Pridavne budiky

Všeobecné rady a informace

Moderátor: Acon

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
Miloš II
Příspěvky: 1945
Registrován: 01 lis 2006 09:24
tel.: سوني اريكسون
auto: لاند روفر ديسكفري 2
Kontaktovat uživatele:

#21 Příspěvek od Miloš II » 21 zář 2008 09:45

erik píše:Ja tam mam navic Volmetr a otackomer. Stav oleje , ci jeho teplotu bych privital....
Kdo má CB tedy aspoň Alamat to má je tam fukce voltmetr. Miloš II
Kgalagadi Transfrontier Park,Central Kalahari Game Reserve,Hurungwe Safari Area,Charara Safari Area,Mana Pools National Park,Chizarira National Park,Namib-Naukluft National Park,Lower Zambezi National Park

Uživatelský avatar
Neklan
Příspěvky: 2894
Registrován: 07 lis 2007 10:30
Bydliště: Praha

budíky

#22 Příspěvek od Neklan » 21 zář 2008 15:27

Pokud bys chtěl něco opravdu fajnového, tak se mrkni na https://www.europaspares.com/INSTRUMENTS/ . Hlavně klasické budíky od SMITHS mě docela berou. Byl jsem u nich v kamenném obchodě a mám doma katalog. Prodávají kde co od zrcátek, přes světla, budíky, sedačky a kola až po celé motory. Vše od klasiky ala šedesátá léta až po high-tech závodní vybavení.
Jinak u Scorpions jsem teď nakupoval a pocity mám trochu smíšené. Dokud jsem jim 5x denně nevolal, nic se nedělo a opravdu dobře začali se mnou jednat až poté, co jsem si k nim dojel a utratil u nich 1000 liber, tak to jenom lítalo. Ale stejně mám trochu pocit, že ceny nepíšou, protože je dávají pro každého jinak a v důsledku nákupem u nich asi nikdy neušetříš, pokud nebereš pravidelně. Jinak Max Vlček asi příští týden s nimi dohodne zastoupení pro ČR, třeba se něco změní.
Aktuálně: 1979 SIII 88" 2,25 l Petrol, 1983 two-door Range Rover V8 a 2021 Defender 110 SE D250; Dříve navíc: 1969 SIIa 88" 2,5 l Petrol, 2003 Discovery 2 TD5, 2005 Discovery 3 TDV6 S, 2011 Discovery 4 SDV6 SE, 2016 Discovery 4 SDV6 HSE

jezbera ivan
Příspěvky: 1054
Registrován: 16 led 2007 20:10
tel.: +421 917 189 010
auto: D3 2007 + D4 2012
Bydliště: SK - Zálesie

#23 Příspěvek od jezbera ivan » 22 zář 2008 08:36

Peknu ponuku a skalu ma tiez Scorpion Racing London, sekcia Electrical - Gauges.
http://www.scorpionracing.co.uk/
Pre defender maju aj slusnu a funkcnu konzolu na vsetky mozne pridavne vypinace.... od Iron Goat Canada.
Bronz LR Disco 4 TDV6 2012 - Mama's Street Fighter
Blue Evoque 2014 2.2

Uživatelský avatar
karel
Příspěvky: 1806
Registrován: 16 říj 2006 10:55
Bydliště: kousek od Přerova

#24 Příspěvek od karel » 22 zář 2008 08:41

jezbera píše:Peknu ponuku a skalu ma tiez Scorpion Racing London, sekcia Electrical - Gauges.
http://www.scorpionracing.co.uk/
Pre defender maju aj slusnu a funkcnu konzolu na vsetky mozne pridavne vypinace.... od Iron Goat Canada.
Ty už Ivane Low kontaktoval, píše to hned v úvodním příspěvku, ale taky jsem na to koukal a nevypadá to vůbec špatně :wink:
Už tu nejsem, tak mě s fórem neotravujte!

jezbera ivan
Příspěvky: 1054
Registrován: 16 led 2007 20:10
tel.: +421 917 189 010
auto: D3 2007 + D4 2012
Bydliště: SK - Zálesie

#25 Příspěvek od jezbera ivan » 22 zář 2008 08:53

Aha, no tak co sa tyka cien, tie ma na stranke kanadsky vyrobca, snad budu velmi podobne v UK.
www.ig4x4.com
Mne sa to javi ako komplexne riesenie so sirokou skalou moznosti. Asi pojdem do toho (na defa).
Bronz LR Disco 4 TDV6 2012 - Mama's Street Fighter
Blue Evoque 2014 2.2

