Pridavne budiky
Moderátor: Acon
Re: Pridavne budiky
je to zapojený tak že to ukazuje proud tekoucí a odtékající z baterky, když je vše OK a baterka je nabitá tak to ukazuje 0 A ,protože veškerou spotřebu pokrývá proud z altern. a ten se nesleduje, ale pokud bys na tom bazíroval a chtěl vědět kolik A dává do sítě altern. tak by se tam dal na alternátor zapojit další Ampérmetr ./No já docela uvažuju že si ho tam dám abych měl přehled o odběru proudu z altern. / Co se týká provozního odběru proudu -když svitíš a je vše zapnuto tak se pohybuje tak kolem +/- 30A až 40A ,ale pokud tam dáš další přídavný světla ev, autoledničku apod. tak pochopitelně spotřeba odpovidajícně stoupne.
Změřit spotřebu není problém při stojícím motoru zapni všechny spotřebiče a Ampermetr ukáže odběr z baterie a to tam pak teče z alternátoru. Proud tekoucí do startéru či navijáku / který je řádově ve 100A/ se neměří , - tedy neslyšel jsem že by to někdo chtěl pruběžně sledovat / měřit tento silový proud.
Změřit spotřebu není problém při stojícím motoru zapni všechny spotřebiče a Ampermetr ukáže odběr z baterie a to tam pak teče z alternátoru. Proud tekoucí do startéru či navijáku / který je řádově ve 100A/ se neměří , - tedy neslyšel jsem že by to někdo chtěl pruběžně sledovat / měřit tento silový proud.
- Hubert
- Příspěvky: 2468
- Registrován: 28 čer 2009 19:13
- tel.: 724878985
- auto: D1 300 TDI, D3 TDV8
- Bydliště: Kousek do Třebíče
- Kontaktovat uživatele:
Re: Pridavne budiky
Já to mám tak že jsem si zkalibroval kabel mezi alternátorem a pojistkama a ten využívám jako bočník. tedy po pravdě mě stačí jenom půlka kabelu. Na tom měřím ztrátu napětí a to mě dopočítává Ampéry. celé to mám napojené na domácí bastl.
viewtopic.php?p=334856#p334856
Ten budík z LIAZky nebo Zetrou je jak je víše zmíněno připojen do série. když vím jaké jsou ztráty na kabelu od altíku na baterku tak si dovedu představit jaké asi jsou při třeba 5x delším vedení. Dle mě je to špatné řešení.
viewtopic.php?p=334856#p334856
Ten budík z LIAZky nebo Zetrou je jak je víše zmíněno připojen do série. když vím jaké jsou ztráty na kabelu od altíku na baterku tak si dovedu představit jaké asi jsou při třeba 5x delším vedení. Dle mě je to špatné řešení.
Land Rover Discovery 300 Tdi, AUT, ABS, TC, +2", Front TrueTrack, Rear 100%ARB,
Máte štěstí že jsem tady. Říkají o mě že jsem odborník. :-) Mám málo času, ale na výzvu se čas vždy najde.
Máte štěstí že jsem tady. Říkají o mě že jsem odborník. :-) Mám málo času, ale na výzvu se čas vždy najde.
Re: Pridavne budiky
ztráty na dlouhých kabelech se dají podstatně snížit tím že se použije větších pruřezu
-
- Příspěvky: 14973
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: Pridavne budiky
O ztrátách už jsem tu psal - beru to tak, že dnes mám mezi alternátorem a baterkou kabel o průměru cca 1cm, a délce cca 1m, pokud ho budu chtít protáhnout k měřáku na palubce, tak délka bude (tam a zpět) cca 3m a tloušťkou půjdu na cca 1,5cm nebo víc. Moc si nedovedu představit, jak 2 takovéto kabely natáhnu do palubky a zpět. Nicméně tohle je jenom mechanickej problém.
Větší problém vidím v jištění - kabel mezi alternátorem a baterkou (případně startérem) většinou není jištěnej, protože je moc silnej, krátkej, vedenej v chráničkách (husí krk). Když si ho takto prodloužím, tak už bych tam nějakou pojistku chtěl. A to jak na straně alternátoru, tak na straně baterie, protože při případném prodření na kostru auta do toho kabelu bude cpát elektriku oboje.
Proto se používají bočníky, nebo řešení které popisuje Hubert s tím, že jako bočník využil stávající kabel. K tomu bych jenom doporučil se zamyslet nad tím, že by se měli jistit i ty snímací odbočky, a samozřejmě na proud odpovídající síle této odbočky.
Větší problém vidím v jištění - kabel mezi alternátorem a baterkou (případně startérem) většinou není jištěnej, protože je moc silnej, krátkej, vedenej v chráničkách (husí krk). Když si ho takto prodloužím, tak už bych tam nějakou pojistku chtěl. A to jak na straně alternátoru, tak na straně baterie, protože při případném prodření na kostru auta do toho kabelu bude cpát elektriku oboje.
