Pneumatiky

Všeobecné rady a informace

Moderátor: Acon

Odpovědět
Zpráva
Autor
David

#21 Příspěvek od David » 12 říj 2006 16:12

pošli mi klidně na SZ mail, kam je chceš švihnout

Uživatelský avatar
Admin
Admin fóra
Příspěvky: 1216
Registrován: 10 čer 2006 16:13
tel.: +420 777 883 488
Bydliště: Vrchlabí
Kontaktovat uživatele:

#22 Příspěvek od Admin » 12 říj 2006 16:30

David píše:pošli mi klidně na SZ mail, kam je chceš švihnout
V pohodě :wink:
davidhula@volny.cz

Uživatelský avatar
DanoDEF
Příspěvky: 5087
Registrován: 15 říj 2006 21:36
auto: 110 SW
Bydliště: Geča

#23 Příspěvek od DanoDEF » 15 říj 2006 21:38

Defender 110 TD5 obutie 285/75R16 BFG Mud
Naposledy upravil(a) DanoDEF dne 16 říj 2006 22:58, celkem upraveno 1 x.
LR Defender Td5 110SW po "prestavbe" a pred "prestavbou".

Uživatelský avatar
karel
Příspěvky: 1806
Registrován: 16 říj 2006 10:55
Bydliště: kousek od Přerova

#24 Příspěvek od karel » 16 říj 2006 11:02

Discovery 200 TDi protektory BlackStar Mud Max 235/85/16, jinak origo Matador Izzarda 205/80/16 - v celku slušné na celoroční ježdění ,ale v těžkém terénu nestíhají

Uživatelský avatar
DanoDEF
Příspěvky: 5087
Registrován: 15 říj 2006 21:36
auto: 110 SW
Bydliště: Geča

#25 Příspěvek od DanoDEF » 16 říj 2006 11:32

karel píše:Discovery 200 TDi protektory BlackStar Mud Max 235/85/16, jinak origo Matador Izzarda 205/80/16 - v celku slušné na celoroční ježdění ,ale v těžkém terénu nestíhají
Si spokojny s MudMax ???
Maju rovnako vypustene drapy alebo striedavo ???
LR Defender Td5 110SW po "prestavbe" a pred "prestavbou".

Uživatelský avatar
Admin
Admin fóra
Příspěvky: 1216
Registrován: 10 čer 2006 16:13
tel.: +420 777 883 488
Bydliště: Vrchlabí
Kontaktovat uživatele:

#26 Příspěvek od Admin » 16 říj 2006 22:45

David píše:Nějak se mi nedaří vložit obrázek, Admine můžeš mi pls helfnout?
Obrázek
Obrázek
Obrázek

Uživatelský avatar
erik
Příspěvky: 2869
Registrován: 16 říj 2006 19:00
tel.: +421905448329
auto: D90 td5,/D2-3/D4,D5
Bydliště: skalica
Kontaktovat uživatele:

Re: Pneumatiky

#27 Příspěvek od erik » 16 říj 2006 23:11

David píše:Zdar,
napište, jaké kdo používáte pneu, na jakém voze, rozměry, jestli přezouváte na zimu, poměr ujetých km silnice/nezpevněné cesty atd...Zkrátka zajímaly by mě všechny Vaše zkušenosti i názory.
D*
Ja jsem jezdil Michelin XZL 7,5- dobra na kamentem terenu, ale moc tvrda
BFG 235x85x16 MT dobra guma a bezproblemovy rozmer =´Nebyl problem s nicenim poloos
BFG 255x85x16 MT skvela v bahne a zvysene diferencialy. Podle mne je nutno posilit poloosy- Max Drive a nepouzivat predni speru na zpatecu a to ani nahodou
Matador Wisenta MT 235x85x16- dost podobna BFG, mozna az podezrele,na kameni vyborna- neni moc tvrda, v blate dobre cisti.

