Pneumatiky
Moderátor: Acon
Si spokojny s MudMax ???karel píše:Discovery 200 TDi protektory BlackStar Mud Max 235/85/16, jinak origo Matador Izzarda 205/80/16 - v celku slušné na celoroční ježdění ,ale v těžkém terénu nestíhají
Maju rovnako vypustene drapy alebo striedavo ???
LR Defender Td5 110SW po "prestavbe" a pred "prestavbou".
- erik
- Příspěvky: 2869
- Registrován: 16 říj 2006 19:00
- tel.: +421905448329
- auto: D90 td5,/D2-3/D4,D5
- Bydliště: skalica
- Kontaktovat uživatele:
Re: Pneumatiky
Ja jsem jezdil Michelin XZL 7,5- dobra na kamentem terenu, ale moc tvrdaDavid píše:Zdar,
napište, jaké kdo používáte pneu, na jakém voze, rozměry, jestli přezouváte na zimu, poměr ujetých km silnice/nezpevněné cesty atd...Zkrátka zajímaly by mě všechny Vaše zkušenosti i názory.
D*
BFG 235x85x16 MT dobra guma a bezproblemovy rozmer =´Nebyl problem s nicenim poloos
BFG 255x85x16 MT skvela v bahne a zvysene diferencialy. Podle mne je nutno posilit poloosy- Max Drive a nepouzivat predni speru na zpatecu a to ani nahodou
Matador Wisenta MT 235x85x16- dost podobna BFG, mozna az podezrele,na kameni vyborna- neni moc tvrda, v blate dobre cisti.
Na snih jezdim s MT aretez
Defender 90 Td5 171k Old Man Emu,Warn 8274, M 6000 ,ARB nárazník, Safari Snorkel,2xWebasto,Garmin nuvi 660, CB.MATADOR WISENTTA M/T 235/85 R 16 MP-75., Roll cage,retezy PEWAG,2xARB uzaverky,
Discovery 3 ,bez skrabancu
Discovery 3 ,bez skrabancu
Re: Pneumatiky
eriku uz mame nove info ohladom zosilenych kinetakov....erik píše: BFG 255x85x16 MT skvela v bahne a zvysene diferencialy. Podle mne je nutno posilit poloosy- Max Drive a nepouzivat predni speru na zpatecu a to ani nahodou
inac velkost pneu a problemy s poloosami mozem potvrdit
eriku ako si dosiel k nazoru ze v ziadnom pripade na spiatocku ne ?
LR Defender Td5 110SW po "prestavbe" a pred "prestavbou".
Spokojený jsem, i když je to model který nemá střídavý zub, v bahně fantazie, na tvrdém povrchu berou spíše špunty a rády se trhají diferáky( vlastní zkušenost).Čím víc se boříš, tím víc guma bere.Zatím nemám moc najeto, ale splnily mé očekávání.DanoDEF píše:Si spokojny s MudMax ???karel píše:Discovery 200 TDi protektory BlackStar Mud Max 235/85/16, jinak origo Matador Izzarda 205/80/16 - v celku slušné na celoroční ježdění ,ale v těžkém terénu nestíhají
Maju rovnako vypustene drapy alebo striedavo ???
Re: Pneumatiky
Proč nepoužívat přední špéru při zpátečce? A jak v případě AT převodovky??erik píše: Ja jsem jezdil Michelin XZL 7,5- dobra na kamentem terenu, ale moc tvrda
BFG 235x85x16 MT dobra guma a bezproblemovy rozmer =´Nebyl problem s nicenim poloos
BFG 255x85x16 MT skvela v bahne a zvysene diferencialy. Podle mne je nutno posilit poloosy- Max Drive a nepouzivat predni speru na zpatecu a to ani nahodou
Matador Wisenta MT 235x85x16- dost podobna BFG, mozna az podezrele,na kameni vyborna- neni moc tvrda, v blate dobre cisti.
Na snih jezdim s MT aretez
problem je v tom, ze 255/85R16 alebo 285/75R16 su uz trosku vecsie backurky ako povodny rozmer 7,5R16 alebo 235/85R16 a treba si davat väcsi pozor pri zaobchadzani s uzavierkou ako ked ju nemas a ak ju mas aj v predu o to viac bachaDavid píše:můžeš k těm problémům s diferáky vs. použití pneu napsat něco víc? A jak to sám po zkušenosti co jsi zmínil předcházíš?
Jednoducho sa stane, ze sa v nejakej kritickej situacii pozabudnes auto ti niekde nadhodi koleso sa roztoci dopadne na podklad a bum je po poloose. ARB spera znesie viac takze je poloosa slabsim clankom.
Ja mam napriklad na 110 aj tazne a to sa sprava ako brzdiaci hak. Chces vyjst nejaky prudky zlom a jednoducho ta to nadhodi na taznom a ak je to na tvrdsom podklade tak ....
LR Defender Td5 110SW po "prestavbe" a pred "prestavbou".
ok, to beru, zesílení prvků nápravy je obecně velmi praktické už jen z hlediska prevence ale jak to souvisí s velikostí pneu a nepoužívání přední uzávěrky při zpátečce?