Uživatelský avatar
low
Admin fóra
Příspěvky: 4168
Registrován: 04 led 2007 10:39
tel.: +420 603462950
auto: def 110 + L322
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#26 Příspěvek od low » 22 zář 2008 09:56

ta konzole od scorpionu vysla na neco kolem 6tis czk. Nakatenenga ji ma za cca 2500. Www.nakatenenga.de

jezbera ivan
Příspěvky: 1054
Registrován: 16 led 2007 20:10
tel.: +421 917 189 010
auto: D3 2007 + D4 2012
Bydliště: SK - Zálesie

#27 Příspěvek od jezbera ivan » 22 zář 2008 10:49

Ja len poopravim http://nakatanenga.de
Poznam to, ale nie je to to iste (chce to tak len vypadat)
Bronz LR Disco 4 TDV6 2012 - Mama's Street Fighter
Blue Evoque 2014 2.2

BSD

#28 Příspěvek od BSD » 22 zář 2008 11:32

K tomu budíku co ukazuje tlak turba, prodává se k němu někde čidlo a kam ho připojit, nemá na to disko nějaku vyfikundaci, kam by se dalo připojit? Udělat na to odbočka jde vždycky, ale neni to zbytečná práce? v servise to nějak měřit musí...

Uživatelský avatar
Honza_offroad
Příspěvky: 613
Registrován: 15 zář 2008 12:16
tel.: 724 007 163
auto: D2,D3,Def portal
Bydliště: Pragl
Kontaktovat uživatele:

#29 Příspěvek od Honza_offroad » 01 říj 2008 20:12

karel píše:Ještě k tomu měření proudu na ampérmetru. Osobně bych raději měřil napětí ve voltech(tedy na voltmetru), protože ten mi ukáže jak moc je baterie vyšťavená, místo toho abych viděl kolik ampérů mi z baterie odchází, nebo do ní přitéká(+ nebo - stupnice ).
A ještě jeden důvod mě k tomu vede, ale jelikož jsem na elektriku amatér, tak se můžu mýlit. Jde o to, že třeba alternátor u V8 dává max. 100 A ale ampérmetr končí na obou stupnicích na 50A.Jasně něco se ztratí po trase, ale přeci jen 50A je dost.
Podobný problém nastane při navíjení, kdy naviják bere řekněme 400A tedy 100 z altíku zbytek z baterie a ampérmetr ti ukáže odběr 50 A :( Takže i proto raději voltmetr.
Pokud se pletu tak mě prosím opravte :wink:
Ampermetr musi byt zapojen do serie, tzn. pri pouziti navijaku ti nebude odebirany proud merit, protoze, predpokladam, navijak mas zapojeny primo na baterku... :wink:

Voltmetr je urcite uzitecna vec, protoze pri poruse regulatoru v altiku jsi schopnej zjistit, ze to dava moc velke napeti a tim zamezit "uvareni" baterky.

Co se tyce mereni ruznejch teplot, tak muj nazor je, ze nejlepsi je merit teplotu vyfukovych plynu, protoze ta presne vypovida o vnitrni teplote motoru....

Jeste vlastni zkusenost z budikama (ty co prodava conrad) Equus -> mam voltmetr, ampermetr a dva teplomery. U vsech 4 uz nefunguje (po roce provozu) osvetleni ukazatele a u dvou ta zarovka na podsvetleni propalila stupnici. :roll:
H.

Uživatelský avatar
karel
Příspěvky: 1806
Registrován: 16 říj 2006 10:55
Bydliště: kousek od Přerova

#30 Příspěvek od karel » 01 říj 2008 20:25

Honza_offroad píše:
karel píše:Ještě k tomu měření proudu na ampérmetru. Osobně bych raději měřil napětí ve voltech(tedy na voltmetru), protože ten mi ukáže jak moc je baterie vyšťavená, místo toho abych viděl kolik ampérů mi z baterie odchází, nebo do ní přitéká(+ nebo - stupnice ).
A ještě jeden důvod mě k tomu vede, ale jelikož jsem na elektriku amatér, tak se můžu mýlit. Jde o to, že třeba alternátor u V8 dává max. 100 A ale ampérmetr končí na obou stupnicích na 50A.Jasně něco se ztratí po trase, ale přeci jen 50A je dost.
Podobný problém nastane při navíjení, kdy naviják bere řekněme 400A tedy 100 z altíku zbytek z baterie a ampérmetr ti ukáže odběr 50 A :( Takže i proto raději voltmetr.
Pokud se pletu tak mě prosím opravte :wink:
Ampermetr musi byt zapojen do serie, tzn. pri pouziti navijaku ti nebude odebirany proud merit, protoze, predpokladam, navijak mas zapojeny primo na baterku... :wink:

Voltmetr je urcite uzitecna vec, protoze pri poruse regulatoru v altiku jsi schopnej zjistit, ze to dava moc velke napeti a tim zamezit "uvareni" baterky.

