Stránka 1 z 1

Rele starteru Discovery 4 SDV6 2016

Napsal: 06 čer 2019 23:14
od Tomn
Zdravim,
dokazal by mi prosim nekdo zkusenejsi poradit, ktere je rele starteru? Nemohu nikde najit diagram, kde by byla oznacena rele.
Pripadne, kde v Praze koupit?
Dekuji moc predem!

Re: Rele starteru Discovery 4 SDV6 2016

Napsal: 06 čer 2019 23:24
od Kokesek
Kdyz otocis ten plast co dela pojistkovnici strechu tak to tam mas napsane. Ale jestli to netoci tak vetsinou je spatna pohistka a zlomena klika. Rele sem jeste nikdy nemenil

Re: Rele starteru Discovery 4 SDV6 2016

Napsal: 07 čer 2019 07:19
od Tomn
Diky moc. Proc me nenapadlo se podivat na to viko :)
Na zmacknuti start tlacitka nabehne cele auto, ale starter se ani nehne. Auto jen dvakrat zapipa a to je cele. Nezobrazuje to ani zadnou chybovou hlasku. Sviti pouze kontrolka baterie.
Baterie se zda byt zdrava a na kabely to nastartovat neslo.
Kapesni diagnostika hlasi chybu p0616 - starter relay circuit. (a p0a0f - engine failed to start a u0447 - invalid data from gate A).
Jeste jednou zkontroluji pojistky, a pak rele.
A pak objednam odtah :(

Re: Rele starteru Discovery 4 SDV6 2016

Napsal: 07 čer 2019 07:51
od Lukasino
Jestli je tam alespoň trochu místa, tak můžeš zkusit otočit s klikou, uvidíš hned, jestli má smysl řešit elektro :wink: Co jsem měl prasklou pojistku, tak to stejně bylo na autě, kde byla zlomená klika a někdo se ho přesto snažil nastartovat :mrgreen:

Re: Rele starteru Discovery 4 SDV6 2016

Napsal: 07 čer 2019 09:43
od Tomn
Díky moc.
Dnes ráno jsem k tomu přišel, sednul a nastartoval. Opakovaně. Bez jakéhokoliv problému...
Podle toho usuzuji, že klika prasklá nebude. Ale co to mohlo / může být je tak trochu záhada.
Mimochodem, když už jsem tedy našel (díky) schéma pojistek, tak koukám, že pojistka SM tam není (třetí od spodu vpravo). To je standardní?
IMG_1845.jpeg

Re: Rele starteru Discovery 4 SDV6 2016

Napsal: 07 čer 2019 11:33
od MadTom
Jestli to má na startér klasické relé, tak to klidně mohlo být ním, nebo spíš nějakým drátem po cestě - starter relay circuit by napovídalo, že není obvod na cívce relé (to si umí řídící jednotka jednoduše otestovat a dělá to furt). Osobně bych prošel konektory - často stačí vysunout a zasunout a při tom zkontroloval piny, jestli některý není vyloženě roztažený.

Re: Rele starteru Discovery 4 SDV6 2016

Napsal: 07 čer 2019 12:20
od Tomn
Díky, díky. Uvidím, jestli se tenhle problém ještě někdy zopakuje. Ráno jsem s tím přijel, celý den stálo v ulici, večer nenastartovalo. A dnes už zase startuje bez problému...
Jediné, co se stalo je, že bylo přes den velké vedro a v podvečer silně pršelo. Takže jediné co mě napadá je tepelná roztažnost a případně nějaké drobné zatečení. Což by odpovídalo nějakému drátu / kontaktu... V zásadě nenalezitelná závada :-(

Re: Rele starteru Discovery 4 SDV6 2016

Napsal: 07 čer 2019 12:53
od MadTom
Tohle jsem řešil u dvou aut, kdy majitel otočil klíčkem a ono nic, druhý den ráno jsem tam dojel, otočil jsem klíčem a auto nastartovalo. V prvním případě máme podezření na zrnko písku někde ve startéru, protože cvakal a netočil, a následně auto jezdil ještě několik let bez problémů. Ve druhém případě asi někde něco v konektoru.
V obou případech kolem auta běhali různí technici, co se jinak starají i údržbu bagrů a podobných strojů, a nenašli nic. Když jsem jenom nastartoval, tak na mě koukali a ptali se, co jsem udělal. Já jsem jim jenom ukázal, jak otočit klíčkem v zapalování a nastartovat. Nejdřív to brali, jako že si z nich dělám legraci, později už ne. Shodli jsme se, že to bylo něčí negativní fluidum předcházející den nebo pozitivní fluidum v ten den. U LR to může být ještě to, že žije vlastním životem a prostě se mu nechtělo.
Označit si relátko, podívat se, jestli to vedle není stejné, a pokud se to bude opakovat, tak je zkusit prohodit.

