Svaření hliníku.
Moderátor: Acon
Svaření hliníku.
Zdar,
jde nebo nejde vyvařit hliník plech u Defa?
Někdo říká že ne že to pění atd.
Někdo zase že to jít musí po obroušení.
Máte prosím někdo zkusenost? Případně někoho doporučíte?
Nenašel jsem tady na to vlákno. Případně prosím prosím o odkaz?
jde nebo nejde vyvařit hliník plech u Defa?
Někdo říká že ne že to pění atd.
Někdo zase že to jít musí po obroušení.
Máte prosím někdo zkusenost? Případně někoho doporučíte?
Nenašel jsem tady na to vlákno. Případně prosím prosím o odkaz?
Re: Svaření hliníku.
Tehda když jsem dělal svoji D1 tak jsme vařili praskliny na zadních blatnicích a šlo to
Re: Svaření hliníku.
Našel jsem tady jednoho vyhlášeného svařovače. Dle tel by to šlo v pohodě, ale díky teplu se to pokroutí. A to bude asi ten hlavní problém proč se spíše dělají záplaty. Tlustší věci nejsou problém. Ale těch na Defu moc není
-
- Příspěvky: 14939
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: Svaření hliníku.
Obrousit na čistý hliník se to musí vždy. Ono se těsně před vaření nerezovým kartáčem narušuje i vrstva oxidu, která se sama udělá i na čistém hliníku.
Ano, problém se slabým plechem bude, jde ale o to, co chceš vařit. Jinak kromě nýtování se dá hliník i pájet plamenem - používají se na to speciální hliníkové pájky. Chce to trošku cviku a jde to.
Ano, problém se slabým plechem bude, jde ale o to, co chceš vařit. Jinak kromě nýtování se dá hliník i pájet plamenem - používají se na to speciální hliníkové pájky. Chce to trošku cviku a jde to.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
Re: Svaření hliníku.
No jak mám ty kanystr boxy, tak jak je tam ten rámeček tak pod to samozřejmě uhnilo. Není to moc vidět, bude to krejt ten rámeček zase. Ale musím tam nějaký materiál nahradit.
Tak buď pod to dam další plech a nýty a nebo bych to rád zarizl a dal novej kus a vybrousil. Ale to se obávám nebude právě možné.
A když dam plech na hranu a místo sváru to pronýtuji, tak to v tom místě bude pružit. Jinak auto celkem v normě na rok 86. Na zadek dam asi takovej ten pička plech. Protože spodni lem je poničenej od couvání asi nebo někdo na něco sjel. Je to srovnané tak nějak na UK STYL. Ale já to chci lépe. Tak ty spodky dam do te lišty. Vidím to na Defenderech v drtivé míře. Nějaké doporučení na tloušťku toho plechu?
Tak buď pod to dam další plech a nýty a nebo bych to rád zarizl a dal novej kus a vybrousil. Ale to se obávám nebude právě možné.
A když dam plech na hranu a místo sváru to pronýtuji, tak to v tom místě bude pružit. Jinak auto celkem v normě na rok 86. Na zadek dam asi takovej ten pička plech. Protože spodni lem je poničenej od couvání asi nebo někdo na něco sjel. Je to srovnané tak nějak na UK STYL. Ale já to chci lépe. Tak ty spodky dam do te lišty. Vidím to na Defenderech v drtivé míře. Nějaké doporučení na tloušťku toho plechu?
- Dex
- Příspěvky: 901
- Registrován: 17 led 2012 16:33
- tel.: +420606945930
- auto: D2,D3,S3,RRC
- Bydliště: Ostrava
Re: Svaření hliníku.
Ona ta spodní lišta jde koupit nová nestojí to raketu. Jmenuje se to sills
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sent from my iPhone using Tapatalk
Re: Svaření hliníku.
Jojo to nebudu opravovat. To jsem uříznul flexou jde mě o ty boky na plášti kabiny. Tedka malou piskovackou čistím oxidaci.
Re: Svaření hliníku.
Pajka mi pred tydnem dosla z ciny dneska se chystam to testovat
Re: Svaření hliníku.
Super, je to takové to zázračné video jak tam přidává ten drát? Já zatím čistím a čistím a pískuji ten hnůj. Všechny dosedací plochy takhle vyčistím. A pak uvidíme co tvůj test
Na YRM mám v košíku už za 350liber díly. Pak rám na tryskání a lak. Snažím se to nedělat ala UK STYL
Re: Svaření hliníku.
