TD5 a "chip"
Moderátor: Acon
- Hanys_a_Kaca
- Příspěvky: 6482
- Registrován: 18 kvě 2010 09:13
- tel.: 775 173 983
- auto: DEF110+D2+RRC
- Bydliště: Prachatice / Budějice
Re: TD5 a "chip"
Na klimakondenzatoru muze bejt treba 50 stupnu, takze z nej nejak rozumne odvadet teplo, pokud nebude prvni na rade muze byt celkem orisek. Ja teda na plyn moc neslapu, takze na intercooleru nebudu mit o moc vic (turbo v podstate nepouzivam), ale jestli nekdo dava vetsi intercooler, tak k tomu ma ( ) asi duvod - vyssi teplotu a pak muze byt klidne za klimou.
Delal jsem pro jednu nejmenovanou automobilku z boleslavi, dneska ty motory delaj dost preturbovany, z nejakej malejch objemu zdimaj kde co, dvoulitrovej oturbenej sneznej muz ma intercooler asi trikrat vetsi nes nase defy (au uz euro2 nebo 3) ale porad je za klimkondenzatorem...
Delal jsem pro jednu nejmenovanou automobilku z boleslavi, dneska ty motory delaj dost preturbovany, z nejakej malejch objemu zdimaj kde co, dvoulitrovej oturbenej sneznej muz ma intercooler asi trikrat vetsi nes nase defy (au uz euro2 nebo 3) ale porad je za klimkondenzatorem...
- Hanys_a_Kaca
- Příspěvky: 6482
- Registrován: 18 kvě 2010 09:13
- tel.: 775 173 983
- auto: DEF110+D2+RRC
- Bydliště: Prachatice / Budějice
Re: TD5 a "chip"
Tak mam jeden dotaz natolik mimo mísu, že ho loupnu sem. Kvízová otázka:
K čemu moje auto (ŘJ) používá informaci o tom, zda mám zařazený rychlé nebo redukci. Podotýkám, že mám první TD5 z roku 98, a moje auto nemá ani ABS ani TC ani ACE ani LSD, THC nebo ODS. Tedy ŘJ se dostane v podstatě jenom na motor - vstřik paliva. Jsou nějak omezený otáčky, nebo podpořený nižší otáčky - prostě jestli to mění průběh chodu motoru v závislosti na plynu (nebo dokonce i spojce) a nebo to nědělá zhola nic.
K čemu moje auto (ŘJ) používá informaci o tom, zda mám zařazený rychlé nebo redukci. Podotýkám, že mám první TD5 z roku 98, a moje auto nemá ani ABS ani TC ani ACE ani LSD, THC nebo ODS. Tedy ŘJ se dostane v podstatě jenom na motor - vstřik paliva. Jsou nějak omezený otáčky, nebo podpořený nižší otáčky - prostě jestli to mění průběh chodu motoru v závislosti na plynu (nebo dokonce i spojce) a nebo to nědělá zhola nic.
Re: TD5 a "chip"
Na D2 to zmeni citlivost plynu a povoli zapnut HDC. co pisu v rave pre defender? podla mna to len zmeni ten plyn
if it ain't broke, don't fix it
-
- Příspěvky: 14938
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: TD5 a "chip"
HDC řeší jiná jednotka než motor. U TD5 EURO 2 je to jenom reakce na plynovej pedál prostě by to mělo spodní část chodu - tj. tu s málo přidaným plynem roztáhnout, aby to lépe filtroval zákmity od pohybující se nohy na pedálu v terénu.
U EURO 3 už je víc map a ty se přepínají - motor se dá i lépe poladit - mapy mají jemnější krok.
U EURO 3 už je víc map a ty se přepínají - motor se dá i lépe poladit - mapy mají jemnější krok.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
Re: TD5 a "chip"
Chip na 175k, obr. grafu z brzdy: http://www.facebook.com/media/set/?set= ... 082&type=1" onclick="window.open(this.href);return false;
Land Rover Discovery 2 Td5
- visby
- Příspěvky: 2584
- Registrován: 07 dub 2009 11:35
- auto: Disco 2
- Bydliště: Bratislava
- Kontaktovat uživatele:
Re: TD5 a "chip"
krasna d2ka;-)masar píše:Chip na 175k, obr. grafu z brzdy: http://www.facebook.com/media/set/?set= ... 082&type=1" onclick="window.open(this.href);return false;
- gibson
- Příspěvky: 3310
- Registrován: 08 bře 2011 16:33
- tel.: +421907201052
- auto: DI 300, mini, vw t2
- Bydliště: stará ľubovňa
Re: TD5 a "chip"
podla toho co sledujem forum to bude na 99% dzonovavisby píše:krasna d2ka;-)masar píše:Chip na 175k, obr. grafu z brzdy: http://www.facebook.com/media/set/?set= ... 082&type=1" onclick="window.open(this.href);return false;
fakt pekna
DI 300Tdi - pojazdne
mini 1300 98' - zhnity bruchoplaz ultimate!
D90 300Tdi - EX
VW T2 77' - Rusty
http://www.gibsonsg.rajce.idnes.cz http://www.fedorsecurity.sk
mini 1300 98' - zhnity bruchoplaz ultimate!
D90 300Tdi - EX
VW T2 77' - Rusty
http://www.gibsonsg.rajce.idnes.cz http://www.fedorsecurity.sk
- Jenda
- Příspěvky: 3573
- Registrován: 22 lis 2007 21:58
- tel.: 775 391 907
- auto: 110
- Bydliště: Praha-Smetanova lhota
Re: TD5 a "chip"
Vi nekdo ci je ta Disco na fotce? Respektive jestli uz jsou nejaky zkusenosti ? Jaka je treba spotreba,teplota pri beznem provozu a vubec jizdni vlastnosti ?
U takoveho narustu uz bych ale premyslel i o mereni teploty vyf.plynu a pripadne vetsim intercooleru, neb je to pak potreba nakrmit i vzduchem. Ta teplota je taky pak na hrane.
H.
U takoveho narustu uz bych ale premyslel i o mereni teploty vyf.plynu a pripadne vetsim intercooleru, neb je to pak potreba nakrmit i vzduchem. Ta teplota je taky pak na hrane.
H.
It´s not broken, it´s british !
http://www.christophermccandless.info
http://www.christophermccandless.info
Re: TD5 a "chip"
Hned nad tebou to psal gibson , je DZONOva http://www.landroverforum.cz/forum/view ... hp?t=17462" onclick="window.open(this.href);return false;
Land Rover Discovery 2 Td5
- Jenda
- Příspěvky: 3573
- Registrován: 22 lis 2007 21:58
- tel.: 775 391 907
- auto: 110
- Bydliště: Praha-Smetanova lhota
Re: TD5 a "chip"
...ok,tak kdyz vime ci to je, tak plati ten zbytek otazek
Honza
Honza
It´s not broken, it´s british !
http://www.christophermccandless.info
http://www.christophermccandless.info
Re: TD5 a "chip"
Zdravím Vás chlapci,
tak môj klenot je na socialnej sieti?
Veľmi dlho som špekuloval, či si to dať vôbec chipnúť. Furt som si vravel, že ak do toho pôjdem, tak to dám urobiť renomovanej firme.
Pekný prístup, majú zázemie a skúsenosti.
Prišiel som, ukotvili auto a zmerali aktuálny výkon. Bolo tam nejakých cca 130 koníkov, trošku som bol aj sklamaný, čo to mám za tuleňa
Dvakrát to zmeral, výsledok skoro identický.
Padla otázka...čo s tým ideme robiť? Samozrejme, čo najviac, ale bezpečných koní, skôr NM!!!
Stiahol soft, cca 25 min už bol nahodený späť začalo sa merať.....prvé meranie 167 k, cca 360 NM
Motor sa choval v pohode..., žiadny dym pod záťažou, paráda. Usúdil, že sa to dobré správa, tak stiahol soft ešte raz a zase sa s tým trošku pohral.
Druhé meranie, viď graf. Ani obláčik dymu.
Spodok, kým nezačne fúkať turbo je citeľne lepší, nie je to však nejaký zázrak. Zazrak prichádza od cca 1800 ot.
Na 33" to už išlo lepšie ako pred tým na origo rozmere.
Obul som to naspäť na série a je to bomba!!!
