi je výdrš gelovek obecně? Mám f autě dvě, teprva asi tak rok.
No :idea: já jsem si ji asi odstřelil navijákováním. Teoreticky by měla vydržet víc, ale přijde na to jak ji asi taky dáváš po uších :lol: Tak já jsem si objednal hned 2kusy. Miloš II
Kgalagadi Transfrontier Park,Central Kalahari Game Reserve,Hurungwe Safari Area,Charara Safari Area,Mana Pools National Park,Chizarira National Park,Namib-Naukluft National Park,Lower Zambezi National Park

Potapěč

#4 Příspěvek od Potapěč » 16 bře 2007 13:33

Mno, taky uš sem ji jednou musel nechat nabít. :Ja blb:

Uživatelský avatar
petrs
Příspěvky: 105
Registrován: 13 bře 2007 14:54
auto: D4
Kontaktovat uživatele:

Re: Baterie Optima

#5 Příspěvek od petrs » 18 bře 2007 08:27

Red Top 4,2L maj za 4792,- bez DPH a u nás např. http://www.optimabaterie.cz/autobaterie-ceniky/ za 5952,- bez DPH :idea:
Už mám objednáno protože mi zrovna klekla :lol: MilošII[/quote]
Koupil jsem gelovou baterku podobných specifikaci za 5200 včetně DPH Fy EXIDE. Ale řeším nyní problém s nabíjení v automobilu ,zde nemůže dojít k nějakému problému při vybití baterie např. v naviláku. a jejím nasledné nabíjení.Všude se píše o kontrolovaném nabíjení. Našel jsem nějaké zařízení ale vůbec tomu nerozumím. http://www.traxide.com.au/trax1sc40_2.html Nemáte s tím nějaké zkušenosti.

Uživatelský avatar
George
Příspěvky: 213
Registrován: 08 lis 2006 19:44
auto: RR P38 2,5 DSE
Bydliště: Grottau

#6 Příspěvek od George » 18 bře 2007 13:36

ahoj,
koukám,že to co tam hodil Peters na tom druhým webu je přesně to,co nahání OC k napájení přídavné baterie.Až to uvidí bude mít radost.Jinak toto zařízení slouží k ochraně hlavní baterie ,aby se nevybíjela pod úroveň nutnou k nastartování auta,kddyž máš v autě přídavnou baterii na pohon příslušenství jako třeba právě naviják nebo v případě OC počítač.Navíc to zaručuje přednostní dobití hlavní baterie tak,aby nebyla ohrožena provozuschopnost auta.Takže s gelovkou to nebude mít asi nic společného.
George

Uživatelský avatar
Miloš II
Příspěvky: 1945
Registrován: 01 lis 2006 09:24
tel.: سوني اريكسون
auto: لاند روفر ديسكفري 2
Kontaktovat uživatele:

Prioritystart

#7 Příspěvek od Miloš II » 19 bře 2007 14:00

George píše:ahoj,
koukám,že to co tam hodil Peters na tom druhým webu je přesně to,co nahání OC k napájení přídavné baterie.Až to uvidí bude mít radost.Jinak toto zařízení slouží k ochraně hlavní baterie ,aby se nevybíjela pod úroveň nutnou k nastartování auta,kddyž máš v autě přídavnou baterii na pohon příslušenství jako třeba právě naviják nebo v případě OC počítač.Navíc to zaručuje přednostní dobití hlavní baterie tak,aby nebyla ohrožena provozuschopnost auta.Takže s gelovkou to nebude mít asi nic společného.
George
Nebo tohle

http://www.offroadpoint.cz/baterie.php
a
http://www.prioritystart.com/

Miloš II
Kgalagadi Transfrontier Park,Central Kalahari Game Reserve,Hurungwe Safari Area,Charara Safari Area,Mana Pools National Park,Chizarira National Park,Namib-Naukluft National Park,Lower Zambezi National Park

BigTwin Jirka

#8 Příspěvek od BigTwin Jirka » 19 bře 2007 15:36

Optimu už dodává i Paddock, žlutou i červenou za více než dobré ceny.

Uživatelský avatar
George
Příspěvky: 213
Registrován: 08 lis 2006 19:44
auto: RR P38 2,5 DSE
Bydliště: Grottau

#9 Příspěvek od George » 19 bře 2007 20:17

Čágo,no Priority start dost dobrý,ale naštvalo by mě ,kdybych po každém jeho zásahu musel vždycky znova synchronnizovat klíč.
George

kubes

Gelová baterie - Úskalí při nabíjení

#10 Příspěvek od kubes » 19 bře 2007 23:01

Gelová baterie má mnoho předností. Bohužel má i jednu velkou nevýhodu. Není jí jedno, na jaké napětí je nabíjena. Nemá totiž možnost odventilování, takže při nabíjení větším napětím u ní dochází k plynování a zvyšování tlaku uvnitř, který zpravidla končí deformací, někdy až poškozením obalu. Nová vozidla, která jsou gelovou baterií vybavena již z výroby mají přesnější regulátory a k plynování baterie nedochází. Pokud hodláte dát gelovou baterii do staršího vozidla, kde předtím byla baterie s elektrolytem, nezapomeňte zkontrolovat napětí vylézající z alternátoru. Pokud bude vyšší než 14,4 V tak tam gelovku nedávejte. Jasně, že neodejde hned, ale škodí jí to a bude mít pravděpodobně nižší životnost.
Paradoxně nutnost celodenního svícení pomáhá tam, kde je nabíjecí napětí větší. Tím, že je odebírán proud pro osvětlení je nižší napětí a gelovka tolik netrpí ani tam, kde je za normálních okolností pro ni již z důvodu vysokého napětí na alternátoru nebezpečno.
Zdraví Kubeš

Uživatelský avatar
Miloš II
Příspěvky: 1945
Registrován: 01 lis 2006 09:24
tel.: سوني اريكسون
auto: لاند روفر ديسكفري 2
Kontaktovat uživatele:

Propojovač paralerní baterie 12 V

#11 Příspěvek od Miloš II » 06 dub 2007 10:05

Myslím, že by to mohlo pořešit tohle MIloš II

http://shop.svarov.cz/index.php?main_pa ... cts_id=117
Kgalagadi Transfrontier Park,Central Kalahari Game Reserve,Hurungwe Safari Area,Charara Safari Area,Mana Pools National Park,Chizarira National Park,Namib-Naukluft National Park,Lower Zambezi National Park

OME

#12 Příspěvek od OME » 13 dub 2007 20:50

Nechci nikomu nic vnucovat,ale podle mých dlouholetých zkušeností kapacitu baterie ničím nenahradíš a tu gelovky nemají nijak zvláštní.Hlavně pro velké množství přídavných zařízení je důležité množství uskladněné energie tj.kapacita.Mimo to ani s životností baterií Optima to není žádná sláva.

Uživatelský avatar
mr-tomas
Příspěvky: 2458
Registrován: 10 čer 2012 23:45
auto: Def 110 300Tdi
Bydliště: Praha 10

Re: Baterie Optima

#13 Příspěvek od mr-tomas » 20 kvě 2015 21:24

Co je pravdy na tom, že gelovka žlutá Optima může být provozována v jakékoli poloze? Potřeboval bych je z důvodu jejich nadměrné velikosti položit na bok.
Deformační zóna Defendera je vozidlo stojící před ním.

Uživatelský avatar
DanoDEF
Příspěvky: 5095
Registrován: 15 říj 2006 21:36
auto: 110 SW
Bydliště: Geča

Re: Baterie Optima

#14 Příspěvek od DanoDEF » 20 kvě 2015 21:28

... vsetky gelove baterky mozu byt pouzivane v roznych polohach
LR Defender Td5 110SW po "prestavbe" a pred "prestavbou".

Uživatelský avatar
desmosedici-rr
Příspěvky: 256
Registrován: 04 dub 2014 17:55
auto: free
Bydliště: Plzeň-Blatná

Re: Baterie Optima

#15 Příspěvek od desmosedici-rr » 20 kvě 2015 22:03

čus když jsem kdysi dělal do autohifi, jezdil na soutěže DB drag tak jsem měl tuhle baterku http://autobaterie.heureka.cz/power-cel ... e/#section a ještě dost taky frčela tahle značka http://autobaterie.hledejceny.cz/kinetik-khc-2400/ ty Optimy se občas taky oběvily ale neměli takovej proud kterej byl v ten okamžik třeba,baterie může být v jakékoliv poloze

Uživatelský avatar
mr-tomas
Příspěvky: 2458
Registrován: 10 čer 2012 23:45
auto: Def 110 300Tdi
Bydliště: Praha 10

Re: Baterie Optima

#16 Příspěvek od mr-tomas » 20 kvě 2015 22:06

Tak to je super. :dance :dance :dance
Deformační zóna Defendera je vozidlo stojící před ním.