Ano to je ono, stalo to par penez, delam hlinik hrozne malo tak se mi nevyplati mit doma TIG, tak to chci testnout na takove nenarocne aplikace, zelezo pajim mosazi a to mi celekem jde, pozivam autogen PB + kyslik, svarece s tigem mam sice k dispozici, ale jednak je opruz za nim jezdit a jednak je zavalen praci a jeho terminy jsou dlouhe, vecer napisu jak to dopadlo
-
- Příspěvky: 14939
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: Svaření hliníku.
Pokud by jsi to zastřihl do rovna v místě zdravého plechu, očistil spodek i vršek, tak k tomu napasuješ kus nového plechu a zespodu to podložíš přes spoj a přilepíš Mamutem nebo jiným vhodným lepícím tmelem. Chce to dobře přemýšlet, aby jsi z toho neměl nesložitelné puzzle. Případně tomu můžeš pomoci pár nýty. Ten celoplošný lepený spoj drží doopravdy dobře.
Pokud to budeš chtít vařit, tak stejně musíš až do nezkorodovaného plechu, každé zeslabení plechu znamená, že svářeč bude pekelně nadávat, protože se mu to bude propalovat.
A když na to koukám, tak vaření nastojato bude v tomto případě jenom třešnička na dortu.
Pokud to budeš chtít vařit, tak stejně musíš až do nezkorodovaného plechu, každé zeslabení plechu znamená, že svářeč bude pekelně nadávat, protože se mu to bude propalovat.
A když na to koukám, tak vaření nastojato bude v tomto případě jenom třešnička na dortu.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
Re: Svaření hliníku.
Celá bouda je dole. Defik se bude dělat kompletně. Ale asi to opravím jak píšeš. A pak se dostříhne plech na novej rámeček. Takhle to opravuje každý po světě. Leda to ještě pak propajet ten spoj. Ale jinak, to dam na nějaký ultra tmel Dinitrol na karoserie a nebo něco podobného a zanytovat. Podchytil jsem to včas. A nelezento nějak moc do nekryteho místa. A co poleze tak se zamázne kytem a nebo zapájí.
Ještě hledám, jestli je něco jako odrezovač na tu oxidaci. Ať mám úplně čisté svědomí. Pak děj se vůle boží.
Ještě hledám, jestli je něco jako odrezovač na tu oxidaci. Ať mám úplně čisté svědomí. Pak děj se vůle boží.
-
- Příspěvky: 14939
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: Svaření hliníku.
Bacha, pokud to podlepíš tmelem, tak to dost těžko půjde vařit nebo pájet. Ten tmel za tepla bude dělat divy. A nepůjde to už ani nedestrukčně rozebrat, ono to drží doopravdy hodně.
A s chemií na oxidaci by mě to taky zajímalo, zatím jsem o něco takového nezakopnul. Maximálně tak žravou základovku na hliník, která se doopravdy zažere a drží.
A s chemií na oxidaci by mě to taky zajímalo, zatím jsem o něco takového nezakopnul. Maximálně tak žravou základovku na hliník, která se doopravdy zažere a drží.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
- kubasaki
- Příspěvky: 360
- Registrován: 23 dub 2008 12:29
- tel.: 737154605
- auto: Defender 110 300Tdi
- Bydliště: Hrádek nad Nisou
Re: Svaření hliníku.
Tak sem ze studijních důvodů zkusil kus plechu z Defíka svařit, samotný plech se po očištění sváří dobře ale kroutí se to, po vybroušení a vyžehlení na anglickým kole to docela jde ale na autě by to asi byl problém, rovný to asi nikdy nebude, podotýkám že nejsem žádnej profi svářeč ale lepič samouk.
Možná kdyby se to vařilo po kouskách na přeskáčku tak by to bylo lepší, tohle byla taková rychlovka na jeden zátah. Ještě pozor, po svaření plech v okolí sváru hrozně změkne jak po vyžíhání. Pískování a broušení může bejt taky problém se zasekaným pískem v plechu svár je potom plnej nečistot.