Co se tyce mereni ruznejch teplot, tak muj nazor je, ze nejlepsi je merit teplotu vyfukovych plynu, protoze ta presne vypovida o vnitrni teplote motoru....

Jeste vlastni zkusenost z budikama (ty co prodava conrad) Equus -> mam voltmetr, ampermetr a dva teplomery. U vsech 4 uz nefunguje (po roce provozu) osvetleni ukazatele a u dvou ta zarovka na podsvetleni propalila stupnici. :roll:
H.
Jasně naviják je přímo na baterii
Velmi praktická zkušenost Honzo, díky ti za ni, dost vážně jsem o koupi a montování těchto budíků uvažoval, ale asi nejsou použitelné pro celoroční svícení, tím pádem nevydrží.MOžná to řešit vypínáním osvětlení ve dne a v noci zas tolik nejezdím :idea:
Už tu nejsem, tak mě s fórem neotravujte!

Uživatelský avatar
Honza_offroad
Příspěvky: 613
Registrován: 15 zář 2008 12:16
tel.: 724 007 163
auto: D2,D3,Def portal
Bydliště: Pragl
Kontaktovat uživatele:

#31 Příspěvek od Honza_offroad » 01 říj 2008 20:28

jenze ty rucicky sviti porad, nejsou pripojeny na podsvetleni, ale na napajeni snimace... kvalita je proste bidna -> asi nemaji radi otresy v aute, myslim, ze na mereni teploty doma za oknem by to slo :lol:

Uživatelský avatar
karel
Příspěvky: 1806
Registrován: 16 říj 2006 10:55
Bydliště: kousek od Přerova

#32 Příspěvek od karel » 01 říj 2008 20:30

No tak to jsem nevěděl, kam jsou napojené, v tom případě na to kašlu a vrazím peníze do něčeho co v terénu ocením 8)
Už tu nejsem, tak mě s fórem neotravujte!

Uživatelský avatar
janicko
Příspěvky: 94
Registrován: 27 bře 2008 18:36
tel.: sony ericsson
Bydliště: Bratislava

#33 Příspěvek od janicko » 01 říj 2008 20:56

Ked som mal este skodovku tak som zohnal tie okruhle budiky co mali starsie 120, robili sa bud cierne alebo chromove. Teplomer vody sa dal pouzit aj ako teplomer oleja. Zapojenie je uplne jednoduche - tri vyvody: + - a cidlo. Otackomer zapojeny na prerusovac. Jednoduche ako facka. Dali sa lahko rozobrat a vyrobit si popisky podla vlastneho vkusu. Spominam si ze PAL vyrabal aj ampermeter a voltmeter. Osobne sa mi tie budiky pacia najviac, len uz su minulostou a chcelo by najst nejaku zilu.
http://skoda120.dipsoft.sk/skoda.php?id ... otackomer2

Uživatelský avatar
karel
Příspěvky: 1806
Registrován: 16 říj 2006 10:55
Bydliště: kousek od Přerova

#34 Příspěvek od karel » 01 říj 2008 21:02

janicko píše:Ked som mal este skodovku tak som zohnal tie okruhle budiky co mali starsie 120, robili sa bud cierne alebo chromove. Teplomer vody sa dal pouzit aj ako teplomer oleja. Zapojenie je uplne jednoduche - tri vyvody: + - a cidlo. Otackomer zapojeny na prerusovac. Jednoduche ako facka. Dali sa lahko rozobrat a vyrobit si popisky podla vlastneho vkusu. Spominam si ze PAL vyrabal aj ampermeter a voltmeter. Osobne sa mi tie budiky pacia najviac, len uz su minulostou a chcelo by najst nejaku zilu.
http://skoda120.dipsoft.sk/skoda.php?id ... otackomer2
Máš pravdu, že dříve bylo spousta věcí nohem lépe udělaných a sloužily navěky, dnes je to všechno spotřebka, která v ideálním případě klekne týden po projití záruky :evil:
Už tu nejsem, tak mě s fórem neotravujte!

jezbera ivan
Příspěvky: 1054
Registrován: 16 led 2007 20:10
tel.: +421 917 189 010
auto: D3 2007 + D4 2012
Bydliště: SK - Zálesie

