TD5 a "chip"

Všeobecné rady a informace

Moderátor: Acon

Odpovědět
Zpráva
Autor
MarekS

Re: TD5 a "chip"

#361 Příspěvek od MarekS » 08 led 2013 19:36

Má smysl schánět ještě jednu jednotku a tu čipnout ? A originál nechat pro případ,že by byl problém s autem a bylo potřeba udělat test auta a zjistit jak se motor chová ?
Protože s upraveným autem budou ty hodnoty jiný aspoň si myslím. Případně jakou jednotku schánět aby byla schodná stou mojí ?

Uživatelský avatar
Kangaroo
Příspěvky: 703
Registrován: 18 led 2007 18:18

Re: TD5 a "chip"

#362 Příspěvek od Kangaroo » 08 led 2013 20:39

MarekS píše:Má smysl schánět ještě jednu jednotku a tu čipnout ? A originál nechat pro případ,že by byl problém s autem a bylo potřeba udělat test auta a zjistit jak se motor chová ?
Protože s upraveným autem budou ty hodnoty jiný aspoň si myslím. Případně jakou jednotku schánět aby byla schodná stou mojí ?
Přesně tak to mám , mám dvě stejné jednotky jednu chipnutou a druhou ne. Tu nechipnutou jsem tam nikdy nepřipojil :D

MadTom
Příspěvky: 14936
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: TD5 a "chip"

#363 Příspěvek od MadTom » 08 led 2013 20:52

To je jenom o ceně. Jako náhradní díl to má smysl jenom někam daleko a nejlépe s diagnostikou ssebou. Protože jsem měl originál tu starší, tak jsem si pořídil novou, popoladil, a starou vozím sebou, když jedu daleko (Černá hora, Albánie). Jinak není problém mít dvě, pokud jsou nastavené, tak se dají pouze přehodit bez nutnosti dalšího nastavování.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Uživatelský avatar
Hanys_a_Kaca
Příspěvky: 6482
Registrován: 18 kvě 2010 09:13
tel.: 775 173 983
auto: DEF110+D2+RRC
Bydliště: Prachatice / Budějice

Re: TD5 a "chip"

#364 Příspěvek od Hanys_a_Kaca » 08 led 2013 21:18

A vite o nekom, komu fakt umrela ridici jednotka, aniz by ji treba utopil? On to kazdej druhej delnas z garaze rika: "no jo, ono to nejede jak ma, to bude spatnou ridici jednotkou" nebo: "auto hezky, ale zdechne ti ridici jednotka a ses v haji". Ale co jsem kde cetl, tak td5 dokaze pekne pozlobit, ale jeste jsem necetl o tom, ze by nekomu fakt ta jednotka umrela. :?:
Hanys a Káča

Land Rover se nekupuje, Land Rover se staví.
O našem výletu: http://www.oneland.cz

Uživatelský avatar
Hubert
Příspěvky: 2461
Registrován: 28 čer 2009 19:13
tel.: 724878985
auto: D1 300 TDI, D3 TDV8
Bydliště: Kousek do Třebíče
Kontaktovat uživatele:

Re: TD5 a "chip"

#365 Příspěvek od Hubert » 08 led 2013 21:36

Co vím já tak to už musí bejt aby odešla ŘJ. Buť je jak píše Hanys je utopená nebo v ní vyschnou kondenzátory nebo ji někdo vyzkratuje výstupy (to už mí bet či vstupy ty většinou zkrat vydrží) o jiným zničení sem neslyšel. Obě de příčiny jsou většinou tím že se do nich někdo podívá a tím se zničí jejich těsnost. Takže porucha většinou je to úplně něčím jiným než ŘJ. Ale co čert chce tak když se opravdu odporoučí tak je to většinou konec chodu motoru nedá obejít jako třeba čidlo.
Land Rover Discovery 300 Tdi, AUT, ABS, TC, +2", Front TrueTrack, Rear 100%ARB,
Máte štěstí že jsem tady. Říkají o mě že jsem odborník. :-) Mám málo času, ale na výzvu se čas vždy najde.

Uživatelský avatar
Kangaroo
Příspěvky: 703
Registrován: 18 led 2007 18:18

Re: TD5 a "chip"

#366 Příspěvek od Kangaroo » 08 led 2013 22:01

Hanys_a_Kaca píše:A vite o nekom, komu fakt umrela ridici jednotka, aniz by ji treba utopil? On to kazdej druhej delnas z garaze rika: "no jo, ono to nejede jak ma, to bude spatnou ridici jednotkou" nebo: "auto hezky, ale zdechne ti ridici jednotka a ses v haji". Ale co jsem kde cetl, tak td5 dokaze pekne pozlobit, ale jeste jsem necetl o tom, ze by nekomu fakt ta jednotka umrela. :?:
Jasně Miloš II v Jordánsku jede jede, najednou stojí, chvilku se v tom hrabe, pak zkusí vyměnit jednotku a jede dál, bez ní by měl celkem problém. :wink: Žádnej brod jen suchá cesta!!