Možná kdyby se to vařilo po kouskách na přeskáčku tak by to bylo lepší, tohle byla taková rychlovka na jeden zátah. Ještě pozor, po svaření plech v okolí sváru hrozně změkne jak po vyžíhání. Pískování a broušení může bejt taky problém se zasekaným pískem v plechu svár je potom plnej nečistot.
Defender 110 300Tdi automat.
Re: Svaření hliníku.
Co se tyce pajeni cca po pul hodine snazeni (dneska uplne poprve) se mi podarilo pripajet kolmo na sebe dva profily, predtim nekolik rozteklych po stole, ohrev cistym propanbutanem u 2mm materialu hrozne trva a pajka se spise lepi nez rozteka, kdyz pouziju PB + kyslik tak to jde rychle ale musim hodne s citem rozdil mezi roztekajici se pajkou a tekoucim hlinikem neni velky, zkousel jsem i pripajet plech na L profil a to jde velmi dobre, chystam se na bednu na strechu, kostra z L 20x20 a na to picka plech, tak myslim ze kdybys to chtel pajet tak zastrihnout rovne, prilozit novy dil, spoj podlozit zafixovat a propajet, jak moc se to bud kroutit ale neodhadnu
Naposledy upravil(a) kaligula dne 06 dub 2020 22:04, celkem upraveno 1 x.
Re: Svaření hliníku.
A jaká je pevnost toho pájeného spoje?
Deformační zóna Defendera je vozidlo stojící před ním.
-
- Příspěvky: 14939
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: Svaření hliníku.
To změknutí po ohřátí je normální. Dural a podobné slitiny se takto chovají, časem samy znovu změknou. Využívá se toho, když se mají ohýbat plechy z těchto materiálů - vyžíhá se, ohne se co je potřeba a ono to potom znovu ztvrdne. Ohýbat v tvrdém stavu to často nejde - praská.
Co jsem zkoušel pájení, tak ta pájka byla tvrdší než obyč hliník, co jsou z něj profily, dala se pěkně brousit, vrtat a řezat do ní závity.
Co jsem zkoušel pájení, tak ta pájka byla tvrdší než obyč hliník, co jsou z něj profily, dala se pěkně brousit, vrtat a řezat do ní závity.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
Re: Svaření hliníku.
Pripajel jsem L 20x20x2 na U 40x40x3 natupo, pri pokusu o odtrzeni jsem ve sveraku hasakem to Lko uplne zmasakroval a urvalo se to kousek vedle pajeneho spoje
- JakubDolezal
- Příspěvky: 398
- Registrován: 23 říj 2010 19:27
- tel.: 702091816
- auto: Discovery 2
- Bydliště: Kostelec nad Orlicí
Re: Svaření hliníku.
Kámoš mi vyvařoval dva defendery - spodky dveří a lemy kastle, blatníky... COčkem tuším, a myslím, že potřeboval nějaký jiný drát a plyn (asi?). Při vaření to musel chladit namočeným ručníkem, aby se to nekroutilo. Výsledek ale byl perfektní.
LR Discovery 2 TD5
ex Defender 110HT 300TDi
ex Defender 110SW TD5
ex Defender 110HT 200TDi
ex Freelander I 1.8i
"... bez legií by nebylo Československa!"
TGM
ex Defender 110HT 300TDi
ex Defender 110SW TD5
ex Defender 110HT 200TDi
ex Freelander I 1.8i
"... bez legií by nebylo Československa!"
TGM
-
- Příspěvky: 14939
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: Svaření hliníku.
Hliník se dá COčkem vařit, jde to celkem rychle a hezky na silnějších věcech - vařil jsem tak z jeklíků s tloušťkou stěny 3mm. Na slabé plechy se to doopravdy musí umět, mě to šlo ještě hůř než TIGem. Drát samozřejmě hliníkovej, bovden teflonovej a jiné klady v podavači, jako ochranný plyn čistý Argon.
A jeden vlastní poznatek, co mě stál doopravdy hodně času a co jsem neodhadl - hliník se oproti železu podstatně víc teplem roztahuje, a to až tak, že se mi ty hliníkové jeklíky kroutily po zchladnutí a nebo tam prostě kousek chyběl.
A jeden vlastní poznatek, co mě stál doopravdy hodně času a co jsem neodhadl - hliník se oproti železu podstatně víc teplem roztahuje, a to až tak, že se mi ty hliníkové jeklíky kroutily po zchladnutí a nebo tam prostě kousek chyběl.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo