z RR P38 do D2

Všeobecné rady a informace

Moderátor: Acon

Odpovědět
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
Balu1989
Příspěvky: 598
Registrován: 30 zář 2013 10:44
tel.: 725 594 313
auto: D4
Bydliště: Dobříčkov (Benešov)

z RR P38 do D2

#1 Příspěvek od Balu1989 » 06 lis 2017 09:58

Ahoj

momentálně mám P38 v naftě, a přemýšlím jestli si jí mám nechat, nebo vyměnit za D2. prosím o rady/názory, jak je to s prostorností u D2 vs P38, a také s pohodlím. Range je na měchách.

Děkuji předem Honza
PER ASPERA AD ASTRA

P38 2,5 DSE 99 - pneu 235/85 R16 +1" nahoru, +6cm do šířky, CB, zahrádka, už není:-(
D3 05 TDV6 :-) - x-lifter, pneu 265/70/17, navíjedlo, prahy
D4 12 SDV6 - x-lifter, naviják, prahy......, stále se vylepšuje :-D

Uživatelský avatar
Hanys_a_Kaca
Příspěvky: 6477
Registrován: 18 kvě 2010 09:13
tel.: 775 173 983
auto: DEF110+D2+RRC
Bydliště: Prachatice / Budějice

Re: z RR P38 do D2

#2 Příspěvek od Hanys_a_Kaca » 06 lis 2017 10:31

Pohodlí je asi lepší v péčku, ale jestli jsi měl péčko v naftě, tak si myslím že se D2 s motorem td5, by pro tebe mohlo být příjemné překvapení.
Benzínový péčkaři sice budou říkat, že to je asi jako hodnotit šneka a slimáka, ale...
Já kdybych si měl vybírat podle pohodlý na svezení, tak p38 lepší jak D2, ale kdybych si měl vybírat jen z naftáků, tak vyberu D2.
V D2 mám najeto asi 60 tisíc, v benzinovym P38 asi 10 tisic a v naftovym asi 1 tisic, tak si musíš zařadit mezi jiné názory. tam přistupuje i ta volba manual automat, to udělá na dojem dost. Je to hodně subjektivní hodnocení.
Hanys a Káča

Land Rover se nekupuje, Land Rover se staví.
O našem výletu: http://www.oneland.cz

Uživatelský avatar
teslo
Příspěvky: 2654
Registrován: 25 led 2007 08:44
Bydliště: Bratislava

Re: z RR P38 do D2

#3 Příspěvek od teslo » 06 lis 2017 11:31

musis si polozit otazku preco to chces vymenit?
P38 o nieco pohodlnejsia. D2 priestrannejsia na vylety. V seriovom stave je podla mna offraodovo lepsia P38 ako D2. Ale na druhu stranu, kto z nas ma auto do terenu v seriovom stave? :lol:
Na D2 je vacsia moznost vyberu upgrade-ov a off doplnkov.
Co sa motora tyka, tak suhlasim s Hanysom. TD5 Ta podla mna prekvapi. Treba vsak povedat, ze pri P38 je kamen urazu aj automaticka prevodovka, ktora pocitovo uberie vela vykonu. Rovnako Td5 s automatom v seriovom stave nieje ziadny stihac :D
Range Rover Classic 3.9V8EFI, plus zopar drobnosti:)
Range Rover P38 2.5TDS

Uživatelský avatar
Balu1989
Příspěvky: 598
Registrován: 30 zář 2013 10:44
tel.: 725 594 313
auto: D4
Bydliště: Dobříčkov (Benešov)

Re: z RR P38 do D2

#4 Příspěvek od Balu1989 » 06 lis 2017 12:58

přiznám se, že ani nevím proč. jen jsem zahlédl lákavou nabídku na D2

já jsem s výkonem celkem spokojený, měl by tam být čip, ale kdo ví......, jediné co mě trápí je vysoká spotřeba, která se neustále zvyšuje momentálně jezdím za nějakých 15L/100km, a nemyslím si že bych jezdil rychle, nato to auto není.
PER ASPERA AD ASTRA