Uživatelský avatar
Jenda
Příspěvky: 3573
Registrován: 22 lis 2007 21:58
tel.: 775 391 907
auto: 110
Bydliště: Praha-Smetanova lhota

Re: TD5 a "chip"

#367 Příspěvek od Jenda » 08 led 2013 22:24

Treba me . Jelo to a pak to zacne vynechavat pri urcite rychlosti a zatizeni. Ale dojelo to z UA :wink:
H.
It´s not broken, it´s british !
http://www.christophermccandless.info

Uživatelský avatar
Hanys_a_Kaca
Příspěvky: 6482
Registrován: 18 kvě 2010 09:13
tel.: 775 173 983
auto: DEF110+D2+RRC
Bydliště: Prachatice / Budějice

Re: TD5 a "chip"

#368 Příspěvek od Hanys_a_Kaca » 08 led 2013 22:28

No, jesteze nejezdim nikam daleko :mrk , nahradni jednotku fakt nevozim :shake
Hanys a Káča

Land Rover se nekupuje, Land Rover se staví.
O našem výletu: http://www.oneland.cz

MadTom
Příspěvky: 14936
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: TD5 a "chip"

#369 Příspěvek od MadTom » 08 led 2013 23:27

Něco mi jich už rukama prošlo na opravy - vede jednoznačně utopení v Discovery, v Defu to je řešené lépe - většina byla opravitelná. Následně to byly vadné součástky, o kterých bych to neřekl - výrobní zmetky, kdy chyba se projevila až za dlouho - tady pracuje statistika. Milošova jednotka je trošku záhadná - opravila se sama. A netuším, co tam bylo špatně, protože mě v rukou fungovala. Co nešlo opravit bylo poškození ohněm - částečně zuhelnatělé. Co šlo opravit bylo mechanické poškození, kdy to dostalo celé ránu.
Vyschlé kondenzátory tady moc nehrozí, se zkratama je to trošku složitejší, ale je to doopravdy dobře udělané a chráněné. Ony normy pro automobily jsou docela přísné a testy které to musí přežít docela tvrdé - jak příklad kromě zkratů na zem nebo 12V, jsou to 40V tvrdé impulsy a velijej teplotní rozsah.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

MarekS

Re: TD5 a "chip"

#370 Příspěvek od MarekS » 09 led 2013 07:24

Já to myslel trochu jinak né,že by umřela jednotka jedno vlákno jsem tu někde čet kdy byla špatná myslím Td5 nejede nebo tak nějak se to jmenovalo.Mě šlo o hledání nějaké závady na čipnutým autě protože ty live data jak psal MadTom budou určitě jiný o proti originálu pro tenhle účel jsem myslel tu druhou,ale asi to bude zbytečný :think

MadTom
Příspěvky: 14936
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: TD5 a "chip"

#371 Příspěvek od MadTom » 09 led 2013 07:44

Live data jsou hodnoty z čidel co jsou na motoru, a pokud se nesahá do plnícího tlaku turba (tj. takzvaná stage 2 úprava), tak se na nich nic nemění. Prostě zůstávají hodnoty stejné.
Pokud se z motoru ždímá víc, tak je potřeba dostat do něj víc vzduchu - přidat na plnícím tlaku turba a případně dát váhu vzduchu s větším rozsahem. To druhé je pouze výměna čidla, to první znamená nastavit wastegate na turbu, aby pustil víc a osadit tzv. boost box, který řídící jednotku oblbne, aby dovolila větší tlak, bez pád do nouzovýho režimu. To je sice trošku čuňárna, ale funguje to. A k tomu to chce větší intercooler. Funguje to, ale co jsem měl možnost zkusit, tak mi to nevyhovovalo, ten ještě větší výkon se projevoval ostřejším nástupem motoru. To už spíš turbo které má místo wastegate (ventil, kterej pustí výfukové plynu částečně přímo do výfuku, aby se turbo nepřetáčelo a plnící tlak motoru nebyl moc vysokej) použít turbo s variabilní geometrií lopatek - co jsem si zjišťoval, tak by mástup motoru měl být ještě dřív - o pár set otáček níž, a to je pro terénní auto to podstatné, podle mě.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Uživatelský avatar
Kangaroo
Příspěvky: 703
Registrován: 18 led 2007 18:18

Re: TD5 a "chip"

#372 Příspěvek od Kangaroo » 09 led 2013 12:55

Hanys_a_Kaca píše:No, jesteze nejezdim nikam daleko :mrk
:rofl :rofl :rofl

Uživatelský avatar
Miloš II
Příspěvky: 1945
Registrován: 01 lis 2006 09:24
tel.: سوني اريكسون
auto: لاند روفر ديسكفري 2
Kontaktovat uživatele:

Re: TD5 a "chip"