Zrýchlenie z 0 super, ale to nejak nemusím, ale pružné zrýchlenie, predbiehanie....už som to mal mať dávno chipnuté. Je to iné auto.
Spotreba?
Na seriových kolesách: - mesto, ale v kuse rozmýšlať 8,22l/100km ( je to na palicu, skúsiť som musel)
- mesto bežné približovanie 9,3l/ 100km ( bežný reál, žiadne preteky)
- mimo mesto, bežná jazda 90-110 km/hod. cca 8,5 l/100 km
- dialnica 110-120 km/hod. 10,5 l/100km
Tiež som špekuloval nad väčším IC. Na bežné vozenie, sem tam terén, výjazd stačí séria. Robili nejaké Defy s veľmými ICečkami, ale to už bolo náradie na katózu. Uisťoval ma, že netreba, ale určite by väčší IC nepoškodil, to je jasné.
Dúfam, že tá spokojnosť mi vydrží dlho.
Cena v akcii 300 € bez DPH
tak môj klenot je na socialnej sieti?
Veľmi dlho som špekuloval, či si to dať vôbec chipnúť. Furt som si vravel, že ak do toho pôjdem, tak to dám urobiť renomovanej firme.
Pekný prístup, majú zázemie a skúsenosti.
Prišiel som, ukotvili auto a zmerali aktuálny výkon. Bolo tam nejakých cca 130 koníkov, trošku som bol aj sklamaný, čo to mám za tuleňa
Dvakrát to zmeral, výsledok skoro identický.
Padla otázka...čo s tým ideme robiť? Samozrejme, čo najviac, ale bezpečných koní, skôr NM!!!
Stiahol soft, cca 25 min už bol nahodený späť začalo sa merať.....prvé meranie 167 k, cca 360 NM
Motor sa choval v pohode..., žiadny dym pod záťažou, paráda. Usúdil, že sa to dobré správa, tak stiahol soft ešte raz a zase sa s tým trošku pohral.
Druhé meranie, viď graf. Ani obláčik dymu.
Spodok, kým nezačne fúkať turbo je citeľne lepší, nie je to však nejaký zázrak. Zazrak prichádza od cca 1800 ot.
Na 33" to už išlo lepšie ako pred tým na origo rozmere.
Obul som to naspäť na série a je to bomba!!!
Zrýchlenie z 0 super, ale to nejak nemusím, ale pružné zrýchlenie, predbiehanie....už som to mal mať dávno chipnuté. Je to iné auto.
Spotreba?
Na seriových kolesách: - mesto, ale v kuse rozmýšlať 8,22l/100km ( je to na palicu, skúsiť som musel)
- mesto bežné približovanie 9,3l/ 100km ( bežný reál, žiadne preteky)
- mimo mesto, bežná jazda 90-110 km/hod. cca 8,5 l/100 km
- dialnica 110-120 km/hod. 10,5 l/100km
Tiež som špekuloval nad väčším IC. Na bežné vozenie, sem tam terén, výjazd stačí séria. Robili nejaké Defy s veľmými ICečkami, ale to už bolo náradie na katózu. Uisťoval ma, že netreba, ale určite by väčší IC nepoškodil, to je jasné.
Dúfam, že tá spokojnosť mi vydrží dlho.
Cena v akcii 300 € bez DPH
Re: TD5 a "chip"
Díky, že jsi se podělil o zkušenost. Co teplota výfukových plynů, upravovaly se třeba nějak svody?
Land Rover Discovery 2 Td5
- Jenda
- Příspěvky: 3573
- Registrován: 22 lis 2007 21:58
- tel.: 775 391 907
- auto: 110
- Bydliště: Praha-Smetanova lhota
Re: TD5 a "chip"
Zdar, diky za postreh. No nejak se mi to nezda,jsem v tomhle hodne skeptik.Ta presnost spotreby a tak(je to vec dlohodobeho mereni) ale tos asi delal. Taky se mi nezda ze by autak nezakouril kdyz mu nalozis,to nedava smysl.Kdyz to ma takovej kroutak, tak co by pak roztacelo turbo ?
Cena je vic nez dost slusna, pri takovem narustu koni ale musela vzrust i ta teplota,je divny ze ti tohle nerekli.Taky kdyz to ma takovejch koni, je potreba to ukrmit i vzduchem, coz me zase vraci k tomu turbu.