P38 2,5 DSE 99 - pneu 235/85 R16 +1" nahoru, +6cm do šířky, CB, zahrádka, už není:-(
D3 05 TDV6 :-) - x-lifter, pneu 265/70/17, navíjedlo, prahy
D4 12 SDV6 - x-lifter, naviják, prahy......, stále se vylepšuje :-D

Laci TD5
Příspěvky: 236
Registrován: 10 pro 2013 11:27
tel.: 0914166862
auto: D2
Bydliště: okres Levice

Re: z RR P38 do D2

#5 Příspěvek od Laci TD5 » 06 lis 2017 13:03

Mam D2 na 2" lifte a MT 265/75r16 a pri normalnej jazde mam spotrebu 11-12litrov
,,Land Rover Discovery 2,,

Uživatelský avatar
teslo
Příspěvky: 2654
Registrován: 25 led 2007 08:44
Bydliště: Bratislava

Re: z RR P38 do D2

#6 Příspěvek od teslo » 06 lis 2017 13:19

ak je to ponuka lakava, tak ju treba vyuzit...ale nechat si aj P38 :twisted:

btw. tiez jazdim za 13-14-15L na sto. Tiez si nemyslim, ze jazdim rychlo, ale to je subjektivne vnimanie. Vela auta ma na ceste nepredbieha :angel :lol:
Range Rover Classic 3.9V8EFI, plus zopar drobnosti:)
Range Rover P38 2.5TDS

JSK
Příspěvky: 350
Registrován: 01 srp 2012 16:05
tel.: 734214238
auto: RRS TDV8
Bydliště: ČB

Re: z RR P38 do D2

#7 Příspěvek od JSK » 06 lis 2017 19:30

Měl jsem oboje, P38tds manuál a D ll automat.
P38 s absolutně zanedbanou údržbou, čiplá podle papíru ma 165 PS, D ll bez čipu.
Spotřeba cca stejná, na dálky P38 úspornější (např. slovinské vojenské šotolinové cesty+hory+moře na severu Itálie za 8,9l, nejmenší spotřeba z 5-ti aut na axpedici (2x Patrol Y60 man, Patrol Y61 aut, Toy 120 man, Dl man).
Výrazně prostornější vpředu, lepší výhled, pohodlnější (za podmínky zachování vzduchového pérování, jinak ne). Prodána s najetými 340 tis. Opakované problémy s chlazením, zakončené výměnou motoru (původní měl prasklý blok). Dll prostornější v kufru, dost velký rozdíl. Pocitově i nečiplá s automatem a normálním rozměrem pneu celkem jela, spotřeba 11,5. Prodána v 430 tis. km, celkové opotřebení všeho.
Pokud máš P38 v dobrém stavu, neměň. Akorát vyřeš tu spotřebu, za 15 jsem nejezdil ani v mrazech městské pojížďky.

JSK
Příspěvky: 350
Registrován: 01 srp 2012 16:05
tel.: 734214238
auto: RRS TDV8
Bydliště: ČB

Re: z RR P38 do D2

#8 Příspěvek od JSK » 06 lis 2017 22:00

Jinak vysokou spotřebu u tds bych hledal ve vytahaném rozvodovém řetězu, dá se zjistit kontrolou nastavení vačky (a s tím bude samozřejmě i jiný předvstřik). Pokud tam bude rozdíl, doporučuji řetěz vyměnit i s vodítky, v případě prasknutí je prakticky hlava v čoudu a ty hlavy nejsou, resp. drahé. Myslím, že novou rozvodovou sadu tds mám ještě v garáži. Další možnost je klasicky čerpadlo a vstřiky.

Uživatelský avatar
Balu1989
Příspěvky: 598
Registrován: 30 zář 2013 10:44
tel.: 725 594 313
auto: D4
Bydliště: Dobříčkov (Benešov)

Re: z RR P38 do D2

#9 Příspěvek od Balu1989 » 07 lis 2017 10:52

děkuji za informace, je pravda, že má už přes 350 000 nejmíň, tak je asi čas se nato podívat. tu kontrolu zvládne "každý", nebo mám jet rovnou k eliotovi, nebo někdo trochu blíže k Benešovu?
PER ASPERA AD ASTRA

P38 2,5 DSE 99 - pneu 235/85 R16 +1" nahoru, +6cm do šířky, CB, zahrádka, už není:-(
D3 05 TDV6 :-) - x-lifter, pneu 265/70/17, navíjedlo, prahy
D4 12 SDV6 - x-lifter, naviják, prahy......, stále se vylepšuje :-D

JSK
Příspěvky: 350
Registrován: 01 srp 2012 16:05
tel.: 734214238
auto: RRS TDV8
Bydliště: ČB

Re: z RR P38 do D2

#10 Příspěvek od JSK » 07 lis 2017 12:14

Měl by na to být přípravek, ale jde to i bez něj. Je to popsané i v RAVE.

