Pneumatiky
Moderátor: Acon
Re: Pneumatiky
Ja som si predvčerom obul nové bfg AT KO2 -265/75R16 - super!!
Fotky idem akurát vložiť do môjho vlákna RRC 300Tdi :-D
Má ich obuté aj syn na D1 a zajtra idem obúvať ešte jednu D1 na tie isté all terrainy :-D
Skúšali sme ich aj na rozmočenej tráve a porovnávali z MTčkom - čo som mal obuté na mojom RRCčku a pajero malo TAKO1 a to malo teda problémy... Som zvedavý na zimnú prevádzku,pozeral som a čítal aj testy zo sveta a vyzerajú byť naozaj dobré - dokonca majú aj označenie M+S a tri vrchy zo snehovou vločkou .
Fotky idem akurát vložiť do môjho vlákna RRC 300Tdi :-D
Má ich obuté aj syn na D1 a zajtra idem obúvať ešte jednu D1 na tie isté all terrainy :-D
Skúšali sme ich aj na rozmočenej tráve a porovnávali z MTčkom - čo som mal obuté na mojom RRCčku a pajero malo TAKO1 a to malo teda problémy... Som zvedavý na zimnú prevádzku,pozeral som a čítal aj testy zo sveta a vyzerajú byť naozaj dobré - dokonca majú aj označenie M+S a tri vrchy zo snehovou vločkou .
Range Rover Classic 300Tdi , Range Rover Classic vogue s 2,5TD
Re: Pneumatiky
Mrky DII píše:Má někdo zkušenosti s pneu 235/85 R16 na osmipalcový ráfek? Mám obavy, jestli to spolu bude dobře fungovat.
Fungujem na tom uz asi dva roky. BFG + 8" modular na disko. Ziaden problem som zatial nemal. Najmenej co podhustujem je 1.2-1.3 atm. a nikdy som nevyzul.
- jbizik
- Příspěvky: 1870
- Registrován: 19 zář 2013 00:53
- tel.: +421907325338
- auto: D1 200tdi, L322 m62
- Bydliště: Slovenske Pravno okr.Turc.Teplice , Slovensko
Re: Pneumatiky
Mrky DII píše:Má někdo zkušenosti s pneu 235/85 R16 na osmipalcový ráfek? Mám obavy, jestli to spolu bude dobře fungovat.
.. rozoberalo sa to aj tu: http://www.landroverforum.cz/forum/view ... &start=380 v poslednych cca 5-tich prispevkoch (teda ja )
Za mna: Nie je s tým ziadny problem , ja mam už asi pol roka BFG AT v tom rozmere na 8" diskoch
tu je aj neaka tabulka http://www.lvvta.org.nz/documents/infos ... _Guide.pdf
Ex- D2 4.0 V8 - LPG
Ex-2x SUBARU Outback'05 ,MT aj AT 2.5 lpg +3 cm lift a redukcia
Ex-Honda C-RV 2,2 CTDI 2005
RR L322 VOUGE, 4.4 V8 LPG(m62 )
LAND ROVER Discovery 1 200tdi
http://landroverforum.cz/forum/viewtopi ... 30&t=36532
Ex-2x SUBARU Outback'05 ,MT aj AT 2.5 lpg +3 cm lift a redukcia
Ex-Honda C-RV 2,2 CTDI 2005
RR L322 VOUGE, 4.4 V8 LPG(m62 )
LAND ROVER Discovery 1 200tdi
http://landroverforum.cz/forum/viewtopi ... 30&t=36532
- Mrky DII
- Příspěvky: 633
- Registrován: 27 zář 2011 17:57
- tel.: 605517364
- auto: Už jen Free I 3x
- Bydliště: Smržovka
Re: Pneumatiky
Tak to rád slyším. Mám taky modulary, momentálně 245/75, ale chci to trochu pochlapit na 235/85. Takže děkuji za info.
To se pěkně vezem, se špínou a rezem ...
Re: Pneumatiky
Víte o nějaké hezké AT popřípadě MT pneu na 19tky kola? Tedy pro D4. Klidně i maličko větší než je v TP. Jen aby se vešly do podběhu.
