Stránka 1 z 1

Benzín-nafta ? :-)

Napsal: 26 pro 2017 12:08
od pecik
Ahoj přátelé 4x4.
Už to tu padlo asi tisíckát(přečet jsem si tu dost) nafta nebo benzín. Puvodně , asi tak jako každý nováček jsem z usporných duvodu koukal po 2.7 td,( 3.6 td). Alespon jsem si myslel že vycházejí levněji. Na spotřebe možná, ale servis u jetého diesla vyjde asi na mnohem více. Tak sedívám se i po benzinu 4.2. Tu bych nejraději v LPG. Bud ji tam dát po koupi auta, nebo auto s tím už koupit. Na netu jsem nasel několik LPG, a tak se ptám , jak je to s výdrží . Nafta-benzín. Kolik je už dost na tyto motorizace kilometrů, a je dobré před koupí zajet do autorizáku. Jsou tam korektní a řeknou co a jak.
Za případné rady moc děkuji :-)

Re: Benzín-nafta ? :-)

Napsal: 26 pro 2017 18:06
od jbizik
Do 4.2 sa moc LPG vo vseobecnosti neodporuca. Nasledne nastavenie ventilov by ta vyslo asi dost draho ak by ti to vobec niekto kvalitne urobil. Skor 4.4 V8.

Re: Benzín-nafta ? :-)

Napsal: 26 pro 2017 18:51
od pecik
Ok, a rozdíl je v čem. Myslím 4.2 - 4.4. Jsou to oba motory od BMW ? Jak je náročně předělání 4.4 na lpg, a jakou firmu zvolit, popřípadě jaký systém ?
Děkuji :-) pecik .

Re: Benzín-nafta ? :-)

Napsal: 26 pro 2017 20:59
od jbizik
4.2 je Jaguar a 4.4 je BMW, lpg je prakticky jedno ake hlavne aby to robila firma ktora to vie a ma dobre meno ( hlavne kvalitne a odborne). Pri 4.4 je dobre preventivne pri servise vymenit vodiace listy retaze.

Re: Benzín-nafta ? :-)

Napsal: 26 pro 2017 21:23
od OC
Já jen potvrzuji, když jsem si po celém Netu hledal zkušenosti s L322, že je opravdu hodně silný všeobecný konsensus „do Jaguárů LPG necpat, nedělá to dobrotu; kdo chce LPG, ať si pořídí BMW!“

Sám bohužel motorům nerozumím natolik, abych to vysvětlil, to snad Kokešek nebo tak někdo; ale ten Jaguár má být oproti BMW relativně hodně jednoduchý (myslím to nemá ani hydroštely, pokud si to s něčím nepletu), možná to bude souviset.

Re: Benzín-nafta ? :-)

Napsal: 26 pro 2017 21:28
od pojir
A o jakym aute je vubec rec? Protoze jestli se nepletu, tak tak ta 4.4 V8 od BMW se davala jen do RR L322, ale tomu zase neodpovidaji ty prvotni uvahy o 2.7 TDV6...

Re: Benzín-nafta ? :-)

Napsal: 26 pro 2017 23:51
od Maxsel
Přesně tak. O jakým autě a jakým roku má být řeč?

V benzínových Range Roverech L322 jsou do roku 2005 4.4 od BMW ve spojení s 5-ti stupňovým automatem ZF a od 2006 4.4 nebo 4.2 Supercharged od Jaguáru (oba 6-ti stupňová ZF). Jaguar 4.2 Supercharged má stejný základ jako 4.4, jen s nižším obsahem a je kompresorem přeplňovaný. Diesely do roku 2005 3.0 BMW a od roku 2006 TDV8 3.6 Ford-PSA později zvětšený na objem 4.4 (oba jsou osmiválcovou verzí pověstné TDV6).

Pokud se bavíme o Discovery 3, tak tam se montovali benzínové 4.4 Jaguár nebo 4.0 Ford V6 (oba bez přeplňování) nebo dieselové TDV6 2.7 Ford-PSA

4.4 a 4.2 Supercharged od Jaguáru se dávali také do RR Sport od začátku výroby až do faceliftu 2009-2010 nebo naftové TDV6 2.7 a TDV8 3.6

S LPG se nemá rád především 4.2 Supercharged, protože proměnlivost kompresního poměru ve válci u přeplňování způsobuje podpalování ventilů v malých otáčkách (při malé kompresi, kdy ještě netlačí kompresor). Jaguár 4.4 na LPG celkem funguje, ale chce to špičkové LPG s přimazáváním a častější kontroly a seřizování. 4.4 BMW M62 je s LPG ověřená klasika, ale pracuje s vyšší teplotou chladiva a tak trpí na úniky chladiva v soustavě (hadice, koncovky, expanzka...).

Re: Benzín-nafta ? :-)

Napsal: 12 led 2018 09:29
od VláďaLbc
Ahoj, můžete , prosím, osvětlit ještě , co jsou zač nové benzínové motory v LR? Konkrétně myslím ty , co dávají do současné D5, tedy čtyřválec 2,0 l a hlavně šestiválec 3.0.

Pak osmiválec 5.0l s.c. co je v RR a RRS.

Jde mi o to, zda je některý z motorů problematický, třena joko diesel 3,0l.

nejde mi o přestavbu na plyn.

moc díky za info.

