po zahřátí škube motor

Všeobecné rady a informace

Moderátor: Acon

Odpovědět
Zpráva
Autor
jan tyle
Příspěvky: 15
Registrován: 01 říj 2017 12:31

po zahřátí škube motor

#1 Příspěvek od jan tyle » 01 říj 2017 12:50

Zdravím Vás, prosím o radu, jezdím první měsíc s discovery2, doposavad vše bez problémů, až... Měnil jsem palivový filtr, motor řádně odvzdušnil a nastal mi problém. Po zahřátí motoru (vše bez problémů včetně nastartování) a ujetí cca 5km motor začnš stávkovat, počíná mírným cuknutím v nižších otáčkách při brždění motorem a rozsvícením kontrolky motoru, poté problém narůstá až do úplného konce. Motor se hádá, kouří, otáčky ve volnoběhu skáčou nahoru dolů a nakonec se motor zastaví. Měnil jsem vzduchový filtr ,zkoušel jinou pumpu paliva, ale bez úspěchu.
Před tím najeto několik tisíc km bez problémů, jen jednou motor škubnul při rozjezdu, ale poté ujeto další tisíc a vše v pořádku, až po výměně paliv.filtru se tento problém projevil.
Díky za případné návrhy řešení.

MadTom
Příspěvky: 14938
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: po zahřátí škube motor

#2 Příspěvek od MadTom » 01 říj 2017 20:24

Zavzdušněný palivový systém - buďto to někde ve filtr přisává vzduch - nepravděpodobné, je tam přetlak nafty, nebo jsi měl štěstí a zrovna se ti vyskytla závada se špatně těsnícím uložením vstřikovačů v hlavě. Motor se umí sám za jízdy zavzdušnit.
Chce to zkusit odvzdušňovací cyklus, jestli to pomůže.
Píšeš že jsi měnil i čerpadlo v nádrži - byl na povrchu černé? Pokud ano, tak je to známka pronikání spalino z motorového prostoru do nafty - když se to zhorší, tak se to začne celé zavzdušňovat, až motor umře.
Druhá věc, co sice vůbec nesouvisí s palivem, ale umí taky potrápit jsou špatné hadice od turba, přes intercooler do sání - umí se odlepit vnitřní vrstva, udělá to klapku a ucpe sání.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

jan tyle
Příspěvky: 15
Registrován: 01 říj 2017 12:31

Re: po zahřátí škube motor

#3 Příspěvek od jan tyle » 01 říj 2017 20:46

Díky za odpověď, čerpadlo nebylo nijak zvlášť začerněné. Motor zpočátku běžel bez problémů a až po zahřátí začal cukat, když byl studený tak zase vše OK, to se však nyní změnilo, nyní nastartuji bez problémů, ale po přidání plynu začne škubat až zhasne. Odvzdušnění proběhlo několikrát, ale také beze změny. Kontroloval jsem sensory u sání vzduchu a hned ten první na filtru byl zaslepený jakousi žvýkačkou (auto mám měsíc), ale tak jak bylo jezdilo v poho, tak nevím jestli toto může být problém. Na diagnostice (ne od land rover) byly vykázány chyby na čidle venkovního tlaku a čidlo teploty chladicí vody (teploměr ale funguje). Červený konektor u ECU byl zaolejovaný, ale po odmaštění a prostříkání kontaktolem se nezměnilo nic. Zítra zkusím ty hadice.
Ještě jednou díky za ochotu.

jan tyle
Příspěvky: 15
Registrován: 01 říj 2017 12:31

Re: po zahřátí škube motor

#4 Příspěvek od jan tyle » 03 říj 2017 19:36

:mrgreen: tak problém vyřešen, zamaštěné čidlo polohy klikové hřídele.
Skvělá práce a velké poděkování Land Rover Mělník.

MadTom
Příspěvky: 14938
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: po zahřátí škube motor

#5 Příspěvek od MadTom » 03 říj 2017 19:40

A odkud se tam to zamaštění dostalo? To jenom, aby se to neopakovalo, nebo nebyl nějaký další problém. Jestli to teče z vrchu motoru, a doteklo to až k čidlu, tak to může také zatéct do spojky, a to není dobré.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

jan tyle
Příspěvky: 15
Registrován: 01 říj 2017 12:31

Re: po zahřátí škube motor

#6 Příspěvek od jan tyle » 03 říj 2017 22:18

vyzjistím a napíšu, chtěl bych se zeptat jestli náhodou někdo nemá navíc 4pinový map sensor?

Odpovědět