Disco mi zachránilo život
Re: Pneumatiky
Já jezdím na General Grabber AT standardního rozměru 255/55R19 a jsem s tím spokojen. Trošičku hučí jenom v rychlosti kolem 80 - 100km/h, se zvyšováním rychlosti a tím pádem i frekvence odvalování už nic slyšet není. Mile mě překvapily chováním na mokré silnici, kde AT (o MT ani nemluvě) gumy často nedotáčejí, někdy jdou i po tečně ven při trochu ostřejším nájezdu do zatáčky. Generaly se chovají velmi dobře, v podstatě jsem nepoznal rozdíl oproti silničním gumám, resp. ten rozdíl tam být musí, ale projeví se až při bezmozkové jízdě. Pořizoval jsem si je hlavně kvůli vyšší odolnosti proti průrazu při velkém zatížení během cestování po kamenitých cestách třeba v Alpách nebo ve Skanidnávii, ve vyloženě těžkém terénu s D4 nejezdím, tam budou určitě na MT gumy nebo i třeba na Cooper S/T Maxx ztrácet, ale stejně jezdíme většinu nájezdu km po silnici...
Aktuálně: 1979 SIII 88" 2,25 l Petrol, 1983 two-door Range Rover V8 a 2021 Defender 110 SE D250; Dříve navíc: 1969 SIIa 88" 2,5 l Petrol, 2003 Discovery 2 TD5, 2005 Discovery 3 TDV6 S, 2011 Discovery 4 SDV6 SE, 2016 Discovery 4 SDV6 HSE
Re: Pneumatiky
Děkuji za tip, také jsem na ně narazil, tak alespoň při rozhodování budu vědět, ze nejsou špatné.
Jinak k velikosti jsem na australském LR fóru vyčetl: šířka o 2cm větší bez problému a průměr do 15mm větší také bez problému. (Jen 75mm na poloměr) Je to do 3% celkové velikosti pneu. Bohužel v tomto malém rozmezí stejně žádnou alternativu k 255/55/19 na našem trhu nenajdu.
Jinak k velikosti jsem na australském LR fóru vyčetl: šířka o 2cm větší bez problému a průměr do 15mm větší také bez problému. (Jen 75mm na poloměr) Je to do 3% celkové velikosti pneu. Bohužel v tomto malém rozmezí stejně žádnou alternativu k 255/55/19 na našem trhu nenajdu.
Disco mi zachránilo život
Re: Pneumatiky
Pokud nebudeš jezdit nějaké hardcoreové trasy třeba v Rumunsku, tak na běžné ježdění po polních a lesních cestách profil stačí. Je to 140mm výšky bočnice minus deformace na spodní straně vlivem zátěže. Pokud pojedeš v hlubokých kolejích, kde bude z boku trčet ostrý kámen, tak často škrábneš disk i na pneu z vyšším profilem.
Aktuálně: 1979 SIII 88" 2,25 l Petrol, 1983 two-door Range Rover V8 a 2021 Defender 110 SE D250; Dříve navíc: 1969 SIIa 88" 2,5 l Petrol, 2003 Discovery 2 TD5, 2005 Discovery 3 TDV6 S, 2011 Discovery 4 SDV6 SE, 2016 Discovery 4 SDV6 HSE
- richo.70
- Příspěvky: 466
- Registrován: 17 led 2013 22:19
- tel.: 723083731
- auto: LR 3, LR 4
- Bydliště: PV a RpR
- Kontaktovat uživatele:
Re: Pneumatiky
Na letošní zimní Jihlavu jsem obul v rozměru 255/55R19 HANKOOK 111H RF 10 Dynapro AT-M XL, lehce upustil a v porovnání s klasickou zimní pneu, schopnosti vozu v terénu o 100% lepší. Původně jsem chtěl Goodyear Wrangler DuraTrac, ale nesehnal. Pneumatika se krásně čistila a držela stopu.To jsem s klasickou silniční pneu nezažil.