Vláďa :grin:

Re: Benzín-nafta ? :-)

Napsal: 12 led 2018 23:18
od Maxsel
Šestiválec 3.0 je evolucí TDV6 a SDV6 od 2.7 a 3.0 až doteď.

5.0 SC je evolucí 4.2 SC (Jaguár).

2.0 jsou nové motory řady Ingenium.

Re: Benzín-nafta ? :-)

Napsal: 18 led 2018 18:41
od NOTIX
Diesel bych uz dnes vubec nedaval do hledacku. Staci koukat kolem sebe, hemzi se to tu dementy s bílými rukavicemi osahavajic vyfuky aut. :puke

Re: Benzín-nafta ? :-)

Napsal: 18 led 2018 23:49
od Maxsel
No jo, ale můj naftový TDV6 jezdí v průměru za 11l a benzínový 4.2 Supercharged za 18l. To je na 1000 km rozdíl cca 2000,- Kč.

Re: Benzín-nafta ? :-)

Napsal: 21 led 2018 21:36
od Rennie
To sice jo ale opravy padlejch naftaku stoji ranec. ja radsi budu jezdit V8
a spotreba D3 s V8 je kolem 15 a když nekdo setri da LPG a jezdi za polovinu

Odesláno z mého SM-G930F pomocí Tapatalk


Re: Benzín-nafta ? :-)

Napsal: 22 led 2018 07:05
od xxx
Rennie píše: 21 led 2018 21:36 To sice jo ale opravy padlejch naftaku stoji ranec. ja radsi budu jezdit V8
a spotreba D3 s V8 je kolem 15 a když nekdo setri da LPG a jezdi za polovinu

Odesláno z mého SM-G930F pomocí Tapatalk
a když ti motor nepadne, tak máš ušetřený ranec peněz :Pohoda: Děláte z toho pořád strašáka, jako by to bylo 50/50.
a koupit si benzín, pak ho živit plynem a zmenšit si kvůli tomu prostor v kufru, no já nevím :shake

Re: Benzín-nafta ? :-)

Napsal: 22 led 2018 07:30
od jbizik
xxx píše: 22 led 2018 07:05
Rennie píše: 21 led 2018 21:36 To sice jo ale opravy padlejch naftaku stoji ranec. ja radsi budu jezdit V8
a spotreba D3 s V8 je kolem 15 a když nekdo setri da LPG a jezdi za polovinu

Odesláno z mého SM-G930F pomocí Tapatalk
a koupit si benzín, pak ho živit plynem a zmenšit si kvůli tomu prostor v kufru, no já nevím :shake
Vzhladom na to aky obrovsky kufor ma D2, D3 ci D4 a namontovat tam LPG nadrz( samozrejme na spravne miesto) , tak kufor STALE zostava obrovsky...aj ked sa zmensi cca o 100 litrov. Toto je zase nepravdiva fama o lpg nadrziach v kufri.
V mojej D2 som tym absolutne nicomu neublizil...a iba mozem povedat ze som uz v nej odniesol strasne vela materialu, nakladu - a nadrz vobec nezavadzala

Re: Benzín-nafta ? :-)

Napsal: 22 led 2018 07:48
od Rennie
xxx píše:
Rennie píše: 21 led 2018 21:36 To sice jo ale opravy padlejch naftaku stoji ranec. ja radsi budu jezdit V8
a spotreba D3 s V8 je kolem 15 a když nekdo setri da LPG a jezdi za polovinu

Odesláno z mého SM-G930F pomocí Tapatalk
a když ti motor nepadne, tak máš ušetřený ranec peněz :Pohoda: Děláte z toho pořád strašáka, jako by to bylo 50/50.
a koupit si benzín, pak ho živit plynem a zmenšit si kvůli tomu prostor v kufru, no já nevím :shake
to jsou ty nase dva tabory. ja zatim plyn neřeším a když bych řešil tak nádrž pod auto misto rezervy. a benzin mam pro to ze mam z CRD v jinym povoze zkušenost a uz mi nafta krome služební nesmi do baráku

Odesláno z mého SM-G930F pomocí Tapatalk


Re: Benzín-nafta ? :-)

Napsal: 22 led 2018 07:53
od xxx
jasně, někomu nevadí vozit navíc v kufru bojler :D
Otázka je položena benzín X nafta

Ještě, že už auta nejezdí na dřevoplyn :whew

Re: Benzín-nafta ? :-)

Napsal: 22 led 2018 14:45
od NOTIX
Za me benzin :yes
Plyn patri do kotle

Re: Benzín-nafta ? :-)

Napsal: 22 led 2018 14:48
od Rennie
NOTIX píše:Za me benzin :sweat
Plyn patri do kotle
a nafta do kamen .o))
a benzin do zapalovače

kazdy dle svyho gusta

Odesláno z mého SM-G930F pomocí Tapatalk


Re: Benzín-nafta ? :-)

Napsal: 22 led 2018 14:51
od NOTIX
Rennie píše: 22 led 2018 14:48
NOTIX píše:Za me benzin :sweat
Plyn patri do kotle
a nafta do kamen .o))
a benzin do zapalovače

kazdy dle svyho gusta
:rofl :rofl :rofl