Proto se používají bočníky, nebo řešení které popisuje Hubert s tím, že jako bočník využil stávající kabel. K tomu bych jenom doporučil se zamyslet nad tím, že by se měli jistit i ty snímací odbočky, a samozřejmě na proud odpovídající síle této odbočky.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
Re: Pridavne budiky
možnosti jsou ,ale to chce se poradit s odborníkem na autoelektriku, co zvolit, já jsem zvolil klasický ampermetr do palubní desky, - a spokojenost
u nejištěných kabelu vidím spíš riziko při dopravní nehoděi, kdy se to muže někde šlusnout a shořet celej auták i s posádkou
u nejištěných kabelu vidím spíš riziko při dopravní nehoděi, kdy se to muže někde šlusnout a shořet celej auták i s posádkou
Re: Pridavne budiky
Istit sa daju aj silove kable. Existuju x sto amperove poistky.
Range Rover Classic 3.9V8EFI, plus zopar drobnosti:)
Range Rover P38 2.5TDS
Range Rover P38 2.5TDS
-
- Příspěvky: 14973
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: Pridavne budiky
Ale ano, existují, ale jsou to další spoje navíc a i ta samotná pojistka má docela pěkný úbytek napětí, takže další ztráty. Ten bočník, nebo bezkontaktní snímač je na to prostě vymyšlený. Nejelegantnější řešení je podle mě to co popisoval Hubert.
A co se týče toho odborníka na autoelektriku, mě stačí to co jsem si okolo elektřiny vystudoval. Bohužel mám špatnou zkušenost s "autoelektrikáři" - dost často moc nevěděli co činí a jaké to bude mít následky u auta, které má chvilku jezdit a jezdit i mimo silnice. Několikrát jsem opravoval prasečiny typu zařazovací svorky na kabelech pod autem, nebo kabelová oka lisovaná kleštěmi, které na to nejsou určené a na kabely jiný průřezů, než na které to bylo dělané.
No a na to, aby člověk pochopil, kam se co zapojuje a kde se do má měřit stačí fyzika co jsme měli na základní škole.
A co se týče toho odborníka na autoelektriku, mě stačí to co jsem si okolo elektřiny vystudoval. Bohužel mám špatnou zkušenost s "autoelektrikáři" - dost často moc nevěděli co činí a jaké to bude mít následky u auta, které má chvilku jezdit a jezdit i mimo silnice. Několikrát jsem opravoval prasečiny typu zařazovací svorky na kabelech pod autem, nebo kabelová oka lisovaná kleštěmi, které na to nejsou určené a na kabely jiný průřezů, než na které to bylo dělané.
No a na to, aby člověk pochopil, kam se co zapojuje a kde se do má měřit stačí fyzika co jsme měli na základní škole.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
Re: Pridavne budiky
dobrý je si do kabiny namontovat odpojovač baterie, to když se najednou začne něco pálit, aby to šlo hned vypnout od zdroje.
- Hanys_a_Kaca
- Příspěvky: 6484
- Registrován: 18 kvě 2010 09:13
- tel.: 775 173 983
- auto: DEF110+D2+RRC
- Bydliště: Prachatice / Budějice
Re: Pridavne budiky
odpojovač - to je podobné téma: délka vedení !!!, otázka je, kde jsi ty a kde je baterka, u defa (baterku mám pod zadkem) bych s tim nemel problem, ale u diskárny, kde je baterka nekde u praveho predniho kola... to je proste blbost tahat nekolik metru tlustých kabelu, abych neco odpojoval, kdyz ty samotne kabely budou na 90 procent pricina problemu, jak uz ostatne psal madtom.
-
- Příspěvky: 14973
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: Pridavne budiky
Přesně tak, u D2 mám odpojovač pro naviják - hned vedle baterky je odpojovač (stykač dělanej na trvalý proud 200A) a hned vedle něj jsou stykače (solenoidy) ovládající naviják. A všechno si to v pohodě ovládám slabýma drátkama z kabiny.
Nejenom, že natáhnout 2 dráty o průřezu 35mm2 do kabiny není jak, ale vzhledem k délce bych potřeboval tak 50mm2 nebo i víc. Nemám moc silnej naviják, ale i tak si papírově cucne až 400A. Já jsem tedy nejvíc změřil 250A, ale to už se druhá strana začala posouvat.
Nejenom, že natáhnout 2 dráty o průřezu 35mm2 do kabiny není jak, ale vzhledem k délce bych potřeboval tak 50mm2 nebo i víc. Nemám moc silnej naviják, ale i tak si papírově cucne až 400A. Já jsem tedy nejvíc změřil 250A, ale to už se druhá strana začala posouvat.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
Re: Pridavne budiky
,necht si to každý "elektrikář" stvoří jak chce, nejspíš se nic nestane, v horším případě v tom uhoří
- VencaZE
- Příspěvky: 3567
- Registrován: 17 kvě 2008 14:51
- tel.: 602 550 993
- auto: 110HT, S2A 88, G66
- Bydliště: Brod nad Tichou, okr. Tachov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Pridavne budiky
Taky sedím v Defovi na odpojovači a navíc mám vyvedeny silnoproudé svorky pro startovací kabely, abych nemusel pořád rozdělávat sedačku.
Urbanovi Pneu&Cars- Servis Land Rover, diagnostika, autoelektro, pneuservis a jiné.. urbanovipneucars@email.cz
WWW: http://www.landroverforum.cz/forum/view ... 12&t=26864
Proč bychom se dřeli, když můžeme spálit trochu nafty. OK1LRD
WWW: http://www.landroverforum.cz/forum/view ... 12&t=26864
Proč bychom se dřeli, když můžeme spálit trochu nafty. OK1LRD