Na silnici žádný rozdíl nevidím. Hluk neřeším, protože mám zahrádku a rampu.
Samozřejmě na 18" by to asi bylo ještě lepší.
http://files.pneumatiky.cz/images/resiz ... m-rf10.jpg
Na silnici žádný rozdíl nevidím. Hluk neřeším, protože mám zahrádku a rampu.
Samozřejmě na 18" by to asi bylo ještě lepší.
http://files.pneumatiky.cz/images/resiz ... m-rf10.jpg
"Je lepší riskovat, že se při chůzi trochu ušpiníš, než zemřít vsedě."
Re: Pneumatiky
Budete ty ATčka jak Grabber tak Hankook jezdit celou zimu, nebo přezouváte?
Wranglery jsem poptávat a prý už v tomto rozměru nebudou Na spoustě shopů se tváří jako skladem, ale ve skutečnosti je nikdo nemá. Tak ještě zvažuji nákup jiných menších disků.
Wranglery jsem poptávat a prý už v tomto rozměru nebudou Na spoustě shopů se tváří jako skladem, ale ve skutečnosti je nikdo nemá. Tak ještě zvažuji nákup jiných menších disků.
Disco mi zachránilo život
- richo.70
- Příspěvky: 466
- Registrován: 17 led 2013 22:19
- tel.: 723083731
- auto: LR 3, LR 4
- Bydliště: PV a RpR
- Kontaktovat uživatele:
Re: Pneumatiky
Na přezutí mám sadu zimních pneu, ty ATčka pošetřím na off.
Pokud bych byl fakt ve vatě, šel bych do 18".
Pokud bych byl fakt ve vatě, šel bych do 18".
"Je lepší riskovat, že se při chůzi trochu ušpiníš, než zemřít vsedě."
Re: Pneumatiky
Hmm koukal jsem po 17", disků je na trhu milion a pneu předpokládám bude slušný výběr.
Jinak prezouvat na zimní bude asi rozumné, ale o ATčka se bát nemusíš. Na D2 jezdím BF Goodrich AT 32" a mají přes neuvěřitelných 200 000km a ještě zbývá asi centimetr vzorku. V zimě ovšem skutečně stojí za houby a to je D4 ještě o nějakých 400kg těžší.
Jinak prezouvat na zimní bude asi rozumné, ale o ATčka se bát nemusíš. Na D2 jezdím BF Goodrich AT 32" a mají přes neuvěřitelných 200 000km a ještě zbývá asi centimetr vzorku. V zimě ovšem skutečně stojí za houby a to je D4 ještě o nějakých 400kg těžší.
Disco mi zachránilo život
-
- Příspěvky: 14948
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: Pneumatiky
Pozor na jednu věc - D4 má veliké brzdiče a normálně se na to vlezou pouze 19" nebo větší disky. 18" existují snad pouze jedny a už se prý nedělají. Takže bych asi začal od disků a tomu přizpůsobil gumy.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
Re: Pneumatiky
S těmi brzdami je to pravda, 18" má petrs a byly to pokud vím jenom jedny konkrétní disky, které se daly na D4 provedení S a výše nasadit.
Jinak na zimu samozřejmě přezouvám na zimní, terénní gumy (včetně AT) v zimně jakž takž bezpečně fungují jenom v hlubším sněhu nebo při vyšších teplotách, ale v klasickém zimním vesměs silničním provozu (namrzlo + poprašek sněhu, ujetý naklouzaný sníh, zbytky sněhu kombinovaného s deštěm atd.) jsou oproti zimákům řekl bych až nebezpečné.
Jinak na zimu samozřejmě přezouvám na zimní, terénní gumy (včetně AT) v zimně jakž takž bezpečně fungují jenom v hlubším sněhu nebo při vyšších teplotách, ale v klasickém zimním vesměs silničním provozu (namrzlo + poprašek sněhu, ujetý naklouzaný sníh, zbytky sněhu kombinovaného s deštěm atd.) jsou oproti zimákům řekl bych až nebezpečné.