Na snih jezdim s MT aretez
Defender 90 Td5 171k Old Man Emu,Warn 8274, M 6000 ,ARB nárazník, Safari Snorkel,2xWebasto,Garmin nuvi 660, CB.MATADOR WISENTTA M/T 235/85 R 16 MP-75., Roll cage,retezy PEWAG,2xARB uzaverky,
Discovery 3 ,bez skrabancu

Uživatelský avatar
krtek007
Příspěvky: 395
Registrován: 03 črc 2006 01:10
Bydliště: Plzeň
Kontaktovat uživatele:

#28 Příspěvek od krtek007 » 17 říj 2006 07:34

erik>> muzes prosim jeste pridat info ohledne toho MATADORa MT 235x85x16? Zajima me jak moc je ta guma odolna proti opotrebeni, slysel jsem na ni nejake spatne reference. Budu ted neco shanet na druhe disky tak vybiram :)
Michal
AUT VIAM INVENIAM AUT FACIAM // DI 300TDi // Defender 110 td4

Uživatelský avatar
DanoDEF
Příspěvky: 5087
Registrován: 15 říj 2006 21:36
auto: 110 SW
Bydliště: Geča

Re: Pneumatiky

#29 Příspěvek od DanoDEF » 17 říj 2006 08:00

erik píše: BFG 255x85x16 MT skvela v bahne a zvysene diferencialy. Podle mne je nutno posilit poloosy- Max Drive a nepouzivat predni speru na zpatecu a to ani nahodou
eriku uz mame nove info ohladom zosilenych kinetakov....

inac velkost pneu a problemy s poloosami mozem potvrdit

eriku ako si dosiel k nazoru ze v ziadnom pripade na spiatocku ne ?
LR Defender Td5 110SW po "prestavbe" a pred "prestavbou".

Uživatelský avatar
karel
Příspěvky: 1806
Registrován: 16 říj 2006 10:55
Bydliště: kousek od Přerova

#30 Příspěvek od karel » 17 říj 2006 11:02

DanoDEF píše:
karel píše:Discovery 200 TDi protektory BlackStar Mud Max 235/85/16, jinak origo Matador Izzarda 205/80/16 - v celku slušné na celoroční ježdění ,ale v těžkém terénu nestíhají
Si spokojny s MudMax ???
Maju rovnako vypustene drapy alebo striedavo ???
Spokojený jsem, i když je to model který nemá střídavý zub, v bahně fantazie, na tvrdém povrchu berou spíše špunty a rády se trhají diferáky( vlastní zkušenost).Čím víc se boříš, tím víc guma bere.Zatím nemám moc najeto, ale splnily mé očekávání.

David

#31 Příspěvek od David » 17 říj 2006 17:06

můžeš k těm problémům s diferáky vs. použití pneu napsat něco víc? A jak to sám po zkušenosti co jsi zmínil předcházíš?

David

Re: Pneumatiky

#32 Příspěvek od David » 17 říj 2006 17:11

erik píše: Ja jsem jezdil Michelin XZL 7,5- dobra na kamentem terenu, ale moc tvrda
BFG 235x85x16 MT dobra guma a bezproblemovy rozmer =´Nebyl problem s nicenim poloos
BFG 255x85x16 MT skvela v bahne a zvysene diferencialy. Podle mne je nutno posilit poloosy- Max Drive a nepouzivat predni speru na zpatecu a to ani nahodou
Matador Wisenta MT 235x85x16- dost podobna BFG, mozna az podezrele,na kameni vyborna- neni moc tvrda, v blate dobre cisti.

Na snih jezdim s MT aretez
Proč nepoužívat přední špéru při zpátečce? A jak v případě AT převodovky??