JSK
Příspěvky: 350
Registrován: 01 srp 2012 16:05
tel.: 734214238
auto: RRS TDV8
Bydliště: ČB

Re: z RR P38 do D2

#11 Příspěvek od JSK » 07 lis 2017 23:33

A Patrik nemá tds rád (i když BMW ano) :ty jeden...:

Uživatelský avatar
Balu1989
Příspěvky: 598
Registrován: 30 zář 2013 10:44
tel.: 725 594 313
auto: D4
Bydliště: Dobříčkov (Benešov)

Re: z RR P38 do D2

#12 Příspěvek od Balu1989 » 08 lis 2017 08:13

vím,, že je moc nemusí :-)
PER ASPERA AD ASTRA

P38 2,5 DSE 99 - pneu 235/85 R16 +1" nahoru, +6cm do šířky, CB, zahrádka, už není:-(
D3 05 TDV6 :-) - x-lifter, pneu 265/70/17, navíjedlo, prahy
D4 12 SDV6 - x-lifter, naviják, prahy......, stále se vylepšuje :-D

LevonHD
Příspěvky: 177
Registrován: 07 čer 2018 12:57
auto: Orange Rover P38 2.5

Re: z RR P38 do D2

#13 Příspěvek od LevonHD » 12 říj 2018 06:33

Spotřeba může být i přesunutym vstrik. Čerpadlem, ne?
(O)Range Rover p38 2.5 TDS

kup svému dítěti Land Rover a už nikdy nebude mít peníze na drogy

Uživatelský avatar
teslo
Příspěvky: 2654
Registrován: 25 led 2007 08:44
Bydliště: Bratislava

Re: z RR P38 do D2

#14 Příspěvek od teslo » 12 říj 2018 10:42

ako myslis presunutym?
Range Rover Classic 3.9V8EFI, plus zopar drobnosti:)
Range Rover P38 2.5TDS

LevonHD
Příspěvky: 177
Registrován: 07 čer 2018 12:57
auto: Orange Rover P38 2.5

Re: z RR P38 do D2

#15 Příspěvek od LevonHD » 12 říj 2018 12:00

Pootoceny, dává větší dávku do 2tis otáček
(O)Range Rover p38 2.5 TDS

kup svému dítěti Land Rover a už nikdy nebude mít peníze na drogy

Uživatelský avatar
teslo
Příspěvky: 2654
Registrován: 25 led 2007 08:44
Bydliště: Bratislava

Re: z RR P38 do D2

#16 Příspěvek od teslo » 12 říj 2018 14:47

nastavoval som to podla instrukcii v manuali. Retaze ale vytahane mozu byt.
resp. inak...aku hodnotu odporucate nastavit? Nabehane ma cca 250t km. Manual pise, ze 0.95mm
Range Rover Classic 3.9V8EFI, plus zopar drobnosti:)
Range Rover P38 2.5TDS

LevonHD
Příspěvky: 177
Registrován: 07 čer 2018 12:57
auto: Orange Rover P38 2.5

Re: z RR P38 do D2

#17 Příspěvek od LevonHD » 13 říj 2018 11:52

ja to osobne rozdelane u tds neměl. ale pootaci se, když máš špatný teplý starty, tak o trochu vylepčí. mě už ani pootočený čerpalo nepomaha a budu s nim muset na repas, to bude palka :tmi už na radu kokeska skupuju po internetu čerpadla abych z nich poslkádal jedno funkční :grin:
(O)Range Rover p38 2.5 TDS

kup svému dítěti Land Rover a už nikdy nebude mít peníze na drogy

Odpovědět