Re: Rele starteru Discovery 4 SDV6 2016

Napsal: 07 čer 2019 13:04
od Tomn
Diky :)
Tak update je, ze ted uz zase nestartuje. Jinymi slovy to vypada, ze se rozhodl startovat jen dopoledne.

Re: Rele starteru Discovery 4 SDV6 2016

Napsal: 07 čer 2019 13:15
od MadTom
Zkus přehodit relátka, nebo pro začátek vyndat a vrátit zpět. Případně se většině relátek dá sundat kryt a podívat se na kontakty, jestli tam jsou a jak vypadají. Viděl jsem relátka, kde kontakt prostě upadl.

Re: Rele starteru Discovery 4 SDV6 2016

Napsal: 07 čer 2019 13:31
od habakuk
No když už jsem u těch příběhů o startéru protože u všech aut je to v podstatě stejné tak to sem hodím.
1. zkontroluj dráty vedoucí do startéru zda nejsou volné nebo od bahna
2. můžeš mít špatné vinutí ve startéru a ono občas otočí a občas ne tedy
nový startér.

Rele starteru Discovery 4 SDV6 2016

Napsal: 08 čer 2019 20:08
od mipr
Este jeden tip:

D4 potrebuje zoslapnuty pedal aby sa rozbehol starter. Par krat sa mi uz stalo ze aj napriek stlacenemu pedalu nic. Musel som poriadne slapnout “na to”.... potom uz nebolo treba extra silu na zoslapnutie pedalu. Sa mi to javi ako nejaka podmienka ku startu, ze ked stlacim gombik musi byt dostatocny tlak na brzde... hmmm


Sent from my iPhone using Tapatalk

Re: Rele starteru Discovery 4 SDV6 2016

Napsal: 10 čer 2019 12:14
od Tomn
Kluci, díky moc za všechny rady a tipy.

Relátka jsem zkusil proházet a žádná souvislost.
Brzdu sešlápnutou mám. Ono si to řekne, pokud to vyhodnotí, že na ní člověk nestojí. Ale ano, zkusil jsem na to i hamtnout vší silou a nic to nezměnilo.

V neděli jsem to zase v pohodě nastartoval a odjel s tím domů. Každopádně tím celá anabáze končí a zítra ráno putuje do servisu. Tak uvidíme zda kluci v servisu najdou příčinu. Jakmile budu vědět co to bylo, napíšu to sem pro další použití :-)

Re: Rele starteru Discovery 4 SDV6 2016

Napsal: 29 črc 2019 14:41
od Tomn
Přátelé, aby to bylo kompletní, dlužím vám tady rozuzlení téhle záhady...

Takže, nakonec se k tomu postavili čelem v Def-Tecu. Závadu se jim podařilo poměrně rychle replikovat. A chvíli to vypadalo, že i odstranit. První pokus ale nevyšel. A na druhý pokus, druhý den zaznamenal mechanik při startování jemný, téměř neslyšitelný zvuk - pípnutí. Nová stopa. Šel po ní. A v autě našel zabezpečovací zařízení...

O tom jsem samozřejmě nevěděl. A samozřejmě byla první otázka servisu, zda tam něco takového není. Nevěděl o něm ani prodejce v Holandsku (auto vzali na protiúčet od klienta). Tudíž mechanik v Def-Tecu šel po drátech a potupně komplet zařízení z auta odstranil. Mezi tím se prodejci v NL ozval klient, který dal auto protiúčtem a vypadlo z něj, že nechal bezpečnostní zařízení deaktivovat, proto o tom dál nereferoval. Jenž deaktivace proběhla stylem - tady šmiknu tři dráty a děj se vůle boží.

Tudíž v autě zůstala bazmek, který si za určitých podmínek začal žít vlastním životem. A jediné podle čeho se dal odhalit bylo hezké stříbrné tlačítko v přihrádce spolujezdce. Ale u toho mě, ani prodejce (velký NL dealer BMW) nenapadlo, že do auta nepatří. A v Def-Tecu vcelku pochopitelně neprolézali úložné prostory.

Každopádně, v Def-Tecu udělali super práci. Bazmek odstranili. A prodejce se k tomu postavil čelem a fakturu za odstranění alarmu plně uhradil. Takže komplet happy end :-)