Stránka 1 z 2

Klima/vykon

Napsal: 17 črc 2009 12:47
od Karolcom
Nazdar ludia,

Viete mi niekto poradit ci je normalne ked mam zapnutu klimu, bere to cca 20 koni vykonu.. mozno aj viac..
Huci to o dost viac a cele sa to trapi..
Neni to uplne v poriadku, ze?

Dik
K.

Re: Klima/vykon

Napsal: 17 črc 2009 13:50
od DanoDEF
... no vykon to kazdopadne berie ale ako si prisiel ma tych 20 koni ?

Re: Klima/vykon

Napsal: 17 črc 2009 16:31
od Luboš M.
DanoDEF píše:... no vykon to kazdopadne berie ale ako si prisiel ma tych 20 koni ?
Klima opravdu bere celkem dost výkonu i u TD5, je to poznat hlavně v kopcích. Pouštím jí pouze při jízdě po dálnici, v kolonách. Jinak perfektně plní svoji funkci přední klapky. Defík ale stíhá dotápět převodovkou :mrgreen:

Re: Klima/vykon

Napsal: 17 črc 2009 16:31
od Luboš M.
Luboš M. píše:
DanoDEF píše:... no vykon to kazdopadne berie ale ako si prisiel ma tych 20 koni ?
Klima opravdu bere celkem dost výkonu i u TD5, je to poznat hlavně v kopcích. Pouštím jí pouze při jízdě po dálnici, v kolonách. Jinak perfektně plní svoji funkci přední klapky. Defík ale stíhá dotápět převodovkou :!: :mrgreen:

Re: Klima/vykon

Napsal: 18 črc 2009 07:33
od Land Jirka
Já když zapnu klimu, tak mám co dělat abych se rozjel na jedničku do kopce (300 tdi+velká kola).

Re: Klima/vykon

Napsal: 18 črc 2009 12:13
od Karolcom
DanoDEF píše:... no vykon to kazdopadne berie ale ako si prisiel ma tych 20 koni ?
len tip dano..


No presne ako hovorite, pri tom rozbiehani je to docela katastrofa, a do kopca este horsie..

Pocul som ze klima u tychto aut je docela mocna, ale az tak.. :| a hlavne s V8..

Otacky Vam to tiez vyhadzuje na 1000 pri volno behu? (obcas aj trosku viac..)

K.

Re: Klima/vykon

Napsal: 18 črc 2009 12:25
od DanoDEF
... no je trosku rozdiel klima v Disko a Defe

... v Defe su tri urovne chladenia tri urovne ventilatora, v Disko je regulacia plynula

... v Defe je este nevyhoda, ze to nechladi vzduch prudiaci do interieru ale vzduch, ktory uz tam je u noh
spolujazdca

... kopec,ktory v defe urobim na 100-105ke pri pustenej klime tak 90-95

Re: Klima/vykon

Napsal: 18 črc 2009 12:28
od karel
Ano i mě při zapnutí klimy jdou otáčky více nahoru, přeci jen při sepnutí spojky u kompresoru klimatizace se zvýší zatížení motoru a tak jdou otáčky nahoru a ten zvýšený hluk má za následek i zapnutí dvou ventilátorů (mimochodem japonských Denso) před chladičem,úbytek výkonu mám samozřejmě taky, ale rozjezd je v pohodě i na dvojku a to na 33"

Re: Klima/vykon

Napsal: 18 črc 2009 15:21
od DanoDEF
karel píše: ... a ten zvýšený hluk má za následek i zapnutí dvou ventilátorů (mimochodem japonských Denso) před chladičem
... neviem ako u Disko V8 ale u Defa TD5 sa ten ventilator ( Def ma iba jeden ) zapina iba za urcitych okolnosti a pocut je ho tiez.