Aktuálně: 1979 SIII 88" 2,25 l Petrol, 1983 two-door Range Rover V8 a 2021 Defender 110 SE D250; Dříve navíc: 1969 SIIa 88" 2,5 l Petrol, 2003 Discovery 2 TD5, 2005 Discovery 3 TDV6 S, 2011 Discovery 4 SDV6 SE, 2016 Discovery 4 SDV6 HSE
Re: Pneumatiky
Jak je to z jízdou na napadanym sněhu 10-15cm. Budou na tom zabírat lépe MTčka nebo zimáky?
Deformační zóna Defendera je vozidlo stojící před ním.
- VencaZE
- Příspěvky: 3564
- Registrován: 17 kvě 2008 14:51
- tel.: 602 550 993
- auto: 110HT, S2A 88, G66
- Bydliště: Brod nad Tichou, okr. Tachov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Pneumatiky
Příjde na to. Na mokrým těžkým sněhu lépe MT, suchý sníh lepší zimáky, řekl bych..
Urbanovi Pneu&Cars- Servis Land Rover, diagnostika, autoelektro, pneuservis a jiné.. urbanovipneucars@email.cz
WWW: http://www.landroverforum.cz/forum/view ... 12&t=26864
Proč bychom se dřeli, když můžeme spálit trochu nafty. OK1LRD
WWW: http://www.landroverforum.cz/forum/view ... 12&t=26864
Proč bychom se dřeli, když můžeme spálit trochu nafty. OK1LRD
-
- Příspěvky: 14948
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: Pneumatiky
Tak nějak, nejhorší je to na umrzlém nebo uklouzaném. A pokud je hluboký sníh a pod ním je to zmrzlé, tak jak se MTčko prohrabe až na dno, tak začne pěkně klouzat.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
Re: Pneumatiky
Děkuju, tak nějak jsem si to myslel. Takže do hlubokého opravdu radši zimáky popřípadě s řetězem.
Deformační zóna Defendera je vozidlo stojící před ním.
Re: Pneumatiky
Maly dotaz - mate nejake oblibene pneumatiky na takove to nejbeznejsi "smisene" cestovani ? Nemyslim extrem, myslim napr. jizdu mnoho set km po silnicich a dalnicich nekam, pak par stovek km v horach (sotolina, mokre louky, blative cesty, treba i troska snehu, namrzlo...). Prioritou je asi bezpecne sjeti kopcu po trave a blate (jaro, podzim). Vylozene extra hrube specialni vzorky nechci, jednak se na nich rozumne neda po silnici a za druhe to nici poloosy a spol...
Je mi jasne, ze kazdy mel moznost vyzkouset jenom neco z nabidky na trhu, necekam jednoznacnou odpoved ktery vzorek je nej - dekuji za kazdou zkusenost s konkretni pneu a vzorkem(!) Diky
PS: zatim mi nejvice doporucuji : Cooper Discoverer S/T MAXX, Hankook RF10 ATM, Yokohama Geolandar G012 a Goodyear WR Duratrac. Za lacino pak jeste Matador Izzarda MP71
Je mi jasne, ze kazdy mel moznost vyzkouset jenom neco z nabidky na trhu, necekam jednoznacnou odpoved ktery vzorek je nej - dekuji za kazdou zkusenost s konkretni pneu a vzorkem(!) Diky
PS: zatim mi nejvice doporucuji : Cooper Discoverer S/T MAXX, Hankook RF10 ATM, Yokohama Geolandar G012 a Goodyear WR Duratrac. Za lacino pak jeste Matador Izzarda MP71
Teprve s nakupem LR jsem zjistil, kolik veci na aute se vlastne muze pokazit...
- Hunter
- Příspěvky: 1497
- Registrován: 22 bře 2007 01:04
- auto: Free I Td4 AT
- Bydliště: Jičínsko
- Kontaktovat uživatele:
Re: Pneumatiky
Ty Matador Izzarda MP71 používá celý rok kámoš na Suzuki. Vzorek dlouho drží, no ale myslím si, že raději zimní a letní, když to chceš honit hlavně po silnicích.
Free Td4 2004 HSE automat