Uživatelský avatar
DanoDEF
Příspěvky: 5087
Registrován: 15 říj 2006 21:36
auto: 110 SW
Bydliště: Geča

#33 Příspěvek od DanoDEF » 17 říj 2006 17:42

David píše:můžeš k těm problémům s diferáky vs. použití pneu napsat něco víc? A jak to sám po zkušenosti co jsi zmínil předcházíš?
problem je v tom, ze 255/85R16 alebo 285/75R16 su uz trosku vecsie backurky ako povodny rozmer 7,5R16 alebo 235/85R16 a treba si davat väcsi pozor pri zaobchadzani s uzavierkou ako ked ju nemas a ak ju mas aj v predu o to viac bacha

Jednoducho sa stane, ze sa v nejakej kritickej situacii pozabudnes auto ti niekde nadhodi koleso sa roztoci dopadne na podklad a bum je po poloose. ARB spera znesie viac takze je poloosa slabsim clankom.

Ja mam napriklad na 110 aj tazne a to sa sprava ako brzdiaci hak. Chces vyjst nejaky prudky zlom a jednoducho ta to nadhodi na taznom a ak je to na tvrdsom podklade tak ....
LR Defender Td5 110SW po "prestavbe" a pred "prestavbou".

David

#34 Příspěvek od David » 17 říj 2006 18:01

ok, to beru, zesílení prvků nápravy je obecně velmi praktické už jen z hlediska prevence ale jak to souvisí s velikostí pneu a nepoužívání přední uzávěrky při zpátečce?
A k tomu co jsi teď napsal, tak pokud couváš, tak ti to spíše nadhodí někde zadní kola než předek, tak jsi pořád nevysvětlil souvislost mezi velikostí/typem pneu a použitím uzávěrky :?:

Uživatelský avatar
OC
Příspěvky: 1583
Registrován: 12 říj 2006 04:46
Bydliště: Nová Ves pod Pleší
Kontaktovat uživatele:

#35 Příspěvek od OC » 17 říj 2006 18:36

David píše:ok, to beru, zesílení prvků nápravy je obecně velmi praktické už jen z hlediska prevence ale jak to souvisí s velikostí pneu
No, to snadno: čím větší gumy, tím větší zkrutná síla na nápravě (viz fysiku pro nižší třídy škol středních, "kolo na hřídeli" ;))
David píše:a nepoužívání přední uzávěrky
Souvislost se špérou je také poměrně zřejmá, v sebemenší zatáčce se pere jedno kolo s druhým (chtělo by se točit každé jinak rychle, uzávěrka nedovolí); normálně to vyřeší prokluz gumy, ale nějaké síly na nápravě tam také jsou.
David píše:při zpátečce?
Ale tohle mi taky jasné není :)
OC ~ http://www.ocs.cz/oc/RangeRover.html
Insured at Steyr&Mannlicher
Ostatně soudím, že registrace zbraní musí být zrušena: http://ocs.cz/Guns/halbrook/registrace.html

David

#36 Příspěvek od David » 17 říj 2006 18:51

Díky, tak tohle jsi trochu rozsekal a vytrhl z kontextu. Ptal jsem se tou větou jako jedním souvislým celkem...Nebo jsme si možná neporozuměli.
Tak jako tak stále nechápu problém s přední uzávěrkou a zpátečkou. Pokud se navíc použije mezinápravová špéra, jsou síly na přední a zadní diferák stejně...??

Uživatelský avatar
DanoDEF
Příspěvky: 5087
Registrován: 15 říj 2006 21:36
auto: 110 SW
Bydliště: Geča

#37 Příspěvek od DanoDEF » 17 říj 2006 21:07

karel píše:
DanoDEF píše: Si spokojny s MudMax ???
Maju rovnako vypustene drapy alebo striedavo ???
Spokojený jsem, i když je to model který nemá střídavý zub, v bahně fantazie, na tvrdém povrchu berou spíše špunty a rády se trhají diferáky( vlastní zkušenost).Čím víc se boříš, tím víc guma bere.Zatím nemám moc najeto, ale splnily mé očekávání.
Praveze nad tym vzorom uvazujem a SIMEX na vikendove jazdenie sa mi zda pridrahy. Vranik ma max rozmer 235/85R16 a z TipTyre mi vobec neodpovedali ohladom otazky striedaveho zubu.