Re: Klima/vykon

Napsal: 18 črc 2009 15:45
od karel
No u Discovery by měl asi spínat taky jen občas, ale u mojí nespínal projistotu vůbec, asi vadné nějaké relé, tak jsem to předělal na sólo vypínač, který si při pomalé jízdě v koloně zapnu a je klid :!:

Re: Klima/vykon

Napsal: 18 črc 2009 20:45
od Neklan
Já mám manuální 26 let starou klimu pro Saudsko-arabský trh, takže cítím mírný úbytek výkonu i u V8 (ale nic dramatického). Každopádně spotřeba se zapnutou klimou jde o 2,5 l / 100km nahoru :( . Motor mám mechanický s karburátorem, takže jsem volnoběžné otáčky musel trochu zdvihnout permanentně, aby mi to s klimatizací nechcípalo. Navíc místo větráku motorového chlazení s visko spojkou mám dva elektrické ventilátory Kenlowe, které berou 2,5 V napětí a když sepnou při běžící klimatizaci, musím mít volnoběžné otáčky nastavené tak, aby to motor pobral. Chladí ale dobře :Pohoda: .

Re: Klima/vykon

Napsal: 20 črc 2009 00:27
od Steve
Mám manuální klimu, ale nejde mi :(
Chystám se v tom pohrabat, na co se mám zaměřit jako první?
D.I 1997 300 TDi

Re: Klima/vykon

Napsal: 20 črc 2009 06:55
od Land Jirka
Steve píše:Mám manuální klimu, ale nejde mi :(
Chystám se v tom pohrabat, na co se mám zaměřit jako první?
D.I 1997 300 TDi
1) Jestli je v ní chladící plyn (naplní kdejakej ledničkář)
2) Zda spíná elektromagnetická řemenice kompresoru

Re: Klima/vykon

Napsal: 20 črc 2009 18:05
od Steve
Předchozí majitel ji, jak říkal, nepoužíval. Je tam nálepka s údajem o plnění, ale při zapnutí není slyšet, že by se to rozjelo, změna otáček žádná...
Kámoš tvrdí, že je tam nějaký tlakový ventil, který při poklesu tlaku zabrání činnosti.
OK. Mrknu na to a najdu nějakého ledničkáře.
Jde mi o to, abych nenaklusal do nějakého servisu, kde mi řeknou, že si nejdřív musím pořešit to a to...

Re: Klima/vykon

Napsal: 21 črc 2009 11:05
od Acon
ak mám pustenú klímu, tak rozjazd z križovatky je hodne... ...váhavý. Ak potrebujem rýchly rozjazd, prepínam na "economic". Pokial ide o odobratie výkonu, kompresory sú väčšinou tak 3-5kW. takže odber je okolo 4-7koníkov. Ak vezmeme do úvahy že pri otáčkach potrebných na rozjazd je krivka výkonu niekde na minime (možno na úrovni 15-30Hp), tak tie koníky jednoznačne musíme cítiť.

Re: Klima/vykon

Napsal: 21 črc 2009 11:22
od DanoDEF
Acon píše:...tak tie koníky jednoznačne musíme cítiť.
... ta kdeze. Plynovy pedal nie je na hladkanie... treba mysliet na to, ze aj ini chucu prejst upchanu krizovatku cim skor.

... ja osobne necitim vyrazny rozdiel pri rozjazde s klimou alebo bez.

Re: Klima/vykon

Napsal: 21 črc 2009 11:47
od PavelU
DII má klimu jak pro autobus a taky jsem měl problémy s výkonem a musel sem tam ji vypnout. Teď mám v autě druhý motor, klimu puštěnou stále i v zimě, už ani nevím kde se vypíná. :wink:

Re: Klima/vykon

Napsal: 21 črc 2009 15:10
od Karolcom
Takze s tym asi nic nenarobim.. :(
Klima na dialku, okno(a) v meste..
..alebo kupit novy motor ako Pavel.. 8)

Kazdopadne dik chlopy za cenne info..

K.

Re: Klima/vykon

Napsal: 21 črc 2009 15:51
od PavelU
Já jsem to tady napsal jenom pro zamyšlení, ne jako návod. Chtělo by to zjistit jestli je motor v dobré kondici a dává takový výkon jaký má, ne naopak kolik žere klima.
Pro srovnání bych bral to co napsal Karel. :wink:

Re: Klima/vykon

Napsal: 21 črc 2009 16:32
od Acon
normálne sa s tým dá jazdiť. Len keď si v situácii, že potrebuješ rýchlo vyraziť z križovatky, tak jednoducho stlačíš "economic" a za križovatkou späť na "auto". U DII je chladič tak vychladený, že aj bez kompresora z neho ide chladný vzduch ešte dlho po vypnutí kompresora.