Dej vedet s odstupem casu ale stejne dik .
H.
Cena je vic nez dost slusna, pri takovem narustu koni ale musela vzrust i ta teplota,je divny ze ti tohle nerekli.Taky kdyz to ma takovejch koni, je potreba to ukrmit i vzduchem, coz me zase vraci k tomu turbu.
Dej vedet s odstupem casu ale stejne dik .
H.
It´s not broken, it´s british !
http://www.christophermccandless.info
http://www.christophermccandless.info
Re: TD5 a "chip"
Teplota vyf.plynov? Neviem, nemám teplomer a zvody sú seriové. Zatial, kým ich neporazímasar píše:Díky, že jsi se podělil o zkušenost. Co teplota výfukových plynů, upravovaly se třeba nějak svody?
Re: TD5 a "chip"
Jenda píše:Zdar, diky za postreh. No nejak se mi to nezda,jsem v tomhle hodne skeptik.Ta presnost spotreby a tak(je to vec dlohodobeho mereni) ale tos asi delal. Taky se mi nezda ze by autak nezakouril kdyz mu nalozis,to nedava smysl.Kdyz to ma takovej kroutak, tak co by pak roztacelo turbo ?
Cena je vic nez dost slusna, pri takovem narustu koni ale musela vzrust i ta teplota,je divny ze ti tohle nerekli.Taky kdyz to ma takovejch koni, je potreba to ukrmit i vzduchem, coz me zase vraci k tomu turbu.
Dej vedet s odstupem casu ale stejne dik .
H.
Spotreba:Jenda píše:Zdar, diky za postreh. No nejak se mi to nezda,jsem v tomhle hodne skeptik.Ta presnost spotreby a tak(je to vec dlohodobeho mereni) ale tos asi delal. Taky se mi nezda ze by autak nezakouril kdyz mu nalozis,to nedava smysl.Kdyz to ma takovej kroutak, tak co by pak roztacelo turbo ?
Cena je vic nez dost slusna, pri takovem narustu koni ale musela vzrust i ta teplota,je divny ze ti tohle nerekli.Taky kdyz to ma takovejch koni, je potreba to ukrmit i vzduchem, coz me zase vraci k tomu turbu.
Dej vedet s odstupem casu ale stejne dik .
H.
- dlhodobo som to zatial nemeral, mám to chipnuté cca 3-4 týždne. Prešiel som úsek dotankoval, vypočítal a znova ďalší úsek a znova vypočítal...
Taky se mi nezda ze by autak nezakouril kdyz mu nalozis,to nedava smysl.Kdyz to ma takovej kroutak, tak co by pak roztacelo turbo ?
Myslím si, že záleží na nastavení palivovej mapy. Ak ti tam "nasype" pri 2000 ot. kopu nafty, ktorú nestihne spáliť je jasné, že bude huliť. Ale keď mu bude pridávať naftu postupne a turbo už bude pracovať ako má, tak by to asi mohlo fungovať. Jasné, nebude tam pri 2000 ot. kopanec, ale načo prechlastávať motor.
Čo sa týka teploty, to viem že stúpne. O koľko, to neviem.
Ja s tým nepretekám a jazdím s rozumom. Má to relatívne málo km, takže sa nijak nestresujem. Uvidíme, čo prinesie km nábeh.
- visby
- Příspěvky: 2584
- Registrován: 07 dub 2009 11:35
- auto: Disco 2
- Bydliště: Bratislava
- Kontaktovat uživatele:
Re: TD5 a "chip"
nemyslim, ze by teplota vyfukovych plynov mala nejako radikalne stupnut. najvyssie teploty pri spalovani su prave pri vysokej lambde (vela vzduchu a menej paliva) a nie pri nizkej (vela paliva a menej vzduchu).Jenda píše:Zdar, diky za postreh. No nejak se mi to nezda,jsem v tomhle hodne skeptik.Ta presnost spotreby a tak(je to vec dlohodobeho mereni) ale tos asi delal. Taky se mi nezda ze by autak nezakouril kdyz mu nalozis,to nedava smysl.Kdyz to ma takovej kroutak, tak co by pak roztacelo turbo ?