Nakoniec asi zvolim rozmer 235/85R16.
Co myslis trhamin diferakov ??? a ake mas diferaky povodne alebo ARB
LR Defender Td5 110SW po "prestavbe" a pred "prestavbou".

Uživatelský avatar
DanoDEF
Příspěvky: 5087
Registrován: 15 říj 2006 21:36
auto: 110 SW
Bydliště: Geča

#38 Příspěvek od DanoDEF » 17 říj 2006 21:15

David píše:Díky, tak tohle jsi trochu rozsekal a vytrhl z kontextu. Ptal jsem se tou větou jako jedním souvislým celkem...Nebo jsme si možná neporozuměli.
Tak jako tak stále nechápu problém s přední uzávěrkou a zpátečkou. Pokud se navíc použije mezinápravová špéra, jsou síly na přední a zadní diferák stejně...??
Ano sily su sice rovnake. Ak uvazujeme o Defe tak v prednej naprave mas mensi diff, tensie poloosi a navyse kinetaky a ak cuvas do kopca tak su väcsie tlaky na prednu napravu (pri cuvani je to vlastne zadna)

Ina o tom pisal Erik a nie ja. Urcite sa tu objavi a urcite prispeje svojim postrehom.
LR Defender Td5 110SW po "prestavbe" a pred "prestavbou".

Uživatelský avatar
DanoDEF
Příspěvky: 5087
Registrován: 15 říj 2006 21:36
auto: 110 SW
Bydliště: Geča

#39 Příspěvek od DanoDEF » 17 říj 2006 21:19

OC píše: No, to snadno: čím větší gumy, tím větší zkrutná síla na nápravě (viz fysiku pro nižší třídy škol středních, "kolo na hřídeli" ;))
sveta pravda....skus si vypocitat obvodovu rychlost na pneu 235/85R16 a trebars u 255/85R16
LR Defender Td5 110SW po "prestavbe" a pred "prestavbou".

Uživatelský avatar
karel
Příspěvky: 1806
Registrován: 16 říj 2006 10:55
Bydliště: kousek od Přerova

#40 Příspěvek od karel » 18 říj 2006 07:27

DanoDEF píše:
karel píše:
Pokud jde o kopie Simexu od Tiptyru, tak když jsem se osobně bavil s jednatelem, bylo mi řečeno, že majitel BlackStaru jistý francouz, který jezdí po celém světě závody hlavně Latinskou Ameriku a Afriku, si vždy "vymyslí " nějaký dezén a pak ho testuje.První zřejmě přišel na plný dezén a brzy začnou dělat i střídavý zub Mud Max FC, ale zatím není k mání.Já osobně nikdy nejel se střídavým zubem, ale nemám pocit, že by plný zub nějak ztrácel.Jinak rozdíl mezi Vraníkem a Tiptyre je v podílu kaučuku a sazí, tomu odpovídá i cena!

Pokud jde o pevnost diferáků tak jsem měl origo 2pinion a při jedné vyjížďce sem ho střihnul.Hlavně díky tomu, že nějaký rádoby odborník, který měl auto předemnou, zřejmě ohnul pravé spodní rameno zadní nápravy a při jeho rovnání ho nahřál.Tím pádem při výjezdu svahu, kdy se hlavní váha auta nahnula na pravé zadní kolo došlo k ohnutí ramene a následně k posunu celé nápravy dopředu.Díky velikosti kol 829 mm a agresivnímu dezénu se kolo dostalo až na podběh a díky krouťáku, který na něm byl došlo k přetržení.

Samozřejmě, že jsem rameno narovnal a vystužil, ale nechtěl jsem dávat znovu tentýž diferák, tak jsem objednal Detroit Truetrac.Je to šnekový samosvor, který je o dost pevnější než origo, ale zároveň šetrný k poloosám.Má být ideální do bahna a sněhu.Na trialové sekce moc nepomůže, ale dá se mu pomoct sešlápnutím brzdy.Tím pádem má účinnost skoro 100%.Uvidíme jak se osvědčí, pokud ano tak jej koupím i na předek.

Odpovědět