Uživatelský avatar
teslo
Příspěvky: 2655
Registrován: 25 led 2007 08:44
Bydliště: Bratislava

Re: Baterie Optima

#17 Příspěvek od teslo » 21 kvě 2015 08:19

neukryvaju v sebe tie baterie nejaku zaludnost pre bezne pouzitie v aute (navijakovnie je v nasom ponimani bezne :lol: )? (specialne nabijanie, teplotny rozsah, vibracie a pod...)
Parametrovo su to velmi zaujimave kusky.
Range Rover Classic 3.9V8EFI, plus zopar drobnosti:)
Range Rover P38 2.5TDS

MadTom
Příspěvky: 14938
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: Baterie Optima

#18 Příspěvek od MadTom » 21 kvě 2015 09:29

Jsem na ty dva odkazy lehce kouknul a startovacní proudy 7000A a 2400A mě uvedly lehce v úžas. Né že by to nebylo teoreticky možné, ale be uvedení metodiky, podle které to bylo změřené, je to takovej nicneříkající údaj. I u běžněji se vyskytujících baterií jsou rozdíly damé dvěma standardy pro měření startovacího proudu. Ve výsledku je to tak, že u stejné baterie to je podle jednoho systému měření cca 500A a podle druhého cca 700A. A to se potom docela těžko srovnává.
Ještě jsem kouknul na jede z eshopů, na který to odkazuje a tak u baterie není uveden startovací proud 7000A ale nejspíš zkratový proud. To je ale úplně něco jiného.
Slušný dodavatel k baterii dodá trošku víc než 5 řádků údajů - většinou nějaký katalogový list, kde je uvedeno, podle jakých norem byly uvedené hodnoty zjištěny. Bez těchto údajů je to trošku srovnávání jablek s hruškama. A uvádění těch co nejhezčích čísel, které ale prakticky nemají žádný význam, kromě případu zkratovaných kabelů.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

astero
Příspěvky: 204
Registrován: 25 dub 2013 09:53
auto: Ex Free, Evoque

Re: Baterie Optima

#19 Příspěvek od astero » 21 kvě 2015 09:43

Nerád by som kazil nadšenie z hitech vytuneného aku ale nedá mi to, napr:
http://autobaterie.heureka.cz/power-cel ... e/#section smrdí podvodom - klamlivá reklama, bo 7000A štartovací prúd nedá, asi nedá ani 700A, teda možno neopakovateľne a do skratu. Ako gelovka je určená na zálohovanie a občasné cucnutie málo prúdu. Naviják jej nesvedčí, na to je nevhodná. To už radšej obyč.štartovacie olovo, alebo experiment s LiFePO4.
Optimabaterie, to tiež vypadá na naleštený prd pochybných vlastností, bacha na nich.
"OPTIMA RedTop: již samotný pohled přináší vzrušení.." To je dobré tak pre uhrovitého puberťáka, ktorý vezme tatíkovy oktávutedeíívoe, natuní mu symphony kapacitorom s modrým displejom a ešte mu ostane na jednu podobnú plčovinu.
Tá baterka má vlastnosti priemerné, ale aby sa to predalo tak sa potuní, je červená - ohhh , spiracell technology :lol:
Celý ich leták http://www.optimabaterie.cz/optima-baterie-prumysl.pdf je pochybný, chváliť sa tým že olovená baterka má elektrody z olova???, že separátory sú sklené vlákna, veď to už dobrých 30rokov používa asi aj filson z tesca. Samotěsnící
pojistné ventily - to znamená, že voda sa vyparí von, ale dnu už ju nedostanete. Obnažené olovo sa rozpadá.
Fuj, hnus, nebrať :hmm:
EDIT:MadTom bol rýchlejší :oops:

MadTom
Příspěvky: 14938
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: Baterie Optima

#20 Příspěvek od MadTom » 21 kvě 2015 10:29

Jenom k Optima bateriím - oni ty elektrody mají doopravdy smotané a deklarovaným parametrům bych docela věřil. Když jsem si do D2 a později do Defa kupoval baterky, tak jsem Optimu nezvolil z jednoho důvodu - malá kapacita. Protože jsem baterky chtěl i k něčemu jinému, než je jenom startování - k napájení bufíku nebo ledničky, a tam to není o schopnosti dodat proud, ale i o kapacitě. Nakonec jsem skončil u AGM baterií od Banneru.
AGM = elektrolyt nasáklý ve skleněném rounu - netečou, nevytečou, teroteticky se dají i obrátit. Optima je to samé, ale navíc ještě smotané.
Gelová = elektrolyt je ve formě gelu
Nejsou to baterie stjené kontrukce.
Obecně - pokud baterie nemá originál šroubovací zátky, ale je hermeticky uzavřená, tak je třeba ji nabíjet tak, aby neplynovala, tj. nabíječkou s omezením maximálního napětí. Pokud se totiž plynovací napětí překročí, tak uvnitř baterie vzroste tlak od kyslíku a vodíku, co se v ní vyvíjí rozkladem vody. Aby nepraskla, tak má vždy nějaký pojistný ventil, dos často je to membrána která se prostě prostrhne, a dojde k nevratné ztrátě vody. To samé se může stát při poškození alternátoru, který dá moc velké napětí.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Odpovědět