#373 Příspěvek od Miloš II » 09 led 2013 19:12

No už jsem měl tři příhody s ECU jedna jak psal Kangerou v Jordánsku prostě zdechla šáhnul jsem do přihrádky s náhradními díly vytáhl ECU a pokračoval dál....druhá měla příznaky jako psal Jenda...stávalo se to hlavně na D1....chvíli šel motor čistě táhnul atd. pak najednou spadly otáčky atd....příčina...vadný kontakt na patici ECU přívod na vstřik .... příčné spoje na dálnici mezi jednotlivými deskami asfaltu nebo betonu a následné rázy nepravidelně pohli paticí na ECU stačilo přihnout kontakty na patici a bylo po problému (nejhorší bylo se k této diagnoze dopracovat)..... no a pak klasika ECU mě poslala ke krajnici protože jsem dal motoru po uších.....a přehřál ho....proto mám přepínatelnou ECU a snažím se jezdit na netuněnej soft ...Miloš II
Kgalagadi Transfrontier Park,Central Kalahari Game Reserve,Hurungwe Safari Area,Charara Safari Area,Mana Pools National Park,Chizarira National Park,Namib-Naukluft National Park,Lower Zambezi National Park

MadTom
Příspěvky: 14936
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: TD5 a "chip"

#374 Příspěvek od MadTom » 09 led 2013 19:27

Akorát to poslední nebylo kvůli ECU, ale kvůli principu, jak to auto funguje. Asi by se to stalo i se standardním nastavením, možná o kousek později. Každopádně to zabránilo uvaření motoru a větší škodě. Blbý je, že se to stane bez varování, že se něco blíží.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Uživatelský avatar
Stavros
Příspěvky: 2627
Registrován: 25 říj 2006 08:42
tel.: 603145905
Kontaktovat uživatele:

Re: TD5 a "chip"

#375 Příspěvek od Stavros » 09 led 2013 21:08

Budte radi, ze ten Land Rover mate, co byste s tim volnym casem delali? :D To staly napeti, dojedu, nedojedu, ridici jednotka jedna, dva, tri... :D
Doprava zboží a doplňků z a do Evropy - http://www.complexcargo.cz
tel:603145905
complexcargo@razdva.cz

Uživatelský avatar
Miloš II
Příspěvky: 1945
Registrován: 01 lis 2006 09:24
tel.: سوني اريكسون
auto: لاند روفر ديسكفري 2
Kontaktovat uživatele:

Re: TD5 a "chip"

#376 Příspěvek od Miloš II » 11 led 2013 18:51

Stavros píše:Budte radi, ze ten Land Rover mate, co byste s tim volnym casem delali? :D To staly napeti, dojedu, nedojedu, ridici jednotka jedna, dva, tri... :D
Je vidět kdo má tu TOYku bo se zase nudí (bo nemá co dělat) a píše ptákoviny.... :mrgreen: MIloš II
Kgalagadi Transfrontier Park,Central Kalahari Game Reserve,Hurungwe Safari Area,Charara Safari Area,Mana Pools National Park,Chizarira National Park,Namib-Naukluft National Park,Lower Zambezi National Park

Uživatelský avatar
cicusik
Příspěvky: 212
Registrován: 10 úno 2010 13:43
tel.: +421 908 499 543
auto: defender 90 TD5

Re: TD5 a "chip"

#377 Příspěvek od cicusik » 18 čer 2013 11:19

helo

potreboval by som vase skusenosti pani, mate niekto hlinikovy vacsi intercooler na td5?
viete mi poradit neakeho vyrobcu/predajcu, lebo britpart sa mi kupúovat nechce :?
potreboval by som ho nasledne trosku upravit a presunut ho pred chladic klimi ktory idem vratiot spat do auta, robil tu uz niekto takyto ukon?

Uživatelský avatar
mr-tomas
Příspěvky: 2458
Registrován: 10 čer 2012 23:45
auto: Def 110 300Tdi
Bydliště: Praha 10

Re: TD5 a "chip"

#378 Příspěvek od mr-tomas » 18 čer 2013 12:32

Neměla by bejt klima jako první?
Deformační zóna Defendera je vozidlo stojící před ním.

Uživatelský avatar
Hanys_a_Kaca
Příspěvky: 6482
Registrován: 18 kvě 2010 09:13
tel.: 775 173 983
auto: DEF110+D2+RRC
Bydliště: Prachatice / Budějice

Re: TD5 a "chip"

#379 Příspěvek od Hanys_a_Kaca » 18 čer 2013 13:45

V podstate je to otazka priorit, ucinnost klimatizace se tim snizi a ucinnost intercooleru zvysi. Otazka zda t ma cenu - honit vykon motoru a pak ho spotrebovavat na pohon neucinne klimatizace...? Ale kdyz klimosku necha vypnutou a bude honit kobylky, tak urcite plati, cooler dopredu!
Hanys a Káča

Land Rover se nekupuje, Land Rover se staví.
O našem výletu: http://www.oneland.cz

MadTom
Příspěvky: 14936
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: TD5 a "chip"

#380 Příspěvek od MadTom » 18 čer 2013 13:51

klimu nechat vepředu - jinak hrozí že ji prostě upeče a nebude mu fungovat ani na silnici. Navíc to trošku ten intercooler chrání - aspoň u D2, kde mají oba podobnou plochu.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Odpovědět