Cena je vic nez dost slusna, pri takovem narustu koni ale musela vzrust i ta teplota,je divny ze ti tohle nerekli.Taky kdyz to ma takovejch koni, je potreba to ukrmit i vzduchem, coz me zase vraci k tomu turbu.
Dej vedet s odstupem casu ale stejne dik .
H.
skor by som sa bal prehrievania, ale pri normalnej jazde a dobrom stave chladiacej sustavy v tom nevidim problem v nasich koncinach.
- Jenda
- Příspěvky: 3573
- Registrován: 22 lis 2007 21:58
- tel.: 775 391 907
- auto: 110
- Bydliště: Praha-Smetanova lhota
Re: TD5 a "chip"
...jeste k tomu mereni, az budes priste tankovat ,,do plne" nadrze a pistole uz bude vypinat,zahopej autem a uvidis ze tam padne jeste par litru. Ja tam takhle narvu jeste o dost vic.Proto jsem se psal na presnost mereni,je to dost matouci
Jinak ta teplota vyfukovych plynu stoupne pri takovejch konich o hodne, tusim ze renomovany ,,remapari" v UK uz to nazivaji stageII a prodavaj k tomu kit veci na dodelavku ,vcetne vetsik IC.
H.
Jinak ta teplota vyfukovych plynu stoupne pri takovejch konich o hodne, tusim ze renomovany ,,remapari" v UK uz to nazivaji stageII a prodavaj k tomu kit veci na dodelavku ,vcetne vetsik IC.
H.
It´s not broken, it´s british !
http://www.christophermccandless.info
http://www.christophermccandless.info
Re: TD5 a "chip"
... rovnako zalezi aku naftu tankujes niektore celkom slusne penia a potom tam tolko nedas co skresluje meranie. Jazdim na "chipe" od profi tuningu uz nejaky ten rok a z dlhodobeho hladiska viem povedat, ze tesne po uprave vykonu som jazdil aj o liter nad dlhodobym priemerom a teraz jazdim aj liter pod dlhodobym priemerom.Jenda píše:...jeste k tomu mereni, az budes priste tankovat ,,do plne" nadrze a pistole uz bude vypinat,zahopej autem a uvidis ze tam padne jeste par litru. Ja tam takhle narvu jeste o dost vic.Proto jsem se psal na presnost mereni,je to dost matouci
... co sa podymovania tyka rovnako zalezi kolko km ten motor ma za sebou. Moj ma uz skor 400tkm a tak uz pri akceleracii pusti trosku ciernej farby ale pri normalnej jazde nie.
... myslim, ze samotna teplota vyfukovych plynov nie je az tak zasadny problem skor je to prudka zmena teplot jak vyfuku tak chladenia. Napr. jazda do kopca a nasledne z kopca. Do kopca mu nakladas a teplota chladiacej ide az na 110° potom nasledne z kopca pada az na 88°.
LR Defender Td5 110SW po "prestavbe" a pred "prestavbou".
- Miloš II
- Příspěvky: 1945
- Registrován: 01 lis 2006 09:24
- tel.: سوني اريكسون
- auto: لاند روفر ديسكفري 2
- Kontaktovat uživatele:
Re: TD5 a "chip"
Co se týče čipu tak ho mám od http://bellautoservices.co.uk/" onclick="window.open(this.href);return false; před GO motoru najeto 350tis jsem jezdil na čip ... ted jezdím na základní mapu protože to stačí ...mám přepínací ECU (mapy) a funguje to parádně... ale jak jsem psal používám základ... teplota jde samo nahoru utržené štefty potrubí mám již také zasebou atd. ... jen názornej příklad teplot motorového oleje ... Mopadži v Gruzii v kopci teplota oleje 130 C já měl v 90 v základní mapě, ale pravdou je že mám přídavný chlazení motor. oleje někde tu jsou fota http://www.landroverforum.cz/forum/view ... avy+pro+D2" onclick="window.open(this.href);return false; MIloš II
Kgalagadi Transfrontier Park,Central Kalahari Game Reserve,Hurungwe Safari Area,Charara Safari Area,Mana Pools National Park,Chizarira National Park,Namib-Naukluft National Park,Lower Zambezi National Park