A k tomu co jsi teď napsal, tak pokud couváš, tak ti to spíše nadhodí někde zadní kola než předek, tak jsi pořád nevysvětlil souvislost mezi velikostí/typem pneu a použitím uzávěrky
A k tomu co jsi teď napsal, tak pokud couváš, tak ti to spíše nadhodí někde zadní kola než předek, tak jsi pořád nevysvětlil souvislost mezi velikostí/typem pneu a použitím uzávěrky
- OC
- Příspěvky: 1583
- Registrován: 12 říj 2006 04:46
- Bydliště: Nová Ves pod Pleší
- Kontaktovat uživatele:
No, to snadno: čím větší gumy, tím větší zkrutná síla na nápravě (viz fysiku pro nižší třídy škol středních, "kolo na hřídeli" )David píše:ok, to beru, zesílení prvků nápravy je obecně velmi praktické už jen z hlediska prevence ale jak to souvisí s velikostí pneu
Souvislost se špérou je také poměrně zřejmá, v sebemenší zatáčce se pere jedno kolo s druhým (chtělo by se točit každé jinak rychle, uzávěrka nedovolí); normálně to vyřeší prokluz gumy, ale nějaké síly na nápravě tam také jsou.David píše:a nepoužívání přední uzávěrky
Ale tohle mi taky jasné neníDavid píše:při zpátečce?
OC ~ http://www.ocs.cz/oc/RangeRover.html
Insured at Steyr&Mannlicher
Ostatně soudím, že registrace zbraní musí být zrušena: http://ocs.cz/Guns/halbrook/registrace.html
Insured at Steyr&Mannlicher
Ostatně soudím, že registrace zbraní musí být zrušena: http://ocs.cz/Guns/halbrook/registrace.html
Díky, tak tohle jsi trochu rozsekal a vytrhl z kontextu. Ptal jsem se tou větou jako jedním souvislým celkem...Nebo jsme si možná neporozuměli.
Tak jako tak stále nechápu problém s přední uzávěrkou a zpátečkou. Pokud se navíc použije mezinápravová špéra, jsou síly na přední a zadní diferák stejně...??
Tak jako tak stále nechápu problém s přední uzávěrkou a zpátečkou. Pokud se navíc použije mezinápravová špéra, jsou síly na přední a zadní diferák stejně...??
Praveze nad tym vzorom uvazujem a SIMEX na vikendove jazdenie sa mi zda pridrahy. Vranik ma max rozmer 235/85R16 a z TipTyre mi vobec neodpovedali ohladom otazky striedaveho zubu.karel píše:Spokojený jsem, i když je to model který nemá střídavý zub, v bahně fantazie, na tvrdém povrchu berou spíše špunty a rády se trhají diferáky( vlastní zkušenost).Čím víc se boříš, tím víc guma bere.Zatím nemám moc najeto, ale splnily mé očekávání.DanoDEF píše: Si spokojny s MudMax ???
Maju rovnako vypustene drapy alebo striedavo ???
Nakoniec asi zvolim rozmer 235/85R16.
Co myslis trhamin diferakov ??? a ake mas diferaky povodne alebo ARB
LR Defender Td5 110SW po "prestavbe" a pred "prestavbou".
Ano sily su sice rovnake. Ak uvazujeme o Defe tak v prednej naprave mas mensi diff, tensie poloosi a navyse kinetaky a ak cuvas do kopca tak su väcsie tlaky na prednu napravu (pri cuvani je to vlastne zadna)David píše:Díky, tak tohle jsi trochu rozsekal a vytrhl z kontextu. Ptal jsem se tou větou jako jedním souvislým celkem...Nebo jsme si možná neporozuměli.
Tak jako tak stále nechápu problém s přední uzávěrkou a zpátečkou. Pokud se navíc použije mezinápravová špéra, jsou síly na přední a zadní diferák stejně...??
Ina o tom pisal Erik a nie ja. Urcite sa tu objavi a urcite prispeje svojim postrehom.
LR Defender Td5 110SW po "prestavbe" a pred "prestavbou".
Pokud jde o kopie Simexu od Tiptyru, tak když jsem se osobně bavil s jednatelem, bylo mi řečeno, že majitel BlackStaru jistý francouz, který jezdí po celém světě závody hlavně Latinskou Ameriku a Afriku, si vždy "vymyslí " nějaký dezén a pak ho testuje.První zřejmě přišel na plný dezén a brzy začnou dělat i střídavý zub Mud Max FC, ale zatím není k mání.Já osobně nikdy nejel se střídavým zubem, ale nemám pocit, že by plný zub nějak ztrácel.Jinak rozdíl mezi Vraníkem a Tiptyre je v podílu kaučuku a sazí, tomu odpovídá i cena!DanoDEF píše:karel píše:
Pokud jde o pevnost diferáků tak jsem měl origo 2pinion a při jedné vyjížďce sem ho střihnul.Hlavně díky tomu, že nějaký rádoby odborník, který měl auto předemnou, zřejmě ohnul pravé spodní rameno zadní nápravy a při jeho rovnání ho nahřál.Tím pádem při výjezdu svahu, kdy se hlavní váha auta nahnula na pravé zadní kolo došlo k ohnutí ramene a následně k posunu celé nápravy dopředu.Díky velikosti kol 829 mm a agresivnímu dezénu se kolo dostalo až na podběh a díky krouťáku, který na něm byl došlo k přetržení.
Samozřejmě, že jsem rameno narovnal a vystužil, ale nechtěl jsem dávat znovu tentýž diferák, tak jsem objednal Detroit Truetrac.Je to šnekový samosvor, který je o dost pevnější než origo, ale zároveň šetrný k poloosám.Má být ideální do bahna a sněhu.Na trialové sekce moc nepomůže, ale dá se mu pomoct sešlápnutím brzdy.Tím pádem má účinnost skoro 100%.Uvidíme jak se osvědčí, pokud ano tak jej koupím i na předek.