#35 Příspěvek od jezbera ivan » 01 říj 2008 21:12

Honza_offroad píše:jenze ty rucicky sviti porad, nejsou pripojeny na podsvetleni, ale na napajeni snimace... kvalita je proste bidna -> asi nemaji radi otresy v aute, myslim, ze na mereni teploty doma za oknem by to slo :lol:
Ja mam jeden AMMETER na stole od TIM, tak mozeme porovnat (ked ho nahodim).
Bronz LR Disco 4 TDV6 2012 - Mama's Street Fighter
Blue Evoque 2014 2.2

Uživatelský avatar
DanoDEF
Příspěvky: 5095
Registrován: 15 říj 2006 21:36
auto: 110 SW
Bydliště: Geča

#36 Příspěvek od DanoDEF » 01 říj 2008 21:22

Honza_offroad píše: Jeste vlastni zkusenost z budikama (ty co prodava conrad) Equus -> mam voltmetr, ampermetr a dva teplomery. U vsech 4 uz nefunguje (po roce provozu) osvetleni ukazatele a u dvou ta zarovka na podsvetleni propalila stupnici. :roll:
H.
... to co predava Conrad je EQUUS ale iba cinska napodobnenina originalu.

... podsvietenie je realizovane zltou "zbrusenou" LED diodov... ta prd vydrzi

... osobne mi taktiez odisla po kratkej dobe uzivania v kazdom budiku

... uspesne som to nahradil zelenou LED diodou "pure green" a aspon to ladi s podsvietenim LR a hlavne funguje na dlho, velmi dlho
LR Defender Td5 110SW po "prestavbe" a pred "prestavbou".

Uživatelský avatar
Neklan
Příspěvky: 2894
Registrován: 07 lis 2007 10:30
Bydliště: Praha

budíky

#37 Příspěvek od Neklan » 02 říj 2008 09:11

Ten původní RRC (do roku 1985) měl 4 malé budíky SMITH a obvykle spolehlivě fungují i po mnoha letech. Např. v mém Rangiem po 25-ti letech pořád chodí. Teď je budu měnit za nové, ale ty samé, jenom trochu překopávám kapličku a místo vody a paliva půjde otáčkoměr, který tam origo nebyl, takže místo 5-ti ukazatelů (voda, palivo, ampermetr, tlak a teplota oleje) bud sledovat pouze 3 (voda, palivo, tlak oleje) + čtvrté hodiny. SMITH ukazatele lze koupit na europaspares (odkaz viz výše)
Aktuálně: 1979 SIII 88" 2,25 l Petrol, 1983 two-door Range Rover V8 a 2021 Defender 110 SE D250; Dříve navíc: 1969 SIIa 88" 2,5 l Petrol, 2003 Discovery 2 TD5, 2005 Discovery 3 TDV6 S, 2011 Discovery 4 SDV6 SE, 2016 Discovery 4 SDV6 HSE

Uživatelský avatar
low
Admin fóra
Příspěvky: 4168
Registrován: 04 led 2007 10:39
tel.: +420 603462950
auto: def 110 + L322
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#38 Příspěvek od low » 31 říj 2008 10:20

jeste dotaz, kam se pipoji cislo pro mereni tlaku oleje na 300tdi??? a jake potrebuji sroubeni?????

Uživatelský avatar
Honza_offroad
Příspěvky: 613
Registrován: 15 zář 2008 12:16
tel.: 724 007 163
auto: D2,D3,Def portal
Bydliště: Pragl
Kontaktovat uživatele:

#39 Příspěvek od Honza_offroad » 31 říj 2008 11:38

Jestli si to dobre pamatuju, tak u olejoveho filtru je zaslepena jedna dira, vedle tlakoveho spinace, do ktere je u NAS, pripojenej snimac teploty oleje, tam by to slo, zavit nevim, ale na netu jsem nekde nasel, ze to je 1/2UNF, ale ber to z rezervou..... H.
Prodej doplňků pro 4x4, profi Diagnostika LR, individuální úpravy výkonu, immo, omezovačů, EGR a pod...
www.toomich.cz www.adventure-land.cz

Uživatelský avatar
low
Admin fóra
Příspěvky: 4168
Registrován: 04 led 2007 10:39
tel.: +420 603462950
auto: def 110 + L322
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#40 Příspěvek od low » 31 říj 2008 15:43

obrazek by nebyl???? mluvis s kancelarskou krysou :-))))

Odpovědět